DVBViewer Pro, asennus ja asetukset

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana SF100, 05.10.2005.

  1. LOP

    LOP Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    12.02.2001
    Viestejä:
    4 057
    Saadut tykkäykset:
    49
    Eihän dvbviewer osaa edes hyödyntää toista viritintä PIP-kuvaa toistaessa. Edelleen pip-kanavat tulevat vain samasta muxista. Pieni puute hienossa softassa.
     
  2. TimoJ

    TimoJ Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    1 266
    Saadut tykkäykset:
    15
    PIP-kuvassa on minulla ihme ongelma: B-muxissa SubTV puuttuu aina siitä listasta, siellä on vain 4 kanavaa. Onko muilla ollut sama ongelma vai onko minun kanavalistassa/asetuksissa joku pielessä?
     
  3. JohanOnKumma

    JohanOnKumma Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    No eipä näemmä..itse vasta hetki sitten asensin peruspaketin,ja hetihän tuo puute pisti silmään.Myöskään en löydä Volumen asetusta PIPille,eli kuva on hiljaa ja pysyy? Yleensä on tottunu näissä että hiiren oikealla napilla säädellään jokaisen avoimen PIP:n ominaisuuksia erikseen,mutta tässä se sulkeutuu täysin kun siihen hiirellä koskee.
    Muuten toimii kepeästi jo heti alkuun,kun ottaa huomioon etten ole ehtinyt asetuksia viilailemaan vielä lainkaan! Molemmat virittimet tallentavat mukisematta samanaikaisesti.Kai tuo PIP homma tulee kehittymään jossain vaiheessa..
     
  4. TimoJ

    TimoJ Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    1 266
    Saadut tykkäykset:
    15
    Testailin taas kanavien vaihtoa ja vertasin GB-PVR ohjelmaan: DVBViewerissä saman muxin sisällä kanavat vaihtuu samalla nopeudella kuin tuolla GB-PVR:llä muxien välillä, DVBViewerillä muxien välinen kanavien vaihto on hidasta. Mistähän tuo johtuu, tosin myös ProgDVB ja DVB Dream vaihtaa kanavia muxien välillä yhtä hitaasti, joten GB-PVR:ssä on keksitty joku nopeampi keino avata mux. Kaikki kuitenkin käyttää BDA-ajureita, eikä GB-PVR:ssä ole vielä toinen viritin käytössä.
     
  5. JohanOnKumma

    JohanOnKumma Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä onko tämä hyvä vinkki..
    Itse valitsin vaistonvaraisesti kuvalle Elecard MPEG-2.
    sekä audiolle Elecard Layer II.
    Muitakin vaihtoehtoja olisi ollut mutta koska nämä pelasivat heti alkuunsa,enkä ole vielä nähnyt haittapuolia niin olkoon toistaiseksi päällä.Kaiken lisäksi tulevaisuudessa jää valitettavan vähän aikaa säätöaikaa koko softalle,joten olispa hienoa jos kaikki pelais heti alkuunsa,mutta pitäähän nuo lisäosat kuitenkin itse hakea.

    Sääpalvelua en ole saanut päälle.Weather kansion olen kopioinut pääkansioon sellaisenaan mutta ei toimi vielä.Haluttu kaupunki oli jo ennestään asetettu-ehkä pitää päivittää se..?

    EDIT: Syön sanani sääpalvelun osalta.Tuli hötkyiltyä liikaa.Sehän löytyy "Kotiteatterista" jota en ollut tutkinut viimepäivityksen jälkeen..Tosin olisin kuvitellut SÄÄn olevan päävalikossa,kuten esim MPortalissa yms..

    Hauppaugen kaken kanssa on myös ongelmaa.Sen saaminen edes käyttökuntoon tuntuu olevan meikäläiselle kumman vaikeaa.En oikein tiedä mistä pitää aloittaa,peruslähtötemput hukassa.Olen kyllä lukenut SF100 aikoinaan tekemän treadin tästä mutta en tajunnut minne Irremote-tiedosto pitää kopsata ja tarvitaanko joku muukin tiedosto? Olen vissiin päässyt liian helpolla viimeaikoina,kun esim MPortalissa tämä kake oli jo valmiina,ja moni muukin..

    Saiskos tähän jelppiä?

    No,asia alkaa jo valjeta.Piti vain käydä ulkona välillä happihyppelyllä:)
    Eli Irremote onkin siis Windowsissa.Näköjään sitten ihan ite muokattava/opetettava Hauppiksen kake jos meinaa saada Viewerin sitä ymmärtämään.En ainakaan mistään löytänyt valmiina täysin toimivaa iniä.Pitäs vielä kattoa käviskö Portalin ini tähän.Siinä kuitenkin toimii joka ainoa nappula niinkun nappulassa lukee.Vähän kökköä kylläkin minusta että opetusvalikossa näkyy samalla näppäimistön komennot kun kuitenkin on kyse kapulasta,tässä tapauksessa.Ymmärrän kyllä ettei läheskään kaikilla ole kakea mutta kuitenkin...
     
  6. Jozzi

    Jozzi Guest Guest

    Liittynyt:
    16.01.2007
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0

    Yhteensopivuusongelma? No minulla on tuolla nurkassa vain linuxkone muurina :) Se tuskin aiheuttaa moista ongelmaa...
     
  7. Joomies

    Joomies Guest Guest

    Liittynyt:
    02.09.2005
    Viestejä:
    78
    Saadut tykkäykset:
    0
    Osd:n järjestystä voit itse muuttaa

    asetukset ->valinnat ->osd-valikko
     
  8. JohanOnKumma

    JohanOnKumma Guest Guest

    Liittynyt:
    02.12.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sehän toimii! Kuten neuvoit.
    Kiitos paljon,luulen etten olis löytäny tuota vielä pitkään aikaan.Hyvä että OSDeetä voi manipuloida mieleisekseen.Jotenkin tän säätö tuntuu nyt ihmeen vaikeelta.Nyt yritän saada editoitua kanavia,kun sekään ei toimi? Editointilehteä ei näy lainkaan.Ja nappulat kakessa pitäs saaha vastaamaan niitä siinä samalla..
    Mutta muistelenkin nähneeni siitä ohjeita täällä.
     
  9. jori@puuvaja.fi

    jori@puuvaja.fi Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2005
    Viestejä:
    543
    Saadut tykkäykset:
    0
    Laitetaan linkki tännekin. Testasin tuota httpserver pluginiä ja homma toimii hienosti myös dyndns palvelimen kautta. Nyt voi ajastaa vaikkapa kännykällä mistä tahansa aina samalla osoitteella. Lisää matskua tuolla:

    https://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=56954


    :cool:
     
  10. MarkusM

    MarkusM Guest Guest

    Liittynyt:
    12.06.2001
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saako ajastukset tallentumaan oikeasti taustalla ilman että dvbvieweriin aktivoituu tv-lähetys? Hieman ärsyttävää kun esimerkiksi dvd:ta samalla koneella katsoessa dvbviewerista alkaa kuulua tv:n äänet kun tallennus lähtee käyntiin.

    View -> Close Graph pystyy tuon toki sulkemaan mutta siinäkin on oma vaivansa jos ajastuksia on tiheässä, asetuksista en löytänyt muuta tuohon viittaavaa kuin Recorderin takaa Signal ongoing recordings in the video window mitä ei ole valittuna.
     
  11. IRa

    IRa Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos DVBViewer Recording Service on asennettu hoitaa se tallenukset itse DVBViewerin olleesa suljettuna (aivan samoin kuin se olisi päällä).
     
  12. TPR

    TPR Uusi jäsen

    Liittynyt:
    26.05.2003
    Viestejä:
    735
    Saadut tykkäykset:
    11
    Tai Options-Recordings-Default disable AV päälle jos ei käytä Recording Serviceä.
     
  13. jutuahol

    jutuahol Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    124
    Saadut tykkäykset:
    0
    Saako noita nauhoituksia jotenkin lajiteltua? Hidasta selata kakella nauhoituksia kun niitä alkaa olemaan enemmän kuin pari sivua. Kokeilin laittaa nauhoituksia eri hakemistoihin, mutta ne näkyvät silti aivan samalla lailla yhtenä pötkönä. Olisi kätevä jos noita voisi lajitella esim. hakemistojen perusteella, tv-sarjat, leffat jne omiin hakemistoihinsa.
     
  14. Keilapallo

    Keilapallo Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    äh... en saa mitenkään nauhotettua noita tekstityksiä tolla Nova-T:llä
    kyllä ne ennen toimi mutta tällä uusimmalla 3.6:lla ei! :OI
     
  15. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    "Tallennusmuodoksi .ts. TS-Tallennukseen rastit ainakin DVB-tekstit –kohtaan. Itse laitan rastit kaikkiin."
     
  16. Keilapallo

    Keilapallo Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    minulla on .ts tallennusmuotona mutta ei vaan onnistu
    pitäisikö tuossa olla ne tekstit erillisenä tiedostona
     
  17. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tekstit ovat .ts -tiedostossa. Kun alat katsomaan tallennetta klikkaa oikeanpuoleista niin voit valita sieltä katsotko DVB-tekstejä, tekstitv-tekstejä (oikea sivunumero) vai et mitään.
     
  18. Keilapallo

    Keilapallo Guest Guest

    Liittynyt:
    25.11.2005
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    milläs ohjelmalla noita sitten katsoo... minulla vain MPC pyörittää .ts:iä eikä se näytä mitään tekstityksiä
     
  19. jkeskir

    jkeskir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    279
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVBViewer pro, VLC näyttävät tekstityksen
     
  20. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä käynyt mielessäkään ettei katseluohjelma olisi ollut DVBViewer Pro vaan joku muu.