Elgato EyeTV (softa)

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana Raymond, 25.02.2007.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. Raymond

Raymond Active Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Laitetaampas tälle ihan oma ketju pystyyn. Tällä hetkellähän softaan liittyvä keskustelu on aika sekaisin monessakin erillisessä ketjussa.

Itselläni on viimeaikoina mennyt todella monta nauhoitusta sivusuun kummallisen kovalevytilan käytön takia. Esim. eilen koetin nauhoitella Teemalta Goodbye Leniniä ja kovalevytilaa oli jäljellä reilusti yli kymmenen gigaa, en muista tarkalleen paljonko. No tänä aamuna kun tsekkasin, kovalevyllä oli kolme gigaa jäljellä ja leffasta puuttui viimeiset kymmenen minuuttia. Nyt kun tuon deletoin, on kovalevytilaa yhtäkkiä vapaana yli 15 gigaa.

Aikaisemminkin olen huomannut, että jos on vaikkapa 8 gigaa tilaa ja rupeaa nauhoittamaan sellaista tavallista 3-3.5 gigan leffaa, loppuu kovalevytila silti ennen leffan loppua, mistähän tämä oikein johtuu? Live TV-bufferi mulla on vain 200 megaa ja homma on ihan sama oli live-tv ikkuna auki tai ei.

Jokunen aika sitten Crocodile Dundee II jäi juurikin tuon takia ilmeisesti puolikkaaksi, eikä se nauhoituksen jälkeen näkynyt edes nauhoituksissa, vaan pelkästään finderissa.

2. TSaari

TSaari New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mystistä. Ei mitään hajua mikä voisi aiheuttaa moista. Onko EyeTV:stä viimeisin versio käytössä jne itsestäänselvyyksiä. Itse ehkä viimeisenä keinona poistaisin koko ohjelman ja ajaisin levyltä uudelleen koneelle.

Voisiko vika juontaa mäkin omista tilavarauksista kovalevylle? Näin ei antaisi kirjoittaa yli jonkun tietyn bufferin? EOS. Itsellä EyeTV on ulkoisella 500GT levyllä ja voidaan verrata siihen kuuluisaan junan vessaan. Ainoastaan kerran on nauhoitus pätkäissyt - silloinkin silmät ristissä löin koneen nukkumaan kun en muistanut että olin pistänyt ajastusta... :D

3. Raymond

Raymond Active Member

Saadut tykkäykset:
    1
    En ole tuolle kovalevyprobleemalle vielä ratkaisua, mutta kysytäämpä toinen kysymys.

Saako softalla jotenkin talletettua tai exportattua kanavalistaa? Tulee sahattua tällä hetkellä kolmen, neljän eri sijainnin välillä ja aina pitää hakea kanavat uudestaan. Parissa paikassa on myös antennin sijainti on aika tarkka, että saa kaikki kanavat löytymään. Olisi helpompaa vain ladata vanhat asetukset. Uudelleen haussa menee vissiin sitten nuo EPG-asetuksetkin sekaisin.

4. Invisigoth

Invisigoth New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on uunituoreen EyeTV softan kanssa sellainen pieni ongelma, että kesken normaalin tv-lähetyksen katsomisen ohjelma siirtyy itsestään näyttämään jotain aiemmin katsottua kohtaa Live TV Bufferista. Tämä tapahtuu yleensä kerran jokaisella katselukerralla. Onko muilla ilmennyt samanlaista ongelmaa?

5. JuhaN

JuhaN Member

Saadut tykkäykset:
    0
    jep... Kyseessä on bugi, joka odottaa vielä ratkaisua. Elgaton kommentteja tuossa toisessa ketjussa: https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=27719&page=6

Tosissaan raivostuttavaa, mutta kaikki havainnot kannattaa raportoida Elgaton supportti-sivuille, jotta päästäisiin tuosta joskus eroon.

=)juha

6. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Mulle Elgato vastasi, että ongelma postuu 2.4 päivityksessä. Jostain syystä mulla ei oo ongelmaa ilmenny nyt vähään aikaan.

7. JuhaN

JuhaN Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Mielenkiintoista... Tosiaan, en ole huomannut tuota vielä kertaakaan 2.4 betan kanssa! 2.4 korjaa toisenkin ärsyttävän bugin, joka estää ajastettuja tallennuksia toimimasta, jos digitaalisen liitännän päästä ei löydy päällä olevaa näyttöä. Eli ilmenee esim. DVI->HDMI-kytketyn telkkarin kanssa jos telkkari ei ole päällä.

=)juha

8. Raymond

Raymond Active Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Olen tainnut tätä kysellä aikasemminkin, mutta tuli tuossa taas mieleen eikö EyeTV:ssä tosiaan saa tallennettua kanavatilannetta mitenkään myöhempää käyttöä varten? Itse käytän tikkua ainakin neljässä eri paikassa ja kolmessa näistä on suht. hankalaa löytää kaikkia kanavia.

Sitten kun kanavat on löydetty, löytyy yleensä joku kohta antennille, jossa signaali on tarpeeksi hyvä katselua varten, mutta usein menee puolikin tuntia, että saa kaikki kanavat haettua listaan ja siinä vaiheessa ohjelma on hyvällä tuurilla jo alkanut.

Kaipaisin samanlaista sijaintimääritystä, kun esim. OS X:n nettiasetuksien kanssa. Asetukset tarvii tehdä per sijainti vain kerran ja sen jälkeen senkun valitsee valikosta paikan jossa on.

Sitten toinen juttu, onko kellään muulla hankaluuksia lopettaa EyeTV:tä ilman virheilmoitusta? Mulla softa usein kaatuu, kun ihan normaalisti sen käytön lopetan. En ole varma, mutta tämä saattaa tulla vain silloin kun nauhoittava levy on FAT32.

9. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Uutena bugina mulla on ilmenny se että joka kerta kun koneen laittaa sleep modeen/kannenkiinni niin eyetv ei enää tunnista boksia ennekuin on napannut FW piuhan irti. Rrrraivostuttavaa! Ei mitään toivoa ajastaa ohjelmia ilman että jättää koneen hurisemaan.

Miten muuten onnistuisi koneen sammuttaminen/nukuttaminen automaattisesti nauhoituksen päätyttyä?

Mahtava uusi feature on katsottavan ohjelman nauhoitus. Sitä olen kaipaillut useasti.

10. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    EyeTV:stä on hävinnyt äänisynkka ainakin kolmosella ja subilla. Ylellä taitaa vielä toimia, ehkä nepalla.

Löytyykö kikkaa jolla synkkaa voisi parantaa? Ääni tulee siis n. sekunnin myöhässä. Mitään päivityksiä en oo tehny ja vika alkoi täysin yllättäen.

11. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Eyetv = paskin laite ikinä!

On se mukavaa tulla himaan kattomaan nauhoitetta, kun kone sanoo: No device. Eli oisin muuten nauhoittanut, mutta kun et käyny välillä nykäisemässä FW piuhaa irti.

Ja synkkaongelmat senkuin pahenee.

12. JuhaN

JuhaN Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Oletkos avautunut tästä ongelmasta Elgaton tuen suuntaan? Yleensä sieltä on saanut (aikaerot huomioiden) nopeaa ja asiallista palvelua. Yksi vaihtoehto on myös selata Elgaton foorumia etsien vastaavasta ongelmasta kärsiviä, joille on kenties löytynyt apua... Onkos sulla muuten FW-levy ketjutettuna EyeTV:n perään ja EyeTV Archive siellä??

Itselläni on vähäsen toisen suuntaisia kokemuksia EyeTV:stä... MacMini CoreDuo, EyeTV610 ja EyeTV3 toimivat olohuoneen ainoana digivirittimenä ja homma pelaa ongelmitta. EyeTV3 toi mukanaan kakkosversiota paremman huulisynkan enkä ole huomannut siinä mitän muutoksia viime aikoina.

