DNA:n kaapeli-tv Welhoksi

Keskustelu osiossa 'Digi-TV' , aloittajana h-p, 09.05.2011.

  1. hammers

    hammers Guest Guest

    Liittynyt:
    13.12.2005
    Viestejä:
    562
    Saadut tykkäykset:
    0
    Älytöntä. DNA Welhon asiakaspalvelusta väitettiin ettei Pro1 HD ja Pro2 HD lähetä vielä ohjelmaa, mutta viestisi innoittamana tein kuitenkin wboxiin uuden kanavahaun. Ja hyvin alkoivat näkymään. :hitme:

    Kyllä on umpisurkeaksi mennyt kun rupinen DNA tuli mukaan sössimään. Ja tämä siis Helsingissä, missä kaikki toimi mainiosti ennen DNA:n mukaantuloa.
     
  2. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 754
    Saadut tykkäykset:
    538
    Aspakaan ei ole ilmeisesti tehnyt vielä uutta kanavahakua :rolleyes:.
     
  3. HulluHevari

    HulluHevari Uusi jäsen

    Liittynyt:
    13.09.2004
    Viestejä:
    445
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itsellä käsitys, joka ehkä väärä?, etten voi/kannata tehdä kortin vaihtoa uuteen koska menetän/en voi saada uuteen korttiin nykyisen kaltaista kanavapakettikomboa(?)

    Siis itsellä on 8-kanavan mix(Discovery, Motors, 4Pro1, History, Science, Scifi, BBC Knowlegde, ja joku 8's, en muista mikä) ja sitten se aiempi "HD"-paketti jossa esim DSC HD, History HD, BBC Showcase etc).


    Nuo kanavathan on nykyään jotenkin ryhmitelty niin että esim 4Pro1:stä en saisi enää irrallaan mixiin. Eikö niin?
     
  4. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    283
    Kysyin tästä itse kun kortin päivitin ja aspan mukaan vanha paketti pysyy ja niin pysyikin (vanha Welho S joka sisältää Nelonen Sport Pro 1:n).
     
  5. Ari

    Ari Käyttäjä

    Liittynyt:
    25.06.2000
    Viestejä:
    3 320
    Saadut tykkäykset:
    4
    Vahvistetaan, itselläni kortti vaihtui myös ja vanhanmallinen Welho L pysyi käytössä, sisältäen tuon nelonen pro 1:n. Ja kortti vaihtui, vaikken tuohon korttiin tilannut edes päivitystä, lähettivät vain kortin ja hinta nousee kortin osalta, kun vanha korttini oli kuulemma "liian vanha". Mainonta oli tosin harhaanjohtavaa, koska siinä väitettiin, että korttimaksu ei nouse jos ei tee kortin päivitystilausta eikä halua HD-kanavien katselumahdollisuutta SD-boksissa olevaan linkittämättömään korttiin (eipä se ole teknisesti mahdollistakaan), eikä mainittu mitään siitä, että kortti vaihdetaan väkisin jos vanha kortti on "liian vanha" raidallinen welho-kortti).
     
  6. Tema

    Tema Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.06.2003
    Viestejä:
    696
    Saadut tykkäykset:
    5
    Nyt Welho oli näköjään lopettanut Nelonen Pro 2 -kanavan ilmaislähetyksen. Pari viikkoahan sitä tuli ylimääräistä, kun mainostivat kanavan näkyvän lokakuun loppuun asti ilmaiseksi.
     
  7. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Liittynyt:
    09.05.2011
    Viestejä:
    333
    Saadut tykkäykset:
    26
    No siinähän olikin tarkoituksena alunperinkin antaa parin viikon katselu ilmaiseksi, hyvityksenä siitä että kaapelikatsoja on saaneet odottaa niin pitkään tuota Nelonen Pro 2:n saapumista DnaWelhon kaapeliin.
     
  8. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 754
    Saadut tykkäykset:
    538
    Itse asiassa DNA Welho lupasi 1 kk ilmaisen katselun lokakuun ajan. Tämän lisäksi tuli käytännössä muutama viikko vielä päälle.
     
  9. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Irtisanominen on tehty kyllä käsittämättömän vaikeaksi. Käytännössä vaihtoehdot on joko jonottaa tunti myymälässä tai tunti puhelimessa. Sähköisesti omien tietojen kautta ei voi palveluita irtisanoa ja sähköpostimahdollisuus on tehty mahdottomaksi, koska sähköpostia ei ole missään esillä. :OI
     
  10. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Liittynyt:
    09.05.2011
    Viestejä:
    333
    Saadut tykkäykset:
    26
    Oletko kokeillut tätä mahdollisuutta:

    http://www.dna.fi/palaute

    Mainittakoon että sähköpostiosoitteita ei ole julki muillakaan operaattoreilla nykyään vaan kaikki sähköiset yhteydenotot tapahtuu vain noilla palautelomakkeilla. Niin Elisalla, Saunalahdella kuin muillakin. Soneralla on kaikkein vaikeinta edes kysellä aspasta mitään kun pitäisi ensin rekisteröityä Soneran palveluun ennenkuin voi mitään edes tiedustella. Sonera siis vaatii asiakkuuden heiltä että voi mitään sähköisesti kysellä joten vaikeaa on jos meinaa vaikka tiedustella tuotteista jotain ennenkuin niitä alkaa heiltä hankkimaan.. Dna, Elisa ja Saunalahti sentään antaa ei-asiakkaallekin mahdollisuuden tiedustella tuotteista ym.

    Sitäpaits, ei Dnan myymälässä tarvii tuntia odotella, itsekin sain palvelua parissa minuutissa sieltä ja sain jopa tv-kortin mukaani ja kanavat näkyi heti kun tulin kortin kanssa kotiin (itse tv-palvelut, Canal+, antenniverkkoon tilasin kyllä sähköisesti).
     
    Viimeksi muokattu: 20.12.2011
  11. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa ättäröin muutama viikko sitten itsekkin, mutta tähän mailiin vastattiin kiitettävän nopeasti.


    asiakaspalvelu@welho.fi
     
  12. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Osaltaan tämä on huomattavasti parempi systeemi kuin sähköpostittelu. Asiointi nopeutuu, kun aspan ei tarvitse tuhansien päivittäin saapuvien viestien kanssa jokaisen kohdalla pohtia, että "mihinköhän keissiin tämäkin posti nyt voisi liittyä" kun kukin asia muodostuu omaksi säikeekseen firman järjestelmän asiakasprofiilin yhteyteen. Myöskin asiakasnumeroiden manuaalinen näppäily tai copypastettaminen meileistä firman järjestelmään loppuu, kun keskustelu käydään omassa järjestelmässä. Kaikki viestit ovat myöskin todennettavissa puolin ja toisin, joten "viesti on hukkunut" tai "tuollaista ei ole koskaan luvattu" -tilanteita ei tule.
    Tällainen palautekeskustelujärjestelmä on esim Ebaylla, Zavvilla, Amazonilla ja Cdonilla, joita kaikkia olen käyttänyt ja erittäin toimivia ovat mielestäni.
    Käyttäjän ei tarvitse myöskään käydä vahtimassa vastausta viestiin tuonne järjestelmään kirjautumalla, vaan vastauksesta ja tilanteen etenemisestä tulee asiakkaan meiliin huomautusviestit.

    Tietysti aina löytyy joku jukuripää joka vastustaa kaikkea muutosta, vaikka kyseessä olisikin todellisuudessa merkittävä parannus joka helpottaa omaa olemistakin. (En viittaa nyt välttämättä juuri tähän keissiin tai asian esille nostaneeseen henkilöön. Huomioni ovat enemmänkin perusteluja sähköpostiosoitteiden poistumisen syille yleisesti.)

    Sellaisille henkilöille jotka eivät vielä ole asiakkaita, on tuollainen systeemi toki huonompi vaihtoehto. Jotain pikkukysymystä varten ei kehtaisi rekisteröityä erikseen aspaan. Asiakkaidenhan ei pitäisi joutua rekisteröitymään erikseen aspaa varten, kun lomakkeet toimivat normaaleilla nettiasiointitunnuksilla.
     
  13. Make73

    Make73 Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    3 404
    Saadut tykkäykset:
    130
    Oman kokemuksen perusteella tuon palautelomakkeen kautta vastausta tulee ehkä noin 50% todennäköisyydellä vaikka kuinka tarkasti selittää asiansa ja pyytää yhteydenottoa.
    Myös noin puolessa tapauksissa tulee sähköpostiin autoreply että palaute on vastaanotettu jne mutta useasti ei, vastaus ei tosin tunnu riippuvan tästä vastausviestistä.

    Itse vaihdoin nyt laajakaistanikin pois DNA:lta joten siihen putiikkiin ei kytköksiä ole enää kuin Wbox HD DVR laitteen päivitys, jota kovasti odotellaan (lähinnä tallennusongelmien takia) ja kitisen heidän foorumillaan että miksei tule ;)
     
  14. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Kiitos tästä vinkistä! :)

    Laitoin meiliä iltamyöhään ja sain vastauksen tänään. Paketti päättyy kuun loppuun. (DNA-Welhollahan on ehtona irtisanoa kuun 20. päivään mennessä, jotta päättyy saman kuun loppuun.)

