Dexter (2006–2013, Showtime)

Keskustelu osiossa 'TV-ohjelmat ja -sarjat' , aloittajana big j, 26.11.2006.

  1. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Huh. Katselin tuossa Dexterin kakkoskauden ekan jakson ja oli erittäin vakuuttava!

    Tällä kaudella sukelletaan odotetusti syvemmälle Dexterin ajatusmaailmaan ja kadoksissa olevia tunteitakin saattaa tulla pintaan. Dexterin elämä koki kovia jo ekassa jaksossa, what's next?

    Kakkoskausi vaikuttaa nyt erittäin lupaavalta ja nimenomaan tuolta pohjalta saadaan vielä kovempaa settiä aikaan kuin ekalla kaudella. Ekan kauden meriitit ovat jo niin suuret, että ennustan tästä tulevan minunkin listoilla yksi all-time parhaista toisen kauden ansioilla.

    Ei ole helppoa kestää viikkoa odotellessa tämän sarjan seuraavaa jaksoa, harvoin olen näin fiilareissa/koukussa mihinkään sarjaan. Tämän ekan jakson loppukin oli niin "intense". :thumbsup:
     
  2. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Eilen sain läpikatsottua R1 dvd-version Dexterin ensimmäisestä tuotantokaudesta. Mitäkö olen mieltä siitä? WOW, sitä mieltä siitä olen. Tämä sarja kuuluu ehdottomasti kaikkien aikojen draamasarjojen kärkeen, ja on tällä hetkellä ehdoton suosikkini. Se toi mieleen vähän Profilerin, jota 90-luvulla katsottua ja josta pidin todella paljon.

    Dexterissä on TV-sarjana parasta laadukkuus ja persoonallisuus. Toki HBO:n aikakaudella laadukkaita sarjoja ollaan totuttu katsomaan aina Sopranoksesta lähtien. Kuitenkin Dexterissä on se hieno puoli, että jos vain sarjan teema kolahtaa, niin se pesee Sopranoksen viihdyttävyydessä. Mitä tulee persoonallisuuteen, suurin osa sitä on Michael C. Hall. Six Feet Underia ei koskaan tullut seurattua, mutta Dexterinä Hall on nerokas. Hänen olemuksensa on juuri sellainen kuin Dexterillä haluaisikin olevan -- nyhverö nörtti ulkoapäin, mutta sisältä raudanluja ammattitappaja. Huumorin kanssa on monesti vaikea pelata draamasarjassa, mutta Dexterissä se onnistuu täydellisesti -- pitkälti Hallin ansiosta. Persoonallista sarjassa on myös erinomaisella tyylitajulla kuvatut jaksot sekä musiikkivalinnat.

    Hallin lisäksi Dexterin näyttelijäkaarti on loistava. Aiemmin mainitun OZ-kolmikon lisäksi (tosin eräässä jaksossa näyttelijäkaartiin liittyi myös Cyrilin näyttelijä) Jennifer Carpenter Dexterin "siskona" ja James Remar "isänä" toimivat loistavasti. Carpenter on sopivan hauska ja todellinen poikatyttö, ja vaikka Remarin seksisessiot Sinkkuelämää-sarjassa Samanthan kanssa ovat syöpyneet mieleeni, niin kyllä Harry Morganina hän on sopivan isällinen ja ymmärtävä. Entäpäs sitten tämä legendaarinen Ice Truck Killer...
    Christian Camargo "Rudyna/Ice Truck Killerinä" tuntui aluksi hieman oudolta valinnalta. Hahmosta kuitenkin povattiin mahdollisimman karmaisevaa (ei ilmeisellä tavalla tietenkään), mutta alkuun hän tuntui hieman "hutaistulta" valinnalta. Kuitenkin loppua kohti tuli selväksi, että näyttelijävalinta ja -suoritus olivat erittäin onnistuneita. Tämän "hirviön" kuitenkin piti olla Dexterin tyyppinen sieluttomalta tuntuva kaduntallaaja, eikä mikään persoonallisella äänellä varustettu erikoisen näköinen klisee-hirviö.

    Dexterissä on toki mahdollisia ongelmia, mutta nekin riippuvat pitkälti siitä kuinka kriittinen haluaa olla. Näkyvin mahdollinen ongelma on tyylinmuutokset pitkin kautta (etenkin puolivälin jälkeen). Toki eri ohjaajilla on eri näkemykset, mutta välillä tuntui, että Dexterin sisäinen kertojanääni unohdettiin taka-alalle ja keskityttiin ihan muuhun kuin siihen, että Dexter etsii seuraavan uhrinsa. Toisaalta, nämä tuovat vaihtelua eivätkä tee sarjasta monotonista.
    Tietenkin ensimmäisen tuotantokauden viimeinen jakso on pohdintaa ansaitseva. Oliko loppu tarpeeksi jännittävä? Kannattiko Ice Truck Killeristä tehdä Dexterin veljeä? Itse olen päätynyt molempiin kysymyksiin vastaamaan "kyllä".

