CDON.com

Keskustelu osiossa 'Kauppapaikoista' , aloittajana claude, 09.12.2005.

  1. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin minuakin nuo 10 syytä kiinnostaisi lukea, vaikka pari nurinan aihetta löytyy jo omastakin takaa (ylempi teksti).

    Ovatko kaikki 3.11-9.11 tilauksia tehneet saaneet sen cdonin lupaaman "rahaa takaisin"-alennuskoodin? Itseäni koodin uupuuminen alkaa kyrsimään jo jonkin verran, etenkin kun siellä asiakaspalvelussa on kuulemma niin ruuhkaista että vastauksien saaminenkin kestää ja kestää ja kestää...

    Yksi tilaamani (jo jälkitoimituksessa ollut) levy on ollut nyt eilisestä aamusta asti "Tavaroita pakataan"-statuksessa. Mahtaa olla hyvin paketoitu kun monta päivää siihen hommaan käyttävät. :rolleyes:
     
  2. Homeboy

    Homeboy The Collector Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    25.07.2003
    Viestejä:
    504
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aluksi tuli se legendaarinen väärä koodi, jossa olin muka ostanut 18,90e edestä ja oikeutettu 1e palautukseen. Tämä viesti oli asiakaspalvelun mukaan mennyt aika monelle muullekin.

    Oikean suuruisen hyvityksen (4e) antava koodi tuli kuitenkin viime viikon lopulla.
     
  3. KingOfBongo

    KingOfBongo Guest Guest

    Liittynyt:
    01.12.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    En jaksa niin syvällisiä perusteluja kirjoittaa...harmittaa niin perusteelliseti kun kämmisin sen mitä halusin sanoa...mutta...

    Pienistä puroista syntyy suuri virta...Jokainen euro mitä Ruotsalaisille annatte kulkeutuu erilaisten mutkien kautta super-rikkaille yrityksille tai henkilöille, jotka ovat sen verran fiksuja että eivät kasaa näitä rahoja korkeakorkoisille, vaan sijoittavat eteenpäin...

    Kun Ruotsalainen yrityspamppu saapuu yksityiskoneella Suomen maalle...Tuliaisia täytyy tietenkin tuoda...

    ...Sonera...Turun sinappi...Partek...Tieto...Instru Data...Polar...Merita...Stora-Enso...Ahlström...Kvaerner...Helsingin pörssi...Novo Group...PC-Superstore...Artek...Fiskars...AIO Group...MTV3...Subtv...Radio Nova...Sävelradio...PIC Engineering...Ramirent...Suomi24...KCI Konecranes...Fazer...GeraCap...ja tämä lista jatkuu...ja jatkuu...

    "tytäryhtiötalous on eräs uhka koko maan kannalta."

    "Tytäryhtiötalous uhkaa työllisyyttä."

    "Tytäryhtiötalous kiihtyy ennennäkemättömällä tavalla."

    "mutta Tarvitsemme Taxellin mukaan enemmän myös suomalaista omistusta, muuten
    meitä uhkaa tytäryhtiötalous"

    "Suomesta uhkaa tulla tytäryhtiötalous."

    "Kyllä se tytäryhtiötalous sitten
    opettaa"

    "Tytäryhtiötalous uhkaa."

    "Suomesta tulee nykymenolla ulkomaalaisten
    omistama tytäryhtiötalous”

    "Suomesta tulee tytäryhtiötalous, jossa omistajien ensisijaisena tavoitteena on tehdä pikavoittoja ja sitten häipyä."

    No joo, ei ehkä tällaiset jutut kuulu tänne, mutta itse ainakaan en halua rahoittaa ruotsalaisia yrityksiä vaan suosin kotimaista.

    :eek:
     
  4. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 455
    Saadut tykkäykset:
    776
    Eihän tuo ole kuin yksi syy joskin hyvä sellainen.
     
  5. LabRat

    LabRat Guest Guest

    Liittynyt:
    26.10.2004
    Viestejä:
    373
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyv? syy semmoiselle henkil?lle, jolla on varaa p??tt?? ostopaikka jonkin muun seikan kuin hinnan mukaan.
    ________
    LovelyWendie99
     
    Viimeksi muokattu: 04.05.2011
  6. LBW

    LBW Guest Guest

    Liittynyt:
    06.03.2004
    Viestejä:
    107
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin ja olikos se 90% (lähde: TV-ohjelma A-piste) mikä Suomalaisista artisteista kuuluu monikansallisiin levy-yhtiöihin. EMI, Sony, Universal... eivät rahat jää Suomeen muttei Ruotsiinkaan joten samantekevää mistä ostan joten markkinat & omat maksuvaihtoehdot ratkaisevat.

    CDON on täyttänyt omat odotukseni hyvin. Rikkinäistä tavaraa ei ole tullut eikä toimitushäiriöitä. Toimituskulutkin sopivan pienet. Kumma ettei Suomalaisia kauppoja discshopia (no ainakin puoliksi Suomalainen...) lukuunottamatta kiinnosta tällainen kilpailuetu. Moitetta annan palautusten maksullisuudelle ja info-sivun hankaluudesta.
     
  7. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    suurin osa noista on pörssiyhtiöitä, jote jos mielestäsi tekevät liikaa rahaa, niin ryhdyt vain sijoittamaan niihin niin pääset mukaan siihen riistoon.

    ainoa yritksen turva on että se toimii niin hyvin että asiakkaat ostavat sen tuotteita ja se tuottaa omistajiensa sijoitukselle tuoton.

    niin kauan kun CDon.com tai muu yritys tuotta kilpalukykyisellä hinnalla, ja kohtuullisella palvelulla ostan silloin tällöin sieltä.

    mitä muuten luulet että nokian olisi käynyt jos ulkomaalaiset vain ostaisivat kotimaisia tuotteita. meidän ktimarkkina on niin pieni että ilman kunnon vientiä ei teolliset yritykset pärjää. nokian osatlahan kävi just niin kuin yllä kehotan. ulkomaalaiset ostivat ja nyt nokia on ulkomaalaisomisteinen, vaikka suomalaisjohtoinen. tällaista se on globaalissa kylässä, ja tulee ollakin
     
  8. KingOfBongo

    KingOfBongo Guest Guest

    Liittynyt:
    01.12.2005
    Viestejä:
    11
    Saadut tykkäykset:
    0
    "Niin ja olikos se 90% (lähde: TV-ohjelma A-piste) mikä Suomalaisista artisteista kuuluu monikansallisiin levy-yhtiöihin. EMI, Sony, Universal... eivät rahat jää Suomeen muttei Ruotsiinkaan joten samantekevää mistä ostan joten markkinat & omat maksuvaihtoehdot ratkaisevat."

    No tottakai näin, mutta ei sinnepäinkään. Se, ketä tekijänoikeudet omistaa saa aina osansa, ostaa kuluttaja sitten tuotteen mistä päin maailmaa vain. Mutta, kun kuluttaja tuotteen ostaa, jako menee noin näin:

    Jälleenmyyjä: 15%
    Maahantuoja: 15%
    Verottaja: 22%

    Jotkut tahot ottaa loput. Yli 50 % siitä 100 eurosta millä ostatte cdon.com:sta menee ihan sinne ruotsalaisille.

    Asiaa voisi myös näin ajatella, että annatte ruotsalaisille 50 euroa ja itsellenne 5 euroa ja loput artistille, levy-yhtiölle jne...

    Kun taas minä annan suomalaisille 55 euroa ja loput menevät artistille, levy-yhtiölle jne...(hyvin pelkistettynä)

    On aivan totta, että suomalaiset yritykset eivät pysty tarjoamaan samaa hintatasoa kuin ulkomailla. Tämä ei todellakaan johdu yritysten ahneudesta. Täällä on esimerkiksi 5% korkeampi arvonlisäkanta kuin saksassa. Työntekijän palkkaaminen on tosi kallista. Palkkaat yhden työntekijän, niin joudut myymään 30 000 elokuvaa vuodessa jotta saisit hänelle palkankin maksettua. On paljon muitakin syitä miksi hintataso ei ole kilpailukykyinen suomessa.

    Syyttävää sormea korkeasta hintatasosta näytätte kauppiaille, vaikka sitä pitäisi osoittaa arkadianmäen suuntaan.
     
  9. TheJambo

    TheJambo Käyttäjä

    Liittynyt:
    08.06.2004
    Viestejä:
    2 272
    Saadut tykkäykset:
    2
    Tänään tuli Simpsons Season 5 postilaatikkoon, pahvit rytyssä ja boksin muoviosa murusina..eli taas se vaihtorumba alkaa, eih...
     
  10. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    Itselle tuli tänään paketti ja kuten aiemminkin, kaikki ehjinä. Jos on pakko jostain valittaa, niin ainoa millinkokoinen miinus oli, että Aliaksen levyt olivat noissa "kirjekuorissa", mistä ne piti sitten ottaa pois :D
     
  11. Keaton

    Keaton Uusi jäsen

    Liittynyt:
    17.12.2004
    Viestejä:
    616
    Saadut tykkäykset:
    0
    Cdon tuskin kuitenkaan itse levyjä niihin kuoriin laittanut...
     
  12. winterland

    winterland Käyttäjä

    Liittynyt:
    20.08.2004
    Viestejä:
    5 248
    Saadut tykkäykset:
    2
    No shit? :rolleyes:
     
  13. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, nyt se sitten selvisi miksi en sitä alennuskoodia ole saanut. Maksoin kyseiseen koodiin oikeuttavan tilauksen yhden (1) päivän myöhässä! Tämä riittää cdon.comin väen mukaan syyksi siihen ettei koodia heru. Sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan tai kuinka paljon olet sieltä levyjä tilannut, eihän moista vakioasiakkuutta kannata palkita jos maksu viivästyy yhden päivän verran. Cdonin oma toiminta saa sen sijaan kusta niin pitkien toimitusten, vielä pidempien jälkitoimitusten ja toimittamattomien (mutta tarjonnassa olevien) tuotteiden osalta ihan miten paljon vaan, kyllähän se maksava asiakas nämä jutut voi sulattaa.

    Alla copypastettuna cdonin asiakaspalvelun kanssa pitkin viikkoa käyty sähköpostikeskustelu aiheesta (nimet, asiakasnumerot yms. tiedot sensuroitu). Huomioikaa etenkin asiakaspalvelun informatiivinen palaute viesteihin (voiko enää töksähtelevämmin asiakkaalle kirjoittaa?):

    From: xxxxx [mailto:xxx@yyy.fi]
    Sent: den 12 december 2005 07:37
    To: SupportFI CDON.COM
    Subject: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia

    Hei,
    En ole saanut lupaamaanne "rahaa takaisin"-alennuskoodia. 3.11 lähettämässänne mainoskirjeessä kerrottiin, että 9.11. mennessä tehdyistä tilauksista saa jokaisesta 10 eurosta 1 euron arvoisen alennuskoodin, ja koodin piti tulla viime viikon (viikko 49) aikana. En ole seuraavasta tilauksesta saanut koodia:
    Tilausnro: 0000000
    Asiakasnro: 0000000
    Tilauksen arvo: 65,70 euroa
    Tilauspäivämäärä: 8.11.2005
    Tilaus on siis tehty sovitun tarjousajan sisällä (9.11. mennessä). Sivuillanne lukee, että osa lähettämistänne koodeista oli virheellisiä ja että uudet koodit lähetetään niiden tilalle, mutta minä en ole saanut mitään alennuskoodia, en oikeaa tai väärää.
    Yhteydenottoa odottaen,
    xxxx

    Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com]
    Lähetetty: 13. joulukuuta 2005 15:45
    Vastaanottaja: xxxx
    Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia
    Hei,

    Tilasitko tällä sähköpostiosoitteella?


    Ystävällisin terveisin,
    xxxx
    CDON asiakaspalvelu

    Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen


    -----Original Message-----
    From: xxxx [mailto:xxxx@yyyy.fi]
    Sent: den 13 december 2005 14:53
    To: SupportFI CDON.COM
    Subject: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia

    Hei,

    En ole tilannut sähköpostilla, vaan normaalisti sivujenne www.cdon.com kautta. Laitoin levyt ostoskoriin ja lähetin tilauksen eteenpäin ja sain tilausvahvistuksen, ihan kuten aina ennenkin. Asiakasnumeroni ja muut tilauksen tiedot alempana aiemmassa viestissäni. Luvattua alennuskoodia ei vaan ole tullut, kuten oli luvattu.

    Terveisin:
    xxxx

    Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com]
    Lähetetty: 15. joulukuuta 2005 11:20
    Vastaanottaja: xxxx
    Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia
    Hei,

    Maksoitko laskusi eräpäivään mennessä? Tämä oli nimittäin yksi 10%-kampanjan koodin saamisen ehdoista.


    Ystävällisin terveisin,
    xxxx
    CDON asiakaspalvelu

    Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen

    From: xxxx [mailto:xxxx@yyyy.fi]
    Sent: den 15 december 2005 11:24
    To: SupportFI CDON.COM
    Subject: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia

    Terve,

    Kappas, olen maksanut tuon laskun 1.12, eli yhden päivän myöhässä. 30.11 en päässyt koneelle ollenkaan enkä sen takia myöskään maksamaan laskuja. Onko nyt muka todella niin että alennuskoodia ei saa tuon yhden päivän myöhästymisen takia?
    Lisäksi tuota ehtoa ei kylläkään mainittu siinä mainoskirjeessä joka oli lähetetty:

    Osta nyt - saat 10 % takaisin joulukuussa

    Osta nyt - saat palautuksen joukuussa
    Juuri nyt voit saada jopa 10 % palautuksen kun ostat meiltä valinnanvapaan tuotteen. Jokaista kymmentä ostoksiisi käyttämää euroa kohti saat 1 € takaisin alennuskoodin muodossa joka lähetetään sähköpostiisi viikon 49 aikana. Tarjous on aikarajoitettu ja on voimassa 9 marraskuuta asti. Ota tilaisuudesta vaari ja osta tänään, niin saat pian palautuksia. » Etusivulle


    Yllä oleva on kopiotu siis suoraan siitä mainoskirjeestä.
    T: xxxx​

    (VÄLIHUOMAUTUS: Oli ihan pakko copypastettaa tuo mainoskirje tuohon, kun siinä niin mainittiin kuinka palautuksia saa joukuussa. Mikä lie räppihousuhoppareille omistettu kuukausi tuokin...) :D

    Lähettäjä: SupportFI CDON.COM [mailto:support.fi@cdon.com]
    Lähetetty: 16. joulukuuta 2005 15:18
    Vastaanottaja: xxxx
    Aihe: RE: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia
    Hei,

    Ehto mainittiin kyllä sivuillamme kampanjan yhteydessä.


    Ystävällisin terveisin,
    xxxx
    CDON asiakaspalvelu

    Älä poista edellisiä viestejä lähettäessäsi vastauksen


    Lähettäjä: xxxxx
    Lähetetty: 16. joulukuuta 2005 15:43
    Vastaanottaja: 'SupportFI CDON.COM'
    Aihe: VS: En ole saanut "rahaa takaisin"-alennuskoodia
    No hei vaan,

    Eli yhden päivän maksun myöhästymisen takia tuota alennuskoodia en nyt sitten saa. Selvä homma. Onhan se hienoa, että säännöistä pidetään pilkuntarkkaan kiinni. Minäkin olen teiltä uskollisesti levyjä tilaillut jo kauan, ja viimeisen muutaman kuukauden aikana YKSIKÄÄN tilauksista ei ole tullut lupaamanne toimitusajan sisällä ja MELKEIN JOKAISESSA tilauksessa ainakin yksi tuote on jäänyt vieläkin pidempään jälkitoimitukseen. Ja pari kertaa levy on jäänyt tulematta kokonaan koska sitä tuotetta ei olekaan saatavilla vaikka niin olette sivuillanne mainostaneet. Joten hienoa että tällaista joustamista ja ymmärrystä löytyy puolin ja toisin. Isosta summasta tuossa alennuskoodissa ei ole kyse, mutta on tämä kyllä melko naurettavaa pilkunnuohoamista.

    Kiitoksia vaan paljon ja oikein hyvää Joulua.

    Terveisin:
    Vakioasiakas
    -----------------------------------------------------

    Että tämmöistä. En tosiaan muista että edes cdon.comin sivuilla olisi silloin painotettu tuota eräpäivä-asiaa. Laskut pitäisi tietenkin maksaa ajallaan, mutta mielestäni täydellinen joustamattomuus yhden päivän viivästymisessä on aika perseestä. Ja osoittaa firman asenteen maksaavaa asiakasta kohtaan. Ja asiakaspalvelun yhden virkkeen sähköpostitkin puhuvat hyvin puolestaan.

    Saattaa mennä jokunen tovi ennen kuin cdon-comilta levyjä taas tilaan.
     
  14. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    oliko mainospostissa viittaus tarkempiin ehtoihin saitilla. jollei ollut. voivat pyyhkiä .. ylmääräisillä ehdoillaan. jos oli, sun pitää olla tarkempi.
     
