DVD LUETTELO Access?

Keskustelu osiossa 'DVD-leffat' , aloittajana allapo, 20.04.2003.

  1. glottis

    glottis Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2001
    Viestejä:
    4 650
    Saadut tykkäykset:
    5
    Miksi se pitäisi poistaa kun sen voisi muokata?
     
  2. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Tuossa itse käyttämäni näppärä pikkusofta levyjen luettelointiin -> http://personal.inet.fi/cool/suni/
     
  3. Arma

    Arma Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, nyt jo toteutettu. Saanen tällä viikolla valmiiksi nuo www-sivut, jonne laitan ensi viikon aikana version, jossa olisi päätoiminnallisuus kasassa sekä aika pitkälti lyöty lukkoon mitä dataa tuo softa tallentaa. Talletettavien kenttien vaihtuminen eri versioissa kun saattaa aiheuttaa yhteensopivuusongelmia eri versioiden kanssa, niin se on mukava lyödä lukkoon mahdollisimman varhaisessa vaiheessa.

    Yhdeksi todo-featureksi ajattelin konffisfile-tyyppistä mahdollisuutta mainviewn layoutin määrittelyyn. Käyttäjä pystyisi itse määrittelemään kenttien paikat ja se mitä näytetään.

    Mutta näistä lisää, kunhan kerkeän tekemään ne hötömölösivut.
     
  4. Willo

    Willo Guest Guest

    Liittynyt:
    14.09.2001
    Viestejä:
    625
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nuo Arman kaavailut alkavat kuulostaa kovasti Ant Movie Catalogilta (http://www.antp.be/software/moviecatalog).

    Olen testaillut tuota jonkin verran ja minua siinä ärsyttää lähinnä:
    -puuttuu korvamerkityt kentät joillekin tarpeellisille tiedoille (esim dvd region ja extrat, toki nämä voidaan tallentaa muihin kenttiin ja haluttaessa käännöstekstejä editoimalla myös kenttien nimiä voi vaihtaa)
    -poimintalistat eivät tue useiden otioiden valitaa --> joutuu kirjoittamaan manuaalisesti
    Näihin molempiin pitäisi olla tulossa parannusta seuraavassa versiossa

    Suurin plussa tuossa on mielestäni skriptituki, jonka avulla pystyy virittämään tietojen noudon yhdeltä tai useammalta nettisivulta haluamallaan tavalla (tuolla napsitaan dataa suoraan html-sivuilta). Lisäksi tuo mahdollistaa kätevästi tietojen osittaispäivityksen, jos kaikkia tietoja ei saada samasta paikasta. Muutoinkin tietojen päivitys on mielestäni helpompaa kuin DVD Profilerissa.
     
  5. Arma

    Arma Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kävinpä katsomassa ko. softaa ja kieltämättä monia ominaisuuksia, joita softaan olen kaavaillut, löytyy antp:n softasta.

    No katsotaan mitä lopputuleman pitää. Tarkoitus ei kuitenkaan ole tehdä samaa softaa uudestaan.
     
  6. Nice Guy Eddie

    Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    24.07.2001
    Viestejä:
    4 660
    Saadut tykkäykset:
    6
    Mites on Arma vieläkö projekti elää?
     
  7. jalburi

    jalburi Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2008
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,
    Löytyisiköhän joltain leffojen (tai cd-levyjen) luettelointiin soveltuvaa access pohjaa; mitä saisin tarvittaessa lähitulevaisuudessa muokattua omiin tarpeisiini? Jonkin englanninkielisen templaten löysin, mutta näin sen liian suuritöisenä kun ei tuo accesin käyttö oikein taivu (halu oppia vähitellen olisi kyllä, siksi siis nimenomaan access pohjaa haen).