DVD-lakko

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Negotiator, 23.03.2003.

  1. IsoArska

    IsoArska Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    1 794
    Saadut tykkäykset:
    4
    Leffoihin mennyt elo-syyskuussa noin 600-700 €. Nyt olen lakossa, mutta kummasti on sinä aikana mennyt 100 € leffoihin. Katsokaas kun tyttöystävän Disneykokoelman kartuttamista ei kuulemma lasketa :hitme:

    Lakko kyllä tekee hyvää, sillä kuka onkaan seuraava perheenjäsen? Onko se lapsi, onko se koira, onko se farmariauto...ei se on:

    http://www.yamaha.com/yec/products/RECEIVER/RXV2400_lit.PDF
     
  2. DIAR

    DIAR Ugh! Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 206
    Saadut tykkäykset:
    9
    DVD-ostolakko teki kyllä gutaa. Ostin kyllä lakon päättymispäivänä 3 dvd-leffaa (conan barbaari, vaarallinen suhde, independence day :D ), mutta nyt tulee tehtyä vain harkittuja ostoksia.

    Cubic piti ostaa ja ostolistalla on myös Matrix Reloaded ja T3, mutta shittiä tai mitään sitä muistuttavaakaan ei ole tullut ostettua. Alelaarit tulee kierrettyä kaukaa eikä aikaa pala enää dvd-nettikauppojen sivuillakaan.

    Olen jopa käynyt vuokraamassa elokuvia ostamisen sijaan (kolme iltaa jo peräkkäin vuokraelokuva :thumbsup: )

    Jospa alkaisi säästämään taas elektroniikkaan. Taidan aloittaa putkivahvistinprojektin...

    Edit: typo
     
  3. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    No tuosta en kyllä ymmärrä kuinka se voi olla "thumb up", mutta olkoon...

    Minä tiedän jo, että lakko ei pidä, enkä sellaista enää ajattelekaan, mutta muuten vaan tuntuu että ostot ovat hieman rauhoittuneet. Elokuussa 14 ja syyskuussa toistaiseksi 12 kpl kuitenkin.
     
  4. madi

    madi Guest Guest

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se siitä 'lakosta' lokakuun 7 päivä menossa ja 17 lättyy jo tilattuna :hitme:
     
  5. Lassi

    Lassi Guest Guest

    Liittynyt:
    31.12.2000
    Viestejä:
    2 464
    Saadut tykkäykset:
    1
    Viime perjantaina lopetin viittä päivää vajaat kaksi kuukautta kestäneen lakon hankkimalla laatuelokuvat Monster's Ball ja Jeepers Creepers (joka löytyy nyt huuto.netistä...). Heinäkuussakin tuli vain muutama halpislevy hankittua ja nekin lähinnä vanhojen myynnistä saaduilla rahoilla, joten käytännössä kolme kuukautta jaksoin lakkoilla... :king: Nyt sitten ketsuppipulloilmiö uhkaa, kun loka-joulukuussa olisi älyttömästi ostettavaa ...must...resist...
     
  6. Jupe

    Jupe Käyttäjä

    Liittynyt:
    24.03.2000
    Viestejä:
    3 063
    Saadut tykkäykset:
    28
    :D

    Terve, mä olen Jupe ja olen devuaddikti.

    Mulla tää homma alko ihan pienestä, eli lueskelin trabasta tarjousuutisia ja tietoja uusista julkaisuista. Ensin mä ostelin filmejä vaan viikonlopun viihteeksi. Lopulta mä piilottelin filmejä kaappeihin ja kävin aina ite tarkistaa postilaatikon, ettei muija sais tietää uusista ostoista. Keksin kavereille kaikenlaisia selityksiä suurelle filmimäärälle ja miksi olen pitkiä aikoja poissa - vaikka tietenkin todellisuudessa olin filmivarastollani pyyhkimässä pölyjä tai hakemassa netistä seuraavan kuun julkaisulistaa. Lopuksi työt alko kärsimään kun kaikki aika meni DVD-luettelointisoftan ylläpidossa. Sitten mä onneksi luin tästä ketjusta.

