Dvbviewer ja ongelmat..

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana emp-tw10h, 13.04.2006.

  1. Protek

    Protek Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juuei auta. Servicen listat on edelleen tyhjät.
     
  2. jkeskir

    jkeskir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    279
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mikä on käyttöjärjestelmä? Vista?
     
  3. kpmkpm

    kpmkpm Guest Guest

    Liittynyt:
    13.02.2007
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt DVBVieweriä keväästä lähtien ja päivittänyt eri versioita. Nyt ajossa uusin 3.9.0.0 ja kysäisempä täältä asiantuntevaltafoorumilta vastauksia, muutamiin seikkoihin, joihin olen törmännyt:

    - Mistähän johtuu Kun tallennan TS-muodossa ja sitten demuxaan ProjectX:llä, niin vaikka ProjectX näyttäisi "inforivillä", että pätkässä on tekstityksiä, ei aina kuitenkaan demuxaus tuota näitä sup-tiedostoja? Erityisesti näyttäisi ongelma olevan SubTV Leffa -kanavalla.

    Jos tätä TS-tiedostoa katsoo esim. VLC:llä, niin tekstitykset saa kytkettyä päälle sen sisällä, eli TS-tiedostossa se on olemassa. Jos taas ProjectX:ssä editoin alun ja lopun turhat pois ja tallennan TS:nä, niin tekstitykset katoavat. REJIGillä taas ei auta DVD-muotoon tuotto, kun supeja ei muodostu.
    Onko mahdollista editoida tuo jotenkin niin, ettei tekstitysinfoa katoa.

    Mieluiten muuttaisin nuo xvideiksi ja tekstit erilliseksi srt:ksi, mutta onko tähän helppoa tapaa, jos ei saa supeja ulos projectX:llä?

    Jostain vanhoilla foorumeilla luin viestejä, joissa todettiin tekstityksien tallentuvan suoraan srt:nä, jos käyttää PS-tallennusta (mpg), mutta ainakaan minulla ei näytä muodostuvan srt-tiedostoja...

    - Tekstityksen (teksti-tv) fonttien toiminnallisuus on jäänyt minulle epäselväksi. Ilmeisesti niitä pitäisi pystyä säätämään Valinnat-Tekstitys-Fontti -määrittelyjen kautta, mutta minulla ei näytä fontti vaihtuvan aina eli ilmeisesti vain osa kelpaa, vaikutus näyttäisi tulevan vasta kun ensin ottaa tekstityksen pois ja laittaa taas päälle. Väreillä ei näyttänyt olevan myöskään vaikutusta. Kehyksen ja varjostuksen määrä taisi muuttua, mutta jotenkin tämä ei toimi loogisesti niin kuin luulisi...

    Tekstitv-tekstitys tulee lisäksi aivan liian aikaisin...

    Lisäksi samaan aiheeseen, tosin enemmän ProjectX-kysymys, mutta pitäisikö tuon demuxauksen tuottaa myös muita kuin näitä sup-tiedostoja? Riippumatta siitä, mitä valitsen subtitle export formatiksi, niin aina tekee vain nuo supit jos jotain tekee...
     
  4. JP'

    JP' Guest Guest

    Liittynyt:
    08.09.2004
    Viestejä:
    133
    Saadut tykkäykset:
    1
    En ole ainakaan itse löytänyt tuohon ongelmaan ratkaisua. Kokeilin myös eri kodekkeja, mutta lopputulos on sama. TS-filuja ei dvbviewerillä voi minun koneella katsoa. Tai katsoa voi, mutta ilman kelaamista esimerkiksi timeshiftin idea menee vähän hukkaan..

    JP
     
  5. Slarti

    Slarti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä onnistunutkaan uudella CAMilla discovery HD:n katselu. Jouduitko muuttamaan joitain asetuksia vai toimiko heittämällä?
     
  6. karrih

    karrih Guest Guest

    Liittynyt:
    21.01.2005
    Viestejä:
    443
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimi suoraan kun vaihdoin CAMmin. Onko sinulla juuri tuo TechniSat? Mikä firmis FireDTV:ssä? Onko DiscoveryHD kanavan nimen jäljessä oikeassa alakulmassa '*' merkki? Kuuluuko kanavan ääni?
     
  7. Slarti

    Slarti Uusi jäsen

    Liittynyt:
    18.03.2005
    Viestejä:
    508
    Saadut tykkäykset:
    0
    Lähti pelittämään kun vaihdoin virittimen jossa uusi CAM on ensisijaiseksi. Technisatin ostin.
     
  8. Jackdaw

    Jackdaw Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä onko tämä jo postattu mutta väkäsin tommosen tampereentietoverkon (TTV) transponder listan..
    väittävät MUX 13;ssa olevan QAM256 joten laitoin siihen arvon 5 kuten muissakin 256QAMeissa näyttää olevan.

    [SATTYPE]
    1=4000
    2=ttv

    [DVB]
    0=14
    1=138000,4,6900
    2=410000,4,6900
    3=418000,4,6900
    4=378000,4,6900
    5=386000,4,6900
    6=394000,4,6900
    7=402000,4,6900
    8=346000,4,6900
    9=306000,4,6900
    10=354000,4,6900
    11=370000,4,6900
    12=314000,4,6900
    13=322000,5,6900
    14=330000,4,6900
     
  9. Protek

    Protek Guest Guest

    Liittynyt:
    14.03.2005
    Viestejä:
    102
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käyttikseni on XP sp2.
     
  10. HelloMan

    HelloMan Guest Guest

    Liittynyt:
    01.09.2002
    Viestejä:
    52
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitin uusimpaan 3.9.0.0 versioon. Samalla meni DVD-valikon ohjaus mahdollisuus. Eli DVD-menuvalikossa ei toimi MCE kaukosäätimen ylös-alas ja vasen-oikea näppäimet. Samat näppäimet toimivat kyllä PVR ja live TV-tilassa.
    Tästä syystä en saa tekstitystä näkymään DVD katsella.
    Löytyykö vinkiä tähän ongelmaan?
     
  11. rhama

    rhama Guest Guest

    Liittynyt:
    29.09.2007
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen seurannut keskustelua täällä koskien rec serviceä ja pari asiaa mättää täällä mun päässä. Käytössä DVBViewer 3.9.0.0 ja recservice 1.3.4, asennuksen olen tehnyt ohjeiden mukaan, ei ongelmia mutta en löydä DVBVieweristä Plugins-kohtaa jossa tuo plugari pitäisi aktivoida. Kuvake oikeassa alanurkassa on keltainen, eli prosessi on kyllä käynnissä. Eipä silti, ei tuo (varmaankin juuri em. syystä) rec service toimikaan. Mikä neuvoksi?
    Pystyykö rec service nostamaan koneen ylös hibernate-tilasta ja vaatiiko se joitain lisäkikkailuja?
     
  12. Airstar

    Airstar Guest Guest

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    135
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onkos kellään ratkaisua rec servicen webbikäyttöliittymän salasanaongelmaan? Jos tuon avaa selaimen kautta, se ei kysy salasanaa ollenkaan ja on mielestäni vähän riskialtista kun kuka tahansa pääsisi mm. poistamaan nauhoituksia. Muuten tää rec servicen www käyttöliittymä on mainio, simppeli ilman mitään turhuuksia.
     
  13. lihaani

    lihaani Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Asennettuani viimeisen 3.9 version Dvbvieweristä ei Päijätvision lahti.ini-listaa ei saa kanavahakuun. Samoin ei muutkaan transponders-hakemiston *.init avaudu kanavaeditorissa eivätkä näy kanavahaun Lähde(ini) listassa.

    Eli Ylen ja MTV:n kanavia ei saa vakoiasetuksilla haetuksi.

    Käyttis Windows XP kaikilla päivityksillä ja boksina Fire DTV uusimmilla 4.3-ajureilla.
     
  14. lipaslepo

    lipaslepo Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse törmäsin samaan ongelmaan eilen, siellä jossain "documents and settings" kansion alla on toinen dvbviewer hakemisto, jossa myös transponders hakemisto jonne kyseinen .ini pitää pistää.

    Se hakemisto avautui myös jostain dvbviewerin valikon komennosta, josta sen myös vahingossa löysin.

    Searchilla tietty löytyy jos ei muuten.

    EDIT: Siihen dvbviewer hakemistoon pääsee: About -> Configuration folder
     
  15. FD!

    FD! Guest Guest

    Liittynyt:
    03.08.2007
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Päivitin juuri 3.6.1.2:sta 3.9.0.0. ja huomasin pari ongelmaa.
    Vanhat tallennukset D:-asemalta eivät millään päivity "Tallennukset" kohdan alle. Olen klikkaillut "päivitä tietokanta" ja tarkistanut että uuden ja vanhan nimeämistyylit ovat samat, mutta ei auta. Uudet tallennukset kyllä ilmestyvät listaan niinkuin pitääkin.
    Toiseksi asetuksista on hävinnyt mahdollisuus säätää tekstityksen viivettä. Löytyykö tähän apua jostain ini-tiedostosta tai vast.?
    Ja lopuksi toimiiko Recordin Service plug-in Technisat Airstar 2 PCI (minulla on niitä koneessani kaksi kappaletta) korttien kanssa? Readme:stä sain sellaisen käsityksen, ettei ainakaan kahdelta eri kanavapaketilta yhtäaikaa tallentaminen ei toimisi Technisatin ajureiden vuoksi.
    Mihin on myös kadonnut Plug-in/lisäosat kohta valikoista? Eli mistä aktivoin asennetut plug-in:t (kuten rec.servicen)?
     
  16. SF100

    SF100 Guest Guest

    Liittynyt:
    07.05.2003
    Viestejä:
    1 326
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on samassa koneessa Skystar 2 omilla ajureillaan ja Airstar 2 BDA-ajureilla. Ainakin näin luulisi myös kahden Airstarinkin toimivan.
     
  17. jkeskir

    jkeskir Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.01.2005
    Viestejä:
    279
    Saadut tykkäykset:
    0
    DvbVierwerin asetuskansioon löytyy linnkki Helpin alta.
    Viivettä voi säätää muokkaamalla setup.xml tiedostoa.
     
  18. EdotL

    EdotL Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.11.2005
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei päivittynyt täälläkään. Muiden murheiden vuoksi asensin eilen 3.9.0.0 version uudelleen, eikä tallennuksissa näy edes samalla versiolla aikaisemmin tallennetut ohjelmat :OI
    Taidan siirtyä takaisin 3.8.x.x versioon. Tämä uusin tuntuu muutenkin bugittavan vähän turhan paljon.
     
  19. lipaslepo

    lipaslepo Guest Guest

    Liittynyt:
    18.09.2007
    Viestejä:
    249
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voisitko tarkentaa hieman, eli mitä kohtaa pitäisi muokata? En ainakaan omasta setup.xml tiedostosta löytänyt mitään kohtaa tekstityksen viiveeseen liittyen.
     
  20. lihaani

    lihaani Guest Guest

    Liittynyt:
    20.11.2007
    Viestejä:
    10
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitokset avusta. taas pelittää!