Ebay ja Paypal?

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikat' , aloittajana Papi-, 18.02.2005.

  1. TimoJ

    TimoJ Active Member

    Liittynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    1 206
    Saadut tykkäykset:
    6


    Minä olen kirjoittanut myyjälle ja joka kerta myyjä on hoitanut tilanteen kiitettävästi eli on tullut uusi tuote viallisen tilalle eikä ole tarvinnut palauttaa entistä. Joidenkin kanssa on pitänyt selittää pari kertaa tai lähettää kuva, epäilen kielimuuria osasyyksi. Oletko edes kokeillut kirjoittaa suoraa myyjälle (ebayn kautta)?
     
  2. sokka

    sokka Well-Known Member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    5 007
    Saadut tykkäykset:
    173
  3. Miku-91

    Miku-91 Active Member

    Liittynyt:
    27.01.2010
    Viestejä:
    407
    Saadut tykkäykset:
    54
    Itsellä kävi niin, että myin elokuun 10. päivä Ebayssä yhden tuotteen ja "Estimated funds availability" oli 21 päivää kaupan sulkeutumisesta kuten aina, eli tässä tapauksessa elokuun 31. päivä. Postitin tuotteen vuorokauden kuluessa kaupan sulkeutumisesta ja merkitsinkin sen postitetuksi heti. Kohteen ostaja antoi jo elokuun puolella positiivisen palautteen kaupasta ja kaikki sujui kuten piti, mutta PayPal kusee nyt. Rahat ovat kokoajan olleet "Pending" -statuksessa. Alunperin tuossa lukikin, että saan rahani elokuun 31. päivä, mutta enpäs sitten saanutkaan, sillä rahojen tilanne näyttää vieläkin "Pending" ja aina kun painan "Get date" -kohdasta, joka normaalisti antaa arvioidun rahojensaamispäivän, niin ruutuun tulee päivämäärän sijaan pelkkä "Try later." Olen kokeillut tuota nyt parin viikon ajan joka päivä, mutta aina sama juttu. Itselläni on Ebaystä tullut myyjänä pelkkää positiivista palautetta, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia, joten ihme juttu miksi tämä nyt sitten kusee.

    Olen ottanut PayPaliin sähköpostilla yhteyttä nyt neljä kertaa tässä parin viikon aikana ja vaikka siinä kiltisti sanotaan, että "We'll come back to you in 24 hours," niin sieltä tulee oikean vastauksen sijaan aina se sama automaattinen vastausviesti, joka tarjoaa "ratkaisuja ongelmiin" erilaisten automaattisten vastausten muodossa, eli toisin sanoen on yhtä tyhjän kanssa. Tässäkin tapauksessa ainut järkevä vastaus on se, jonka jo valmiiksi tiedän: rahat ovat 21 päivän ajan postituksesta PayPalin hallussa, kunnes saan ne itselleni. No, tässä tapauksessa ollaan jo melkein pari viikkoa yliajalla tuon 21 päivän jälkeen. Ebayssä merkkasin kaupan siten, että en ole saanut rahojani ja siellähän ei voi ottaa kehenkään yhteyttä millään muulla tavalla kuin puhelimella ja parin kerran jälkeen voi sanoa, että nuo puhelimeen vastaavat ääliöt eivät tiedä mistään mitään ja eivät ole vielä olleet millään tasolla avuksi. Puhelimen lisäksi ainut keino on samanlaiset tyhjänpäiväiset automaattiset Ebaystä löytyvät vastaukset.

    Kovin suuresta summasta tässä ei onneksi ole kyse, 21,52€, mutta tottakai tuo sapettaa silti. Jatkossa kun myyn Ebayssä jotain, niin en postita tuotetta ennen kuin 21 päivää on kulunut ja olen henkilökohtaisesti siirtänyt rahani PayPalin paskasta omalle tililleni.
     
