Denon AVR-1910

Keskustelu osiossa 'Vahvistimet' , aloittajana Anonym, 26.07.2009.

  1. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    282
    Marekilta ostetun 1910:n mukaan pakattiin myös suomenkielinen manuaali. Näyttäisi oleva maahantuojan Soundatan omaa tuotantoa.
     
  2. Make99

    Make99 Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2005
    Viestejä:
    66
    Saadut tykkäykset:
    0
    APUVA!!

    Mulla vaihtu vahvari ja nyt en saa tätä 1910 vahvaria toimimaan.

    Mulla on siinä kiinni digiboxi komponentilla ja optisella. Nämä toimii.

    Ongelmana on PS3. Olen kytkenyt sen hdmi1 liitäntään siis pitäisi lähteä toimimaan siitä dvd namiskasta. Mutta eipä lähde.
    Koneesta menee siis hdmi telkkuun.
    Laitoin hdmi:n ps3:sta suoraa telkkariin ja se toimii mutta kun laitan sen vahvariin niin samsung ilmoittaa: tilaa ei tueta.
    Valikossa 5-1-1 siis input assign on valittuna dvd:lle hdmi kohtaan 1.
    Tämä kaiketi pitäisi olla oikein.

    AUTTAKKEE!!
     
  3. Zyge

    Zyge Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo selvishän se tosiaan kun tuli eka vähän hitaasti luettuu manuska. Tuli vaa mielee ku muistaisin et jossai sonys oli kaksoisjohdotus A+B..
     
  4. sakaja9

    sakaja9 Guest Guest

    Liittynyt:
    10.09.2009
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pystyykö tällä vahvistimella erottelemaan "kahta signaalia samanaikaisesti"? Esim. jos haluaa pelata pleikalta ja kuunnella samalla musiikkia pc:ltä? Vai pitäisikö kuva vetää vain suoraan pleikalta tv:seen ja erikseen äänet vahvariin jotta tämä onnistuisi?
     
  5. IIsony

    IIsony Guest Guest

    Liittynyt:
    19.08.2009
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä ainakin omassa 1610 mallissa pystyypi.Tai ainakin esim tv:n kuva jää yleensä mulla taustalle jos vaihdan radiolle.Jos ei muuten niin varmaan ainakin video select nappulasta voi valita haluamansa kuvan ruudulle..
     
  6. Zyge

    Zyge Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Miten saan digiboksin kuvan vietyä vahvarin läpi scartliittimestä?
     
  7. Zuah

    Zuah Guest Guest

    Liittynyt:
    12.10.2000
    Viestejä:
    979
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tarkista mitä signaaleja digiboxi suostuu antamaan scartin kautta ja hankit sopivan adapterin/piuhan.

    Kuvanlaatu riippuu käytettävästä signaalista:
    1. komponentti
    2. s-video
    3. komposiitti

    Jos digiboxi ei osaa antaa komponenttisignaalia (YPbPr) scart-liittimestä niin tarvitset tällaisen http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6811
     
  8. IIsony

    IIsony Guest Guest

    Liittynyt:
    19.08.2009
    Viestejä:
    15
    Saadut tykkäykset:
    0
    Suosittelisin piuhaa,koska http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10494 hieman hintaeroa ainakin yllämainittuun adapteriin.
     
  9. miksu

    miksu Amatööri - monella tapaa Tukijoukot

    Liittynyt:
    02.04.2001
    Viestejä:
    1 702
    Saadut tykkäykset:
    16
    Suosittelisin Zuahin mainitsemaa adapteria, koska se tekee tarvittavan signaalimuunnoksen. Pelkkä liittimien muuttaminen (Scart -> 3 x RCA) ei riitä.
     
  10. Zyge

    Zyge Guest Guest

    Liittynyt:
    01.11.2007
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos vastauksista. Ilmeisesti tarviin ton adapterin, koska kokeilin pelkällä scart-->komponenttijohdolla ja kuvaa ei tullut. Taitaa jäädä hommaamatta toi adapteri, koska töllö toistaa punaisena hdmi kautta ja maksimireso vain 720p/1080i. En nää järkeä maksaa tollast summaa varsinkin kun boksista tulee erinomaista kuvaa ihan scartilla. Kiitos paljon vastauksista!!! :)
     
  11. Visitor76

    Visitor76 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.09.2009
    Viestejä:
    31
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tietääkö joku mitä eroa on elokuva (BD ja DVD) käytössä on Pure Directillä ja Directillä?
     
  12. juzzii

    juzzii Guest Guest

    Liittynyt:
    20.02.2007
    Viestejä:
    60
    Saadut tykkäykset:
    0
    nyt ei taas tyhmä ihminen käsitä:
    ps3:ssa on kiinni läppäri, telkku ja tietokone - kaikki hdmillä..ps3:n ja telkun sekä denonin välissä on hdmi-jakaja, jota painamalla olen ennen voinut vaihtaa ps3:n menemään suoraan tv:seen ja siten kuunnella musiikkia koneelta samalla, kun olen pelaillut ps3:lla. mikä voi olla ongelmana, kun tänään laitoin systeemit päälle, niin eipä pelitä enää? ainoa asia, jonka olen eilisen(jolloin vielä pelitti) jälkeen tehnyt, on pleikan päivitys.
    eli musiikit siis kuuluu, kun vahvistin on "tietokone-tilassa" ja tv saa signaalin vahvistimesta, mutta kun vaihdan tv:n inputin ps3, niin vahvistimen ja koneen yhteistyö hyytyy.

    jos jollain on tietoa saako koneen äänen ja pleikan kuvan näkyviin pelkän vahvistimen säädöillä, niin olisin vielä kiitollisempi..itse en ole näin hienoa ominaisuutta denonista löytänyt..vanhalta yamahan romulta tämä ihme onnistui :) kiitos ja anteeksi
     
  13. hamar70

    hamar70 Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiistaina posti toi ko. vahvistimen, keskiviikkona asentelin. Toimi ok 3 päivää, eilen illalla kesken leffaa virrat pois (valo vilkkuu 0.5 sec välein). Eikä lähde enää päälle. Resetoitu useasti tehdasasetuksiin, oli yön yli virrat pois- ei lähde päälle. Kokeiltu kaiuttimet irti myös. Kokoonpanossa ps3-hdmi1, topfield - hdmi2, kaiuttimina Jamo C601 x4, C60 cen ja 550 sub. Tv Lg sl8000.
    Laite siis toimi moitteetta eilis iltaan asti, taisi tulla satsattua väärään vehkeeseen tuo 520€. Taidan yrittää saada kaupan purettua.
     
  14. Tee80

    Tee80 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.10.2006
    Viestejä:
    33
    Saadut tykkäykset:
    0
    Pakko kommentoida, tämän on OLTAVA trolli, vai? Ensimmäinen postaus ja heti tällainen...
    Tietysti valitettavaa, mutta eikö näissä laitteissa ole se vuoden-parin takuu?
     
  15. Savon Juippi

    Savon Juippi Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2009
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moroo.

    Itselläni 1910 jyskyttää tosi hyvin ei sitten minkään laisia ogelmia.
    Takuu suomi koneilla on kaksivuotta.
    Hamar 70 pistä sähköpostia maahantuojalle asiasta.
    Tietysti kannattaa olla yhteydessä jälleenmyyjä liikkeeseen.
     
  16. hamar70

    hamar70 Guest Guest

    Liittynyt:
    21.11.2009
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilanne ratkesi tänään siten että soitin myyjän asiakaspalveluun ja laitoin laitteen menemään asiakaspalautuksena heille (Jimm's pc). Kaupan purku laitteesta onnistui.
    Edittiä 1.12...
    Ei sitten homma onnistunutkaan, eli ko liikkeen as(s)palvelu puhui paskaa tuon kaupanpurun onnistumisesta, laite tuli kuitenkin korjattuna takaisin. Soittelin myyjälle kaupanpurusta vielä, eikä suostu purkuun. Jatkossa hoidan asiat maahantuojan kanssa, jos laite vielä hajoaa. Jimm'siltä en tule enää mitään hankkimaan av/atk-puolelle, sen verran rupes kyrpimään ko. lafka. Toivottavasti Denon nyt sitten kestää, alunperin kun kiinnosti juuri hinta/laatusuhteensa takia.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2009
  17. Savon Juippi

    Savon Juippi Guest Guest

    Liittynyt:
    08.07.2009
    Viestejä:
    163
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ei ainakaan parempaan suuntaan mennyt.....:weep:
     
  18. -piit-

    -piit- Guest Guest

    Liittynyt:
    08.12.2005
    Viestejä:
    17
    Saadut tykkäykset:
    0
    tuli viime viikonloppuna hankittua kyseinen -1910. Ihan hyvä laite. Ainakin säätömahdollisuuksia löytyy enemmän kuin edellisestä Denonistani ~10V takaa:)

    Mutta pari ongelmaa, tärkeysjärjestyksessä:
    1) OSD ei toimi sitten millään. Menu kyllä näkyy kun niihin menee "menu" napilla. Mutta esim. volume taso, tai input signaalien tiedot tuloa vaihdettaessa loistavat poissaolollaan. Asetuksista olen laittanut esim "volume > top " näytön päälle, mutta mitään ei näy. Kaikki laiteet paitsi PS2 on HDMI:llä kytketty, ja skaalain on OFF.

    2) Ainostaan siis PS2 (joo, vaimo haluaa laulaa sing-staria tykillä) on kytketty component 1 tuloon. Homma toimii muuten, paitsi että valkokankaan reunoilla on joka puollella ~20cm mustat palkit. Ei siis skaalaudu koko ruudulle millään. Suoralla 10m komposiitti piuhalla tykille tätä ongelmaa ei ollut, tosin kuva oli muuten vain ihan sohjoa. Pleikkarista on valittu YPbPr-lähtö päälle ja vielä 16:9 suhde (Muutkin kokoeiltu). Myös Denonin kuvasuhdevalinnat kahlattu läpi?

    -------------------------------------------------------------------------
    Laitteisto on siis seuraava: Denon AVR-1910, Sanyo-Z1, Toppy5100, PS2 ja Samsungin perus DVD soitin HDMI:llä.
     
  19. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse saan volume tiedot näytölle kun olen muuttamassa äänenvoimakkuutta ja samalla vaihtamassa tuloa vahvistimesta. Input signaalin tietoja olen nähnyt vain menun kautta.
     
  20. RedStar

    RedStar Uusi jäsen

    Liittynyt:
    15.07.2004
    Viestejä:
    820
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sama homma täälläki. denon + ps3 + topfield + panan plasma. Kaikki Menee HDMI:llä vahvariin ja sieltä tv:seen. Lähdettä vaihtaessa jotaki vilahtaa muuten osd juttuja ei näy. Empä niitä kyllä ole paljoa kaivannukkaan.