Elokuvien pikakelaaminen, sinun tottumuksesi?

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Jorse, 23.09.2005.

?

Pikakelaatko elokuvia?

  1. Kyllä, jos elokuva on huono niin kelaan elokuvan loppuun

    41 ääntä
    10,1%
  2. Kyllä, 1. vaihtoehto + kelaan muuten hyvistä elokuvista ns. tylsät kohdat

    6 ääntä
    1,5%
  3. Kyllä, kelaan tylsiä kohtauksia, mutta en koko elokuvaa esim. tunnin kohdilta loppuun

    31 ääntä
    7,7%
  4. Kyllä, kelaan ennen elokuvan katsomista sieltä täältä kohtauksia saadakseni kuvan elokuvasta

    5 ääntä
    1,2%
  5. Kyllä, kerron tuossa threadissa millainen on tottumukseni

    6 ääntä
    1,5%
  6. En

    315 ääntä
    78,0%
  1. Resurssi

    Resurssi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.07.2004
    Viestejä:
    665
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, sehän onkin sama asia.:hitme::OI
     
  2. paha_kuukkeli

    paha_kuukkeli Guest Guest

    Liittynyt:
    07.06.2007
    Viestejä:
    401
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tämmöinenkin ketju olemassa. Joskus kelaan leffaa, enkä tosiaankaan millään 1,5x nopeudella vaan jotain 4x - 10x. Yleensä kuitenkin leffa saa jäädä kesken jos sen katsominen normaalinopeudella ei kiinnosta. Viimeisin poikkeus oli Bollin House of the Dead, jota piti kelailla että voi aina välillä bongata mitä typeryyttä siinä oikein tapahtuu.
     
  3. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Siinä tapahtui siis jotain muutakin kuin typeryyttä? :D

    Joo, itse en kelaile. Tai jos alan kelailla niin taaksepäin kun joskus jää vaivaamaan jos missasi jotain. Tämäkin toki harvinaista. Stop-nappi on tosiaan parempi vaihtoehto. Ja leffavalintaan panostaminen.

    Toki joskus uteliaisuudesta tulee jotain vähemmän kiinnostavia pätkiä kateltua, kuten esim. Hostel ja Slumdog Millionaire. Noissa kelaili ne erityisen tylsät pätkät pois.
     
  4. Kari Häkkinen

    Kari Häkkinen Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.08.2008
    Viestejä:
    1 950
    Saadut tykkäykset:
    9
    Muinoin televisioaikana tuli kyllä seurattua ohjelmia aika paljolti korvakuulolta, mutta elokuvia en pikakelaa.
     
  5. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 993
    Saadut tykkäykset:
    265
    Itse tulee aika paljon kelailtua kaikenlaista. Esimerkiksi maailman syntyä ja elämää yleensä. Myöskin monet vaikeat aiheet saavat silloin tällöin minut kelaamaan asioita oikein kunnolla. Joskus on kelannut myös kysymystä Miksi? Tosiaan joskus siis kannattaa kelata, eikä vain mennä massan mukana.
     
    Viimeksi muokattu: 09.05.2010
  6. Super-J

    Super-J Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    4 093
    Saadut tykkäykset:
    436
    Tuleehan noita joskus pikakelailtua, pakko myöntää vaikka vähän hävettääkin. Mutta vain jos leffa ei ole mielestäni hyvä. Esim leffa vaikuttaa alusta asti tylsältä ja mielenkiinnottomalta, niin tarkistan pikakelaamalla että muuttuuko se paremmaksi jossain vaiheessa - jos muuttuu niin eikun takaisin katsomaan normaalinopeudella. Joskus taas leffassa on niin paljon turhan tuntuisia kohtauksia että ne tulee pikakelattua ja sillä tavalla katsottua sitten leffa loppuun kun kuitenkin vähän kiinnostaa mitä siinä loppujen lopuksi tapahtuu... Ja joskus leffa vain on mielestäni täyttä potaskaa mutta siinä on joku hyvä näyttelijä, niin kelaan pikana kaiken muun paitsi sen näyttelijän kohtaukset... Viimeksi tähän tapaan kävi jollekin pohjoismaista tuotantoa olevalle draamaleffalle, en muista mikä se oli, mutta siinä oli joku hyvän näköinen nainen, sen kohdalla pikakelaus aina vaihtui 1x nopeuteen... :thumbsup:

    (Ja huom, esim Ponterosan olen katsonut pari kertaa yhtään pikakelaamatta!)
     
  7. Pumas

    Pumas Uusi jäsen

    Liittynyt:
    14.11.2008
    Viestejä:
    197
    Saadut tykkäykset:
    0
    En kelaa koskaan! Jos leffa on tylsä tahi huono, niin lopetan katsomisen kokonaan. Tuota kelaamista en ymmärrä ollenkaan, että sitten pitää olla kiirettä ihmisillä nykyaikana. :hitme:
     
  8. kulju

    kulju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käytätkö samaa metodia myös seksissä ja syödessä? Tämän jälkeen sitten analysoit partnerin tai pöperön plaatua? :hitme:
     
  9. Goofy75

    Goofy75 Guest Guest

    Liittynyt:
    08.09.2005
    Viestejä:
    1 359
    Saadut tykkäykset:
    0
    En kelaa, tai jos tarkentaa niin en muista kelanneeni kuin pari kertaa. Niillä kerroilla leffa on ollut todella syvältä,edellisestä leffa kelauksesta taitaa olla pari vuotta. Viimmeisin kelaus oli Pako sarjan viimeisten jaksojen kohdalla, oli vaan niin sontaa ja halusin päästä eroon sarjasta. Leffan katson aina loppuun kelaamatta vaikka hammasta purren, vaimo kelailee sarjoja ja leffoja ja se häiritsee mua ihan helvetisti vaikka en edes sitä katsoisikaan.

    Muutaman tuhannen leffan nähneenä olen myös mielestäni oppinut valitsemaan niin ettei paskoja leffoja kovin usein kohdalle tule, kansikuva kertoo mielestäni leffasta aika paljon. Tottahan toki poikkeuksiakin kansilehtisten perusteella on, yleensä lupaavat enemmän kuin antavat kuin päin vastoin. Useimmat leffat mistä en välitä ja joudun katsomaan tulee kaverilta, se on kanssa leffojen ostelija. Sillä on tapana aina kerran vuodessa pitää omat Oscari missä on kaikenlaisia kategorioita, sitä kautta sitten joutuu katselemaan semmoisiakin leffoja mistä tietää jo valmiiksi ettei pidä. Nekin siis kelaamatta katson, jos siis katson olleskaan. Se tosin tietää muuteskin mun leffa maun ja sanoo suoraan että ota nyt mutta et varmaankaan saa katsottua, meillä muuten sama maku+se tykkää lisäksi rakkauskomedioista mitä itse karsasta.

    Asiaa asian vierestä tuli mutta siis, en kelaa:D
     
  10. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Itsepetos on hieno taiteenlaji. :D
     
  11. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hold your horses! Not so fast, Watson.

    Jos ihan tarkkaan luet nuo sanomani, niin ensimmäisessä sanon, että en kelaile. Ja toisessa sanon, että olen nähnyt Grugden kelaamalla. Ja tästä sitten päättelit että ah, selvä itsepetos - olen siis kelannut elokuvan! :thumbsup: Väärin. No miten sitten? Näin tuon Grudgen kaverin luona, kun oli katsonut sen leffassa ja halusi katsella sitä uudestaan - ja tämä tapahtui kelaamalla parhaisiin kohtauksiin, kun minä en ollut siitä niin kiinnostunut.

    Sitäpaitsi jos olisit lukenut tämän ketjun viestini huolella, niin totesin siinäkin joskus kelailleeni itsekin vähemmän kiinnostavia pätkiä - ei kuitenkaan siis tavaksi asti.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2010
  12. phelin

    phelin Käyttäjä

    Liittynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    2 070
    Saadut tykkäykset:
    3
    Pysyn kannassani, vieläpä entistä voimakkaammin... :thumbsup:
     
  13. Mora

    Mora Uusi jäsen

    Liittynyt:
    29.09.2005
    Viestejä:
    512
    Saadut tykkäykset:
    1
    En pikakelaa. Jos elokuva on niin huono, ei itselleni tuota tuskaa lopettaa se suosiolla kesken.
     