    Suosittelen Dexteriä kaikille ehdoitta, ja itse asiassa kehotankin jokaista suoraan tilaamaan dvd-kausiboxin, joka sekin on tehty yhtä korkealla laadulla kuin itse sarja (ja ei btw maksa paljoa). Tämä sarja on niin monella tapaa omaa luokkaansa, että minusta se on omistamisen arvoinen, vaikkei yleensä TV-sarjoja keräisikään -- esimerkiksi pidän Shieldistä paljon, mutten lähtisi sarjaa ehkä ostamaan omaksi, ja jopa 24-boksien ostamisen olen onnistunut välttämään.

    Tilaan välittömästi toisen tuotantokauden kunhan se vain tulee saataville. Tosin täytyy tunnustaa, että päänvaivaa aiheuttaa miten ykköskauden jälkeen enää saa irti vielä enemmän, mutta arvioiden mukaan ilmeisesti saa... erittäin hyvin. :thumbsup:
     
  3. tutkija

    tutkija Guest Guest

    Liittynyt:
    27.10.2005
    Viestejä:
    367
    Saadut tykkäykset:
    0
    ei tätä jaksanut katsoa paria jaksoa enempää. olisivat jättäneet sen siskon pois juonikuvioista, mielestäni pilaa koko sarjan.
     
  4. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    kolmas jakso tokaa tuokkarii katsottu ja they still got it:thumbsup: varsinkin Doakesin kanssa tapahtunut insidentti repeilytti aika paljon, aika kova kaveri tämä fbi jermu
     
  5. wickerman

    wickerman Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    26.09.2006
    Viestejä:
    845
    Saadut tykkäykset:
    0
    En olisi ikinä uskonut sanovani tätä mutta..
    Olen lähes kaikesta kanssasi samaa mieltä ja sun paras postaus ikinä
     
  6. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Kiitos! Arvostan tätä, koska tuo oli varmasti vaikea myöntää. ;)
     
  7. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    OT:

    Huh... Pelästyin, että ovatko moderaattorit poistaneet tämän minun "parhaimmin postaukseni ikinä". Ei saa noin pelästyttää (jakamalla ketju kahteen osaan kertomatta)!!! :D
     
  8. Hurricane

    Hurricane vaikeemmil tasoil Tukijoukot

    Liittynyt:
    24.07.2002
    Viestejä:
    2 175
    Saadut tykkäykset:
    11
    Kyllä tuo Nelosen tahtiin -ketju on aina ollut omanaan.
     
  9. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Ok. Muistin väärin sitten. Mutta kuitenkin postaukseni oli siirretty -- oikeutetusti kuitenkin.

    EDIT: En halua viedä enempää tilaa OT:llä, joten totean tässä, että kaipa mulla sitten muistihäiriö on menossa. :D Muistelin nimittäin ihan täysin, että ainakin aktiivisena oli vain yksi Dexter-ketju, jossa käsiteltiin ihan vain Suomen aikataulussa kyseisestä sarjaa, ja siihen kirjoitin. Mutta kai totuus on toinen...
     
  10. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Kyllä sen mielestäni alunperinkin tänne kirjoitit.
     
  11. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jahas, kolme jaksoa kakkoskaudesta pihalla. Kahdessa ensimmäisessä jaksossa en ihan päässyt mielestäni Dexter-tunnelmaan, mutta kolmannessa olikin jo sitten menoa. Mutta hitaanpuoleisesti se ykköskausikin starttasi.

    Se Kelmien Kerhon naikkonen on varmasti sotkeentunut johonkin isompiin kuvioihin, muuten vaikuttaisi vähän irralliselta.
    Eiköhän vielä osoittaudu Dexterin siskoksi tai jotain...
     
  12. Sinihammas

    Sinihammas Guest Guest

    Liittynyt:
    28.04.2005
    Viestejä:
    178
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käsittääkseni Dexter ei tapa ammatikseen vaan huvikseen.
     
  13. Tejo

    Tejo Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taitaa olla enemmänkin pakonomainen tarve kuin pelkkä huvi.
     