    Tänään mä en osta yhtään devua. Tjaa, toisaalta ne hullut päivät. Jos kävis vaan ihan kattomassa muitten porsastelua.
     
  7. Kola

    Kola Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.06.2001
    Viestejä:
    898
    Saadut tykkäykset:
    0
    :p
    Tässähän olisi matskua uuteen plaza-paitaan!
     
  8. Mikkoz81

    Mikkoz81 Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    18.01.2003
    Viestejä:
    842
    Saadut tykkäykset:
    3
    Viimeisen noin kuukauden aikana rahaa levyihin palanut vissiin yli 300€ ja viimeisen 2 kuukauden aikana laitteisiin ~1000€. Nyt en kyllä osta yhtään mitään ennen kuin on kaikki katsomattomat leffat ja boxit katsottu.
     
  9. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    Raah! Good to be Back.

    Aloitin tuossa vähän aikaa sitten ihan extempore DVD-lakon, johon sisältyi Plazan boikotoiminen.

    Lakko kosahti sitten siihen että isä käski ostamaan Anttilan alennuksesta Olkikoirat. Pentele.

    Saas nähä mitä tyttöystävä taas sanoo, kun huomaa että roikun enemmän tai vähemmän koko ajan täällä Plazassa... :)
     
  10. wiliraj

    wiliraj Guest Guest

    Liittynyt:
    26.07.2002
    Viestejä:
    214
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pistäkääs paremmaksi.

    Aloitin DVD lakon tammikuussa enkä ole hankkinut yhtään levyä sen jälkeen. Ennen tammikuuta oli kahden harraste vuoden aikana ehtinyt kertyä n.400 levyä hyllylle pölyttymään. Päätökseni jälkeen lopahti pikkuhiljaa usko koko elokuvaharrastukseen, jonka uskoin olevan itselläni verissä. Aluksi tuli katseltua jotain pätkiä omasta hyllystä, katsomistahti lopahti kuitenkin aika pikaisesti. Pari kuukautta tuli katseltua leffa per viikko ja sitten se tapahtui. Puolisen vuotta meni enkä katsonut yhtään elokuvaa kokonaan, ehkä joitain pätkiä töllöstä. Lisäksi aikaisemmin ei ollut vaihtoehtokaan, ettenkö olisi lukenut Plazan uusimpia viestejä päivittäin. Nyt on ollut pitkä tauko.

    Canalilta tuleva Lost Highway tuntuisi palauttavan hieman uskoa elokuviin. Ehkä tämä ei olekaan pysyvä sairaus?
     
  11. Wick

    Wick Say it in slugs Tukijoukot

    Liittynyt:
    11.11.2002
    Viestejä:
    2 150
    Saadut tykkäykset:
    1
    Perhana, on tullut nyt itsekin pidettyä vähän aikaa taas pakkolakkoa, mutta kun mänttilän varastontyhjennykset yms. on alkaneet ja on niin makoisia tarjouksia, niin alkaa oikein itkettämään. Pakko kai se on jotain tilata, vaikkei rahaa olekaan. Elättelee siinä sitten toiveita, että kuukauden päästä eräpäivään mennessä sitä olisi kertynyt. :D
     
  12. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Pakkolakko on itselläkin ollut päällä, mutta hieman päinvastaisesta syystä .. Anttilan varastontyhjennys ja Stockan Hullut Päivät tarjosivat niin vähän että alkoi vituttamaan enkä halunnut ostaa mitään :)
     
  13. Boulder

    Boulder Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2002
    Viestejä:
    296
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuota Anttilan varastontyhjennystä ihmettelinkin. Minkä helvetin takia mainostetaan koko tempausta kun hyllyssä on tasan samat leffat melkein samaan hintaan kuin aiemminkin?

    Ei pysty ymmärtämään.
     
  14. Negotiator

    Negotiator Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    30.09.2002
    Viestejä:
    1 872
    Saadut tykkäykset:
    2
    Osittaisessa pakkolakossa täälläkin. Tuli ostettua auto mikä söi melkein kaikki säästöt. Tosin pieniä poikkeuksia sallin. Ennen oli kuukausi tahti 15-30dvd/kk ja nyt se on tippunut 1-4dvd/kk. Eli hyvin on onnistuttu. Tätä on jatkunut elokuun alusta asti ja loppua ei näy.

