Dexter (2006–2013, Showtime)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana big j, 26.11.2006.

  1. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mutta todellakin niinkuin tässä nyt on mainittu, ensimmäinen kausi oli ylivoimaisesti paras. Maaginen tunnelma ja kiero juoni oli jotain mitä ei myöhemmissä kausissa ole enää onnistuttu samalla tasolla saavuttamaan. Aika perus jeparisarja tämä on ollut kakkoskaudesta lähtien.
     
  2. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Niin. On se jännä miten monesti näitä nykysarjoja alussa niin hehkutetaan, ja mitä pitemmälle menee niin ihmetellään kun taso mystisesti laskee...Vai voisiko olla niin, että sarja oli jo alussa huono mutta onnistui joillain jipoilla (suosikkihautaaja sarjamurhaajana goren kera, halvalla lähtee) ostamaan katsojat? Ihmettelin tästäkin jo alussa miten muovisen keinotekoinen ja huono, tyhmä sarja on. Kuten monen muunkin kohdalla, Lost-malliesimerkkinä. Ja kummasti olen huomannut näitä ketjuja lukiessa olleeni aina ns. oikeassa...;) Minähän en nimittäin roskaa ala katselemaan vuosikausia kun aistin sarjan avausjakso(i)sta että tekijöillä on homma hukassa.
     
  3. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tuosta samaa mieltä. Viimeisimmän jakson epäloogisuudet hyväksyin koska se Masuka kohtaus oli ehkä repeilyttävin yksittäinen kohta mitä muistan koko sarjasta.
    :D
     
  4. Mookid

    Mookid Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 705
    Saadut tykkäykset:
    353
    :D :D

    Ja silti tulet tänne "tietoinesi" vaikket ole sarjaa edes katsonut? Olisit nyt ollut paikalla kun edellinen, eli neljäs kausi oli meneillään. Silloin lähes joka jakson jälkeen sateli kehuja, koska kyseessä oli ehdottomasti paras Dexter-kausi ensimmäisen ohella. Ilmeisesti olit vain suutuksissasi että ei pääse laukomaan kritiikkiä kun sarja olikin vaihteen vuoksi oikeasti hyvä: sitten kun joku sanoo negatiivisen huomion sarjan uudesta kaudesta, olet haukkana paikalla sormenheristelyinesi ja "mitä minä sanoin, onneksi en edes alkanut seurata koko sarjaa" -päivittelyinesi. Olehan toki oikeassa, onneksi näistä nykysarjoista Prison Break piti huikean älykkään tasonsa loppuun asti, olematta koskaan tyhmä... :rolleyes: Touhusi alkaa olla jo melko koomista näissäkin ketjuissa.
     
  5. Rottapasi

    Rottapasi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.07.2006
    Viestejä:
    662
    Saadut tykkäykset:
    4
    Aivan mahtava kohtaus!
     
  6. Sir Filmipätkä

    Sir Filmipätkä Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2004
    Viestejä:
    870
    Saadut tykkäykset:
    0
    Loistavan neloskauden jälkeen, viideskausi on ollut tähän asti lievää pettymystä kahden ensimmäisen jakson jälkeen. Käsikirjoituksen epäloogisuudet ja järkyttävät hölmöydet syövät tunnelmaa rankalla kädellä. Eniten silti harmittaa kuinka itse Dexterin hahmoa on kokoaika viety kauemmaksi siitä kieroutuneesta sarjamurhaajasta joka hän oli ensimmäisillä kausilla, tai lähinnä ensimmäisellä kaudella. Koko viimekaudenkin toivoin että katsojille palautettaisiin mieleen mikä Dexter todellisuudessa on miehiään, jollain kunnon shokkitapolla, mutta ei. Toivottavasti edes nyt katsojat yllätetään tällä rintamalla.

