eli tähän väliin tämmönen kysymys (joidenkin mielestä tyhmä) Kun olen käyttänyt autohakua niin se löytää kaikki muut kanavat paitsi mtv3,mtv3+,subtv,nelonen,nelonen+ Asun espoossa (lähellä helsinkiä) Eli jos joku asuu pääkaupunkiseudulla ja on saanut toimimaan edes yhden noista kanavista niin voisi laittaa kanavalistansa tänne. Tai jos joku osaisi neuvoa kuinka saisin kyseiset kanavat toimimaan niin olisi mukava apu Olen lähettänyt digitvlle(digitalle) sähköpostia mutta he lähettivät minulle tämmöisen viestin: Kanavanippu B eli kanavat MTV3, Nelonen, SubTV, MTV3+ ja Nelonen Plus lähetetään Espoosta UHF-kanavalla 44 joka vastaa taajuutta 658 MHz. ja nuo tiedot jo ennestään tiesin mutta niillä en saa mitään aikaiseksi, pitäisikö mennä mustaan pörsiin kysymään noita taajuuksia. Minulla on dvb-t versio mutta miten se eroaa dvb-c:stä? Kiitos jo etukäteen!
Kertokaa aloittelijalle kannattaako hankkia tämä kortti vai onko parempia vaihtoehtoja tarjolla? Käytössä on HTV-verkko + Media Portal. //Mika
Veikkaisin että antennisignaalisi ei riitä, tai on jostain syystä vaimentunut tuolla taajuusalueella. Parempi antenni tai antennivahvistin voisi auttaa. Käytätkö jotain pöytäantennia? DVB-T on tarkoitettu maanpäällisten (terrestriaalisten) lähetysten vastaanottamiseen, DVB-C puolestaan kaapeliverkkoon.
Elikkäs, tämmöinen kortti tuli hankittua, eikä tosiaan löydy kanavia. Paikkakunta Vantaa ja HTV Kaapeliverkossa ollaan, ohjeita?
Elven Warriorsille: Kuinka kaukana Kivenlahden(Espoo) mastosta asut ja millainen on antenni? Ne ovat ratkaisevia peruskysymyksiä. Onko maston suuntaan isoja taloja välissä? Esteettömällä näkyvyydellä 20km alkaa olla pikkuantennille liikaa.
Ostin myös tämän kortin ja kaikki kanavat löytyi heti uusimalla Terratecin softalla. Ja bda ajureilla myös myTheater softa löyti kanavat joka näyttää myös Ylen tekstit juuri kuten pitääkin, tosin näkyvät himmeänä mutta selvää saa kuitenkin hyvin. Kerrassaan hyvä kortti ainakin Vaasan kaapeliverkkoon.
Niin onko joku kokeillut Hauppaugen Common Interfacea + Conax CAMmia ja kaapelikorttia tässä eli näkyykö maksukanavat? Joku epäili aiemmin että pitäisi toimia mutta itse en ainakaan ole löytänyt mistään varmaa tietoa. Edit: Tilasin KNC onen common interfacen Saksasta ja odottelen sitä. En uskaltanu hommata tuota Hauppaugen versiota kuitenkaan. Ja koska KNC onen oma dvb-c kortti on 95% saman näköinen ulkoisesti kuin tämä Terratecin niin homma lienee selvä. Ainoa ero oli piirilevyn väri ja jotain pientä ylänurkassa. Kerron sitten toimiiko viritelmä vai ei, Conax 4.00 on CAM moduulina. Edit 2: Ei toimi, ei ainakaan minulla!
teemu_hil, ilmoittele jos saat conaxin toimimaan. Ostan heti samanlaisen... ;-) Minkä hintainen oli? Toinen kysymys tuosta MyTheatresta, onko sulla samaan aikaan käytössä se ja Terratecin oma softa?
Hinta oli 39,5 e plus kulut 19,99 euroa. Compulandista tilasin mutta tuotetta saapuu heille 27.01. kun kyselin. Ymmärsivät englantia ja vastasivat kiitettävän nopeasti. Kätevää tuossa laitteessa on se että sen voi asentaa joko pci paikkaan tai korppuaseman paikalle. Mukana tulee kaikki tarpeellinen myTheatre ei toimi oman softan kanssa yhteen koska myTheatre ja muut kolmannen osapuolen softat vaatii BDA-ajurit toimiakseen. Nyt minulla on DVBViewer Pro joka lienee parhain tv softa.
Testailin vanhempaa DVBVieweriä, en saanut kanavia näkymään ollenkaan (turun kaapeli). Mulla oli bda-ajurit asennettuna. Mutta näkyykö käyttämässäsi versiossa (DVBViewer) myös tekstitykset kaikilla kanavilla? Terratecin omassa softassa ylen kanavien tekstitykset eivät toimi, myös muita ihmeellisiä bugeja esiintyy... DVBViewer ilmeisesti toimii hyvin. Oliko paha asentaa, löytyikö kanavat helposti? Tuohon Terratecin omaan softaan löysin kanavalistan täältä foorumilta turun alueelle, ja sillä alkoi omalla softalla pelittämään laakista. Yritin samaa kanavalistaa muutella DVBViewerille sopivaksi, mutta silti ei löytynyt kanavia... Löysitkö itse automaattisesti kanavat DVBviewerillä? Kiitoksia paljon vastauksesta, viikonloppuna hajosi vanhat videot, nyt tarttis saada tää pelittään... ;-)
Kyllä ainakin uudempi DVBViewer Proosaa näyttää tekstitkin ja ei ollut vaikea asentaa. Kanavat sai viritettyä kun valitti ensin asetuksesta kyseisen kortin ja sitten kanavahausta piti laittaa ensin oikea symbolrate valikon kautta ja sitten lähtö- ja lopetustaajuus (katsoin kaapelioperaattorin sivuilta mikä oli alin ja ylin taajuus). Näin löytyi kaikki mahdolliset kanavat.
Vanhempi versiosi DVBVieweristä ei ehkä edes tukenut vielä BDA:ta. Uusimmassa betassa tekstitykset toimivat TS-tallennuksessa aika idioottivarmasti ja ne saa helposti myös DVD:ksi.
mikähan on vikana kun en saa asennettua bda ajureita tohon cinergy 1200c:hen? wdm ajureilla toimii hyvin mutta kun asentaa bda ajureita niin tulee se keltanen huutomerkki laitehallintaan ja windows väittää että ei ole oikeet ajurit tuolle kortille. ohjeissa sanotaan että uudelleen käynnistys saattaa auttaa mutta ei ainakaan mulla auta.
Ostin kyseisen kortin tänään ja hain terratecin sivuilta http://supporten.terratec.net/modul...ownloads&file=index&req=viewsdownload&sid=303 uusimman 2.2.0.6.118 softan. Yritin hakea HTV:n kanavia sivun 5 listalla, mutta en löytänyt yhtään kanavaa. Vertailin softan mukana tulleita valmiita kanavatiedostoja ja muokkasin HTV:n listan tällaiseksi: [*************************************************] [TRANSPONDERLIST DVB-C-HTV ] [*************************************************] 283000000 05900000 N QAM128 E 01 DIGITAL 290000000 05900000 N QAM128 E 02 DIGITAL 162000000 06900000 N QAM64 E 03 DIGITAL 170000000 06900000 N QAM128 E 04 DIGITAL 297000000 05900000 N QAM128 E 05 DIGITAL 146000000 06900000 N QAM128 E 06 DIGITAL 154000000 06900000 N QAM128 E 07 DIGITAL 138000000 06900000 N QAM128 E 08 DIGITAL 276000000 05900000 N QAM128 E 09 DIGITAL 367000000 05900000 N QAM128 E 10 DIGITAL 325000000 05900000 N QAM128 E 11 DIGITAL 332000000 05900000 N QAM128 E 12 DIGITAL 374000000 05900000 N QAM128 E 13 DIGITAL 381000000 05900000 N QAM128 E 14 DIGITAL 395000000 05900000 N QAM128 E 15 DIGITAL 388000000 05900000 N QAM128 E 16 DIGITAL 269000000 05900000 N QAM128 E 17 DIGITAL 262000000 05900000 N QAM64 E 18 DIGITAL [*************************************************] [END OF LIST ] [*************************************************] Nyt kaikki kanavat löytyivät heti. Jospa tämä auttaa jotain jolla on ollut ongelmia HTV:n kanavien löytämisessä. Edit: Tämä kanavalista ei siis enää toimi HTV:n kanavamuutoksen jälkeen.
Ostin sitten sen DVBPron tän Cinregy 1200 C -kumppaniksi. Kuva pätkii (mosaiikkiraitoja, ääni paukkuu) välillä. Ompa toistokin jumittanut joskus kokonaan. teemu_hil, mitä sulla näyttää singaalimittari noilla Beta BDA -ajureilla 4.7.0.0? Mulla näyttää nollaa. "Hauskinta" tässä on se, että samalla konfiguraatiolla Terratecin omilla WDA -ajureilla ja softalla kaikki kanavat näkyy kuin unelma. Tekstitykset vaan uupuu ja nauhoituspuoli on aika buginen. Sillä singnaalitaso 78% Osaako joku auttaa? Tattis!
Olen käsittänyt että BDA ajureilla tuo signaali mittari ei toimi. Itsellänikin on täys 0. Mutta kuva toimii pätkimättä eikä ole mitään ongelmaa...Nokia digiboksilla signaali on noin 50 % ja lienee samaa tasoa myös tällä.
Entäs mitä kodekkeja sulla on käytössä? Onko asetukset autolla vai oletko valinnut itse jonkun tietyn? Pysyykö sulla tekstitykset ruodussa? Mikä sinulla on niissä asetuksena? Sori ylimääräinen vaivannäkö! Itse koittanut niin useita asetuksia, että alkaa jo sekoaan :hitme:
Voi... forkkasin ja vaihdoin käyttistä 2000-> xp:hen ja nyt sitte cinergy digitalin asennuksen jälkee tulee kaikilta muilta kanavilta ku mtv3:lta tämmöstä kuvaa: http://www.saunalahti.fi/paalam/cine.jpg helsingin htv:n kaapeliverkko :l
mitäs eroa noilla WDM ja BDA ajureilla sitte on? toi BDA ei ainakaa toimi mul tos cinergy digitalis :l