Juu, olisi pitänyt mainita, että rahaa on tehtävä ja paljon, mutta ainakin se on helpompaa, jos ihmiset ovat tykänneet näkemästään.
Korjaa jos olen väärässä mutta nythän sen on ilmeisesti nähnyt vasta nippu kriitikkoja ja muuta leffa-alan porukkaa. Suuren yleisön mielipide vielä kuulematta ja tuossa sinun lainaamassasi tekstissä pisti silmään yksi lause: "is a full artistic work as opposed to a more crowd-pleasing commercial play". Pelkään, että tämä tarkoittaa sitä, että tämä on aivan helvetin hyvä leffa meidän mielestä mutta laumateinit eivät sitä mene katsomaan joten saattaa jäädä ainoaksi leffaksi.
Villeneuve on parhaita nykyohjaajia, mutta eihän hänen elokuvat luukulta ole kummoisesti tuonut pl. Arrival.
Hesarissa Jussi Ahlroth kehuu elokuvaa mestariteokseksi ja antaa 5 tähteä. (Arvostelu maksumuurin takana)
Itseä arveluttanut että jos tämä uusi on kliinisen tyylikäs filmatisointi ilman sitä oikeaa fiilistä joka ensimmäisessä elokuvissa mielestäni oli hienosti läsnä, mutta joissakin arvioissa on nimenomaan puhuttu että sitä löytyisi! Noh, itselle tuo selviää Tiistaina.
Kliinisen tyylikäs. Jotkin kohtaukset täysin väärin framettu. taistelukohtaukset olivat aika sekavasti kuvattu. Eniten *itutti Hanz Zimmerin musa, joka oli teatterissa taas aivan liian kovalla. Muuten ihan OK versio, joka tosin olisi voitu leikata siihen kahteen tuntiin. Jonkun streemauspalvelun tekemänä sarjana olisi toiminut hieman paremmin.
Uskaltaako kysyä, olitko vielä IMAX-salissa katsomassa? Olen mietiskellyt, kun jo trailerissa aika Zimmer-jyräyttelyä musiikilla, että "IMAX-elämyksenå" mahtaa olla melkoista jyräystä kautta elokuvan ja kuulon suojaaminen ei enää vitsi.
Voihan hän tarkoittaa, että nuo on vedetty pan&scan tyyliin? Okei, tuskin. Kai siitä olisi joku jo älähtänyt?
Normiteatterissa ihan tuolla laajakuvalla, 3-4 tähteä. Zimmerin melu haittoi elokuvaa, En kuullut suoranaista teemaa sävellystä elokuvasta, jos nyt ei yhdessä kohdassa pikaisesti ollut viitteitä Toton teemasta. Tosi hankala arvostella, mutta mielestäni Villeneuven Blade Runner oli kyllä parempi. Toivottavasti tulee vielä jatkot.
Turun Kinopalatsi. Korvat soi aika kivasti esityksen jälkeen. Mulle taitaa tämä kerta olemaan viimeinen kerta, kun käyn elokuvissa. Ei noilla äänenvoimakkuuksilla elokuvasta voi enää nauttia.
Leffa oli hyvä. Itelle tuli yllärinä että tää onkin joku kaksi-osainen juttu. Aika meni kuin siivillä, hujauksessa loppu saapui.
Kävin katsomassa, Flamingon ykkössalissa. Ja todettakoon heti alkuun että äänenvoimakkuus ei mielestäni ollut liian kova vaikka jotkut äänet aika voimakkaasti jytisivätkin. Musiikitkin ihan onnistuneesti tukivat tapahtumia. Kuvasuhde tuolla teatterissa oli 2.39 : 1 (luullakseni) eikä mitään kuvasuhdekikkailua tai outoa rajausta ollut havaittavissa. Visuaalisesti leffa on tyyliltään hyvin samankaltainen kuin ohjaajan aikaisemmat tuotokset Arrival ja Blade Runner 2049 eikä niiltäkään osin ole minulla mitään valittamista. Arrakis, hiekkamadot, fremenit, atreidesit jne yms on kuvattu hyvin vakuuttavasti ja näyttelijät sopivat rooleihinsa ja varmastikin kirjan ansiosta muutenkin elokuvan maailma tuntuu hyvin tarkasti mietityltä. Yksi ongelma tässä kuitenkin on - se että tarina loppuu kesken. Toivottavasti jatkoa saadaan. (Muutenhan tämä olisi kuin jos Tarun somusten herrasta jättäisi kesken... niin kuin sen piirretyn leffan kanssa kävi ) 5/5 sillä edellytyksellä että jatkoa tulee, muuten vähemmän.
En saa tuolta mitään selkoa, mikä on tämän ns. oikea julkaisukuvasuhde vai voiko se olla mitä vaan riippuen teatterista? Eli onko ohjaajalla ja kuvaajalla ollut joku tietty kuvasuhde mielessä?
Wikipedian mukaan: Eli siinä on kolme kuvasuhdetta ollut mielessä, "normaali" (2.39:1?) + 1.90:1 + 1.43:1 joita sitten käytetään sen mukaan mikä ohjaajan mielestä kohtaukseen parhaiten sopii. Itse olen kyllä sitä mieltä että pitäisi vain valita yksi kuvasuhde ja pysyä siinä. Mutta taiteilijoilla on toki taiteellinen vapaus tehdä taidettaan niin kuin parhaaksi näkevät.