  14. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ärsyttää suuresti tuo viimeisissä jaksoissa mukaan tullut naikkonen. Jotenkin vaan ällöttää kaikki siinä näyttelijässä, aksentti on kauhea ja muutenkin jotenkin ellottaa. Täytyy vaan toivoa ettei tämän akan ympärillä pyöri koko loppukausi. Ironista on että aluksi kiehtoi se muija mutta heti kun se aukas suunsa ni hyi vittu:sick:
     
  15. Freekster

    Freekster Guest Guest

    Liittynyt:
    03.05.2005
    Viestejä:
    1 345
    Saadut tykkäykset:
    2
    Mä pidän tosta uudesta naikkosesta. Slutty brittiversio Liv Tyleristä :D

    Muutenkin ihan hyvin lähtenyt käyntiin. Stokesista eroon pääsy tietää lisää murhameininkiä :cool:

    Ja selvisihän viimeinkin miksi Dexter on niin kova painimaan.
     
  16. Tactica

    Tactica Guest Guest

    Liittynyt:
    22.04.2003
    Viestejä:
    618
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä! Jokin tuossa suussa ja hänen tavassaan puhua on äärimmäisen ärsyttävää.:mad::eek::sick:

    Kaunis kuin mikä hän kyllä muuten on:thumbsup:
     
  17. Sabbe

    Sabbe Guest Guest

    Liittynyt:
    14.07.2003
    Viestejä:
    736
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miun mielestä tuo uusi naikkonen on aivan ihana. Erikoisella tavalla puhuu, mutta minua kiehtoo suuresti normaalista poikkeava englanti. Rita on tosin myös aika ihq, kunnon soppa syntyi Dexterille nyt naisasioissakin.

    Uusin jakso oli erittäin hyvä, ehkä vielä parempi kuin muutama edellinen, vaikka nekin ovat olleet todella hyviä. Kakkoskaudesta tulee tätä menoa vielä ykköskauttakin parempi, vahvasti näyttää siltä. Hyvä näin.
     
  18. Tactica

    Tactica Guest Guest

    Liittynyt:
    22.04.2003
    Viestejä:
    618
    Saadut tykkäykset:
    1
    Rita on tosiaan aika hottiskamaa ja kuten sanoin niin myös tuo uusi naikkonen, mutta tuo sen puhe ärsyttää jostain syystä.

    Kivasti on joo tämä kakkoskausi lähtenyt käyntiin, mutta kaipaan lisää Batistaa, ehdoton suosikkihahmo:thumbsup:
     
  19. ana198

    ana198 Guest Guest

    Liittynyt:
    14.12.2006
    Viestejä:
    2 735
    Saadut tykkäykset:
    0
    En tiedä olenko jotenkin pikkumainen vai mitä mutta en voi sille mitään että tuo yksi s**tanan akka pilaa mulle koko sarjan :OI , ärsyttää joka hetki ku se on ruudulla.
    Hassu juttu et lueskelin tuolta jenkkikeskustekupalstoilta ja jengi kommentoi kuinka ne inhos sen surkeeta feikkiaksenttia(ja muutenki koko hahmoo), ottaen huomioon että kyseessä on kumminkin pesunkestävä britti niin ihan mielenkiintoista:thumbsup:

    Suututtaa pirusti että suuresti hehkuttamani suosikkisarja muuttuu yhdellä paskalla hahmolla melkeinpä sietämättömäksi, oisivat castanneet ihan kenen tahansa muun. Varsinkin kaikesta voi päätellä että tämä yksi inhokki tuntuu sitten olevan koko universumin tärkein ihminen Dexterille, miksi miksi miksi miksi piti käydä näin:weep:

    Ainoo mikä siinä muijassa on hyvää niin vartalo, harmi että se ei kyllä riitä(lähellekkään)korvaamaan kaikkea muuta :grr:

    "I hate her i hope they kill her of very soon." niinku joku muu jo jossain muualla sano

    Mikä pelastaisi kaiken minun silmissä olisi tietty että Dex vierittäisi(jotenkin) kaikki murhat ton akan syyks ja parhaassa tapauksessa listisi hänet itse, harmi vaan että "suht" epätodennäköistä
     
  20. skuge

    skuge Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.04.2004
    Viestejä:
    264
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ketäköhän akkaa mahdat tarkoittaa..? Dexter on niin päällikkö ettei siinä akat paljon kerkeä sarjaa häiritä. Tai ehkä dexterin systerillä on välillä paskoja näyttelijä suorituksia, mutta on sillä hyviäkin. Tosin huonotkin johtuvat siitä et muut ovat niin paljon parempia :king: