Denon AVR-2310

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana hkj, 11.08.2009.

  1. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos, testaan tuota huomenna... :)
     
  2. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei voi ymmärtää, koitin samoilla asetuksilla ja ei tule kuvaa vahvarin kautta.
    Koitin sitä melkein kaikissa hdmi paikoissa, jopa siinä missä mulla on PS3 (joka toimii hyvin) mutta digidigi ei vaan futaa.

    Sen digiboxin asetuksissa täytyy olla jotain mätää... *kiroilee*

    Nyt on jo viikko tullut tapeltua sen kanssa ja alkaa ideat loppumaan :hitme:
     
  3. TET

    TET Guest Guest

    Liittynyt:
    21.10.2003
    Viestejä:
    280
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onhan tämä nyt varsin mystistä? Kokeile vielä laitteiden käynnistystä eri järjestyksessä. Jossain ketjussa mitä en nyt muista oli mainintaa, että HDMI laitteet "kättelevät" keskenään käynnistettäessä, jolloin käynnistysjärjestyksellä voi olla merkitystä kuvan näkymiseen jollain kokoonpanolla.
     
  4. Savon Juippi

    Savon Juippi Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2009
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaisiko vahvari vaikka resetoida.
    Tiedä vaikka siitä olisi apua :eek:
     
  5. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Täytyy kokeilla vaikka luulen että tuokin on jo tullut kokeiltua vahingossa...
     
  6. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tehty, pariin otteeseen...
     
  7. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Yritän vielä viikonlopun yli ja jos en saa sitä toimimaan, niin joku muu saa yrittää...
    Täytyy vissiin luvata sit joku palkkio...
     
  8. kriska

    kriska Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2006
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla Procaster PVR-6250C kiinni ja toimii ongelmitta.

    Määritetty seuraavasti

    Input assign:

    SAT/CBL HDMI4

    On jo aikaa kun virittelin näitä. Muistaakseni tietokoneen, DVD:n ja digiboxin kanssa huomasin että kuva ei tullut läpi vaan piti kokeilla eri lähde ja HDMI yhdistelmiä Input assignissa että sain kaikissa kuvasignaalin läpi. Tuolla ylläolevalla Procasterin digiboxi toimi. Kokeile siis vaihtaa HDP SAT/CBL:ään (oliko se sulla niin?) ja HDMI4.
     
    Viimeksi muokattu: 11.03.2010
  9. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mä yritin saada sitä toimimaan ensin DVR (hdmi2) ja sitten kokeilin sitä ainakin kolmessa eri hdmi paikassa.
    HDP:ssä on kiinni PS3 ja koitin sitä siinäkin.
    PS3 toimii ja näkyy procaster ei.

    Tarkoitatko että pitää esim. HDP käyttämään eri hdmi:tä ja yrittää ajaa sitä siitä läpi?
     
  10. kriska

    kriska Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2006
    Viestejä:
    42
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on melkein sama digiboxi (PVR-6250C), joten testaa tarkalleen seuraavasti.

    1. Kytke digiboxin HDMI-piuha vahvistimen HDMI 4-paikkaan (siinä oletusmerkintä DVR)
    2. Avaa Menu ja Input assign
    3 Valitse kohta SAT/CBL
    4. Konffaa SAT/CBL seuraavasti: HDMI4 none none none
    5. Unohda kokonaan se HDP (konfaa none none none none)

    Nyt digiboxisi on konfattu täsmälleen samalla tavalla kuin minulla.
    Kerro miten kävi :)
     
  11. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos, testaan illemmalla :)
     
  12. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noin, nyt on testattu ja ei vaan näytä toimivan.
    Alkaa tutntua että siinä digidigissä on jotain vikaa vai voiko olla?
    Toimiihan se kumminkin suoraan televisioon kytkettynä:confused:
    Kuriositeettina muuten hdmi tiedoissa luki 576p -> 1080i vaikka sen digin pitäisi ulostaa myös 1080i:tä.
    Pitäisiköhän koittaa jotenkin muuten kun hdmi:llä?
    tuntuu tyhmältä kun kaikki muut laitteet menee vahvarin "läpi" paitsi se procaster suoraan telkkariin... *kiroilee*
    jos joku asuu stadissa ja osaa viritellä tuon kondikseen, niin palkkio luvassa...
     
  13. Laatulaite

    Laatulaite Guest Guest

    Liittynyt:
    12.08.2005
    Viestejä:
    20
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kokeileppa vaihtaa sen digiboksin HDMI-lähtöasetus esim. 576P asetukseen ja anna Denonin skaalata kuva 1080P resoluutioon. Myös 720P asetus kannattaa kokeilla. (i/p Scaler asetus analog ja HDMI päällä)

    Ilmeisesti joissakin laitteissa kuvan lähtö ei aina 100% standardin mukainen, jolloin kaikki asetukset eivät ole yhteensopivia. Kannattaa varmistaa myös onko boksiin uudempaa päivitystä.

