dali ikon 2 mk2

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana vermu, 23.07.2010.

  1. vermu

    vermu Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    244
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    Onko kellään kokemusta tästä kaiuttimesta? Itse en kyllä yhtään tykkää tämän kaiuttimen ulkomuodosta. Itse olisin kallistumassa aurelia magentan puoleen. Magentoja pääsen testaamaan tässä loppukesästä, mutta dalin testauspaikkoja ei taida olla lähistöllä. Onko kellään kokemusta kuinka nämä kajarit eroavat toisistaan. Onko daliin laitettu pieni lisä sen arvoinen? Tulevat 10 neliön huoneeseen musalle, leffoille ja peleille.
     
  2. vermu

    vermu Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    244
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nykyiset kajarit on tannoyn F1 mercuryt. Ei nekään nyt pahat ole, mutta jotenkin tuntuu, että ääni ei avaudu niissä kunnolla. Ääni tuntuu jäävän kaiuttimen pintaan vai miten niillä termeillä nyt sanotaan. Toisaalta magentoista sanottiin mb-netin testissä, että nekin on vähän verhoutunut äänen puolesta. Eli onko tuossa päivityksessä sitten järkeä. Laittaa aika lailla kiinni rahaa ja saada vähän parempi? Onko kukaan päivittänyt f1 mercurystä magentaan. Saako rahalle vastinetta?
     
  3. Mikko81

    Mikko81 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    19.10.2004
    Viestejä:
    257
    Saadut tykkäykset:
    2
    Aureliasta ei kokemusta, mutta Dalin Ikon 2:sta (mk1) kylläkin.
    Itse juuri jouduin kyseisistä kaiuttimista luopumaan ja todella ikävähän niitä tulee:weep:. Ääni oli todella hyvä omaan korvaani. Oikeita termejä en osaa käyttää, muuta yritetään nyt kuitenkin. Ääni aukesi pienilläkin voimakkuuksilla ja artistin läsnäolo oli vahva. Diskantti oli heleän tarkka ilman pistävyyttä, mikä vaivasi esim Usher s-520:stä. Kaiken kaikkiaan ääni oli raikas ja tunkkaisuudesta ei ollut tietoakaan. Suosittelen:thumbsup:
     
  4. vermu

    vermu Guest Guest

    Liittynyt:
    05.01.2007
    Viestejä:
    244
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitti kommentista. Pitäis vaan päästä itse testaamaan jossain tuota.