discshop.fi

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana Damned, 16.05.2005.

  1. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Asiakastiedon mukaan tuolla on tosiaan ollut viime vuodet vain yksi työntekijä. Eli todennäköisesti yksi henkilö on hoitanut sekä aspan että tavaroiden lähettämisen. Nettisivut, varastojen täydennykset ja muut hoidettu kaiketi emoyhtiöstä Ruotsissa.

    Toista se oli silloin joskus kun tuolla oli yli 15 ihmistä duunissa; meillä timanttiasiakkailla oli ihan dedikoidut asiakaspalvelijatkin eli numeron perusteella pääsi keskustelemaan aina saman ihmisen kanssa, jos jotain asiaa oli. Tuosta on aika pitkä matka geneeriseen pudotusvalikko-lomakkeeseen, jolla mentiin viimeiset vuodet.
     
    Schwartzy94 ja TheRealThing tykkäävät tästä.
  2. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    En koskaan päässyt millekään tasolle tuolla. 99 pistettä taisi olla paras kun alimpaan tasoon vaadittiin 100. Nyt lafkan lopetettua pisteitä taisi olla koossa 46. Ei vaan huvittanut ostaa vain sen takia.
     
  3. x_jmt_x

    x_jmt_x Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    18.08.2006
    Viestejä:
    7 617
    Saadut tykkäykset:
    523
    Kun sen tason joskus sai kokoon aikanaan, niin eipä "vain sen takia" tarvinnut koskaan ostaa mitään, joskin joitain ostoja tuli ajoitettua loppuvuoteen eikä odotettua seuraavaan.

    Jos oli jo timanttiasiakkuus, niin ostoista kilahti +20 % bonuspisteitä. Edelleen jossain vaiheessa järjestelmää muutettiin siten, että BD-ostoista sai tuplapisteet. Eipä tuo 1500 pistettä kovin suurta harrastuneisuutta vaatinut ainakaan silloin, kun tuotantokaudet maksoivat 50e ja uudet leffat 30e.
     
    Schwartzy94 tykkää tästä.
  4. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Joo, ei siinä hirveää harrastuneisuutta varmaan tarvittu, mutta Blu-ray harrastaminen on tehty vaikeaksi, koska niin niukasti julkaistaan pohjolassa mitään itseään kiinnostavaa. Sarjojen kohdalla aniharvoin julkaistaan mitään minua kiinnostavaa ja esim. Better Call Saul-sarjan viimeistä kautta ei viitsitty julkaista pohjolassa ollenkaan! Arvaa vituttaako? Mielelläni olisin tilannut kaiken näistä pohjolan puljuista suomitekstein, mutta kun en ole kovin usein näiden julkaisujen kohdeyleisöä. Sitä saa sitten haalia kiekkoa ties mistä päin maailmaa, jos mistään edes saa niin että jopa englanninkielinen tekstitys on usein ylellisyyttä...
     
  5. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Tuota en tiennytkään, että Better Call Saulin vikaa kautta ei julkaista täällä. Idea oli ostaa complete boksi alennuksesta ja katsoa sitten, mutta sellaista tuskin tulee myöskään, eli nyt saattaa jäädä koko sarja katsomatta. Saattaa olla muidenkin kausien saatavuus jo kortilla.
     
  6. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Joo, turha odottaa koko sarjan boksia ainakaan pohjolassa. Tuskin tulee muuallakaan. Tämä on ns. hidas sarja, joten ADHD-sukupolven edustajan se tappaa tylsyyteen, mutta minulle 1971 syntyneelle X-sukupolven änkyrälle se edustaa nykysarjojen eliittiä. Luultavasti tyylikkäin* TV sarja, mitä olen koskaan nähnyt. Bob Odenkirk todellakin ansaitsi tämän spin-off sarjan. Mahtava näyttelijä. Minullakin on vielä tuo 5. kausi näkemättä. Vituttaa vaan niin perkeleesti ja ulkomaan julkaisujen hinta on pysynyt korkealla. Mustana perjantainako hinta laskee?

    * Ei siis paras sarja (The X-Files on minulle se paras), mutta tyylissä piisaa ja BCS nousee kyllä minun listallani korkealle, Breaking Badin tasolle vaikka on tyyliltään hieman erilainen.
     
  7. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 175
    Saadut tykkäykset:
    1 003
    Ei niin paljon paskaa etteikö jotain p+sitiivista. Erittäin luotettavalta taholta tuli tieto, minkä mukaan Turusta käsin toimiva itsenäinen viihdealan tuotteiden jakeluyritys EasyZone, jonka liiketoiminnan ydin on musiikin ja elokuvien sekä lelujen tukkumyynti Suomen jälleenmyyjille (asiakkaina mm. Prismat), on aikeissa perustaa elokuvien myyntiin keskittyvän verkkokaupan. Asia on yhä tulilla, ja sivujen työstö - mahdollisesti toteutuessaan - tulee olemaan valtavan työtaakan takana.

