DVD-lakko

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana Negotiator, 23.03.2003.

  1. Percules

    Percules Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    258
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse päätin 5.4 ostamani DVD:n jälkeen (Ja rahojen loputtua) etten ainakaan ennen syntymäpäiviä (20.5) ostele yhtään DVD:tä.

    Tosin syntymäpäivälahjaksi olen ainakin Yksi lensi yli käenpesän saamassa ja jonkun toisen, kunhan keksisin minkä "kalliimman" leffan voisi pyytää, mutta nämä tulevat lahjana porukoilta. Luultavasti ei tule ainakaan heti näiden jälkeen osteltua mitään.

    ...paitsi jos joku todella hyvä aleleffa tulee (taas) esiin. :D

    -Pjork
     
  2. Jarkko G.

    Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.08.2001
    Viestejä:
    13 045
    Saadut tykkäykset:
    97
    Pidätkö oikeasti jotain listaa vai onko se vain "sanonta"?
    Luulisi olevan todella vaikeata olla ostamatta mitään, kun olisi pari A4:sta täynnä elokuvia jotka pitää hankkia.

    En siis itse pidä mitään listaa, vaan ihan muistipohjalla on minun ostolistani. Tämä on hyvä tapa sillä on mahdotonta pitää kaikkia nimikkeitä koko ajan muistissa ja unohduksien myötä säästyy rahaa :)
     
  3. Percules

    Percules Guest Guest

    Liittynyt:
    07.03.2002
    Viestejä:
    258
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse pidin alussa ja kirjoittelin sinne kaikki "Must"-hankinnat ja sitten "Ehkä"-hankinnat. Loppupeleissä kuitenkin aika turhia kun tietää, että sieltä puuttuu joku kuitenkin, mutta ei päähän tule mikä.

    Kyllä ne tarvittavat löytää aina kauppoja selailemalla, joten lopetin koko touhun aika alussa.

    -Pjork
     
  4. The Ring

    The Ring Charles Bronson 1921-2003 Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    02.12.2002
    Viestejä:
    1 526
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minähän en ala lakkoilemaan, koska se ei ole mukavaa. Sen kyllä myönnän, että olen nostanut rimaa hieman korkeammalla ja ostan nykyään vain sellaisia leffoja, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä jäävät kokoelmiini myös pysyvästi.
     
  5. moby

    moby Uusi jäsen Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2001
    Viestejä:
    710
    Saadut tykkäykset:
    2
    Lääke näihin vieroitusoireisiin on se, että tilaat vain pre-order levyjä, jolloin et oikeasti osta mitään...:D
     
  6. Negotiator

    Negotiator Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    30.09.2002
    Viestejä:
    1 872
    Saadut tykkäykset:
    2
    Kyllä tulee jonkinlaista listaa pidettyä. Ei tosin sellaista, että jokainen levy/boxi listataan mikä pitää hankkia vaan nytkin lakon ajan olen keräillyt listaa, että mitkä levyt pitää ostaa mistäkin alennuksesta 1.5. eli ehkä tällaista tarjouslistaa on tullut pidettyä tällä ajalla ja listasta löytyy 1.5. tilattavaksi nimikkeitä 8 kpl :D
     
  7. komedian

    komedian Guest Guest

    Liittynyt:
    25.08.2002
    Viestejä:
    657
    Saadut tykkäykset:
    0
    Oma lakkoni on nyt kestänyt jo lähes kolmisen viikkoa, kenties enemmänkin, tarkkaa päivämäärää en muista. En edes alunperin suunnitellut pitäväni mitään lakkoa, päätin vain hiukan rajoittaa rahankäyttöä. Muutama tilaus on kuitenkin käynyt mielessä, mutta olen aina malttanut mieleni. Ja positiivista on myös heräteostojen poistuminen, ne olivat suuri menoerä. Pitää nyt vielä katsella, josko kestäisi toisetkin kolme viikkoa.
     
  8. Jasor

    Jasor Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    201
    Saadut tykkäykset:
    1
    Levyjen ostaminen on vähentynyt alkukimaran jälkeen huomattavasti, koska kaikki must hankinnat on jo tehty. Nyt tulee hankittua levy silloin tällöin, kun varteenotettava leffa löytyy tai ilmestyy.
     
  9. matarvai

    matarvai Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.12.2000
    Viestejä:
    1 466
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllähän tässä lakko tulee dvd:n ostoihin pakostakin. Pitää alkaa pikkuhiljaa ostelemaan kesänfestareille juomia ja viimeistään sitten festarikauden aikana tulee oltua dvd lakossa, kun kaikki rahat on mennyt muualle.
     
  10. hasseli

    hasseli Scarlett Fan Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 167
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko olisi aloittaa lakko. Tuntuu et levyjen ostelu kiihtyisi vaan kokoajan :rolleyes:. Jos alottaisi vähentämällä ostelu vaikka kahteen levyyn viikossa, täysin ostelun lopettaminen on varmasti mahdotonta.
     
