Denon AVR-3312 -> internetyhteys

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana p00kaju, 26.03.2014.

  1. p00kaju

    p00kaju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olisiko tietoa että minkälaisella lisävarusteella onnistuuko internetyhteyden muodostaminen otsikon vahvistimeen? Kiinnostaisi käyttää Airplay:tä mutta reitittimellä on liian pitkästi matkaa.

    Onko siis jonkinlainen Wifi dongle luotettava tai esim. wlan repeater? Toisaalta mietin myös että pystyikö nykyään internetyhteyden ottamaan HDMI 1.4 ARC kautta koska minulla on TV:ssä ja PS3:ssa Wlan yhteys. Ainakin TV:n ja vahvarin välinen HDMI control toimii hyvin mutta tuo HDMI ethernet on jäänyt minulle vieraaksi ominaisuudeksi.

    Laitteisto:
    - panasonic 55VT60
    - denon avr-3312 (tässä kiinni PS3 ja Sonos Connect)
    - Huawei B593 reitin
     
  2. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 781
    Saadut tykkäykset:
    493
    Tolla ainakin onnistuu.
    Tämä siis, jos lankaverkkoa (joka aina on paree kuin langaton) ei saa perille asti jostain syystä...
    Ei vaadi kuin sähköt ja liittyy suoraan vaffin verkkoreikään, toinen vaihtoehto onkin sitten käyttää sähköverkkovirtalania, joka tarttee sovittimet molempiin päihin...
    Itse toimitin tuollaisella wlan-verkon omaan BD-soittimeen, josta ei wlan:ia ja EthernetoverHDMI:tä löydy ja toimii...

    T: Vesku
     
  3. p00kaju

    p00kaju Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    40
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vinkistä. Hieman arvelinkin että tuollaisella ainakin onnistuu mutta kuuntelen mielelläni vielä joltain vinkkiä tuosta HDMI ethernet toiminnosta koska TV on kuitenkin yhdistetty verkkoon WLAN:lla.

    Niin ja tutkin myös verkkokaupan sivuilta mainitsemaasi järjestelmää joka hyödyntää sähköverkkoa mutta luulen että se ei onnistu koska yläkerran ja alakerran pistorasiat mahtoivat olla erillisien vikavirtojen perässä ja varmaan vaatimuksena on että molemmat sovittimet on samaan sarjaan kytketyissä pistorasioissa kiinni.
     
  4. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 781
    Saadut tykkäykset:
    493
    Tuon mukaan vaffista ei löydy EthoverHDMI:tä. On mullakin töllössä netti, vielä lankasellainen, mutku BD:stä ei löydy tukea EthoverHDMI:lle, joten aika turha haikailla sen perään...
    Pääasia, että homman saa pelaamaan ja taitaa olla vielä halvemoi, kuin mahdollinen Denonin oma poropietari wlantikku (jos semmoista edes saa)...

    T: Vesku