    Toivoa sopii, että tuosta tulisi totta. Sitä myöten myös kilpailuasetelma Discshop'n menetyksen myötä tasapainottuisi odotetusti.
     
  8. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Wow! :eek: Tämä on kyllä positiivisimpia uutisia, mitä olen pitkään aikaan kuullut. :cool:
     
  9. Mookid

    Mookid Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 694
    Saadut tykkäykset:
    351
    Surullista luettavaa tuollainen, että vuonna 2021 on tuollaisesta seikasta kiinni näin upean sarjan katsominen.
     
    71 dB tykkää tästä.
  10. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    En harrasta suoratoistoa. Olen kai joku reliikki sitten.
     
    Schwartzy94 ja Burkitsville tykkäävät tästä.
  11. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 175
    Saadut tykkäykset:
    1 003
    Ylpeästi samaa heimoa! Asia jota on aivan turha edes yrittää selittää ko. "palveluista" pääsääntöisesti pulittaville.
     
  12. Mookid

    Mookid Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 694
    Saadut tykkäykset:
    351
    Ööö... niin, tai sitten voi ostaa sen sarjan esim. englanninkielisillä teksteillä. Ei elämästä tarvitse liian vaikeaa tehdä.
     
    Reaper, htavilap ja KILLPATRICK tykkäävät tästä.
  13. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Jos vaan saa sopivaan hintaan, ~10 e kausi. Ja toki kaikki kaidet pitää saada. Nyt ei ole ainuttakaan, kun ajattelin complete boksin julkaistavan.

    Ja pohjoismaissa ei julkaistu kautta 5, kun 6. on vielä tulossa
     
  14. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    Whaaaaat? Kuudes tulossa? Minä olin jotenkin käsittänyt, että tuo 5. kausi on se viimeinen.
     
  15. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Jep. Mm. https://en.wikipedia.org/wiki/Better_Call_Saul_(season_6)

    On se toki mahdollista, että julkaisevat boksin. Sonyn julkaisuista vastaa SF Film pohjoismaissa. Sonykin julkaisi Justified-sarjan kokonaisuudessaan, toki samalla lyötiin mid pricena kaikki osat erikseenkin myyntiin, mikäli oikein muistan.
     
  16. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Itse asiassa EasyZonella on jo näemmä verkkokauppa: https://shop.easyzone.fi/fi/tuotteet
    Mutta se on vain yrityksille. Eli joko pitää muuttaa tuota kauppaa tai duplikoida uusi, joka on ykstyishenkilöille.

    Suomalainen elokuvakauppa on vastaavanlainen case. Heillä on kauppa kuluttajille https://suomalainenelokuvakauppa.fi/ ja toinen kirjastoille https://suomalainenelokuvapalvelu.fi/
     
    Vox tykkää tästä.
  17. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 436
    Saadut tykkäykset:
    771
    No helppohan se on Googlata tuosta 6. kaudesta jos tietää sellaisesta, mutta minä olin jostain saanut sen käsityksen, että 5. kaudessa homma pistetään pakettiin ja se siitä, finito. Ehkä olin käsittänyt jotain väärin, tai sitten ovat pyörtäneet jonkin aikaisemman päätöksen ja tehneetkin sitten sarjaa pidemmälle kuin alunperin oli tarkoitus. Itselleni on hämmästyttävää, että näin massoihin vetoamaton sarja on saanut näinkin pitkään jatkua. Alussa ajattelin, että kolmannen kauden jälkeen nyt viimeistään tulee kirveestä, mutta toisin on käynyt (ja hyvä niin).
     
  18. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 175
    Saadut tykkäykset:
    1 003
    Juurikin tuosta yksityishenkilöille suunnatusta on nyt kyse. Ajattelin tämän olevan päivänselvää.
     
  19. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Toki se on päivänselvää. Mielenkiintoinen tieto kuitenkin mielestäni, että jokin verkkokauppa löytyy jo nyt. Kommentoikin aiempaasi viitaten

    Koska verkkokauppa löytyy jo, niin ei se välttämättä kovin paljoa vaadi tekniseltä puolelta. Riippuu, millaista softaa siellä on.
     
  20. Burkitsville

    Burkitsville Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    15.06.2010
    Viestejä:
    4 175
    Saadut tykkäykset:
    1 003
    Pääasia että toteutuisi. Muu on toissijaista.