Dexter (Nelosen/Jimin tahtiin)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana Samppa, 27.07.2007.

  1. jarvan

    jarvan Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2003
    Viestejä:
    501
    Saadut tykkäykset:
    0
    *väläys* Dexter's Laboratory, siihen minä alitajunnassani sekoitin tuon sarjan, silloin kun se canalilta tuli.:D
     
  2. Vorkkis

    Vorkkis Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    702
    Saadut tykkäykset:
    4
    Mitä ihmettä? Ainakin täällä nuo kaikki sarjat toimii. Ainoastaan poikkeuksena Sopranos jota ei tullut ikinä juuri seurattua. Pitää toivoa että tulisi joskus uusintana tai sitten saisi jostain lainaksi tuon sarjan.

    Twin Peaks on paras:thumbsup:

    Jericho taitaa olla kyllä yksi harvoista jotka jätin suosiolla 1. jakson jälkeen.
     
  3. Caporegime

    Caporegime Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Katsoin itse sitä vasta nyt viime keväänä ekaa kertaa, pitkään sinnittelin mutta kesken jäi lopulta. En silti sanoisi että yliarvostettu, mutta aika on ajanut ohi. Tv-sarjat on kumminkin kehittyneet suhteessa elokuviin aika hitaasti.

    Jotta ei menisi offtopiciksi, niin Dexterin kakkosjakso oli edellistä parempi, eli siis nousujohteisena mennään. :) Tässä jaksossa tuli tämä käsittämätön värimaailma vielä enemmän esiin, esim. se kylmäautokohtaus - takana olleet kerrostalot oli täysin puhkipalaneita. Harmi, kuvaus kun on muuten välillä varsin visuaalista.
     
  4. Drokk

    Drokk Guest Guest

    Liittynyt:
    07.11.2001
    Viestejä:
    1 576
    Saadut tykkäykset:
    4
    En minä itsekään sarjasta piittaa, mutta puolikkaan jakson katsomisen jälkeen ei kyllä voi väittää sarjaa yliarvostetuimmaksi sarjaksi.
     
  5. Mookid

    Mookid Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    2 709
    Saadut tykkäykset:
    353
    Nykyäänhän tuota "yliarvostettu"-sanaa käytetään ilmaisemaan sitä, että "minä en tykkää". Niin, eihän Twin Peaks sinällään edes ole kovin yliarvostettu, koska sen merkitys on valtava; se toi yliluonnollisen lähemmäs tv-sarjayleisöä ja sarjan vaikutus näkyy edelleen. Mutta tästä huolimatta, en minäkään kovin piittaa Twin Peaksista, vaikka Lynch noin muuten onkin lähellä sydäntä. Kun tämän juuri tulleen uusintakierroksenkin katsoi, niin tuli huomattua kuinka paljon siinä on loppujenlopuksi sitä tylsää tyhjäkäyntiä ja mielenkiinnottomia juonikuvioita. Toisin kuin Dexterissä :thumbsup:
     
  6. PeeVee79

    PeeVee79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    16
    Elekäähän nyt pelihousujanna repikö. Tästä sen näkee, kuinka maut vaihtelee. Eli ihan hyvä, että sarjoja on moneen makuun. Omalla kohdallani edellä mainitut sarjat ei vain toimi. Kuten huomattu, monella muulla toimii.
     
  7. Vorkkis

    Vorkkis Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.11.2005
    Viestejä:
    702
    Saadut tykkäykset:
    4
    Ehkä on luontaista vain kun tulee ikää lisää ja katselee lukemattomia määriä elokuvia tai sarjoja ja täten samalla vaatimustasokin nousee. Kyllä se nykyään vaatii jonkinlaista erilaisuutta tai koukkua että miellyttää. Jotenkin välillä tuntuu nämä nykyajan sarjatkin liian haetuilta ja yritetään turhaa pitkittää juonta monelle kaudelle. Esimerkiksi Jerichon jätin yhden jakson perusteella, liian perinteistä Jenkkien isänmaallista paatosta teinidraaman varjolla.

    Twin Peaks ei varmasti avaudu jos sitä nyt ensimmäisen kerran katselee, itse katsoin tuon 1. esityskerralla ja monta kertaa sen jälkeen uudelleenkin. Olihan tuo luontainen keskustelunaihekin silloin koulussa. Twin Peaks ei ainakaan ole perinteisen kaavaan tehty sarja, ns. stereotypinen.
     
  8. Caporegime

    Caporegime Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Jotenkin tämä jakso ehkä vähän tökki. Ehkä tämä Dexterin kulissielämä on tähän asti ollut liian aukotonta. Jos jatkuu tätä tahtia, että yksi murhaorgia per jakso, niin menee kaavamaiseksi. Emmä tiedä.

    ps. Huomasittekos tuon "katso kielletyt julisteet netissä" mainoksen, ilmeisesti se kohua herättänyt mainoskampanja on mennyt ihan suunnitelman mukaan. :D
     
  9. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Ozlaiset sen kun lisääntyvät sarjassa. Nyt mukana oli jo itse Cyril O'Reilykin.
     
  10. Joe

    Joe Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.10.2002
    Viestejä:
    1 014
    Saadut tykkäykset:
    5
    Itse katoin ihan samaa :D
     
  11. hkj

    hkj Avatar Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    10.09.2003
    Viestejä:
    4 126
    Saadut tykkäykset:
    0
    Odotin Dexteristä enemmän kuin mitä nyt on nähty, pidin Michael C. Hall:n hahmosta Mullan alla sarjassa, ehkä se vaikeuttaa sopeutumista tähän nykyiseen roolihahmoon, molemmat ovat toki aika sekaisin.
     
