Darren Aronofsky

Keskustelu osiossa 'Kierrätyskeskus' , aloittajana MrJii, 01.04.2002.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. MrJii

MrJii New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Juuri näin 'Requim For a Dream' - elokuvan ja täytyy kyllä sanoa että olen löytänyt uuden suosikkiohjaajani. Mahtavan visuaalinen. Itse elokuva jättää sanattomaksi.. Suosittelen.

Olen nähnyt myös saman ohjaajan elokuvan - 'Pii'. Varsin persoonallinen elokuva. Mielipiteitä? :)

2. Keyser Soze

Keyser Soze New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Aronofskyssa on kyllä potentiaalia vaikka mihin. Pii on vielä katsomatta, sielunmessu oli visuaalisesti merkittävä, helvetillinen katselukokemus sävelkorvaa kutittavineen scoreineen. Yksi viimevuosien suosikkielokuvistani. Sanotaanko että osittain ennennäkemättömälle kamerakikkailulle löytyi myös perusteita.

Aronofsky oli loistava valinta uuden Batmanin ohjaajaksi, eipä sitä olisi arpa paljon paremmin voinut osua.

3. Nice Guy Eddie

Nice Guy Eddie no more mr. Nice Guy Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    5
    Mahtava leffa myöskin minusta tuo sielunmessu.
    Taidan olla aika sairas, mutta meikäläistä ainakin ne jääkaappi skitsoilut nauratti...siis vahingoniloisessa mielessä.
    Siinämielessä hieman petyin kun olin kuullut niin paljon hypeä ahdistuttavuudesta, mutta jotenkin se sitten odotuksissa jäi siltä osin vaisuksi.

4. Jarkko G.

Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    33
    Unelmien Sielunmessu odottaa hyllyssä toista katsomiskertaa, kun ei ensimmäinen katselu kunnolla vakuuttanut. Hyvä elokuva oli, mutta ei mahtava.
    Pii lienee aika mielenkiintoinen, ehkä otan sen joskus mukaani videovuokraamosta.

5. MrJii

MrJii New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Varoituksen sana kuitenkin tuosta Pii:stä. Se on mustavalkoinen (sopii kyllä tyyliin), ja toteutettu hyvin pienellä budjetilla. Tarina ja sen kerronta ovat kiehtovia sitä ei voi kiistää, mutta 'Pii' ei ole lainkaan niin viimeistelty kokonaisuus kuin Sielunmessu on. Aronofskyn kädenjäljen näkee selvästi. Pitäisi katsoa se uudestaan.

6. mordo

mordo New Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Pii tuli katsottua heti kun sen aikanaan sai DVD muodossa ja siitä huomasi heti että tältä ohjaajalta saa jäädä odottamaan jotain erittäin mielenkiintoista tulevaisuudessa.

Kun Requiem For A Dream ilmestyi, oli katsomiskokemus jo aika tajunnan räjäyttävä. Visuaalinen puoli, äänimaailma/musiikki, tarina, kaikki nämä loisteliaasti hoidettu.

Pii on hyvä ja mielenkiintoinen elokuva mutta kokonaisuutena se ei antanut niin paljoa kuin RFAD.

Oma mielipiteeni on se, että jos Aronofsky nyt lähtee tekemään (eikö hän jossain vaiheessa jo hylännyt sen ja joku muu ohjaaja kiinnitettiin tilalle, tällä hetkellä taitaa Aronofsky olla taas ohjaajan paikalla) Batman -Year One -elokuvaa menevät hänen lahjansa lähinnä hukkaan tuollaisten tuotantojen kanssa.

7. Samppa

Samppa Active Member Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    16
    Onhan se kiintoisaa nähdä mitä mies saa suurella budjetilla aikaiseksi.

8. tnjrp

tnjrp New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Originally posted by mordo:
    Tiedä nyt sitten noista lahjoista ja niiden hukkaan menoista. Henkilökohtaisia tuloja ainakin "tuotantojen" ohjaaminen kasvattaa ihan mukavasti.

