Ensimmäistä "parempaa" vahvistinta.

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana kiivi, 06.09.2010.

  1. kiivi

    kiivi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otsikon mukaisesti olen hankkimassa ensimmäistä parempilaatuista 2CH-vahvistinta. Hinta luokkana olen pitänyt ~500€ ja lisäksi pitäisi hankkia kaiuttimet. Yhteisbudjetti olisi noin 900€, enemmän mikäli hallituksen saa suostuteltua. Vahvistimista olen harkinnut seuraavia:

    Marantz PM6003
    Cambridge Audio Azur 650A
    Rega Brio3

    Ainoastaan tuota Regaa olen päässyt kuuntelemaan ja hyvältähän se vaikutti. Kaiuttimista en kyllä osaa sanoa minkälaista kannattaisi pistää nuille kaveriksi? Käyttö on lähinnä musiikin kuuntelua ja miksipäs tuota ei vaikka telkkariin kytkisi samalla (jos oikein hulluksi tulen, niin karaoke)? Tulevaisuudessa mahdollisesti myös vinyyli. Paremman CD-soittimen osto jää myöhemmälle, mutta joskus tulevaisuudessa sellainenkin hankitaan.

    Minkälaisia kokemuksia muilla on ko. vahvareista (varsinkin rega) ja minkälaiset kajarit siihen kannattaa laittaa? Aiemmin en ole omistanut vastaavanlaisia/ tasoisia kamppeita koskaan. Jotain pientä 5.0 räpellystä oli aikanaan ja autohifiä harrastanut vähän enemmänkin. Kiitoksia jos joku jaksaa neuvoa näissä asioissa.
     
  2. saurama

    saurama Uusi jäsen

    Liittynyt:
    16.05.2002
    Viestejä:
    616
    Saadut tykkäykset:
    10
    Rega Brio3 oli Hifimaailma 8/2007:ssa mukana vertailutestissä, http://hifimaailma.fi/lehdet.php?sisallys=8_2007
     
  3. kiivi

    kiivi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
  4. Nietze

    Nietze Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    1 060
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käytetty nait 5i maksaa 500-600 ja on aika hieno vekotin siihen hintaan.
     
  5. kiivi

    kiivi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Muuten ihan hyvä, mutta menee vähän yli budjetin. Varsinkin mikäli tarvitsee aktiivisubia kylkeen. Lähinnä jalustakaiuttimia olen harkinnut (kissa ainakin tykkäisi paneelikaiuttimista). Pelkkään vahvistimeen ei ole pistää tuota 1000€. Postin kautta pitäisi laittaa, mikäli olisin ostamassa. Rovaniemeltä päin olen.

    Mutta asiaan. Tuo Rega Brio huokuttelisi tällä hetkellä eniten ja halvimmillaan löysin 495€ postien kanssa suomesta, eikä paljoa enempää suoraan täältä ostettuna. Kaiuttimiksi suunnittelin Magnat Quantum 603 @ 329/pari tarjouksessa. Jalustahan noille vielä täytyy ostaa/ rakentaa. Joku muistaakseni on verrannut että olisi tuo quantum samantapainen kuin dynaudion audience 42, joita itse pidän hyvänä, mutta tuo quantum olisi halvempi.
     
  6. kiivi

    kiivi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päädyin sitten Rega Mira3 vahvistimeen ja Kef iQ50 kaiuttimiin. Ei ole vielä paikallaan, mutta koekuuntelussa soi ainakin todella hyvin. Samankokoinen huonekkin sattuu olemaan, kuin koekuuntelussa oli. Kalliimmaksihan tuo tuli kuin oli tarkoitus, mutta nälkä tunnetusti kasvaa syödessä.
     
  7. kiivi

    kiivi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt jonkin aikaa testattu omassa kämpässä tätä yhdistelmää. Täytyy kyllä sanoa, että sopii todella hyvin yhteen nämä kaksi merkkiä. Tämän hetken pullonkaula laitteistossa on soitin. Mutta näillä pärjää jo pitkälle. Ääni on omaan makuun sopiva, eli matalatkin toistuu hyvin. Kaikki äänet toistuvat selvästi, mutta ei ole liian erotteleva eli ei tule tunnetta: "olen kasiraitanauhuri". Vaikka foorumilta ei paljon apua tullutkaan valintaan, niin ei haittaakkaan. Kokeillahan näitä pitää jotta tietää mikä sopii itselle parhaiten.