CSS SDX-15 suljettuun

Keskustelu osiossa 'Tee Se Itse / DIY' , aloittajana Tommy, 09.01.2008.

  1. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei, jatkan vielä kun innostuin mittailemaan ja puntaroimaan kotelo vaihtoehtoja. Materiaalina varmaana 25mm mdf ja pohjalevy tuplana.

    Varmaan jengi on pohtinut kuinka tehdä mahdollisimmat siron näköinen kotelo. Tavoitteena olis 70l tai 100l ja ulkonäkö siro/edustava! Elementin 15" asennusaukko luo ainoan määrävän mitan tuolle mutta muuten vapaat kädet. Käden taitoja riittää sen verran että perusratkaisut onnistuu kyllä.
     
  2. sepi

    sepi Uusi jäsen

    Liittynyt:
    27.11.2003
    Viestejä:
    420
    Saadut tykkäykset:
    0
    Putki on yksi vaihtoehto, 15":n kanssa ei kovin siroja ratkaisuja oikein ole mahdollista toteuttaa...
    70-100 litraa on kuitenkin jo aika isokokoinen ( toki kaikki on suhteellista) seisoskelemassa keskellä mökkiä, sijoitus paikka ratkaisee myös jotain.
    Naamioi subi esim. pöydäksi, rahiksi, sohvan alle, komeroon
     
  3. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen miettinyt huonemoodiongelmaan vaihtoehtona lattiasta kattoon ulottuvia kapeita subikoteloita, joissa olisi elementti lattian ja katon rajassa. Tälläinenhän kannattaisi toteuttaa pienemmillä elementeillä, mutta miksei koteloratkaisu onnistuisi myös 15 tuumaisella elementillä.

    Eli elementin levyinen kotelo lattiasta kattoon. Syvyyttä seinästä irti vain sen verran mitä elementti vaatii tilaa kansilevyn taakse. Pari laipiota kotelon sisälle vinoon siten että ne peittävät vuorotelle eri puolet kotelon poikkipinnasta ja näin estävät päiden väliin syntyvän seisovan aallon. Elementin voisi sijoittaa vielä kultaiseen leikkaukseen huoneen korkeussuunnassa.
    Kotelolle siis tulisi leveyttä 15" elementin vaatima 40cm, syvyyttä elementin vaatima 20cm(?) ja korkeutta huonekorkeus 2,5m(?). Tuolla saisi jo 200 litraa aikaiseksi ja saman värisenä kuin seinä katoaa huoneeseen aika mukavasti.
     
  4. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ihan kehittelemisen arvoinen idea kyllä! :thumbsup: Sen voisi naamioida seinälle vaikka "valepilariksi".

    Jotenkin muistelen lukeneeni että kotelon muoto saa olla mikä tahansa, kunhan sen sivumitat eivät ole suhteessa toisiinsa todella paljon erikokoisia... muistankohan ihan väärin??
     
  5. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noniiin.... Myyjä sitten meni ja perui jo perjantaina sovitut kaupat. Nää kotelotyypin puntaroinnit voi sitten mun puolesta unohtaa.

    Pistää tosissaan kismittämään idiootit, jotka kauppaa täällä tuotteitaan ja sitten peruu jo sovitut kaupat. Ei ollut ensimmäinen kerta kun joutuu tekemisiin kyseisten kanssa.

    Monen tunnin suunnitelmat täysin hukkaan. Pistää sapen tosissaan kiehumaan tällaset tapaukset. :grr:
     
  6. Lobotomy

    Lobotomy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    893
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nimi / nimimerkki vaan kaikkien tietoisuuteen. Ei tarvi muidenkaan sitten ehkä kiroilla saman asian kanssa.
     
  7. Tommy

    Tommy Guest Guest

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    46
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minä olen threadin aloittaja nimim. tommy ja samalla kauppojen peruja.

    Kauppojen peruminen ei todellakaan ole tapaistani ja pyysin jo asiaa anteeksi ostajaehdokkaalta ja pyydän sitä myös vielä kertaalleen.

    Kauppojen peruuntuminen johtui taloremontissamme viikonlopun aikana tulleista merkittävistä muutoksista. Näistä en valitettavasti tiennyt laittaessani myynti-ilmoitusta elementeistä. Tällaisissa nettikaupoissa on tottakai kurjaa jos ne peruuntuvat mutta kuten sanoin en voinut tätä vielä viime viikolla tietää. Asiasta väännettiin avovaimon kanssa kättä koko viikonloppu, ja nyt kotiteatteriprojekti aikaistuikin usealla vuodella.
     
  8. Goodguy

    Goodguy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.05.2004
    Viestejä:
    728
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itse mietin samanlaista SLS12 elementeillä, joita minulla sattuu olemaan useita. Minulla oli mielessä nelja pilaria "saurama-tyyppisesti" seinien keskivälille ja kotelo sopivasta sonotuubista, ettei paino karkaa käsistä. En sitten vielä ainakaan uskaltanut kokeilla tuota, lähinnä niitten putkien rahtaaminen tuntuu vastenmieliseltä.

    Lisäksi jäi askarruttamaan pitäisikö sen toisen elementin sittenkin olla korkeussuunnassa seinän puolivälissä?

    Minä olen myymässä omaa SDX15 kohtuuhintaan. Siitä löytyy jopa mittausdataa tuolta subbaritestiosiosta. Pistä privaa jos kiinnostaa.
     
  9. jardahl

    jardahl Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    1
    Näitä elementtejä kyllä saa muualtakin ja alle tuon hinnan, älä revi pelihousujasi.
    Esim täältä, toimituskuluineen kotiovelle 279$ (tulleineen alveineen kotiovelle n.220eur/kpl)

    http://www.funkywaves.net/catalog.cfm?item=sdx_15

    Maksu hoituu vaikka paypalilla tai tilisiirrolla, Nathanille vain sähköpostia rohkeasti. :naminami:
     
  10. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoa! Suuret kiitokset infosta.:thumbsup: Mailia lähti tuonne samantien!
     
  11. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Hmm, en usko että Suomeen asti tulee kuitenkaan tuohon hintaan kotiovelle saakka. Postikulut ovat kuitenkin melko kalliit noin painavalle paketille.
     
  12. Kutka

    Kutka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    697
    Saadut tykkäykset:
    1
    Jos tuohon hintaan tulee, niin joutuu kyllä itsekkin tuolle nykyiselle kaverin tilailemaan. Ilmoitteles miten onnistuu.
     
  13. Sinth

    Sinth Uusi jäsen

    Liittynyt:
    25.02.2005
    Viestejä:
    219
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, rupesi itseäkin kiinnostamaan jos tuolla irtoaa.

    Päivityksiä, päivityksiä!
     
  14. NETCHAN

    NETCHAN Guest Guest

    Liittynyt:
    02.05.2006
    Viestejä:
    117
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ilmottakaas sitten millä hinnalla nuita alkaa tuolta saamaan. Itseltäni löytyy 2 kappaletta SDX15:a suljetuissa mutta jos sellanen tuolta tuohon rahaan irtoaa niin voiskait niitä vielä muutaman tilata :hitme:
     
  15. JTX

    JTX Käyttäjä

    Liittynyt:
    28.09.2001
    Viestejä:
    5 796
    Saadut tykkäykset:
    14
    En usko minäkään. Sivuilla sanotaan näin: "SDX15 Subduction 15"$259 shipping included, for Canadians. $279.00, USA and international" Eli ilmainen kuljetus kanadalaisille, ei muille.
     
  16. Kutka

    Kutka Uusi jäsen

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    697
    Saadut tykkäykset:
    1
    Tuon voi kyllä tulkita myös niin, että kuljetus sisältyy joka tapauksessa, hinta on vaan eri. Kysymällä selvinnee, joko joku kyselly?
     
  17. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Nyt tuli vastaus Nathanilta.

    Hi,

    The SDX15 shipped to you would be $405Canadian+taxes and duties(I am not sure what those are for you), You may want to check http://www.lumo-audio.fi/ They may be able to get you one for less.

    Thanks

    Nathan Funk
    Funky Waves Audio

    tel; 604-865-0550
    fax; 604-885-5378
    www.funkywaves.net
     
  18. Zipman

    Zipman Genelec Tukijoukot

    Liittynyt:
    07.02.2002
    Viestejä:
    7 044
    Saadut tykkäykset:
    166
    Jeps, eli noin 340 euroa kokonaisuudessaan.
     
  19. cryscythe

    cryscythe Guest Guest

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    277
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaksaisko joku kokeneempi simuloida miten toi SDX15 toimisi n.70l suljetussa. Yritin ite sitä syöttää tohon WinISD:hen mutta tuli niin outoja tuloksia että tein varmaan jotain väärin.

    Zipman jossain kohtaa mainitsi että vaatisi tässä tapauksessa EQ:n käyttöä.. mitähän mahtoi sillä tarkoittaa?
     
  20. jardahl

    jardahl Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.11.2000
    Viestejä:
    690
    Saadut tykkäykset:
    1
    Uups.. sorry, olen tulkannut tuon pää(i)ssän väärin... :grr: