DVDProfiler

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana jaxmjm, 10.10.2002.

  1. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Kyllähän minä sen sinne olen jo laittanut heti ilmestymispäivänä. :p
    Kuten siellä on myös Lion King ja Indy boxikin jo.

    Mutta tuntuu vaan taas kestävän nuo lisäykset aikas kauan.
     
  2. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Jos nyt jotakuta kiinnostaa niin viellä vähän infoa tuosta Indy boxista. Käytin tuota virallista suomen EAN koodia, joka on se tarra jonka varmaan kaikki heitti roskiin. :) Mutta jokatapauksessa boxi sekä levyt on lisätty tuonne seuraavilla tiedoilla.

    Title: The Adventures of Indiana Jones
    Sort title: Indiana Jones
    Desc: Complete Movie Collection
    EAN/UPC: 415015 507040

    Title: Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark
    Sort title: Indiana Jones 1
    EAN/UPC: Disc ID: 42D8-F029

    Title: Indiana Jones and the Temple of Doom
    Sort title: Indiana Jones 2
    EAN/UPC: Disc ID: A788-6251

    Title: Indiana Jones and the Last Crusade
    Sort title: Indiana Jones 3
    EAN/UPC: Disc ID: 3696-39F1

    Title: Indiana Jones Collection Bonus Disc
    Sort title: Indiana Jones Collection Bonus Disc
    EAN/UPC: Disc ID: 1B16-8F0A
     
  3. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    On tämä leffojen listaus profileriin hirveä harrastus. Vaikka minulla on elokuvia vasta ~80, niin jos haluaa jonkun muutoksen listaukseen tehdä niin on siinä jonkun verran vaivaa. Esimerkiksi tällä hetkellä muutan kaikkien elokuvien overviewit Suomen kielisiksi...

    Mites teillä muilla?
     
  4. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itselläni ainakaan ei ole vaivaa. Laitan leffat aina semmoisenaan kun profiler löytää ne viivakoodin mukaan. Mitään muutoksia en jaksa tehdä.
     
  5. Jackal

    Jackal Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    360
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jonkin verran listan ylläpitäminen teettää vaivaa myös minulla. Tähän mennessä olen editoinut overwiewit niin että se löytyy sekä englanniksi että suomeksi. Toistaiseksi homman on jaksanut tehdä (75 nimikettä) ja jos ostotahti jatkuu suht rauhallisena niin olisi tarkoitus tehdä samoin myös jatkossa...
     
  6. Jarmo

    Jarmo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    10.07.2000
    Viestejä:
    121
    Saadut tykkäykset:
    0
    Harvoin olen joutunut kuvausta kirjoittamaan, koska useimmiten
    suomenkieliset takakansitekstit löytyvät netistä joko julkaisijan tai jonkun kaupan, esim. NetAnttilan sivuilta, josta tekstin saa leikepöydän kautta DVD Profileriin.

    Suurempi vaiva tuli siitä, että hiljattain kaikki ikärajat muuttuivat virheelliseksi. Luulin ensin sen olevan 2.2-betan bugi, mutta vika olikin siinä, että "The master locality file was corrected a couple of weeks ago, resulting in this change.". Tällä viikolla kävin koko 189 leffan kokoelman läpi korjaten kaikki ikärajat + vielä laitoin kuntoon disk id:t, jotka ovat netistä imuroiduissa profiileissa lähes aina väärin. Kun DVD-asemani tunnistaa levyt hieman hitaasti, niin meni siinä tunti jos toinenkin... Ja kun lisäksi skannasin parin viikon aikana kaikki kansikuvat, joita en ollut vielä itse skannannut. Nälkä on kasvanut syödessä eikä imuroitujen kuvien laatu enää tyydytä.
     
  7. Jackal

    Jackal Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    360
    Saadut tykkäykset:
    0
    Vaikuttaa siltä, että jotkut näkevät vielä enemmän vaivaa profilerin eteen kuin itse. Minä olen tyytynyt ihan valmiskuviin, varsinkin kun skannaaminen pitäisi hoitaa töissä ja se olis jo vähän turhan vaivalloista. Ja tosiaan suomen kieliset tekstit nappaan myös copy-paste periaatteella jostain sopivasta paikasta, mistä kulloinkin kunnon tekstit löytyvät.
     
  8. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    Niin, ja tuonne notes kohtaan laitan elokuvan nimen englanniksi, suomeksi ja vielä alkuperäiskielellä, jos sellainen löytyy.