    T: Kimmo
     
  14. eddie63

    eddie63 Eddie Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    16.01.2003
    Viestejä:
    1 574
    Saadut tykkäykset:
    0
    Boksissa on uusin päivitys, mutta nuo keinot täytyy vielä koittaa läpi...
    Kiitos ehdoituksista... :)
     
  15. temexter

    temexter Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Spämmätäänpä tännekkin. Kyselin samaa AVR-225-ketjussa, mutta mitä mieltä Denonin omistajat?

    AVR-2310

    vai

    AVR-225 kampanjahinta 495€ Hifi Studio 17:ssa, tuoko 260 jotain merkittävää +5 lisäksi?

    STR-DH800 378€ http://www.computeruniverse.net/products/e90329881/sony-str-dh800-black.asp

    Joku muu? Mikä? Hintaluokka <500&#8364;. AVR-1910 riittäisi ehkä minun käyttööni? http://www.jimmspc-store.fi/tuote/AVR-1910

    Tavoitteena hyvä BD, DVD, DLNA leffaelämys ja 5.1 äänet ja myös mielyttävä CD-ääni.

    Töllöksi tulossa Pansun TX-P42G20E http://www.jimmspc-store.fi/tuote/TX-P42G20E?t=false. Löytyy viikonloppuna Veikolta kanta-asiakastarjouksessa hopeana 1190&#8364; http://www.digipaper.fi/veikonkone/41696/

    Pyörittimeksi myöskin Pansu: DMP-BD 65 EG-S http://www.computeruniverse.net/products/e90368218/panasonic-dmp-bd65-eg-s-silver.asp?sr=DMP-BD+65

    Onko vahvarin SD/HD-ominaisuuksilla ihan käytännössä suurta merkitystä, kun töllökin osaa kuitenkin jotain? Vai onko pass-thru vain vahvarin OSD:n takia "kiva"?

    Samoin pyöritinpuolella: onko DMP-BD 65:n ominaisuuksista oikeasti hyötyä / eroa kuvasignaalissa, Viera Cast ja DLNA on kuitenkin töllössä?

    Revikoita olen lueskellut, mutta käytäntö vähäsen hukassa hanskasta, kun tuo nykyinen setti on vuodelta 2004 eikä löydy ensimmäistäkään HDMI:tä :OI
     
  16. roketti

    roketti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.08.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    En nyt kenties ymmärtänyt tekstiäsi. Etsit vahvaria hintaluokassa alle 500? Oma 2310 maksoi pari kuukautta sitten 899,00. Harmaneista en osaa sanoa. Oma entinen oli joku sonyn 910, mutta denonin myötä mentiin etiäpäin ja komiasti.
     
  17. temexter

    temexter Guest Guest

    Liittynyt:
    20.03.2010
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    No vähän sekavasti kirjailtu, myönnän. Yritän selventää:

    Kun töllönä on TX-P42G20E, kannattaako minun investoida AVR-2310:iin (899€) tai HK HK AVR-225:een (695 €). Tuovatko jotain konkreettista parannusta kuvan laatuun (BD, SD up scaling), signaalilähteiden hallintaan ja käyttöön yleensä (mm OSD, kake).

    Pääsenkö samaan SD- ja HD-kuvanlaatuun esim AVR-1910:llä (499€).

    Tai kytkemällä signaalilähteet suoraan töllöön ja siitä äänet vaikka nykyisen Panan AV-styrkkariin.

    Jos en, valitsen todennäköisesti 2310:n.

    Luonnollisesti audio on laite/mallikohtaisesti laadultaan vaihtelevaa, eli karvalakimpikin riittänee minulle (koska nyt heti ei ole Wharfedale 7.2:sia ja Panan suppasta + pikkumonitoreja parempaa laittaa tuleen, eikä kerrostalossa voi kuitenkaan huudattaa tarpeeksi).
     
  18. roketti

    roketti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.08.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    En osaa sanoa, mutta oletan että kuvanlaatu on parempaa kuin 1910:ssa. 2310 löytyy tuo abt:n piiri ja 1910 ei. En myöskään tiedä löytyykö noista harmaneista mitään videon parannus juttua. Itselläni menee wboxista komponentti piuha 2310:aan joka muuntaa sen 1080p muotoon pansun 50g10:iin. En ole varma myöskään saatko 1910:sta komponentista ulostettua 1080p:tä ? Itsekin käytän vain tuota komponenttikytkentää digiboksissa vain, koska kuva on silloin skarpimpi wboxilla. Joitakin kuvanparannus säätöjä olen omasta vahvaristani tehnyt, mutta olen tehnyt säätöjä myös tuohon pansuun, eli mulla tavallaan kaks laitetta muokkaa tuota kuvaa, tiedä sitten kuinka järkevää se on. Tavan sd kuva on paikoitellen näin 3 metristä katsottuna todella hyvää.
     
  19. Savon Juippi

    Savon Juippi Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2009
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moroooo.

    AVR-1910 mallissa on ABT-1030 ja AVR-2310 ABT-2010 piirit.
     
  20. roketti

    roketti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.08.2007
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    My bad..En tiennyt tuota.