  4. i-kari

    i-kari Active Member

    Liittynyt:
    18.02.2016
    Viestejä:
    184
    Saadut tykkäykset:
    41
    PayPal on aivan syvältä oleva systeemi myyjän kannalta, valitettavasti. http://www.paypalsucks.com

    Ostajalle on kaikenlaista suojaa kyllä.
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    1 762
    Saadut tykkäykset:
    53
    Toisaalta se on myyjän kannalta myös hyvä. Varmasti olisi moni ostos jäänyt tekemättä ilman PayPal maksuvaihtoehtoa. Luottokortin tietoja kun en kovin mielelläni kaikenmaailman nyrkkipajoille luovuta.
     
  6. pekotu

    pekotu New Member

    Liittynyt:
    03.02.2007
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei, tuohon paypallin kun lähettää emailin neuvoja varten pitää ottaa huomionn heidän surkea järjestelmä. Kun olet lähettänyt kysymyksen sieltä tulee aina vaan automaattinen vastaus eri kysmyksiin. Jos haluat henkilökohtaisen vastauksen sinun emailiin niin sinun pitää lähettää tämä automaattivastaus heille takaisin muuten he olettavat että tämä on ollut sinulle oikea vastaus. Ja kun lähetätä heille uutta emailia ja kysyt vaikka missä vastaus tai mitä tahansa sieltä tulee aina vaan takaisin automaattivastaus ja ellet lähetä tätä viestiä takaisin et saa ksokaan vastausta sinun kysymykseen. Tämä tieto lukee siellä automaattivastausessa miten toimia. Joten toivon mukaan lähetät automaattivastausen seuraavaksi takaisin muuten pyörit vaan ympyrää lähettämällä uusia viestejä Ollen puhelimitse antanut heille tsätä palauetta ja asiakaspalvelija oli smaa mieltä tästä tyhmästä säännöstä mutta ei voi asialle mitään , johto porras säästää vastauskuluja kun saadaan ihmisille aina sama vastaus.
     
  7. Miku-91

    Miku-91 Active Member

    Liittynyt:
    27.01.2010
    Viestejä:
    407
    Saadut tykkäykset:
    54
    Kiitokset, en ollutkaan huomannut tuollaista juttua noiden automaattivastausten seasta. Pistin PayPalille viestiä tuosta, katsotaan mitä vastaavat vai vastaavatko mitään...

    Edit: Jaahas, sieltä ihan soitettiin tänään ja pyydeltiin anteeksi, jonka jälkeen rahat olivat nostettavissa. Eipä siinä, kiva juttu. Kiitoksia vielä vinkistä!
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2016
  8. Kusni

    Kusni Member

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    23
    Tilasin erään juniorin puolesta tavaraa netistä ja maksoin sen PayPalillä. Sivujen perusteella firma vaikutti toimivan Jenkeissä, mutta lähetys tuli viikkojen kuluttua Kiinasta. Hinnasta saattoi päätellä, että tavara on luultavasti piraattiskeidaa, mutta tämä skeida ei edes toiminut. Harmi ettei Tulli tuhonnut sitä jo rajalla.

    Ajattelin että en ala kirjelmöidä väärennöksiä myyvän huijarifirman kanssa, niinpä riitautin asian PayPalin sivuilla. Nyt PayPal lupaa rahat takaisin kunhan palautan skeidan "verkkoseurattavana" lähetyksenä omalla kustannuksella. Lähetyskulut tekisivät 25 % enemmän kuin riitautettu summa. Ja mahtaisinko jopa syyllistyä johonkin, jos postittaisin tuoteväärennöksen? Ehkä yritän kerran vielä vääntää rautalangasta...
     
  9. Super-J

    Super-J Well-Known Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    2 821
    Saadut tykkäykset:
    97
    Eikös se nyt kuitenkin mene sekä ebayn, paypalin että suomalaisen ja eurooppalaisen kuluttajansuojan mukaan niin että ongelmatilanteessa asiakkaan pitää ensin ottaa yhteyttä myyjään, jos mahdollista. Jos myyjä ei sitten tee asialle mitään niin ebay/paypal voi palauttaa rahat. Yleensä myyjä ihan itse tyrkyttää rahoja takaisin jos jossain halpistuotteessa on ollut vikaa. Omien kokemuksien mukaan tämä toimii näin ihan sujuvasti.
     