    Tuo olikin hyvä idea tuo NetAnttilasta takakansitekstien imeminen, täytyneekin päivittää nuo.

    Toivon vain että saisin mahdollisimman nopeasti päätettyä tarkalleen millaiseksi tuon Profilerini haluan, koska jos näitä elokuvia vielä paljonkin kertyy lisää, niin yhdenkin uuden hauskuuden lisääminen alkaa olemaan sodomiaa.
     
  9. The_Daywalker

    The_Daywalker Käyttäjä

    Liittynyt:
    01.03.2003
    Viestejä:
    1 003
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tanssii susien kanssa 3-levyn versio voisi lisätä tuonne. itse en pysty kun en omaa vielä leffaa mutta saan keskiviikkona...
     
  10. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistäköhän tarrasta tämä koodi näkyy. Itsellä ei ainakaan ole tällaista koodia missään. Oma viivakoodini (joka lukee tarrassa joka on liimattu boxin pohjaan) on seuraavanlainen: 055025 345174

    Ja tällä koodilla ei löydy mitään tietoja profilerin tietokannasta.

    Ja en myöskään löydä Reloadedin tietoja edelleenkään profilerista. En jaksa enää odotella vaan lisäsin tuon enkkuversion ja vähän muokkailin niitä tietoja. Kansikuvat muuten puuttuu lähes joka profiilista jos oikein muistan?
     
  11. Morden

    Morden Guest Guest

    Liittynyt:
    07.01.2002
    Viestejä:
    81
    Saadut tykkäykset:
    0
    JaLe:n mainitsema viivakoodi löytyy boksin ympärillä olleesta muovikelmusta.

    Enpä ole minäkään löytänyt indiana jones:ia vielä profilerista. Tuntuu toi profilerin online listin päivitys aikas hitaalta tällä hetkellä, sillä omia cover scannejakaan ei ole ilmestynyt (uploadasin ne 3-4 viikkoa sitten).
     
  12. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Juu, tuntuu tuo Profilerin päivitys olevan taas todella hidasta. En muista montako viikkoa siitä on aikaa kun joku postaamani uusi profiili olisi päivittynyt tuonne tietokantaan, taitaa olla vähintään tuo neljä viikkoa vierähtänyt.

    Ihmeellistä sinänsä koska ennen tuli vain yksi päivitys per viikko ja nyt taitaa tulla kaksi jollei kolmeakin päivitystä per viikko, mutta ne sisältää aina jotain jo kannassa olevien leffojen päivityksiä.

    Vai olisiko nyt sitten tullut sellainen kahtiajako, että jos nuo kaverit jotka ylläpitävät tuota tietokantaa reagoivat vain noihin päivityksiin ja lisäyksiin jotka tulevat tuon premium version ostaneilta. Ja meiltä ilmaista versiota käyttäneiltä tulevia päivityksiä käsitellään jos vain keritään periaatteella.
     
  13. vote666

    vote666 Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.06.2001
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen itse "premium" - käyttäjä ja voin sanoa, että kestää kyllä itsellänikin välillä jopa kuukauden ennen kuin tiedot päivittyvät. Yleensä on päivittynyt n.1-2 viikossa... Taitavat vaan nuo Profilerin ylläpitäjät olla välillä vähän laiskoja :sleep:
     
  14. jojala

    jojala Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.04.2001
    Viestejä:
    584
    Saadut tykkäykset:
    0
    R1 versiolle löytyy jo. Etsikää nimellä, sillä UPC-koodilla ei löydy, vaan discID:llä. Lisäsin noin viikko sitten omaan tietokantaani. Kansikuvat ovat aivan samat kuin R2-versiossa, en ainakaan huomannut eroa. Muokkasin sitten itse R2-versioon sopivaksi.
     
  15. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Kävin tässä pieni maili keskustelua Intervocativen tyyppien kanssa tuosta DVDProfilerin päivitys hitaudesta ja vähän muistakin asioista. Keskustelu jatkuu yhä.

    En muista onko täällä ollut juttua aiheesta mutta tuo Intervocative firma on vähän saman tyylinen kuin tämä DVDPlazakin, sitä pyörittää kolme kaveria normaalin päivätyönsä lisäksi vapaa-ajallaan.

    Tällä hetkellä tuo hitaus johtuu tuosta uuden beta-version testaamisesta.

