[Arkistoitu] "Enqueue in Winamp" kadoksissa (WMP "override" onkelma?)

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Topias, 10.04.2009.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Topias

Topias New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    En pysty lisäämään ämppäreitä winampin soittolistalle muuten kuin raahaamalla. Hiiren oikean napin naksautuksen takaa löytyvästä valikosta löytyy vain Lisää Windows Media Playerin luetteloon (ja toista WMP:llä), winampista ei puhuta mitään. Winampin asetuksista olen valinnut "associated file types" -kohdasta mp3:set (monien muiden ohella). MP3-tiedostoa kaksoisklikkaamalla se alkaa soimaan winampissa, mutta kuvake on WMP:n.

Äsken huomasin, että Ogg vorbisit toimivat juuri, niin kuin olen winampin asetuksista laittanutkin. Eli oikean klikin takaa löytyy winampin jonoon lisäys. Kaksoisklikkaus lisää biisin winampin soittolistaan (niinkuin olen sen winampin asetuksista määrittänytkin). Myös kuvake on winampin.

Jotenkin nuo MP3:set on linkattu tuohon WMP:hen (ja OGG:it vain Winamppiin). Mistä asetuksesta sen voi purkaa? Miten ihmeessä saan MP3:setkin toimimaan niin kuin OGG:tkin? Auttakaa viisaammat!

Käyttiksenä Vista 32 (aikaisemmin XP:ssä ei ollut samanlaista ongelmaa).

Kuvat kertoo enemmän kuin sanat:

P.S. Pointsit sille, joka tietää ensimmäisenä (ilman googlailua tietty ;)) mitkät artistit ja levyt ovat kyseessä!

2. lepreconn

lepreconn Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    37
    Winamp preferences -> File types -> Show winamp in folder context menus in win exploirer

Vistasta en tiedä, mutta mp3:t saa avautumaan aina tietyssä ohjelmassa: Oikea klik fileen päällä -> avaa sovelluksessa... -> valitse ohjelma... -> ruksi kohtaan avaa aina samassa...

3. Topias

Topias New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksii kiitoksii, mutta ei auttanut. Olisiko lisää vinkkejä?

Ruksi oli jo tuossa "Show winamp in folder context menus in win exploirer" -kohdassa (ja kansiota klikkaamalla oikealla napilla koko kansion saa Winampin jonoon, mutta nyt nimenomaan etsin vastausta, jolla saisin yksittäisiä biisejä jonoon).

Samalla tavalla toimii myös Vistassakin. Tämä on jo tehty. Tällä sain ämppärit aukeamaan automaattisesti winampissa (esim. tuplaklikillä). Mutta silti ämppäreihin on jäänyt tuo joku yhteys tuohon WMP:hen... OGG:t kun toimivat täysin haluamallani tavalla (ja kuvakkeetkin viittaisivat mielestäni jonkilaiseen WMP:n ja MP3:sten salaiseen yhteyteen).

Täällä on ilmeisesti samaa ongelmaa, mutta vastausta ei ole löytynyt.

4. Maverick

Maverick New Member Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0

Kaksi majuri-pääpointtia:

1) Winamp haisee. Vaihda Foobaariin.

2) Vista on syvimmältä a*aalista mitä olla voi. Vaihda takaisin XP:en.

Näillä lähtee.

5. Topias

Topias New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    1) Vaikka melkoisen fakkiutunut olenkin tuohon winampiin, niin pitää tutustua. Nopea ja yksinkertainen käyttöliittymä on ainakin pakollinen. Kiitoksia ehdotuksesta.

2) Ei oikein mahdollista.. Ja jotenkin tuo tuntuisi askeleelta väärään suuntaan (vaikka olen kyllä useampaan kertaan vistaa kironnutkin ja vaihtoa miettinyt).

6. Topias

Topias New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Yksinkertaisuus näyttäisi olevan kaukana tuosta. Ehkä annan vielä joskus tuolle mahdollisuuden, olihan siinä jotain mukavanlaisia ominaisuuksia. Ohjelmakohtaista kirjastoa jostain syystä kartan kovasti, kansioita on jotenkin paljon tutumpi ja nopeampi selata.

MUTTA, MUTTA! Homma selvisi kuitenkin tuon Foobarin kautta puolivahingossa :thumbsup:! Olen kärvistellyt ongelman kanssa niin kauan kun olen vistaa käyttänyt (vuoden verran). Katselin foobarin miljoonia asetuksia ja päädyin katsomaan sitä kautta windowsin ohjelmakytkentöjä (ohjauspaneeli -> ohjelmat -> oletusohjelmat -> määritä oletusohjelmat -> määritä ohjelmakytkennät). Kellot soivat ja päätin katsastaa kytkökset winampin kohdalta. MP3:sien "nykyinen oletusarvo" oli winamp, mutta kuvakkeen edessä ei ollut ruksia, ja kuvake oli WMP:n. Laitoin ruksin ja tallensin. Zädädädäng homma korjattu! Kiitoksia kovasti epäsuorasta avusta. Olin varma, että joku tuollainen asetus oli jossain, mutta itse en ollut koskaan sitä löytänyt (olen edelleenkin sitä mieltä, että vistan asetukset on jotenkin oudosti ripoteltu sinne tänne).

JEE!

7. Maverick

Maverick New Member Blokattu

Saadut tykkäykset:
    0
    Foobar on erittäin yksinkertainen ohjelma. Kuten kaikissa vapaan lähdekoodin ja -jakelun ohjelmissa, spedeilyyn taipuvaiset tahot ovat silkkaa tampiouttaan pyrkineet tekemään sen käyttöönotosta mahdollisimman hankalaa artistin koiran kuulumisia scrollaavia rss-feedejä yms. oleellisia ominaisuuksia välttämättömyyksinä mainostamalla.
    Ja sinne Preferences -valikkoon ei ole aluksi eikä lopuksikaan tarvista mennä säätelemään jos ei tiedä mitä haluaa säätää. Jos ohjelmassa on säätöjä, ei se tarkoita että niitä olisi pakko käyttää.

Mitään kirjastoja, levynkansi slideshow -pyörityksiä, passon tahdissa pomppivia animaatioita yms. p*skaa ei tarvitse tehdä. Pelkkiä yksinkertaisia soittolistoja tarvitaan mitä tabeista esiin kutsutaan. Alla esimerkkikuva ainoasta oikeasta Foobar -layoutista:

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.