  10. Kusni

    Kusni Member

    Liittynyt:
    25.01.2014
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    23
    Jälkikäteen ajatellen olisi varmaan pitänyt ottaa myyjään ensin yhteyttä. Toisaalta kun kyse oli selkeästi huijareiden myymistä tuoteväärennöksistä, niin ajattelin PayPalin korvaavan enempiä kyselemättä.
     
  11. latexii

    latexii Well-Known Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    2 755
    Saadut tykkäykset:
    231
    Itselle paypal korvasi täydellisesti ostamani piraattikellon (oli aaaika täydellinen kopio, kaiverruksineen etc.) Alkup. myyjä toki pyysi tätä kopiota takaisin ja sanoin hänelle että lähetän heti kun hän on maksanut postikulut etukäteen tililleni, jotka olivat ~30e. Ei kuulunu hänestä sen jälkeen yhtään mitään.
     
  12. mopsi

    mopsi Member

    Liittynyt:
    08.11.2012
    Viestejä:
    459
    Saadut tykkäykset:
    11
    Mistä huomasit, että olikin piraatti?
     
  13. latexii

    latexii Well-Known Member

    Liittynyt:
    14.03.2004
    Viestejä:
    2 755
    Saadut tykkäykset:
    231
    Rannekkeen saumoista, sekä rannekkeen "kiinnitystapit" olivat alumiinin väriset (eikä ruusukullan väriset), sekä viisareiden säätönupin karhennuksesta.
     
  14. Super-J

    Super-J Well-Known Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    2 821
    Saadut tykkäykset:
    97
    Kenelläkään muulla ollut äskettäin ongelmia maksaa ebay:ssa paypalilla? Tuossa kun päivitin kortin voimassaolon pvm:n paypaliin niin kaikki näyttäisi muuten olevan kunnossa mutta ebay(.de) sanoo että maksu ei onnistu. Paypalin tiedoissa ei näy maksua myöskään muttei mitään ilmoitusta ongelmistakaan.

    Päivitystä tähän... paypalin aspan mukaan kortin myöntäjä ei hyväksy maksua, ja kortin myöntäjäpankin mukaan heidän järjestelmässään tosiaan on jotain vikaa jota ns asiatuntijat yrittävät selvittää, ehkä jo ensi viikolla toimii... (liittyyköhän tämä siihen uuteen maksupalveludirektiiviin joka astuu voimaan nyt viikonloppuna?)
     
    Viimeksi muokattu: 13.09.2019
  15. Saukko

    Saukko Member

    Liittynyt:
    01.03.2005
    Viestejä:
    34
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ehkä tyhmiä kysymyksiä: Onko uusi kortti? Onhan kortti rekisteröity verkkomaksukelpoiseksi?
     
  16. Super-J

    Super-J Well-Known Member

    Liittynyt:
    17.08.2007
    Viestejä:
    2 821
    Saadut tykkäykset:
    97
    On sikäli uusi kortti että vanha kortti uusittiin seuraavaksi kolmivuotiskaudeksi ja että voimassaolo piti päivittää kortin tietoihin, kivijalkakaupassa sen toiminta tuli jo aiemmin testattua... mutta muuten siis sama kortin numero jo monta vuotta ja pari kortin uusimistakin on mennyt tähän asti kivuttomasti. Ja pitäisi olla verkkomaksukelpoinen, on ennenkin ollut. Pankin asiakaspalvelija siis sanoi että maksuyritykset näkyy koneella ja periaatteessa niiden olisi pitänyt mennä läpi mutta pankin järjestelmä ei kuitenkaan hyväksynyt maksuja, tuntemattomasta syystä, ja että porukkaa on jo tutkimassa asiaa. En ole vielä kokeillut uudestaan toimisko nyt...

    Edit: Tuli kokeiltua, ja nyt toimi, maksu meni läpi. :)
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2019 klo 18:47