Dunkirk (2017, Christopher Nolan / Tom Hardy, Cillian Murphy, Kenneth Branagh)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Caporegime, 14.12.2016.

  1. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 666
    Saadut tykkäykset:
    228
    Ei kai ny sentään, tai sit olen lukenut ihan vääriä korkkareita...
     
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 767
    Saadut tykkäykset:
    489
    Tuo etualan Mersu on epsanjalaisten sekasikiö jälkivalmistus, jossa V12 on ns. oikeinpäin, toisin kuin oikeassa sataysissä, jossa sen pitäisi olla käännetty ns. ylösalaisin eli kampiakseli ylempänä kuin sylinterit.
    Syy tuohon oli alkuperäisten mottien vaihto Rollseihin, niitä kun sai ja alkuperäistä ei itkemälläkään.
    [​IMG]
    Wikipedia.
    Korkkareihin ei välttämättä parane uskoa, vaikka ovatkin yleensä aika lähellä kaluston osalta.

    T: Vesku
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2021
  3. makemich

    makemich Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    04.09.2002
    Viestejä:
    1 666
    Saadut tykkäykset:
    228
    Aaaasia kunnossa, minä jostain syystä katselin noiden sijainteja kulkusuunnassa(etummainen) ja sinä ihan fyysisesti valokuvassa, siitä sekaannus. Tosiaan itselle tuo kuvassa keltanokkainen näyttää lähinnä Hurricanelta eikä todellakaan Bf109:ltä. Mutta ei muuten sen kummempaa tietämystä lentokoneista...
     
    Viimeksi muokattu: 20.03.2021
  4. KILLPATRICK

    KILLPATRICK Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    28.01.2010
    Viestejä:
    6 495
    Saadut tykkäykset:
    1 225
    Episodesta pisti silmään:

    Kenneth Branaghin mukaan noin kolmekymmentä Dunkerquen veteraania osallistui ensi-iltaan Lontoossa Englannissa. Kun heiltä kysyttiin elokuvasta, he olivat sitä mieltä, että se kuvasi tapahtumaa tarkasti, mutta ääniraita oli heidän mielestään kovemmalla kuin pommitus. Kommentti huvitti suuresti Christopher Nolania.

    Tuo kommentti huvitti suuresti myös minua.