  11. MastaDJ

    MastaDJ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    1 617
    Saadut tykkäykset:
    0
    Loppui sitten minun lakkoni ennen aikojaan. Kävin katselemassa Anttilassa ja tullessani pois oli mukaani tarttunut 11 DVD-leffaa. Yli 120 € maksoivat.

    Mopo tosiaankin karkaa välillä käsistä. :rolleyes:
     
  12. Whitewolf

    Whitewolf Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2002
    Viestejä:
    463
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei hemmetti, porukalta ei löydy itsekuria tippaakaan :hitme: hehe

    Itselläni on ollut ihan normaalia, tahatonta lakkoa tässä pidemmän aikaa.
    (osaksi kyllä johtuu suomen naurettavista dvd hinnoista)

    Viimeksi taisin ostaa muumion paluun (joo joo ei oo mikään ihmeellinen leffa) anttilan alennusmyynnistä joskus pari kuukautta sitten...mutta sitä ennen en edes muista minkä plätyn ostin. hmm...Jouluna kyllä himotti ostaa LOTR extended, Babylon-5 ja BOB (mikäli se oli jo silloin...) ja jotain muita mutta en sitten tullut ostaneeksi niitä!! Kyllähän ne tulee hankituksi muttei mitään kiirettä...(ja kyllä tuolla hyllyssä on aika monta kymmentä leffaa, että on niitä tullut osteltuakin...) :D :hitme:
     
  13. Imlego

    Imlego Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2003
    Viestejä:
    1 416
    Saadut tykkäykset:
    2
    No näin! Ei minullekaan vielä ole iskenyt pakkomielteistä himoa ostaa kaikki eteentulevat dvd:t, jotka voisivat olla leffoina vähänkin mielenkiintoisia. Eli itselleni antamani lupauksen olen pitänyt: ostan vain tärkeimmät. Siinä menee kyllä minullakin joskus yli, että ne "tärkeimmät" onkin sitten ostettava NYT, eikä esimerkiksi huomenna. Pikkuisen vielä petraamista.
     
  14. KaKui

    KaKui FullHD Member Tukijoukot

    Liittynyt:
    26.07.2000
    Viestejä:
    2 304
    Saadut tykkäykset:
    40
    Minäkin päätin hieman lakkoilla ja olla vinguttamatta visaa tässä kuussa kun tahtoo noi laskut olla aina yllättävänkin suuria. Tänne asti ainakin on pärjätty ihan hyvin.

    Tosin käytettynä tuli ostettua kymmenen Bondia kun halvalla sain mutta eikai näitä mukaan lasketa :confused: :D
     
  15. Takeshi666

    Takeshi666 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    08.01.2003
    Viestejä:
    2 005
    Saadut tykkäykset:
    17
    Minulla ei vastaavaa ongelmaa ole kun ei ole rahaakaan. :D

    Tai no toisaalta... :(

    Pah, olisipa rahaa niin ostaisin heti kaikki ne DVD:t joita olen suunnitellutkin ostavani. Toisin kuin muut, näyttää siltä että ainakin elokuvien suhteen minulle ei juurikaan tule heräteostoksia, vaan kaikki ovat ennalta suunniteltuja. :D
     
  16. hare333

    hare333 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.11.2002
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    :eek: Höh, ukot toisella threadillä alko mainostamaan tuota Top Secrettiä, jota olenkin jo odotellut DVD:lle... eli siihempä tuasen lakot jäi...
     
  17. MastaDJ

    MastaDJ Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2002
    Viestejä:
    1 617
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään tuli laitettua tilaukseen netistä taas 6 DVD-leffaa lisää. :D

    Parempi jättää lakot sikseen, kun ei niistä kerran mitään tule. ;)
     
  18. Mahoney

    Mahoney Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    20.09.2001
    Viestejä:
    3 826
    Saadut tykkäykset:
    7
    Kyllä näin on nähtävä. Itse totesin tämän jo edellisen kerran kun täällä asiasta puhuttiin. :thumbsup:
     
  19. SamTheMan

    SamTheMan Guest Guest

    Liittynyt:
    10.10.2002
    Viestejä:
    1 525
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itseni kohdalla ei lakosta tulisi yhtikäs mitään :D Tulisin hulluksi, jos en saisi hommattua vähintään yhtä uutta DVD:tä per viikko... Nytkin olen lähdössä ensi viikolla Ouluun ja pelkään pahoin, että Filmifriikkiin palaa rahaa ja paljon :p
     
  20. mankeli

    mankeli Suurguru Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    23.01.2003
    Viestejä:
    897
    Saadut tykkäykset:
    1
    Viime kuun lopussa ostin Anttilan reissulla pari leffaa, sen jälkeen on ollut yllättävän rauhallista. Tämä puolivahingossa alkanut DVD-selibaatti ei kuitenkaan takuulla kestä B5 Season 2:n ilmestymispäivämäärää pidemmälle...