  15. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mielestäni ei ollut, tai sitten en vaan huomannut. Ainakaan siinä mainoskirjeessä ei ollut (se minulla on vieläkin tallessa). Joten tässä on minun sana vastaan heidän sana. Ja näin kävi kuten kävi. ;)

    Tarkempi pitäisi olla, tiedän, vituttaa vaan tuo täydellinen joustamattomuus kun yleensä aina maksan kaikki laskut ajallaan, nyt olin tuon laskun eräpäivänä työmatkalla enkä päässyt silloin koneelle.
     
  16. pede

    pede Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    22.10.2002
    Viestejä:
    6 311
    Saadut tykkäykset:
    19
    jatka vielä sitä kirjeenvaihtoa heidän kanssaan ja kerro ettei ole ollut mainoksessa viittausta tarkempiin ohjeisiin, jonka vuoksi eivät voi vedota tuohon maksamiseen. sinähän olet ostanut tarjouksen puitteissa.

    vaadi vielä suurta rahasummaasi.

    vaikkei summa nyt niin iso ole, kiinnittää tällainen heidän huomionsa toimintametodeihinn. pidemmällä tähtäimellä olisi hyvä että pelisäännöt ovat selviä.
     
  17. claude

    claude Käyttäjä

    Liittynyt:
    04.12.2003
    Viestejä:
    1 082
    Saadut tykkäykset:
    6
    Huono säkäni CDONin (ja samalla myös Suomen Postin) kanssa ei ota loppuakseen.

    Viimeisin kuvio alkoi muutama viikko sitten, kun podin kotona räkätautia. Kymmenen maissa heräsin jumalattomaan kolinaan postinjakajan survoessa jotain luukustani sisään. Puolen minuutin sähellyksen jälkeen jakaja soitti ovikelloa ja työnsi puketin käteeni. Kuplakuoren sisältä paljastui pillunpäreiksi rusentunut Futuraman kakkoskausi.

    Eipä hätää, sillä lähettäjä oli luvannut korvata kuljetusvauriot. Yhteys CDONiin ja ruotsalaiset pistivät uuden kuplakuoren tulemaan Suomea kohti. Tällä kertaa vaan Futurama unohtui kokonaan: kuoressa oli pelkästään palautuskuori ja uusi 33 euron lasku. Asiakaspalvelusta myönnettiin vasta viikon päästä, että jotain jäi tosiaan uupumaan.

    Vihdoin tänään sain hakea postista uuden Futuraman. Ja kuinkas muutenkaan, boksi oli yhtä rusinana kuin edellinen. Perkeleen postikusti oli tehnyt saman tempun uudestaan, laiskaa paskaa ei ilmeisesti taaskaan huvittanut kiikuttaa pakettia takaisin konttoriin.

    No joo, tässä on vain puolet CDONin vikaa. Mutta sille ei voi mitään, että tämä firma ei pakkaa lähetyksiään asiallisesti. Ihme touhua. Eikös palautusrumba pienennä katetta vai korvaavatko vakuutukset kuljetusvauriot? Oli miten oli, jatkossa tilaan boksini toisaalta.
     

    Liitetyt tiedostot:

  18. Sgt.Granite

    Sgt.Granite Guest Guest

    Liittynyt:
    28.10.2004
    Viestejä:
    640
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ajattelin kyllä jättää asian tähän, mutta täytyy katsoa vastaavatko he vielä tuohon viimeisimpään viestiini. Jos sitten jättäisi tämän kohteliaan sävyn sikseen ja laittaisi tulikivenkatkuista vastausta ärräpäiden kera. Ystävällisesti pyrin tällaiset asiat aina hoitamaan mutta kunnon kuumotus tuottaa (valitettavasti) useimmiten paremmin tulosta. :p
     
  19. code.666.

    code.666. Guest Guest

    Liittynyt:
    29.04.2003
    Viestejä:
    1 226
    Saadut tykkäykset:
    1
    Ei kukaan ole sattunut tilaamaan PTU:ta cdon.comista? Kun on taas listattu vain ruotsi tekstit ja jakelijana Musikservice, ei kyllä dvdcomparesta ainakaan löydy mitään tietoa kys. julkaisusta.
     
  20. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kenelläkään tietoa tuleeko CDONista slip case vai perus keep case jos tilaan Casino - Special Edition (2 Disc) setin ? Discshopista tulisi tietojen mukaan keep case.