=)juha

13. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Ei ole tullut vielä vastausta elgatolta ongelmiin. Ei auttanut päivitys kolmoseen joten hukkaan meni 25e ainakin toistaiseksi :(

FW:n perässä ei ole mitään joten ei siitä johdu. Synkka ongelma kun on vaan joillakin kanavilla niin ei varmaan koviksesta ole kiinni.

14. DTSMan

DTSMan New Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    3
    Mitä muita softia löytyy EyeTV:n lisäksi? Mieluiten freewarea...

15. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Käyttääkö kukaan muu 310 sat boxia ja canalin korttia?

Olin juuri saanu kaiken taas toimimaan purkkavirityksellä, (v3 kadottaa kaikki kanavat kanavahaulla ja ainoa tapa saada kanavat takaisin on asentaa v2 tehdä kanavahaku sillä ja päivittää v3) kun Canal päätti muuttaa satelliittiasetuksia.

Kuva tietenkin katosi samantien. No soitto Canalille selvitti ensin sen etteivät anna mitään tukea muille kuin Canalin boxia käyttävillä. Suostui kertomaan kuitenkin sen verran että asetukset ovat muuttuneet.

Nyt kanavahaun jälkeen pitää käydä luomassa kaikki suomikanavat käsin, niin että siinä on uus asetus. No ensimmäisen kuukauden jokainen kanava piti käydä lisämässä käsin aina kun boottasi koneen. Ei hauskaa. Sitten eräänä päivänä kanavat olivatkin tallella bootin jälkeen :D

Enää ongelmana on se etten edes uskalla päivittää v3 kun ongelmia on varmasti tiedossa. No sekään ei haittaa kun v2 sentään toimii. OhjelmaopasX taas ei enää osaa ajastaa oikeita kanavia, kun se ei löydä käyttäjän lisäämiä uusia kanavia. Kaikista suomikanavista on siis vähintään kaksi kopiota, toimiva ja ei toimiva. OhjelmaopasX valitsee aina sen mikä ei toimi.

Kohta nykyinen powerbook vaihtuu miniin ja koko säätö alkaa alusta. Nyt pitäisi löytää ratkaisu tohon Canalin aseutusten vaihtumisongelmaan, niin että Eyetv löytäisi automaattisesti oikeat kanavat.

En nyt muista mikä satelliitti asetus piti muuttaa, oisko ollu v-sync tai jotain.

16. Borje

Borje Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä 3.xx toimii ihan hyvin muuten paitsi: High Bitrate HD kanavat ei näy(FireDTV). Tekstitykset ei toimi muuta kun TXTTV:n kautta (310).

17. Freekster

Freekster Active Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Pienen säädön jälkeen sain Eyetv 3 toimimaan minissä. Nyt jaksoin jopa säätää TVTV epg:n käyttöön. Ainoa että se ei näytä fullscreen modessa mitään. Pitäisikö tvtv epg:n toimia myös fullscreenmodessa? Ny taitaa sanoa "no epg available" tai jotain.

Uutena bugina tuli sellainen että jos hakee kelaamalla edes takaisin jotain tiettyä kohtaa, niin playback jumiutuu. Siis kun on kelannu ja painaa playta, niin pyörii 2 sekkaa ja pysähty. Ei auta edes kanavan vaihtaminen. Jos taas avaa nauhoituksen niin se toimii normaalisti. Pitää bootata eyetv että palaa normaaliksi. Tuli eilen katsottua joku ohjelma loppuun pikakelailemalla eteenpäin ja stoppailemalla tekstitysten kohdalle, kun play oli jumissa :D

18. Sherukka

Sherukka Active Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinulla on kyllä huolia joita minulle ei onneksi ole tullut. Itselläni Diversity -tikku ja toimintavarmuus uusimmalla softalla on ollut 100%. SD -materiaalia siis katselen. Oudot EyeTV -ongelmat ovat minun lukemani mukaan monesti johtuneet rikkinäisestä raudasta?

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.