  12. Mama

    Mama Garbage in, garbage out Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    29.11.2003
    Viestejä:
    2 686
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sarja on toki hyvin tehty, siis laadukas sarja, mutta ei vain sovi minulle. Päähenkilöllä ei ole motiiveja, ainostaan halu tappaa. Motiivit/moraalit tarinalle on istuttanut päähenkilön kasvatti-isä, joita tämä päähenkilö siis jostain syystä noudattaa. Tulee välillä tunne että katsoo kellopeliä. Tik-tak. Päähenkilö havainnoi, heittelee sarkastisia kommentteja ( jotka ovat sarkastisia koska hän tietää niiden kuulostavan normaali ihmiselle sarkastisilta ), toimii ja toteuttaa. Toisaalta tulee mieleen Camus'n Sivullinen, paitsi että tässä päähenkilöllä on kuitenkin motiivi, eli tarve tappaa. ( Missään ei mietitä miksi pitää tappaa, jos niillä normi-ihmisillä ei ole mitään merkitystä. Miksei samantien leikellä postimerkkejä? ). Eilen kävi mielessä että tämä sarja saa minut suhtautumaan tähän samalla tavalla eli sitten kun murhaaja saadaan kiinni...who cares. Ehkä olen vain nähnyt näitä murhamysteerejä liikaa.

    ( Ja tiedän että silloin kun ei vain nappaa, niin mistä tahansa sarjasta löytyy valittamista/vikoja, joten lukekaa tuo sillä mielellä )
     
  13. RTU

    RTU Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    28.01.2006
    Viestejä:
    540
    Saadut tykkäykset:
    0
    Milloinkohan Beecher ja Schillinger tulevat sarjaan? :D
     
  14. Caporegime

    Caporegime Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Schillingerin joutumisen Dexterin oman käden oikeuden alle näkisin mielelläni ;)

    Scott William Winters esitti NYPD Bluessa semmosta "slimy scumbag" tyyppistä hahmoa, ainakin tuon viime jakson perusteella rooli näyttäisi olevan kohtuu samanlainen myös Dexterissä.

    edit: virhe korjattu
     
  15. sarrad

    sarrad Guest Guest

    Liittynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    757
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tähän mennessä sarjassa on ketuttanut ainoastaan se koko isä-poika -kuvio, jotenkin älyttömän korni ja naurettava läppä muuten varsin tasokkaaseen sarjaan.
     
  16. karpulk

    karpulk Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2000
    Viestejä:
    262
    Saadut tykkäykset:
    0
    Etsi tästä kaksi virhettä...
    Ryan O'Reilly esitti Ozissa...
    Mutta itse sarjasta: ei vain tämä Dexter oikein iske, osittain jo esitetyistä syistä, osittain siksi, että tuntuu, etteivät tekijät ole oikein tienneet millaisen sarjan tekisivät. Sen sijaan, että olisi lyöty kunnolla läskiksi tai että sarja olisi piinaava katsaus sarjamurhaajan psyykeen tms, on mukana vähän kaikkia osia, komediallisia elementtejä, poliisidraamaa jne. Tällainen sillisalaatti ei vain oikein iske...
     
  17. Caporegime

    Caporegime Käyttäjä

    Liittynyt:
    06.04.2004
    Viestejä:
    1 587
    Saadut tykkäykset:
    3
    Oho, rehellisesti sanottuna ei ollut mitään hajua Scott William Wintersin oikeasta nimestä (saati roolinimestä Ozissa) joten oletin vaan tuon olevan oikea nimi kun se täällä mainittiin...

    Selvisi nyt sekin että tuo ja Dean Winters on veljeksiä.
     
  18. skuge

    skuge Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    264
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ite oon kattonu joku kahdeksan jaksoa. Mielestäni tuo yllä mainittu kuvio on ollut ihan avartavaa katsottavaa ja toteutettu kohtuullisen tasokkaasti.
     
  19. BonBon

    BonBon Guest Guest

    Liittynyt:
    20.12.2000
    Viestejä:
    248
    Saadut tykkäykset:
    0
    Dexter on vaikea tapaus. Onhan se laadukkaasti tehty ja silleen, mutta jotain puuttuu. Tai sitten sarjassa ei oikeastaan ole mitään ihmeellistä.

    Kun töllö on nykyään sarjoja täynnä, aika ei riitä katsomaan kaikkia mahdollisia, joten tälläiset Dexterin kaltaiset tiputan pois. Sitä tulee niin nirsoksi. :hitme:
     
  20. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Avausjakson jälkeen kiireiden takia missasin toisen jakson, joten tuli tehtyä ensimmäistä kertaa se, että tilasin suoraan ensimmäisen tuotantokauden dvd:nä (tosin DVD Pacific ei ole vielä sitä toimittanut minulle). 24:n kohdalla joskus on tehnyt mieli tilata suoraan dvd, mutta kun 24:stä aina tuli se uusintajaksokin perään, niin en kokenut niin tarpeelliseksi.

    Dexter ei varmastikaan ole mikään täydellinen sarja, mutta sen teema vetoaa minuun paljon, ja koska siinä on tiettyä Michael Mann -tyyliä sekä tuttuja kasvoja Oz:sta, niin pakkohan se oli tilata kausiboxi omaksi.