    Kyllä harrastusta voi rajoittaa, mutta ei lopettaa! Tarjoukset vievät mennessään :D
     
  15. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Nyt on kyllä pakko sanoa, että toivottavasti minulle ei ikinä käy noin. Joten "paremmaksi" en varmasti pistä.


    Tuo Anttilan ilmiö on kyllä toteutunut minullakin, mutta vain Anttila-lakkona, eikä täydellisenä sellaisenakaan. Kuitenkin, jo pidemmän aikaa on ärsyttänyt niin paljon tuo alemassan sisältö, että olen käynyt Anttilassa ties miten monesti ostamatta elokuvaa - ennen moinen oli aina masennuksen aiheuttava tapahtuma. Elokuvien melko tasaisesta hankinnasta ovat pitäneet kuitenkin huolen muut liikkeet.
     
  16. Patu

    Patu Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2002
    Viestejä:
    2 834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt näyttää pahasti siltä, että joudun ensimmäisen kerran samaan tilanteeseen kuin Jarkko, Wick, Negotiator ja varmasti niin moni muukin plazalainen. Nimittäin pakkolakkoon on mentävä.

    Rahat pääsivät tyystin loppumaan tuossa hullujen päivien ja varastotyhjennysten myötä. Nyt kyynel silmässä pohdin mistä saisin kynittyä rahat tuleviin must-hankintoihin kuten Indy-trilogia, Once Upon a Time in the West ja T3.

    No eihän hänellä ole sanansijaa tässä asiassa.. eihän? :)

    No hyi sinua. Voihan sitä nyt vähän aikaa olla ostelematta, mutta ei näin! :eek:
     
  17. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Niin uskomattomalta kuin se kuullostaakin, mutta lienee totta silti .. Kyllä noita nimikkeitä saa DVD-Lakon jälkeenkin ja mahdollisesti vielä edullisemmin kuin tällä hetkellä.
     
  18. anttipee

    anttipee Guest Guest

    Liittynyt:
    19.09.2002
    Viestejä:
    670
    Saadut tykkäykset:
    2
    Juu. Mutta Disney Treasures-boxeja joutuukin sitten odottamaan kauemmin, jos ei nyt pidä varojaan :)

    Meni melkein 4kk ostamatta leffan leffaa, mutta nyt pukkasi päälle paha must-have julkaisujen aalto. Parin ekan jälkeen mopo oli pahan kerran taas karata käsistä kun erehtyi surffailemaan nettikauppojen valikoimaa - eka surffaus = 4 leffaa kiitos. Noiden neljän lisäksi 3 leffaa tuli ostettua muuten vaan + 4 pre-orderia on sisällä nettikaupoissa (Disney Treasures-boxeja + Warnerin 4dvd setti). Noiden jälkeen ostan enään Two Towers pidennetyn setin, ja sitten seuraavat ostokset ovatkin aikaisintaan kun leffat on katseltu vähintään kerran.

    Lakkoilu sucks, tuo katso vanhat ensin, sitten uutta tuntuu olevan hyvä ostorajoitin. En ole joutunut pakko-lakkoon sitten kun tuota aloin käyttää :thumbsup:
     
  19. mankeli

    mankeli Suurguru Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    897
    Saadut tykkäykset:
    1
    Nyt lakkoillaan niin kauan että kaikki hyllyssä olevat leffat on katsottu alta pois, poikkeuksena ensi kuussa ilmestyvät pakko-ostokset B5 Season 3 ja Two Towers:EE. Tarjoushylly-foorumista pysyn suosiolla poissa.
     
  20. KirBy

    KirBy Guest Guest

    Liittynyt:
    23.11.2002
    Viestejä:
    1 050
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minä olen ajatellut semi-lakkoilla niin kauan että saan kuvapuolen kuntoon, eli varmaankin vuoden päivät... :(

    Ja sen jälkeen jatkaa lakkoa että saa äänipuolen kuntoon... Huoh...