    Sitten kyselin vähän tuosta että millä perusteella he päättävät että mikä profiili julkaistaan. He käyttävät käyttäjiltä tulevia päivityksiä ja niiden laatua antaessaan prioriteettia jollekin profiilille jota tulee useampi.

    Itselleni jäi vähän epäselväksi että katsovatko he vain käyttäjä nimeä ja toteavat että tuo on ollut hyvä tyyppi joten julkaistaan hänen lähettämä profiili vai katsovatko he myös että mitä tietoa profiili pitää sisällään.

    Pienet virheet on ihan ymmärrettäviä, mutta aina silloin tällöin tulee sellaisia profiili päivityksiä joita minä en ymmärrä.
    Viimeisin minun kohdalle sattunut on UK versio Huuliharppukostajasta.
    Lähetin heille tuon saman screenshotin esimerkkinä että millaisia päivityksiä aina välillä hyväksytään, viellä en ole saanut vastausta.

    Toivottavasti en ole kiusannut heitä liikaa kysymyksilläni ja näin joutunut jollekin mustallelistalle :p
     

    Liitetyt tiedostot:

  16. wrinkly

    wrinkly Guest Guest

    Liittynyt:
    13.11.2001
    Viestejä:
    221
    Saadut tykkäykset:
    1
    Toivottavasti kaikki täällä hitaudesta yms valittavat ovat ymmärtäneet Premium rekisteröinnin maksaa, niin että kehitystyö jatkuu ponnekkaasti.

    Jos ei niin on paras katsoa peiliin - ei talkootyönä tehtävälle SW:lle voi vaatia kaupallisen SW:n tuotetukea. Vaikka joskus tuntuu että tälle ja muille samnalaisille saa usein paremman tuen kuin kymmeniä tai satoja eeroja maksaville softille.
     
  17. Wick

    Wick Say it in slugs Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.11.2002
    Viestejä:
    2 150
    Saadut tykkäykset:
    1
    Hmm. Mitenköhän käy, jos DVDProfilerin asentaa uudelleen (ja poistaa ensin pois alta), niin menevätkös listat siinä mukana, vai onko ne "jemmassa" jossakinpäin nettiä. Kun on itsellä alkanut tuo profiler piiputtamaan siihen malliin, ettei enää käynnistä edes koko softaa, ja jos tuohon nyt ottaa uuden päälle, niin joutuuko kaikki leffat lisäämään taas uudelleen? :confused:
     
  18. gaston

    gaston Käyttäjä

    Liittynyt:
    23.10.2001
    Viestejä:
    3 485
    Saadut tykkäykset:
    80

    Profilen tietokannan voi varmuuskopioida, mene työkalurivillä: >tiedosto >varmuuskopioi tietokanta

    ja tiedostot voi palauttaa tietenkin "palauta tietokanta" vaihtoehdolla siihen uudelleen asennettuun ohjelmaan.
     
  19. Jackal

    Jackal Guest Guest

    Liittynyt:
    08.02.2003
    Viestejä:
    360
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sulla pitäis olla .xml tiedosto jossain koneellakin, minkä Profiler aina avaa kun ohjelman käynnistää. Jos haluaa pelata varman päälle niin siitä tiedostosta vaan varmuuskopio johonkin toiseen paikkaan niin tiedot pitäisi varmasti säilyä. Itse en ole koskaan tätä tehnyt, mutta näin luulisin homman onnistuvan. Myös netistä taitaa saada sinne ladatun tiedoston takaisin koneelle, jos Profilerin uudestaan asentaa.

    EDIT: aivan...ylempänä ehdittiinkin jo vastata. :)
     
  20. Lassi

    Lassi Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    2 464
    Saadut tykkäykset:
    1
    Listasta voi ottaa varmuuskopion; tälle on valikoissa oma toimintonsakin, tai voihan tuon hoitaa manuaalisestikin kopioimalla data-hakemiston talteen. Myöskin listat ovat Intervocativen palvelimella tallessa (hintatiedot ja ostopaikat mukaan luettuna!) mutta kaikki omat muutokset, jos nyt moisia olet tehnyt, eivät sieltä palaudu ja jotkin kansikuvat saattavat hävitä.

    Itselläni DVDProfiler sekosi myös äskettäin ja ilmoitti kannan korruptoinuneen eikä osannut sitä korjata. Siirsin vain tuon data-hakemiston talteen, poistin vanhan asennuksen, asensin uudelleen ja siirsin datat takaisin, niin alkoi taas toimia.