DVBViewer Pro, asennus ja asetukset

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana SF100, 05.10.2005.

  1. fDiamond

    fDiamond Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siellä oli näköjään "preview channel" mahdollisuus mutta mustaa se vain näyttää.
     
  2. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    -> DTSMan, sorry ei ole CAM:ia joten siitä olen ihan pihalla, ehkä DVBViewerin forumista joku osaisi auttaa? Täälläkin jollakin oli muistaakseni CAM käytössä Twinhanilla.
    -> FatDiamond, minun käsittääkseni tuo ohjelma takaa sen että kun kanavat löytyvät, niin DVBViewer Pro toimii. Lueskele vielä DVBViewerin forumia. Siellä on ollut juttua Terrateceista ja muistaakseni jollain sisäpiiriläiselläkin on sellainen käytössä.
     
  3. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuo kuulostaa huonolta. Mutta jos kanavat löytyvät niin se saattaa olla kodekkiongelma!? Niitähän pääsee Prosta vaihtamaan.
     
  4. fDiamond

    fDiamond Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos se on vain codec ongelma niin silloinhan riittäisi ihan oikean codekin löytäminen niin voisi alkaa tuo cinergyn omakin softa pelittämään. Nyt tossa toisessa koneessa on ffdshow ainakin, en muista oliko jotain muitakin.

    Mitähän codekkia kannattaisi sitten koittaa?
     
  5. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pääseekö Cinergyn softassa vaihtamaan niitä? DVBViewerissä on valittavana kaikki mitkä koneeseen on asennettuna. Minulla on esim. tässä koneessa 7 vaihtoehtoa tällä hetkellä.
     
  6. fDiamond

    fDiamond Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    181
    Saadut tykkäykset:
    0
    No nyt se sitten tilttas kokonaan. Ei lähde cinergyn softa enää päälle vaan heittää erroria.
     
  7. ippe

    ippe Guest Guest

    Liittynyt:
    22.10.2005
    Viestejä:
    8
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin nyt sain sisäantennin vihdoin haltuun, ja heti rupes ohjelmaa näkymään.

    Kumma vika oli, että kun itse dvbviewerin tahi sitten jonkun muun ikkunan pienenti työkalupalkkiin tai suurenti takaisin, niin kuva ja ääni jähmettyi siihen. Kun käytti toisella kanavapaketilla, niin taas tuli kuvaa..

    Powertoysseillä kun otti windosen ikkuna-animaatiot pois päältä niin rupes toimiin normaalisti.

    Ihan mainio softa kaikkiaan.

    EDIT:
    Niin ja unohtuipa tuo kortti.. Eli käytössä on Twinhanin DTV Ter (D+A) (VP3054), eli analogi ja digivirittimellä.
     
  8. teemu_hil

    teemu_hil Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitenkäs muilla toimii nämä Ylen tekstit, kun minulla ne aina tullessaan ja mennessään pois pätkäisee kuvaa hieman? Mm. myTheatre ei pätkäise mutta onko jotain vinkkiä miten tästä saisi tämän häiritsevän ongelman pois? Kortti on Terratec Cinergy 1200 DVB-C BDA ajureilla. WinXp, AMDXP2600+, 512MB.
     
  9. k_jartti

    k_jartti Guest Guest

    Liittynyt:
    23.06.2005
    Viestejä:
    611
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama ongelma on mullakin vielä. Tähän asti olen tyytynyt käyttämään tekstitv:n tekstitystä, joka toimii täydellisesti. Fontti on vain liian pieni ja liian alhaalla mielestäni.
     
  10. teemu_hil

    teemu_hil Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onneksi sentään on tuo tekstitv mahdollisuus. Huomasin juuri että saa siinä kokoakin muutettua kun klikkaa fontin nimeä niin sieltä.
     
  11. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Katson juuri Teemalta nykimätöntä DVB-tekstitystä. En tiedä miksi sitä ei kaikista koneista saa nykimättömänä mutta yksi asia näyttäisi olevan selvää. Videoulostulo-kohdasta pitää olla valittuna Overlay mixer.
     
  12. teemu_hil

    teemu_hil Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hmm. eilisen jälkeen ei enää tekstitv:n tekstit ilmesty näytölle. OSD ja kaikki muukin toimii kuten pitääkin. Jos tekstitv:n tekstityksiä katsoo suoraan niin ne näkyy mutta ei tule videokuvan päälle. Mitään en tietääkseni ole edes tehnyt. Ohjelman poisto ja uudelleen asennus ei auta, mikähän merkillinen tässä nyt voisi olla? Kyse ei liene asetuksista koska edellä oleva tapahtuma ei auttanut. Normaalit DVB-tekstit näkyy tarvittaessa mutta ne aiheuttaa kuvan nyksähtelyä. Haluaisin tekstitv:n tekstit näkyville... Ihme kyllä mutta nauhoituksessa ne tulee ainakin siihen srt tiedostoon mutta ei näy näytöllä. Onko kellään ollut samaa ja onko tietoa mikä voisi olla vikana?
     
  13. Mikko-vaari

    Mikko-vaari Guest Guest

    Liittynyt:
    08.11.2005
    Viestejä:
    332
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo - eilen illalla, kun kokeilin häiriöiden vaikutusta - oli sama ilmiö TV1n lähetyksessä. Tekstit - teletxt - tulivat nauhoituksessa, kun käänsi ProjX:llä, mutta eivät näkyneet DVBVProlla katsoessa!!
     
  14. scatman

    scatman Guest Guest

    Liittynyt:
    01.12.2004
    Viestejä:
    590
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voin vahvistaa havainnon. Ylen tekstitv-pohjainen tekstitys ei tällä hetkellä näyttäisi toimivan DVBViewerPro:lla

    Mulla on tallessa muutamia vanhempia ts-nauhoituksia ja niitä katsellessa tekstit kuitenkin näkyvät normaalisti. Ylen lähetysparametreissa on ilmeisesti tapahtunut muutoksia, jotka eivät DVBViewerille syystä jos toisesta juuri tällä hetkellä kelpaa.

    En toistaiseksi kuitenkaan ole keksinyt varsinaista eroa nykyisen ja vanhan lähetteen välillä, ylen teletext-stream vaikuttaa melkolailla samalta kuin ennenkin. Kaikki lähetteen liput ovat samoja jne. Ainoa mitä olen huomannut on, että lähetteessä saattaa ilmetä sama teksti (esim. sivun 451 rivit 20 ja 22) kahteen kertaan peräkkäin ilman, että välillä läheteään sivun headeriä rivillä nolla, kuten olettaa saattaisi. Tätä ei vanhemmissa nauhoitteessa ilmene. Toisaalta tämänkään ei pitäisi olla ongelma ja DVBViewerin teletext-plugin osaakin sen käsitellä normaalisti. Olen ymmälläni :confused:
     
  15. Jouko999

    Jouko999 Guest Guest

    Liittynyt:
    04.04.2005
    Viestejä:
    75
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samat ongelmat täällä Savossa.
    Jospa tuo korjaantuisi kunhan yleläiset tulevat joululomilta.
     
  16. Vaiski

    Vaiski Guest Guest

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    69
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla ei dvbviewer näytä löytävän korttia ollenkaan.. käytössä oleva laite: DVB File Device on vain valittavana.
    Korttina Cinergy 1200 dvb-c, ja cinergyn omalla softalla kyllä toimii ja kanavat näkyy.. mikähän mättää?
     
  17. teemu_hil

    teemu_hil Guest Guest

    Liittynyt:
    06.10.2005
    Viestejä:
    70
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sinun pitää vaihtaa ne original laiteajurit BDA-ajureiksi. Löytyy täältä: http://supporten.terratec.net/modules.php?op=modload&name=Downloads&file=index&req=getit&lid=1119
    Sen jälkeen oma softa ei toimi mutta muut BDA-ajureita tukevat toimii, kuten myös dvbviewer.
     
  18. Vaiski

    Vaiski Guest Guest

    Liittynyt:
    01.09.2003
    Viestejä:
    69
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniin, dvbviewer löysi kortin ja kanavat, mutta signaalin voimakkuudeksi se näyttää 0%, ja kuva onkin diashowta. Cinergyn omalla softalla signaalin voimakkuus oli kuitenkin 78% .. joten dvbviewrissäkö vikaa?
     
  19. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitin kielitiedoston. Valitettavasti käännökset ovat taas vähän vajaita koska kaikkia kohtia ei pysty kääntämään. Saksassa puuhataan taas kaikkea tärkeämpää ilmeisesti. Lähetin listan korjausta vaativista kohdista jo useita päiviä sitten.
     
  20. djaska

    djaska shaken, not stirred.. Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.11.2004
    Viestejä:
    928
    Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla DVBViewer v3.2.6.80 softa ja Digital Rise 1032A (Twinham) DVB-CI-Sat kortti. Ohjelma on aika hyvä, mutta muutaman asiaa mietityttää.

    1. EPG ohjelmaoppaassa näkyy vain "pyörivät" ja seuraavana tuleva ohjelma. Pitäisi näkyä vähintään yhden vuorokauden ohjelmat, mieluiten seitsemän päivää, kuten Toppy digiboxilla, että voi ajastaa ohjelmia sujuvasti. Miten muilla?

    2. Itse määritetyistä Canal+ kanavista (koska ohjelma ei hae) C more HD ja Film2 sekä C+ Film3 en saa ohjelmatietoja. Mitkä ovat oikeat PID:it?

    3. Ja mitkä C+ AC3 PID:it?

    4. Kanavat vaihtuvat hitaasti. Vaihtoon kuluu noin 4 sekuntia/kanava. Käytössä Cyberlinkin dekooderit.