DVDProfiler

Keskustelu osiossa 'Yleistä' , aloittajana jaxmjm, 10.10.2002.

  1. jaxmjm

    jaxmjm Guest Guest

    Liittynyt:
    12.04.2002
    Viestejä:
    71
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkuun ajattelin tehdä tietokannan DVD-leffoista mitä löytyy hyllystä mutta sitten satuin huomaamaan hifilehdessä maininnan DVDProfilerista. Se on ilmainen softa (toki siitä maksaa sa jos niin haluaa) ja löytyy osoitteesta www.dvdprofiler.com

    Suosittelen kokeilemaan, ei ole nimittäin koolla pilattu.
     
  2. Ganstar

    Ganstar Guest Guest

    Liittynyt:
    02.08.2001
    Viestejä:
    321
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täältä löytyy softasta lisää juttua, kun kelaat vähän alaspäin.
     
  3. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    niin...tuo koko juttuhan riippuu ihan siitä paljonko on leffoja listattuna. Itellä dvd-profiler vie sellaiset 175 megaa tilaa kovalevyltä:D
     
  4. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen ollut tyytyväinen tähän trabantin DVD-luettelointiin, eipä tarvitse syöttää tuhottomasti tietoja johonkin ohjelmaan. En kuitenkaan tarvitse kuin listan, josta näkee että kuinka monta leffaa hyllyssä on. Se DVDProfiler vaatii jonkin koodin DVD:n kannesta, eikä minulla löydy sellaista koodia läheskään kaikista leffoista... Muutenkin olen lukenut netistä, että kyseinen ohjelma olisi aika buginen.
     
  5. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Mikähän mahtaa olla elokuva jossa EAN-koodia ei olisi?
    Itselle ei ole tullut vastaan kuin TNG-boksit, joissa koodi on varmaan ulkokääreessä, varsinaisesta boksista en ole löytänyt. Joitain suomi-painoksia ei DVDProfilerin tietokannassa ole ollut, mutta suurin osa on kyllä löytynyt.
     
  6. jalmari

    jalmari Advanced Addict

    Liittynyt:
    06.09.2000
    Viestejä:
    1 556
    Saadut tykkäykset:
    0
    Omassa hyllyssä on 'koodivapaita' julkaisuja ainakin monet vanhat hongkong lätyt.
     
  7. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Kertokaapas mitä nuo eri kotelotyypit oikein käytännössä tarkoittaa eli millainen kotelo ???

    Keep case, Snapper, Jewel casen tiedän. Mutta millaisia ovat Clamshell, Drawer, Hub, Custom ???
     
  8. Jaska76

    Jaska76 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2000
    Viestejä:
    2 426
    Saadut tykkäykset:
    6
    Drawer on käsittääkseni "vetokotelo", eli esimerkiksi Die Hardien SE:t?
    Custom taas on käsittääkseni erikseen julkaisua varten suunniteltu kotelo. Vaikkapa nyt tuleva LOTR:in neljän levyn kotelo?
    Nämä olivat vain omia olettamuksia, jos joku tietää tarkemmin, kertokoon...
     
  9. Bogo

    Bogo Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.12.2000
    Viestejä:
    1 294
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tässä on yksi linkki missä myydään clamshelliä, vaikka tuolla puhutaan c-shellistä. Mulla on itseasiassa samantapainen himassa, tosin kokopyöreänä. Materiaali on pehmeää, taipuisaa muovia. Levy asetetaan puolikkaiden väliin ja painetaan kiinni. Ihan näppärä, mutta kai tarkoitettu kuljetukseen jne. En usko että mitään osto-elokuvia tullaan näkemään näissä koteloissa :)

    Hub jää vielä epäselväks...
     
  10. jaritt

    jaritt Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.03.2000
    Viestejä:
    2 104
    Saadut tykkäykset:
    6
    Esim. Fight Club R1:n kotelo on DVD Profilerin tietokannan mukaan "hub". Miten tuo sitten eroaa Drawerista... :confused:

    Minun mielestäni kyseessä on aivan samanlainen kotelo.
     
  11. Silverfang

    Silverfang Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.03.2002
    Viestejä:
    618
    Saadut tykkäykset:
    1
    Onkos muilla ollut ongelmia että dvdprofiler ei listaa nettiin kaikkia elokuvia? Minulla uupumaan jää Cell, 8mm, Exorcist, Interview With the Vampire, Battle Royale, Police Academy, Salvador, 8mm, Se7en ja People vs. Larry Flynt.

