Denon AVR-1912 VS. Onkyo TX-NR609

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana zitidi, 30.04.2012.

  1. zitidi

    zitidi Guest Guest

    Liittynyt:
    24.04.2012
    Viestejä:
    14
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli olen tässä aikeissa ostaa ensimmäistä kunnollista vahvaria ja sitten rakentaa siihen muuta järjestelmää ympärille ja mietin kumpi näistä vahvareista olisi minulle parempi valinta ja miksi?

    Denon AVR-1912 VS. Onkyo TX-NR609

    Kytkettäviä laitteita:
    • Samsung UE55D7005 LED-TV
    • Playstation 3 (peli & Bluray käyttö)
    • Xbox 360
    • HTPC
    • Ajoittain läppäri

    Ympärille suunniteltu äänentoisto:


    Molemmat laitteet näyttävät olevan kutakuinkin samassa hintaluokassa ja molemmat ovat myös saaneet varsin hyviä arvosteluja.
    Molemmista näyttää tulevan mukana jonkinsortin mikki automaattista kalibrointia varten mikä on kaltaiselleni noviisille tervetullut lisä.
    Denonin suhteen AirPlay & muut Apple kilkkeet eivät merkitse mitään, en käytä. Sen sijaan Onkyon Spotify tuki saattaisi tulla käyttöönkin. Molempiin taitaa löytyä myös Android ohjaussofta(?)
    Itse olen aivan piirun verran kallistunut Onkyon puoleen, mutta ajattelin vielä kysyä täältä asiantuntijoiden mielipidettä!
     
  2. aheikkinen

    aheikkinen Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    05.04.2007
    Viestejä:
    5 018
    Saadut tykkäykset:
    137
    Olethan tutustunut kummastakin laitteesta olemassa oleviin laajoihin viestiketjuihin? Denon tässä ja Onkyo tässä. Uskoisin että kaikki sinua mahdollisesti askarruttavat asiat on noissa ketjuissa puitu jo moneen kertaan. Mainitsemasi oheislaitteet käyvät kiinni aivan kumpaan tahansa vahvistimista, joten tee päätöksesi em. ketjuista löytyvien käyttäjätyytyväisyyskommenttien perusteella, tai mieluiten pyydä laitteet asiantuntevasta alan liikkeestä kotitestiin.

    Minulla on hiukan alle puoli vuotta ollut Denon käytössä, eikä ole hirveästi pahaa sanottavaa kun sai asetukset kohdilleen.
     
  3. lanchez

    lanchez Uusi jäsen

    Liittynyt:
    31.01.2009
    Viestejä:
    202
    Saadut tykkäykset:
    0
    Olen itse omistanut kummatkin ja Onkyo vaihtui kuukauden käytön jälkeen Denoniin. Onkyota en saanut missään vaiheessa säädettyä tarpeeksi hyvältä kuulostavaksi, joten myin sen pois ja ostin Denonin, johon olenkin ollut erittäin tyytyväinen.

    Lisäksi Onkyon Aydysseylla ei tee yhtään mitään, kun Denonissa se on jopa käyttökelpoinen.
     
  4. Tonppa1

    Tonppa1 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    161
    Saadut tykkäykset:
    1
    ^ Täällä sama.

    Olkkarivahvistin on pienessä kaapissa, jossa Onkyo otti liikaa lämpöä ja laittoi PS3 puhisemaan erittäin äänekkäästi.

    Huonekorjaimista sama huomio. Jos betonikoppi ja ei pääse hieromaan kaiuttimien paikkoja kohdilleen, niin Denonin korjain selkeästi parempi.

    Puutalossa avarammalla sijoittelulla mulle kelpais kumpi vaan, mutta pienessä kivikopissa Denon veti tällä kertaa pidemmän korren.
     
  5. MetalJone

    MetalJone Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2011
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D Pakko nyt kanssa sanoa, että mulla oli myös Onkyo ehkä n. viikon, kunnes vaihdoin Denoniin paremman saundin, ominaisuuksien ja ulkonäön takia. Kokonaisvaikutelma oli vaan jotenkin vakuuttavampi. Lisäksi AirPlay oli vahva tekijä itselleni, sitä kun voi hyödyntää myös Windows-koneilla. Sen sijaan tuo Onkyon Spotify oli aika turha, ellei nyt välttämättä halua Spotifya television ja kaukosäätimen kautta ohjailla.