    Kohta alkaa maksupaketiton aika. Saa nähdä tuleeko vieroitusoireita. Toisaalta niin kuin muutkin, niin myös minä olen ollut tyytymätön DNA:n tapaan hoitaa asioita ja mieli on hyvä, kun pääsee paketista eroon.
     
  15. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Voi olla muualla Suomessa eri tavalla, mutta ainakin Helsingin Sanomatalon myymälässä varmasti tunti on realistinen arvio, kun joutuu menemään työpäivän päätteeksi asioimaan. Irtisanominen olisi tosin mahdollisesti onnistunut myös muilla jälleenmyyjillä, jolloin olisi päässyt vähemmällä. En osaa sanoa, kun en kokeillut.
     
  16. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samaa mieltä realthingin kanssa, on oikeasti täysin alytöntä ettei irtisanomista voi hoitaa omien tunnuksien kautta verkkopalvelusta. Minusta tuollainen kaupankäynti haiskahtaa.
    En tosiaankaan lähde töitten jälkeen etsiskelemään asiakaspalvelijaa pelkästään kanavapaketin irtisanomisen vuoksi.
     
  17. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Liittynyt:
    09.05.2011
    Viestejä:
    333
    Saadut tykkäykset:
    26
    Siis asioida voi ihan kaikissa Dnan omissa myymälöissä. Muusta Suomesta en tiedä mutta ei Helsingissä mitään tuntia mene, joku Sanomatalon myymälä nyt on poikkeus, itselläkin mennyt siellä tosiaan tunti mut siellä on AINA kestänyt kauan. Silloinkin kun se oli ihan Sanoma Oyn suoraan omistama eikä Dna-Welho kaupoista ollut tietoakaan.

    Sen sijaan jos menee jonnekin Dna Kauppaan, niin siellä pääsee paljon nopeammin hoitamaan asiansa.

    Kannattaa siis katsoa missä ne asiansa hoitelee.

    Keskustassakin on Dna Kauppoja joten ei ole mitään järkevää syytä mennä nimenomaan Sanomataloon. Paitsi jos harrastaa masokismia.

    Silloin kun itse kävin siellä aikoinaan, ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa kuin Sanomatalo, koska Welhon omia kauppoja oli harvakseltaan, suoraan sanottuna vain yksi ja ainoa ja se oli juuri Sanomatalon myymälä, mutta sen jälkeen kun Dna ja Welho yhdistyi, pystyi alkamaan hoitaa asioitaan myös pienissäkin Dna Kaupoissa eikä tarvinnut enää mennä Sanomataloon...luojan kiitos!
     
  18. Brahms

    Brahms ent. antiHD

    Liittynyt:
    09.05.2011
    Viestejä:
    333
    Saadut tykkäykset:
    26
    Eihän irtisanomisia voi millään operaattorilla hoitaa omien sivujen kautta. Kyllä se on kaikilla otettava yhteys asiakaspalveluun. Enkä ymmärrä miten se voi olla niin vaikeaa lähettää palautelomakkeella tai sitten tuolla email-osoitteella. Tai soittaa, viimeks kun soitin niin ei tarvinnut kauaa jonotella.
     
  19. paaton

    paaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    22.03.2005
    Viestejä:
    848
    Saadut tykkäykset:
    0
    Enhän ole irtisanomassa koko korttia, tai lopettamassa welhon asiakkuutta, vaan katkaisen vain yhden kanavapaketin. En ymmärrä miksi on niin vaikeaa tehdä sivustolle kanavapaketin lopetusta, jos kerta uusiakin voi tilata ilman mitään ongelmia. Mukavaa että sinä olet tyytyväinen palveluun.

    Mielestäni tälläinen yleistyy vain liian paljon, tavaraa voit kyllä tilailla helposti mutta kun lopetuksen/peruutuksen aika tulee niin meneekin hankalammaksi.
     
  20. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Jaahas. Avasin radion Bassoradion kohdalta ja vahvistimen näytössä luki "Sun" ja musa oli jotain p*skaa. Netissä oli epämääräistä tietoa taajuuden muuttumisesta/toiminnan laajenemisesta mutta lopulta löysin kanavan taajuudelta 100,5 MHz eli taajuudelta josta ei puhuta missään.

    Eli tiedotus taas täysin hanurista. :OI