    Perkele koko yön tuon kanssa taistelin ja unohdin nukkuakkin välissä, joka olisi voinut olla ihan viisasta. :grr:
     
  12. tpi

    tpi Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    4 400
    Saadut tykkäykset:
    34
    Pistä kaikki sensurointi jutut pois. Itsellä ainakin oli jokin asetus automaattisesti päällä joka esti "adult" elokuvien näkymisen netissä. Paha vain että osapuilleen kaikki yli PG oli luokiteltu Adultiksi. Jostain vivusta tai oliko suoraan elokuvia säätämällä sain tuon ongelman kyllä ratkaistua.
     
  13. nothing

    nothing Käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    2 092
    Saadut tykkäykset:
    6

    Saattaapi olla, että asetuksissasi olet estänyt "aikuisten" elokuvien näkymisen netissä.

    Kun profiler lukee niihin muitakin leffoja, kuin pelkät mäntäpätkät.

    Eli nettiin asetuksia muuttamaan vaan.
     
  14. Silverfang

    Silverfang Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.03.2002
    Viestejä:
    618
    Saadut tykkäykset:
    1
    Noniin nyt toimii, kun noita aikuisviihde-asetuksia viilailin.. Perhana kun meinasi näppäimistöt aamulla lentää :hitme:, kiitoksia molemmille :).
     
  15. corben

    corben Guest Guest

    Liittynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    454
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuinka aktiivisesti porukka käyttää profileria? Itse päivitän listaa aina kun postilaatikossa kolahtaa, mutta todella usein tietokannassa on vain muutama pakollinen tieto levystä. Varsinkin suomalaiset käyttäjät tuntuvat käyttävän softaa aika heppoisesti, eivätkä viitsi nähdä vaivaa kenttien täyttämiseen. Eihän se tietenkään ole pakollista, kun homman idea on, että kentät täydentyvät sitä mukaa kun käyttäjät huomaavat puutteita. Olisi kuitenkin mukava edes joskus törmätä tietokantamerkintään jossa olisi lähestulkoon kaikki tiedot kohdallaan. (Ei menisi niin paljon omaa aikaa :D)
     
  16. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse päivitän listan kanssa heti kun postilaatikosta kolahtaa leffa. Vasta sen jälkeen kun olen näpytellyt viivakoodin niin alan katsoa leffaa.
     
  17. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Aktiivisesti, hmm, ehkäpä addiktiivisesti olisi parempi :D

    Koko ajan tuota pitää vähän rukata parempaan suuntaan. Ja tosiaankin aina kun postilaatikkossa kolahtaa niin profiilin päivitys alkaa ja skanneri saa kansi kuvasta pureskeltavaa.

    Meinaa siinä kyllä välillä hermo mennä. Ensin tekee "täydellisen" profiilin jostakin leffasta ja sitten joku :grr: menee ja päivitää sen ihan perseelleen. ;) :p :D
    Vaikka taitaa tuokin johtua tuosta systeemin päivitys hitaudesta.
     
  18. Lassi

    Lassi Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    2 464
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tämän takia profilerissa on lukitus; voit lukita levyn tiedot kokonaan tai osittain (esim. kansikuvat tai ääniraidat/tekstitykset).

    Monilla levyillä on jostain syystä sama UPC-koodi eri kielialueilla. Itselläni meni hermo kun luetteloon ilmestyi mm. "Tanz der Teufel 2" (Evil Dead 2) ja "Fenster zum Hof, Das" (Rear Window) ja pistin osittaiset lukot kaikille paitsi R1-levyille.
     
  19. JaLe

    JaLe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.04.2001
    Viestejä:
    1 555
    Saadut tykkäykset:
    75
    Juu tiedän, mutta kun se onkin se periaate juttu (lue: pilkun nussimista).
    Ensi itse tekee hyvän profiilin ja sitten jonkin ajan päästä tulee se ikoni näkyviin että uudempi versio profiilista on saatavilla. Sitten katsoo sitä preview:llä, ja mitä kummaa sehän on ihan perseellään.

    Itse kun haluaisi tarjota muille käyttäjille hyvät tiedot levystä, mutta joku aina sohlaa :D
    Ja se profiilin uudemman version ikonikin ärsyttää kun se näkyy.
    Hmm, tulinko jo maininneeksi addiktiivisuudesta jotakin :rolleyes: ;) :D
     
  20. KTB

    KTB Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    13.12.2002
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    2
    Pientä addiktoitumista havaittavissa (hmm... PIENTÄ). Itse lopetin profilerin käytön ja vetäisin levyistä access tietokannan näin saan sinne tarpeelliset tiedot, eikä tartte pistää tietokantaan tietoja, joita itse en tarvi mihinkään. Toki profilerkin on hyvä ohjelma, mutta makunsa kullakin. Itse en ole jaksanut pistää edes plazan tietokantaan leffojani vaan sielä taitaa olla levyistä vain seitsemän lueteltuna ja nekin kaikki jotain halpiksia. Pientä laiskuutta havaittavissa...

    -KTB-