    Varsinainen pääjuoni on ihan hyvästi ideastaan (raiskaus/tappaja "piiri") jotenkin tylsä ja paikoillaan polkeva. Muutenkin koko Lumen Pierce kuvio on typerä ja tavallaan jo aikasemmin nähty (Kolmoskauden Prado jutut), vaikkakin ilmeisen tärkeä koko kautta ajatellen. Quinn saisi olla enemmänkin Dexter jahdissa, mutta ehkäpä vauhti tästä kiihtyy kauden edetessä loppua. Jotenkin kuvittelin että robocop olisi ollut joku kauden pahis, mutta taitaakin olla pelkässä sivuosassa. Vai lieneekö sitten yksi tämän tappaja piirin jäsenistä?

    Noh puolet kaudesta vasta katsottu, joten toivotaan että meno paranee loppua kohden.
     
  7. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Quinnihan palkkasi Robocopin Dexteriä kyttäämään elikkä päässee varmaan kohtapuoliin jäljille Dexin puuhista ja loppukaudesta Dexter joutunee punnitsemaan pistääkö kaveri "muovilakanoihin".
     
  8. 007

    007 Secret Agent Tukijoukot

    Liittynyt:
    06.11.2003
    Viestejä:
    753
    Saadut tykkäykset:
    16
    Itsekin hihkaisin liian varhain, sillä viimeiset kaksi tai kolme jaksoa ovat olleet jokseenkin kuivia.
    Tosiaan onkohan liian paljon säikeitä juonessa ja kaiken lisäksi tällä hetkellä keskitytään niihin tylsempiin tapahtumiin.
     
  9. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei kyllä hirveästi ole imenyt mukaan tämä viitoskausi kun uusimmastakin jaksosta jäi mieleen vaan melko näkyvä Nokian product placement.
     
  10. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mitä helvettiä, luitko edes viestini? Minähän sanoin että katselin alussa ja totesin että on roskaa ja onneksi niin, sillä en tv-sarjakausia haaskaa aikaani. Se on ihan sama mulle jos välillä taso olisikin parempi, sattuneista syistä ei riitä. Eihän sitä nyt leffoistakaan katsota sieltä täältä, jos vaikka jokin kohtaus onnistuisikin. :hitme: Joten on vain luonnollista että totean tyytyväisyyteni silloin kun muutkin toteavat sarjan huonon tason: ei minulla ole syytä näitä ketjuja häiritä silloin kun sarjoista pidetään, mitäs järkeä siinä olisi, suon toki muille nautinnon katselusta. Joten kritiikkisi on melko koomista.

    Ja mitäs ihmettä Prison Break tähän kuuluu?! :confused: En ole edes väittänyt että oli tasaisen laadukas, kolmoskausi oli heikko, neloskaudesta itse pidin paljon mutta ymmärrän myös kritiikin niiltä jotka eivät sarjan peruselementeistä pitäneet sillä niitähän siinä toistui paljon. :naminami: Tyhmyyttäkin on monenlaista, se kannattaisi muistaa. Täällä tuntuu jostakin syystä korostuvan yksioikoisen looginen ja juonellinen tyhmyys.

    On kyllä äärimmäisen huvittavaa tuo kritisointi että "et ole katsonut sarjaa kokonaan, et voi arvioida." :rolleyes: Kyllä sekin arviointia auttaa että ketjun katsojat ovat nyt valtaosin kanssani samaa mieltä ja samoista syistäkin mitä itse huomasin jo sarjan alussa.
     
  11. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli ketjun lukijat ovat viidennestä kaudesta samaa mieltä kuin sinä ensimmäisestä kaudesta. Nyt on vähän vaikeuksia seurata tätä logiikkaa.

    Ensimmäinen kausi sai lähes poikkeuksetta ylistäviä arvioita, ja itsekin pidän sitä ylivoimaisesti parhaana Dexter-kautena. Se, että sarjan taso on laskenut edetessään on valitettavaa, mutta ei vaikuta mitenkään ensimmäisen kauden hienouteen.
     
  12. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kyllä tykkään tästä uudesta kaudesta lähes yhtä paljon kuin edellisestä, saattaa nousta vielä sen tasolle tai ohi. Todella loistava sarja edelleenkin.
     
  13. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä. Ongelmasi on siinä, että vertaat suoraan kausia toisiinsa, etkä näiden kausien ominaisuuksia eli heikkouksia, jotka minä näin jo ekassa kaudessa.

    So what. Nykypäivänä ylistävään arvioon riittää jo HBO:n brändi. Minulle sarja oli trendipelleilyä ja muovia, kuten olen todennut. Joten siten koko sarja on sitä, tuskin se minun vikani on jos alku tehdään niin mielenkiinnottomaksi ettei voi sarjaa seurata. Ymmärrän kyllä että muilla on ongelmia käsittää sarjan heikkoutta kun eivät tajunneet sitä välittömästi. Samaa tuttua ilmiötä olen analysoinut muidenkin nykysarjojen kohdalla. Ihmiset haluavat pitää näistä...Ja kun heille ne laatuna myydään, niin useimmat ostavat. Minä katson kaiken taakse ja jos sieltä heijastuu tyhjä pimeys, käännyn pois.
     
  14. Rottapasi

    Rottapasi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    07.07.2006
    Viestejä:
    662
    Saadut tykkäykset:
    4
    Showtime. ;)
     
  15. satanthresher

    satanthresher Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2006
    Viestejä:
    274
    Saadut tykkäykset:
    1
    No onhan se hankala arvioida jotain mitä et ole edes nähnyt. Jos jonkinnäköisen kuvan olet siitä näkemästäsi määrästä saanutkin, niin miten helvetissä tiedät miten todenmukainen saamasi kuva on näkemättä koko sarjaa? Vielä vähemmän järkeä on tulla paasaamaan näistä näkemättömistä jaksoista ihmisille jotka nämäkin jaksot ovat nähneet vai mitä lisäarvoa tämä omahyväinen naureskelu mielestäsi keskustelulle toi tai tuo?

    Näkemääsi voit toki kritisoida ja jos näkemäsi perusteella sarja vaikuttaa roskalta niin aika pöljäähän se olisi loppuun katsoa, mutta se ei tarkoita että jotenkin mystisesti tiedät katsomatta jättämäsi sarjan salaisuudet varsinkaan sitä aktiivisesti seuraavia paremmin.

    Itse olen Dexteristä pitänyt enemmän tai vähemmän alusta asti vaikka uusin kausi on kieltämättä melko heikosti kirjoitettu. Toisaalta tietynlaista hömppäähän tämä on alusta asti ollutkin, joten nämä satunnaiset hutilaukset eivät niin häiritse.
     
  16. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Missaat pointin. Pointti ei ollut se, että koska tämä on HBO:n tuotos, ei ylistäviin arvioihin siitä voi luottaa. Vaan se, että laatukanavaksi sanotun HBO:n tuotosten (ja toki muidenkin) ylihypetys on vienyt merkityksen ylistäviltä arvioilta tv-sarjoihin liittyen.
     
  17. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sinunkin kritiikkisi sortuu samoihin juttuihin. Yksi asia toki on mikä osoittaisi minun selvästi olevan tässä väärässä. Jos sarjassa olisi oleellisesti kaikki muu muuttunut nimeä lukuunottamatta, minulla voisi olla syitä myöntää olevani tässä väärässä. (joskin silloinkaan se ei olisi minun syyni, johtuen luonnollisesti samasta harhaanjohtavasta nimestä) Nyt en ole havainnut näin käyvän? Vaan ketjuakin lukeneena sarja on muuttunut lähinnä huonompaan. Se vähäinenkin potentiaali joka sarjassa oli Dexterin (sinänsä epäonnistuneen) roolihahmon toimien ympärillä, on siis hukattu.

