Enigma2 -digiboksit (mm. Vu+, Octagon, AX, Edision, GigaBlue)

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana Tuike, 06.01.2019.

1. Katselija

Katselija Member

Saadut tykkäykset:
    6
    Mites ne dB-arvot? Onko väliä mitä ostan? Tai on, mutta miten valitsen? 120? 90? ...

2. Boxer

Boxer Active Member

Saadut tykkäykset:
    26
    Desibeliarvot tarkoittavat häiriösuojauksen tasoa. Omissa halvoissa antennijohdoissani en ole koskaan huomannut ongelmia häiriösuojauksen kanssa, uskoakseni suurin osa ilmenneistä ongelmista johtuu kaapelin ja liittimen liitoksen heikkoudesta. SD-kuvan aikaan antennikaapeleiden kanssa ei ollut yleensä ongelmia, mutta HD-kuva vaatii kaapelilta enemmän.

3. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Oletan kyllä ostaneeni vuosien kuluessa enemmän tavaraa tuolta suosittelemastasi firmasta kuin sinä tulet koskaan tarvitsemaan. Mukaanlukien antennijohdot. Niitä tosin vanhana tv-monttöörinä osaan itsekin värkkäillä.
    Mutta aina silloin kun kysymyksessä on laitteen oletetettu vikatila, ei ensimmäisenä syöksytä kauppaan, vaan pyritään paikallistamaan sen vian aiheuttaja. Tässä tapauksessa oli kysymys siitä onko vika digiboksissa vai antennijohdossa.

4. Vanha_susi

Vanha_susi Active Member

Saadut tykkäykset:
    40
    Siitä olen varma, että noin varmaan on, koska minä en ole mikään näiden vempainten suurkuluttaja enkä asiantuntija (Käytän keskimäärin yhtä laitetta 5 -10 vuotta;) ja itse en luultavasti tule koskaan asentamaan yhtään itseo_O). Sinä taas olet ilmeisesti korjannut tuhansia laitteita.:p Ja ilmeisesti harrastanut niitä askarrellen ehkä kymmeniä:rolleyes:.

Juuri siksi väitteesi "Se nyt on ihan sama mistä nuo antennijohdot ostetaan." onkin hyvin kummallinen, kun oli jo selvinnyt että vika oli juuri nimenomaan antennijohdossa.:mad: Tämä siksi, että jopa minä tiedän, ettei tuo pidä paikkaansa sitten yhtään.:p (Ostin kerran yhden antennijohdon nimenomaan Kaaresta ja se oli täyttä paskaa, aiheutti häiriöitä ihan pirusti.) Kun antennijohto vaihdettiin kunnolliseen häiriöt poistuivat. (Tosin minä en itse tehnyt tätä diagnoosia, vaan yksi toinen).

Toinen ihmettelyn aiheeni on se, että väität "Mutta aina silloin kun kysymyksessä on laitteen oletetettu vikatila, ei ensimmäisenä syöksytä kauppaan, vaan pyritään paikallistamaan sen vian aiheuttaja." Missä on se "ensimmäisenä kauppaan syöksyminen", kun vika oli jo paikallistettu antennijohtoon?o_O Yritätkö vain paikata omaa mokaasi ja pyrit ns. säilyttämään kasvosi, vetoamalla entiseen ammattiiisi ja oletettuun ammattitaitoosi ja samalla tarkoituksellisesti vähättelemällä muita?:rolleyes:

Kyllä normaalilla itsetunnolla varustettu ns. ammattilanenkin voi mokata ja todeta sen ihan rauhallisesti yrittämättä epätoivoisesti mollata muita sen mokan huomaamisesta.;)

5. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Viittaan tuohon ensimmäiseen viestiin jossa kerrottiin seuraavaa:

6. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Minun ammattitaitoni vuoden 1975 RHL-tutkinnon priimuksena sekä teoria- että käytännön tutkinnoissa ei ole koskaan ollut ammattitaitoni kohdalla epäilyksenalainen.
    Tule puhumaan minulle sitten kun itse osaat jotain tyttäresi sijasta.
    Pikkuvirkamiehen jolla ei ammanttinsa puitteissa ole hajuakaan näistä asioista olisi ehkä parempi ola hiljaa. :D

Viimeksi muokattu: 16.06.2020
  7. Vanha_susi

Vanha_susi Active Member

Saadut tykkäykset:
    40
    Nyt näyttää siltä, että ammattimiehenä pitämäni henkilö onkin pelkkä trolli.:eek: Koska et osaa muuta kuin nimitellä entistä JOHTAJAA pikkuvirkamieheksi ja muutenkin.:rolleyes: Jos oikein ymmärsin niin tässä joku ammattikoulun käynyt alkaa nimittelemään yliopistossa lisenssiaatin tutkinnon suorittanutta.o_O

