Edulliset aktiivikaiuttimet televisiolle.

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana paaton, 04.12.2011.

  1. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällä hetkellä olen ihan tyytyväinen pienten tangentien ääneen, mutta haluaisin vahvistimen pois.Tangent EVO E5A kävisi muuten hyvin, mutta hinta tuntuu himpun kalliilta.

    Näitä olen katsellut thomannilta, muitakin vaihtoehtoja saa ehdottaa.

    -BEHRINGER B1030A
    -M-AUDIO STUDIOPHILE BX5A DELUXE
    -ESI NEAR05

    Onkohan noista mikään oikein passeli seinälle kiinnitettäväksi? Mukana ei taida olla kiinikkeitä?
     
  2. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    136
    Onhan noista halvemmista aktiiveista jo ollut juttua, esimerkiksi täällä sekä täällä.
    Seinäkiinnikkeitä ei yleensä ole mukana ja erillisen halpistelineen valinnassa kannattaa olla tarkkana, ne on yleensä mitoitettu enintään 3-5kg painolle. Studioaktiiveista painoa löytyy yleensä rutosti enemmän kuin heppoisista kotivehkeistä, esim B3031A Truth 14,8kg/kpl.
     
  3. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etsiskelin kyllä, mutten löytänyt paljoakaan tarinaa noista pienistä malleista, tuo sinun täällä, täällä, viesti on muuten kaikissa ketuissa toisena. :)

    Taidan kallistua behringerin 1030 malliin, tuo taitasi toimia parhaiten suoraan seinässä kiinni.
    Ja painoa näyttäisi olevan 5.5kg
     
  4. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jatketaas tähän ketjuun.
    Hakusalla olisi pienet ja edulliset aktiivikaiuttimet televisiolle. Koko taitaa olla se kriittisin tekijä, sillä leveyttä kaiuttimella saisi olla max. 12.3cm ja korkeuttakaan ei mielellään yli 19 cm (tulevat kyljelleen tv-tasoon).
    Hinta saisi olla mielellään alle 200€, mutta mikäli panostus on todella sen arvoista, voisin maksaa jopa 350€ parista.
    Väri pitäisi olla mielellään valkoinen.
    Tarkoitus on television katselun lisäksi kuunnella kaiuttimista musiikkia AppleTV:n kautta, joten ääntä saisi lähteä riittävästi. Subbarin voisin lisätä myöhemmin kokoopanoon.
    Olen nuo yllämainitut ketjut lukenut läpi, mutta toistaiseksi en ole löytänyt muita kriteereitä täyttäviä, kuin Audio Pron Addon-sarjan sekä Genelecin 6010A, jossa hinta menee jo budjetin yli.
    Uskoisin Audio Pron riittävän minulle äänenlaadullisesti, mutta se että tekeekö niillä musiikin kuuntelussa ilman subbaria mitään tai tuleeko sieltä riittävästi ääntä lähinnä epäilyttää.
    Genelec on taas varmasti hyvä, mutta epäilen myös niistä lähtevää äänenvoimakkuutta pienestä koosta johtuen, sillä minulla on tietokoneessa noin 3 kertaa suuremmat Königin aktiivikaiuttimet ja jos noista lähtee yhtään vähemmän ääntä tai bassoa, niin sitten olen mieluummin kokonaan ilman. Toisaalta taas 50€:n Logitechin muovipurkki 2.1 setistä lähti kyllä ääntä ja bassoa riittävästi, mutta niiden äänenlaatu taas ei riitä alkuunkaan. Jos joku on jaksanut lukea tänne asti, niin otan mielellään vastaan ehdotuksia muista kriteereihin sopivista kaiuttimista tai kokemuksia noista aiemmin mainituista. Audio Prolta olen lähinnä ajatellut sitä Addon onea.

    Edit. Luin tuossa jonkin verran tuota 6010A-ketjua ja alan olla kohtalaisen vakuuttunut niistä. Täytyy käydä jossain liikkeessä niitä kuuntelemassa ja kysymässä tarjousta...
     
    Viimeksi muokattu: 22.01.2012
  5. pekka:)

    pekka:) Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.09.2004
    Viestejä:
    473
    Saadut tykkäykset:
    0
    Epäilet Geneissä lähteekö ääntä tarpeeksi?
    Oletko käynyt kuuntelemassa niitä koskaan?
    Max.93dB/1m kuinka paljon siis ääntä pitäisi lähteä?

    Uskoisin jo, että oletkin jo valinnut ne mitkä ostat...
     
  6. pietari

    pietari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.11.2002
    Viestejä:
    59
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jamo P 404 saa valkoisena ja mustana. Taitaa olla liian iso käyttöösi. Jamot poikkeaa kilpailijoista runsailla liitännöillä: 2* optinen sisäänmeno, RCA ja 3,5mm sekä subbari ulostulo. Kaukosäädin löytyy myös.
     
  7. Jva79

    Jva79 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.12.2009
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt on Genelecin 6010a:t hommattu käytettynä, juuri ja juuri meni "budjetin" sisään. Kuunteluetäisyys on siinä 2.5-3 metriä ja potkua tuntuu riittävän, ehkä joskus siihen se subbari kaveriksi, mutta musiikin kuuntelussa tuntuisi pärjäävän ilmankin. Täytyy kyllä sanoa, että vaikken mikään varsinainen "HI-FI-korva" olekaan, enkä välttämättä huomaa eroa 300€:n Wharfedaleissa ja jossain 2000€:n kaiuttimissa, niin ei voi kuin ihailla kuinka tarkasti näistä erottuu kaikki eri soittimet, eikä tulisi mieleenkään lisätä jotain basso/diskantti-korostuksia. Musiikki kuulostaa siltä kuin sen on tarkoitettukin!