Tuttavapiirissä oleva laite alkoi vastikään puskemaan läpinäkyvän punaisen raidan kuvan alareunaan. Poissuljettiin kaapelien ja kuvalähteiden mahdollisuus tuon virheen aiheuttajana; Raita näkyy myös pelkällä testikuvalla. Takuuhuoltoonhan tuo laite lähtee, tunteja alle 1000 lampussa eikä tykkiin ole koskettu asennuksen jälkeen (suodattimen puhdistusta lukuunottamatta). Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia 5000:n kanssa?
Tästä on raportoitu dvdplazalla useammankin kerran ainakin sisarmallien, 4400 ja 5500 kanssa. Selaile Epson ketjuja.
Juu tuon tiesinkin että sisarmalleissa tätä on ollut, mutta onko näissä vanhemmissa 5000:ssa (vielä) muilla ollut..? Edit. Jenkkien foorumilta löysin kuvan samasta ongelmasta, tuolta siis näyttää punainen raita: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18267291#post18267291
Sama laite lähdössä jälleen huoltoon, syynä uudelleen ilmaantunut punainen raita kuvan alareunaan. Aiemmassa huollossa vaihdettu optiikkayksikkö (eipä ollut pitkäikäinen sekään). Käyttötunteja reilusti alle 2000. Nyt vielä bonuksena HDMI-liitännät lopettivat yhteistyön; Kumpainenkaan ei ota signaalia vastaan (testattu 3 eri kaapelilla sekä 2 eri soittimella). Onneksi on takuuta vielä jäljellä...
Joo, nyt tuossa joku viikko sitten ilmestyi punainen raita kuvan alalaitaan ja vihreä ylälaitaan. Tunteja kertynyt 3000. Eli huoltoon pitäisi laittaa, mutta kun ei millään malttaisi. :grr:
Tykki tuli huollosta takaisin, tällä kertaa uusi laite avaamattomassa paketissa. Toivottavasti tämä on laadukkaampi kuin tuo alkuperäinen yksilö.
Tykki kävi huollossa, ja joku vaihtokone tuli tilalle. Ainut vaan, että tarkennuksen säätö ei pelaa ollenkaan. Säätöpyörä on täysin jumissa. Huoltokeikkaa pukkaa, perkele!
Täällä on 30h ajettu TW-5500 ja punaista raitaa pukkaa reunaan. No screenikään ei ole vielä valmis, joten ihan seinälle heitellään kuvaa. Täytynee tehdä reilummat mustat samettireunat screeniin, jotta voi vähän yli zoomata kuvaa mustalle jolloin ei haittaa Ei viitsisi uutta tykkiä lähtettää vielä huoltoon kun sieltä voin näköjään tulla vaikka ja mitä takaisin. Onko kellään käynyt niin että kun mallin valmistus on lopetettu niin olisi saanut tilalle esim uuden mallisarjan tykin?
Jee, vihdoin tuli toinen vaihtolaite huollosta ja tämä pelaa kuin unelma. Lampussa 0 tuntia ja taitaa muutenkin olla lähes pakasta vedetty. :naminami:
Onko kukaan huollattanut Epsonin TW-5000:sta takuuajan jälkeen tuon värivian vuoksi? Omassa tykissä tunteja 3000 ja kuvan alareunassa vajaa kymmenen senttiä paksu punertava raita. Huollosta sanottiin, että voi korjaantua säätämällä ja jos ei korjaannu, niin sitten tehdään kustannus arvio töistä ja varaosista. Olisiko kenelläkään omakohtaista kokemusta mitä tuon korjaus tulisi maksamaan? Tuo säätöhomma ois ilmeisesti noin 200 euroa, mutta tuon isomman remontin hintaa eivät suostuneet sanomaan, vaikka onhan ne näitä korjannu tuon vastaavan vian takia, että kyllähän se hinta ois varmasti ollut suurin piirtein tiedossa. Ei nappaa lähettää tykkiä huoltoon ennenkuin ois edes suuntaa antava hinta-arvio tiedossa.
Jos ja kun kyseessä on valmistusvika, myyjä on velvollinen korjaamaan tuon takuuajan jälkeenkin. Se takuu on edelleen vaan todistustaakan kääntävä sopimusehto, ei mikään virhevastuuta ajallisesti rajoittava ehto (tämä nimenomaan todetaan kuluttajansuojalaissa). Otapa myyjään uudestaan yhteyttä ja vaadi virheen korjaamista. Kysy samalla, että aletaanko säätää vai vietkö suoraan huoltoon. Jos vika ei lähde säätämällä, myyjän pitäisi maksaa säätämisestäkin aiheutuneet kulut. Tosin plazalla on muutamakin taho, jolla on kalibrointivehkeet. Minä mukaan luettuna, mutta kokemusta vähänlaisesti (oma tykki ja ystävän telkka) ja perkeleellinen kiire... Kysäise nimimerkiltä JaniH, oli muistaakseni Yorccin tykin kalibroinut?
Myyjä oli sitä mieltä, että kun takuu aika on mennyt umpeen, niin omaan piikkiin menee korjaus, ei auttanut puheet yleisesti tiedossa olevasta tyyppiviasta. Myyjäliike tai Epsoni ei näitä kuulemma korvaa ja käski soittaa Sovi Servicelle ja hoitaa asian heidän kanssaan. x_jmt_x, tuo säätö homma tarkoitti optiikan säätöä huollossa, ei kuvan kalibrointia. Epäilen kyllä, että ei tuota vikaa optiikkaa säätämällä saa korjattua.
Ach, sori, käsitin täysin väärin. Kilautapa kuluttajaneuvontaan tuosta. Myyjä yksinkertaisesti puhuu paskaa, tosin ei ole eka kerta. Alkuun voit toki itsekin vilkaista tuolta kohtaa virhevastuun kesto. Ja otsikko "takuu on vapaaehtoinen lisäturva". http://www.kuluttajavirasto.fi/File...evastuu+ja+takuu+kulutustavaran+kaupassa+.pdf
Nyt kerkes huoltomies vastata puhelimeen, niin selvis tämäkin asia. Yleinen vaiva ollu näissä Epsoneissa tuo punainen raita alareunassa ja vika on korjaantunut yleensä optiikkaa säätämällä tai polarisaatio lasin vaihtamisella. Kustannukset ois, jos pelkällä säädöllä pääsee noin 90e ja jos polarisaatio lasia pitää vaihtaa, niin arveli hinnaksi noin 70e+työt. Eipä maksa vaivaa, ruveta myyjän kanssa riitelemään korjauksista.