Ainoa, mikä tuossa viestissä on totta, on se, että minulla itselläni ei ole hajuakaan tekniikasta:(, mutta osaan kyllä soveltaa toisilta saamiani tietoja ja omaa kokemustani.:cool: Eikä minusta sillä ole väliä, että tekniikkaan liittyvät neuvot saan yleensä tyttäreltäni.:p(Josta tytöstä olen muuten järjettömän ylpeä:))

Muuten tiedoksi en asettanut ammattitaitoasi kyseenalaiseksi.;) Väitin nimenomaan, että et ole erehtymätön. Se on täysin eriasia. Tähän asti jopa uskoin, että ammattitaitosi on korkealla tolalla, mutten valitettavasti enää.;) Syy. Pyrit jatkuvasti häivyttämään sen tosiasian, että minä puhuin antennijohtojen laadusta ja sinä hyökkäät henkilökohtaisesti kimppuuni täysin asiaan kuulumattomilla henkilökohtaisilla perusteilla:mad: Et siis keskity ollenkaan siihen tosiasiaan, että väitit: "Se nyt on ihan sama mistä nuo antennijohdot ostetaan."o_O:rolleyes: Tuo esittämäsi väite ei nyt ei kertakaikkiaan pidä vettä.:p Ja me molemmat tiedämme sen.:D Jopa minä täysin tekniikasta tietämättömänä voi sen varmuudella sanoa ja lisäksi tässäkin keskustelussa se on varmennettu.:cool:

Keskustelun ydinviestit kirjoitusjärjestyksessä:
    Johon vastasin:
    Johon sinä vastasit:
    Tätä minä kommentoin:
    Tämä varmennettiin:
    Tuon jälkeen sinä täysin asiaankuulumattomasti ja minusta täysin epäammattimaisesti aloitit henkilökohtaiset hyökkäykset.

Täyttä trollausta eikä osoita mitään ammattimaisuutta missään suhteessa.:mad:

PS. Minä lopetan tämän keskustelun osaltani tähän. Syy: Kaikki vähänkään järkevät argumentit ovat nyt käytetty. Henkilökohtaisuuksiin en halua tämän enempää mennä.

Viimeksi muokattu: 16.06.2020
  8. KILLPATRICK

KILLPATRICK Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    413
    Susi nyt vaan kutsuu kaikkia, jotka ovat vähänkään eri mieltä hänen kanssaan trolleiksi.
    Susi, Jodo, 71bd ja pari muutakin, on vain meidän kylä hullut. Heillä on aina mielenkiintoisia provoja ja me aina muistamme niihin vastata.

9. ModeRoottori

ModeRoottori Administroottori Ylläpidon jäsen

Saadut tykkäykset:
    92
    Molemmat, sekä @Tappari että @Vanha_susi lopettavat tähän tämän täysin tarpeettoman kinaamisen antennijohdoista ja kredibiliteeteistä niiden tiimoilta.

Huomautettakoon (jälleen kerran) että @KILLPATRICK lopettaa bensan kaatelun liekkeihin. -MODE

Katselija ja Vanha_susi tykkäävät tästä.
  10. peergunt

peergunt Member

Saadut tykkäykset:
    8
    Ystävällisesti tiedustelen, että minkälaisen antennikaapelin olet SatShopista hankkinut joka olisi ns. priimalaatuinen (linkkiä?) ja millä perusteella olet valinnan tehnyt (ts. miten erottaa priiman "paskasta" kuvien ja mainostekstin perusteella)? Jos vaikka itsekin tilaisin samanlaisen (kyllä, tarvitsen, kakkos-tv:ssä kuva alkanut palikoitumaan ja vika on juurikin antennijohdossa).

Kuriositeettinä: SatShop:han on perustettu v. 2010, joten hyvin on nimim. @Vanha_susi pärjännyt jos vasta tuon jälkeen on tarvinnut antennijohtoja hankkia :D

ISPF3.4 tykkää tästä.
  11. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Ennen tuota Satshopia nuo Enigma2 boksitkin piti hankkia Vaasasta Compusatilta jos Suomesta halusi tilata.
    Tsekkasin tuossa ostoni Satshopista sen perustamisen jälkeen. Summa näyttäisi olevan 6369,21 Euroa.
    On siinä mukana antennijohtojakin. :p

12. Tuike

Tuike Member

Saadut tykkäykset:
    4
    Mietin Vu digiboksin ostamista lahjaksi, mutta täällä on ollut kommentteja, että tuo on vaikeakäyttöinen.

Jos käyttö on sitä että
    • Ei kytke digiboksia verkkoon
    • Tallentaa ohjelmia ilmaiskanavilta ja katsoo niitä myöhemmin
    • Ei edes harkitse maksutv tilausta
    Niin onko tuo silloinkin liian vaikeakäyttöinen peruskäyttäjälle?

13. Vanha_susi

Vanha_susi Active Member

Saadut tykkäykset:
    40
    No en tiedä onko se Vu+ -boksi vaikea käyttöinen sen jälkeen kun joku asentaa sen kunnolla ja oikein käyttöön.

Minulla ainakin boksi (Vu+ Ultimo 4K) on koko ajan kiini verkossa, eikä siitä toistaiseksi ole mitään haittaa ollut. Samoin maksukanavat toimivat ihan moitteetta.

Itse en tosin ole koskenut asetuksiin koskaan enkä asentanut maksukanavien tarvitsemia lisäkilkkeitä, mutta kun ne minulle on asennettu, niin boksi on toiminut hyvin.

Samoin minulla on se onni, että ajoittain boksi päivitetään minulle taasen vimpan päälle kuntoon, niin tava käyttö on minusta tosi helppoa myös maksukanavien ja niiden tallennuksen.

Olen ymmärtänyt, että boksi on todella vaikeakäyttöinen, jos se täytyy tekniikkaa tuntemattoman ihan itse asentaa alusta lähtien.

Tai jos käyttäjä jolle boksi asennetaan, alkaa itse sitä boksia räplätä tuntematta tekniikkaa.:D

14. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    En minä tuota käyttäjän kannalta mitenkään vaikeakäyttöiseksi näkisi. Tuo verkkoon liittäminen on välttämätöntä jos haluat asentaa lisäosia joita ei ohjelman perusasennuksessa ole.

15. ISPF3.4

ISPF3.4 Well-Known Member

Saadut tykkäykset:
    152
    Jos sen saa valmiiksi asennettuna ja konffattuna, niin kyllä sen käyttö varmaan onnistuu kaikilta, jotka yleensä osaavat käyttää AV-laitteita. Satshop ainakin myy laitteita, jotka ovat melko valmiita käyttöön.
    Olisi kyllä tyhmää olla yhdistämättä sitä nettiin. Sieltähän ne päivitykset täytyy hakea.

16. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Tuo pitää paikkansa. Aloittelijalle on hyvin suositeltavaa hankkia laite tuolla Satshopin valmiilla ohjelmistolla.

17. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Juuri tuosta syystä kun sinä @Vanha_susi et koskaan ole itse asentanut imagea tuohon Ultimo 4K boksiisi, tulisi sinun olla antamatta täällä neuvoja näissä asioissa. Minä annan neuvoja perustuen kokemuksiini erilaisten Enigma2 boksien flashaamiseen muutamman tuhannen kerran.

Viimeksi muokattu: 09.07.2020 klo 20:53
    KILLPATRICK tykkää tästä.
  18. Vanha_susi

Vanha_susi Active Member

Saadut tykkäykset:
    40
    Taas tätä tavanomaista perseilyäsi.:mad:

Minä olen käyttänyt näitä bokseja jo siinä 8 vuotta (toinen boksi menossa), joten olen omasta mielestäni täysin pätevä kommentoimaan sitä, kuinka helppoa tai vaikeaa on boksin käyttö.:cool: Minusta tämän boksin käyttö on melko helppoa, kunhan joku sen asentaa ensin.;)
    Tästä käyttöasiassa olet asiasta jopa samaa mieltä kanssani.:mad: Niin, että mikä sinua oikein risoo?:rolleyes: Se että olet vain kansakoulun käynyt ja sitten ammattikoulun?:oops: Oletko jotenkin alemmuuskompeksin vallassa?o_O Tuosta lopusta viestiäsi en sitten sano mitään, kun en tiedä varmasti miten asia on.

Minä nimenomaan olin sitä mieltä, ettei taitamattoman pidä koskaan mennä itse sorkkimaan boksia eli asentelemaan sitä, kun ei osaa.;)

Jos osaa, kuten tuntemani henkilö, joka minulle asentelee boksin tarvittaessa, niin ei se ainakaan sivusta kovin vaikealta näytä. (Tämä ei ole neuvo eikä ohje, vain toteamus):p

Viimeksi muokattu: 09.07.2020 klo 21:59
  19. Tappari

Tappari ent. taabari

Saadut tykkäykset:
    18
    Ihan keskikoulupohjalla mennään ilman ammattikoulua. Enkä joudu asumaan kerrostalossa kehnojen ansioiden takia.

20. Katselija

Katselija Member

Saadut tykkäykset:
    6
    Ostin Satshopilta. Laitoin johdot kiinni, hain kanavat ja siinä se. Ei se sen vaikeampi ollut kuin Topfieldkään. Jokunen jämähtäminen vuoden aikana mutta niistä seltitty virrat katkaisemalla. En ole päivitellyt. Ulkoisen kiintolevyn liitin eikä ollut vaikeaa sekään.
    Tosi asetuksia löytyy paljon mutta itse olen muokannut vain ohjelmaoppaan mieleisekseni.
    Ei tarvi pelätä.

Tuike tykkää tästä.