Joka tapauksessa, viimeksi kun asiasta jotain kuulin, niin Aronofsky ilmoitti vain, ettei hänen seuraava leffansa ainakaan ole Batman -- Year One (josta taas käsikirjoittajana toimiva Frank Miller on sanonut, ettei kyseessä ole mikään rytistelyspektaakkeli, olipa ohjaaja nyt kuka hyvänsä). Aronofskyn puheet pitivätkin paikkansa, sillä miekkosen seuraavan lehvan, scifipläjäyksen The Last Man kuvaukset alkavat syksymmällä Australiassa. Salaisuuden verho elokuvan yllä on muuten ennenkuulumattoman tiukka, vetää vertoja The Matrixin jatko-osille...

9. Fidel

Fidel New Member

Saadut tykkäykset:
    0
    Kummatkin elokuvat aivan loistavia. Pii on kyllä todella omaperäinen ja absurdi elokuva, juuri sen takia pidin siitä hivenen enemmän kuin Unelmien Sielunmessusta. Itse odotan Aronofskyn tulevilta elokuvilta paljon.

10. mordo

mordo New Member

Saadut tykkäykset:
    2
    Itse ainakin näkisin Aronofskylla olevan lahjoja ja kykyä luoda piristävää vaihtelua nykyelokuvaan.

Mutta niinhän se on että harvoin on kenelläkään ohjaajalla enää esim. Kubrick -tyylistä omistusta ja valtaa omiin elokuviinsa kun puhutaan 'suurista' elokuvista. Kun on paljon rahaa pelissä, taitaa viime kädessä tuottajien mielipiteet mennä ohjaajankin näkemyksen ohi jos jotain ristiriitaa on. Ihmekös se sitten on että näitä directors cut -versioita nähdään.

Onhan sitä ennenkin ohjaajat vain polttaneet näppinsä suurten tuotantojen kanssa. Vain muutamana esimerkkinä: mitä kävikään aikoinaan Lynchille Dunen kanssa, eikö siitä pitänyt tulla jotain suurta ja hienoa. Lopputulos; ontto elokuva josta toinen versio jopa niin huono että ei Lynch antanut omaa nimeään edes käytettävän sen yhteydessä. Burton; Batmanit ehkä poikkeuksena, parhaat elokuvat löytyvät pienemmistä ja henkilökohtaisemmista tuotannoista. Ja mitä kävikään Planet of the Apesin kanssa, huh, eihän siitä viitsi edes puhua enempää. Enhän minä mikään ole sanomaan, varmasti Burton itse siihen on tyytyväinen ja nämähän ovat vain minun mielipiteitä.

Senhän Aronofsky on itsekin sanonut että mitään ihan perinteistä Batmania hänen tekemänä leffasta ei tulisi. Sitä täytyy toivoa, en ollenkaan sano etteikö siitä voisi hyvää leffaa tulla vaan uskon että Aronofsky voi Batmanin elementeistä saada jotain erittäin mielenkiintoista aikaiseksi. Jäämme odottamaan...

11. Jarkko G.

Jarkko G. Samppa ja Hurricane :| Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    33
    Pii on muuten alennuksessa Play:llä £ 9.99 ..

Play.com

12. MrJii

MrJii New Member

Saadut tykkäykset:
    1
    Pirut kun tuo Osuuspankki Electron ei toimi Playllä! :grr:

13. steffe79

steffe79 Silentium est aureum Tukijoukot

Saadut tykkäykset:
    7
    Pakko yhtyä tuohon Pi keskusteluun.
    Itse sain tilasin leffan Play.com:sta ja tarvii sanoa että kyllä teki vaikutuksen, harva pystyy antamaan matematiikasta yhtä mielenkiintosta kuvaa, leffan omaperäinen tyyli ja kerronta olivat myös plussaa. Aronofskyn tyylin kyllä erottaa, esim pilleri kohtaus ja kuvaus edestä päin liikkuvalla kameralla.

Jään kyllä innolla odottamaan Batman: Year One joka on seuraava Darrenin projekti, ehkä mies muuttaa sarjaa vähän enemmän sinne Burton suuntaan, eikä niinkään karamelliväri lavasteisiin yms.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.