Nyt toimii ja näkyy ja kuuluu jokainen HTV kanava joka pitääkin... olihan soppaa kerrakseen. Manuaalisesti piti asetukset loppujen lopuksi asettaa. Toimiva kortti mutta Terratecin oma softa on täyttä pa..aa ! Mitkä on Euro1080 eli HDTV:n parametrit HTV:n verkossa? Olisi mielenkiintoista kokeilla näkyykö sekin!
Liittenä zippi mikä pitää sisällään kanavalistan jolla ainakin minulla näkyy kaikki HTV:n verkon peruskanavat. Joukossa myös HD1. Käytössä uusin beta versio Terratecin ajureista ja softasta. Joskus aiemmin huomasin että kun päivittää versiosta toiseen, niin kannattaa poistaa vanhat ajurit ja softa ennen kuin alkaa asentamaan uusia. Tuo HD1 löytyy seuraavilla asetuksilla: taajuus 498 MHz, symbolrate 6,9 Mbit/s, AudioPID 256, VideoPID 308, ServiceID 21100.
Asennan tänään tuon kortin illalla, niin voitko vielä kertoa missä järkässä noi ajurit ja softat kannattaa asentaa. Tämmöiset tiedostot löysin: Cinergy1200DVB_App_Drv_2000_XP_XPx64_2.2.0.7.0204.exe Cinergy1200DVB-C_Drv_BDA_4.7Beta.exe HTV_chl.zip Eli tuo keskimmäinen käsittääkseni vain ajuribeta. Mutta sanoit, että käytät myös softasta "uusinta betaa"(?). Ja mihis tuo kanavatiedosto pitää vielä purkaa. Kiitos!
Onko kukaan saanut kyseistä korttia toimimaan lappeen Rannan kaapeliverkossa? Jos niin millä softalla? Vai etsinkö käsiini ennemmin jonkin muun kortin? Jos jokin muu, niin mikä?
Jaahas tuonne onkin tullut taas uudemmat ajurit, ja x64 alustoille myös. Eli kun purat tuon ajuri paketin niin sieltä löytyy driver ja softa. Asenna ensin ajuri ja sitten softa. Noita BDA ajureita ei tarvitse jos käyttää Cinergyn omaa softaa. BDA ajureita tarttee jos käyttää jotain muuta softaa TV:n katseluun. Kanavatiedosto menee ohjelman hakemistoon channellists hakemiston alle (ulkomuistista heitetty nimi, olen töissä joten ei voi tarkistaa...)
onko kellään tietoa onko tähän terratec:iin mahd. saada lisä laitteena kaukosäädintä...? kiitos kaikille jo tänne opastuksia pistäneille käyttäjille. Niiden avulla sain omanikin toimimaan.
jos joku haluu eroon virheettömästä terratec cinergy 1200 dvb-c kortistaan niin olisin valmis vaihtamaan sen welho-spesifiseen handan cv-3300:een, joka toimii HTV:n verkossa kuin junan vessa ilman säätämistä.
Olisko jollakulla laittaa Jyväskylän kaapelin Yle kanavien tietoja ihan cleartext muodossa, en saa tuota .chl tiedostoa auki kun en omista Terratecin korttia. Kaikki muut löytyy salattuja myöten mutta Yleltä ei mitään.. Alkaa kohta palaa proput :OI
Onkos kukaan testannut tätä korttia uuden Nero 7 kanssa? Nerollahan on mahdollista katsella telkkua,Itse olen yrittänyt löytää tähän apua,mutta ei ole vielä tullut vastaan.Ongelma on, että Nero ei tunnista kyseistä korttia...
Asensitko tuon kortin mukana tulleen powerdvd:n? Jos niin hae siihen päivityksiä. Ne auttoi mulla MTV3+:n kanssa juuri samanmoiseen ongelmaan.
Onkos kukaan vielä saanut mitään CI & CAM yhdistelmää toimimaan tämän kortin kanssa Linuxilla? Aikaisemmin threadissa oli puhetta, että KNC1 kortin CI & Conax 4.00 ei toiminut Windowsin kanssa, mutta onko kellään kyseisestä / jostain vastaavasta yhdistelmästä & Linuxista kokemuksia? Itse olen kypsynyt pelkkien FTA-kanavien katseluun, mutta en vielä ihan niin kypsynyt että uskaltaisi tuhlata 100+ euroa mahdollisesti toimimattomiin kilkkeisiin.. Yleisenä kommenttina kortista sen verran, että Linux-käytössä kortti on toiminut ilman mitään kikkailuja 2.6-sarjan kerneleillä erittäin hyvin viime kesästä lähtien ja viime aikoina on tullut kateltua tv-ohjelmia enää lähinnä kyseisellä kortilla digiboxin sijaan. Frontendinä käytän nykyään pääasiassa Kaffeine:a, joka on itselleni ollut riittävän näppärä.
Tukeeko mikään muu kuin ohjelma kuin VDR tätä ratkaisua? Itse leikin aikani Mythtv:n kanssa ja totesin, etten halua yhtä ohjelmaa joka yrittää tehdä kaiken mahdollisen, vaan käytän mieluummin erilaisia ohjelmia eri tarkoitukseen..
VDR on kyllä erikoistunut DVB-käyttöön paljon spesifimmin kuin Kaffeine. Tosin laajennettavuuskaan ei lopu aivan äkkiä kesken pluginien ansiosta, mutta perusohjelma toimii erinomaisesti esimerkiksi pelkkänä web-käyttöliittymän kautta ohjattavana DVB-tallennuspalveluna. VDR:n ongelmana on vain asennuksen monimutkaisuus, erityisesti käytettäessä ulostulona näytönohjainta, koska se on mahdollista vain lisäpluginien (mm. vdr-xine ja vdr-softdevice) avulla.