    Edelleen: totesin sarjan ensimmäisellä kaudella ontoksi muoviseksi roskaksi. Ja edelleen minulla ei ole syitä ajatella tästä toisin. Voin toki analysoida yksityiskohtaisemminkin mikäli sarjan jaksoja osuu kohdalle, eikös tätä tule nyt JIM:ltä joku päivä? Ei ole toki viimeisin kausi. Ja vaikken tosiaan pidäkään aikani tuhlaamisesta katselemalla huonoa tv:tä. Yksinkertaisesti, mikäli sarjan eka kausi oli kehnoa jälkeä niin miten kummassa minun pitäisi olettaa että se voisi siitä parantua?! Pelkästään jo sarjan päähenkilöhahmo tekee showsta huonon osaltani. Oma tummennettu kohtasi alleviivaa pointtiani.

    Mielipiteitä nämä vain, jatkakaa toki te sarjaa katsovat sen puimista, ei ole tarkoitus ketjua ylenmääräisesti sotkea.
     
  18. satanthresher

    satanthresher Guest Guest

    Liittynyt:
    11.07.2006
    Viestejä:
    274
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jos sarjan ensimmäinen kausi oli monien mielestä erinomainen, mutta nykymeininki taas ei ole, niin tästä voitaisiin päätellä sarjan jollain tavalla muuttuneen ehkä jopa oleellisesti. Jos sinun mielestäsi ensimmäinen kausi oli huono niin ehkä uusin sitten onkin hyvä. Tuskin, mutta tätä et voi tietää sitä katsomattasi. Pointtina nyt ei ollut se, että paskoja sarjoja pitäisi vahdata vuositolkulla siltä varalta että niistä alkaisikin pitämään vaan se, että kommentteihisi kohdistettu kritiikki on mielestäni täysin oikeutettua. Kyllä ne arvostelijatkin katsovat elokuvat loppuun ihan syystä eivätkä muodosta mielipidettään ensimmäisen viiden minuutin perusteella ja jätä leffaa kesken. Toisaalta tavallisten harrastelijoiden ei tietenkään ole mikään pakko näin tehdä, mutta kyllähän se silti on hankala uskottavasti kritisoida asioita joita ei ole nähnyt.

    Muttajoo, painotan nyt edelleen sitä että en tosiaankaan ole sanomassa että kaikki sarjat on katsottava loppuun vaan olen itsekin tyrmännyt esim. Jerichon ja Sarah Connor Chroniclesin muutaman jakson perusteella. En tosin silti lähtisi sarjoja kovin kovaäänisesti lyttäämään juuri sen takia etten niitä ole oikeastaan edes nähnyt. Sattuivatpahan vaan vaikuttamaan aika surkeilta, mutta toisaalta Babylon 5:kin oli pitkään varsin tylsää katsottavaa ja nykyään kuitenkin eräs lempisarjoistani joten mikäpä minä olen sanomaan noidenkaan sarjojen lopullisesta laadusta.
     
  19. Blaqua

    Blaqua Sandels vahva ja pehmeä Tukijoukot

    Liittynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    725
    Saadut tykkäykset:
    30
    Dexter jaksot on kuitenkin kertakäyttökamaa, kun ne kerran katsoo ei ole tarvetta katsoa uudestaan.

    Täytyy myöntää, että tämä kausi ei ole ollut yhtään niin hyvä kuin edelliset kaudet. Edellisiä kausia tuli odottettua vuoden joka ikinen päivä, että joko alkaa...

    En tiedä onko käsikirjoittajissa tapahtunut muutos, mutta jaksot eivät ole yhtä yllätyksellisiä ja jännittäviä, kuin muut kaudet ovat olleet.
     
  20. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Viimeinkin alkoi tämä vitoskausi nostamaan päätään. Jordan Chase on sopivan kiero vastus Dexterille ja Peter Weller toimii ihan kybällä :thumbsup:. Ei tästä välttämättä huonoin Dexterkausi ole tulossa.