  14. Jarzki

    Jarzki Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.07.2007
    Viestejä:
    809
    Saadut tykkäykset:
    0
    Typerää koko kelausjuttu ja keskenjättäminenkin.
    Itse katson loppuun vaikka onkin huonompi leffa.
     
  15. klmake

    klmake You’ll Never Walk Alone Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.01.2003
    Viestejä:
    1 529
    Saadut tykkäykset:
    102
    Tätä yritän noudattaa. Joskus se elokuva tulee sitten katsottua monessa erässä, mutta ihan helpolla en kesken jätä.
     
  16. Maverick

    Maverick Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    03.04.2002
    Viestejä:
    4 289
    Saadut tykkäykset:
    0
    En kelaa elokuvia paitsi taaksepäin, jos jokin kohta ei mennyt ensiyrittämällä jakeluun tekstittämättömästä tai enkkutekstisestä videosta.

    Huonot elokuvat vain lopetan kesken. Paskaa ei vanha enää jaksa, ja uutta tarjontaa tursuu ovista ja ikkunoista.
    Mainstreamelokuvan ja -sarjojen suhteen olen kyllä jo menettänyt tilapäisesti toivoni, K13-siloteltu scheisse ei enää uppoa. Nykyään katson enää pääsiassa ameriikan kaapelitelkkariin tehtyjä sarjoja, niissä on vielä draaman tenhoa jäljellä.

    Nyt siirryttyäni sarjafriikiksi, olen huomannut elokuvan surkeuden draaman kaaren välittäjänä. Siis eihän maks. parissa tunnissa ehdi mitään kunnollista ja kiinnostavaa tarinaa rakentaa oikein mitenkään.
     
  17. lepreconn

    lepreconn Käyttäjä

    Liittynyt:
    27.11.2006
    Viestejä:
    3 370
    Saadut tykkäykset:
    39
    En todellakaan kelaa.

    Paitsi :D

    Jos haluan katsoa vain jonkun tietyn kohtauksen (heti kaikki minulle nyt -periaatteella). Mutta tuohan kai lasketaan enemmän askeltamiseksi. Ja taaksepäin tietysti kelaan, jos jostain kohdin ei saa selvää mitä tapahtui/sanottiin.
     
  18. bmike

    bmike Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.03.2002
    Viestejä:
    588
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kovin usein tule 'kelailtua', mutta joskus jos esim. haluaa katsoa jonkun leffan tietyn tai tiettyjen kohtausten takia ns. välipalana, niin toki niissä voi kelata tai vaihtaa sopivaan chapteriin. Esim. Lotreissa tulee nykyään kelattua kaikki ne hobittikohdat pois koska niitä katsoessa tulee mieleen vain asioita jotka olisivat vahingollisia hobiteille ja heidän terveydelleen, se on varmaan joku juttu niiden avuttomuudessa ja tyhmyydessä, en osaa sanoa, mutta ei niitä selvinpäin kestä. :grr: :D
     
  19. Iso-Mies

    Iso-Mies Guest Guest

    Liittynyt:
    31.01.2006
    Viestejä:
    693
    Saadut tykkäykset:
    0
    En pikakelaa.

    Nykyään leffoja tulee katseltua jokseenkin ainoastaan elokuvateatterissa, himassa on harvoin aikaa ja rauhaa katsoa parin tunnin leffaa, mielestäni leffa kärsii jos sitä pysäyttelee, katsoo valoisassa jne. En kelannut elokuvia teininäkään kun pyörittelin paljon vhs:ltä leffoja.



    Iso
     
  20. Anathor

    Anathor Käyttäjä

    Liittynyt:
    11.12.2009
    Viestejä:
    939
    Saadut tykkäykset:
    58
    Leffoja tai sarjoja en kelaa koskaan, jos on huono niin lopetan tyystin katselun.