Ainakin tähän asti tilanne on ollut se, että laskutus suoritetaan vasta kun tilauksen viimeinenkin tuote on kuitattu lähetetyksi, tai tilauksella ollut tuote jota ei voida toimittaa on peruttu ja poistettu tilauksesta. Onko tuon suhteen jokin muuttunut?
Tuskin on muuttunut. Toinen leffoista oli "varastossa" sen tilatessani, mutta muuttui noin viikon jälkeen "ei saatavilla" tuotteeksi ja jossain vaiheessa se poistui kokonaan listoilta.
Nykyisten muutosten jälkeen, kuka näistä tietää. Minun tilaukseni saapui kokonaisuudessaan 9.10., mutta tässä edelleen odottelen sitä laskua maksettavaksi. Vai pitääkö sekin pyytää erikseen jonkin aspan kautta?
Minäkin olen odotellut Qliron laskua 10.10. toimitetusta tilauksesta, mutta nyt se on sähköpostiin vihdoin tullut. Kyllä laskut varmaan teille muillekin tulevat aikanaan.
8.8. Tilattu nightmare on elm street blu-ray kokoelma eikä vieläkään saapunut mutta lasku tuli sähköpostiin tänä aamuna. Kokoelma hankittu torista ja halvemmalla aikoja sitten. Mitenkähän mahtaa palautus sujua jahka paketti joskus saapuu.
Minulle se lasku ainakin tuli nyt sitten, monta päivää levyjen saapumisen jälkeen. Tässä jo ehti suunnitella kallista uutta tilausta, jos kerran ilmaisten postikulujen lisäksi levytkin ovat ilmaisia, mutta eivät sittenkään
Lasku tuli vuorokauden sisällä siitä, kun kyseliin perään. Ei ois pitänyt kysellä mitään, vaan odottaa että tuleeko sieltä sellaista jos on täysin välinpitämätön
Eikö tavaran mukana tule ohjeet palautukselle? Aiemmin vain plus-jäsenet pystyivät palauttamaan ilmaiseksi, nykyään varmaan kaikki maksavat.
On kyllä todella hankala etsiä mitään, kun haku antaa ties mitä, mutta ei sitä mitä etsii. Toivottavasti tosiaan saavat homman normaaliksi vaikka sitten Black Friday;si.
Ei tullu mitään lippua tai lappua. Asiakaspalveluun laitoin jälleen viestiä. Kyse on tavarasta jota sai odottaa yli kaksi kuukautta jonka sitten kerkesin jo muualta hankkimaan. Voi olla, että olisi vaan helpointa maksaa ja yrittää sitten myydä torissa tai huuto.netissä.
Kyselin 23.8. tehdyn tilauksen importien perään. Tilauksen nordic-julkaisut tulivat melko nopeasti mutta viidestä importista (Arrow Films) vain yksi on tullut. Vastauksena tuli jokaisesta tuotteesta geneerinen ruotsinkielinen viesti mistä ei ollut mitään hyötyä. Seuraavana päivänä tuli ruotsinkielinen kysely palvelun tasosta! Tässä viesti: Tack för ditt meddelande och vad bra att du hör av dig! Tyvärr har importören inte kunnat leverera produkten till oss ännu vilket tyvärr har gjort att det har blivit en försening i din leverans, vi beklagar verkligen det. Vi har tyvärr ingen uppskattad leveranstid för tillfället. Om du inte vill vänta längre kan vi självklart hjälpa dig med att avbeställa produkten från din order. Återigen, beklagar verkligen att din order inte har kunnat skickas i tid från vårt lager. Önskar dig en fin dag! CDON Customer Support Trustpilotista löytyy paljon uusia negatiivisia kokemuksia. Paljon ongelmia myös markkinapaikkamyyjien kanssa: https://fi.trustpilot.com/review/www.cdon.fi?sort=recency En tilaisi tuolta mitään importteja koska eivät niitä pysty toimittamaan. Nordic-julkaisut ilmeisesti tulevat nopeasti. Maksamiseen käyttäisin vain luottokorttia tai laskua.
Eilen tipahti 11,95 euron laskun toisesta toimitetusta Arrow-importista. Oletan, että toisen leffan tilaus on peruutettu tai se jää roikkumaan systeemiin. Se nimike oli El topo ja ei tosiaan löydy enää cdonin sivuilta laisinkaan. Edellisen viestin teksti olisi takuuvarmasti saamani vastaus, jos vaivautuisin kyselemään sen perään.
On se kyllä jännä, että CDON on uskaltanut muuttaa toimintatapojaan tällaiseen asiakkaita karkoittavaan suuntaan. Tilaamisen jälkeen asiakas jää roikkumaan "löysään hirteen" odottaen, jos vaikka joku päivä tipahtaa tilattua tavaraa tai laskua ja aspan kanssa asioiminenkin antaa kuvan, että siellä paskat välitetään asiakkaan huolista tai toiveista. Luulisi, että toimintaa kehitettäisiin koko ajan asiakasystävällisempään suuntaan, mutta sen sijaan tulee lämäreitä päin naamaa niin, että silmälasit meinaavat lentää päästä. Yli kaksi vuosikymmentä kestänyt asiakkuuteni (aika paljon rahaa on tuohon puljuun vuosien mittaan kaadettu) ei paljon paina. Fyysisen formaatin harrastajat ovat nykyään niin hätää kärsimässä, että meitä voidaan kohdella kuin katukoiraa. Viimeisin (viimeinen?) tekemäni tilaus tuosta puljusta oli Gonjiam Blu-ray (tilattu 5.9.) ja sitähän ei ole tietenkään kuulunut tai näkynyt. Tavallaan mielenkiintoista, miten pulju hoitaa tämänkin tilauksen. Tuleeko leffa jossain vaiheessa vai luovuttaako pulju ja peruu kaupan? Tuntuu, että nykyään olisi helpompaa hankkia osia ydinpommiin kuin leffoja fyysisessä formaatissa...
Omalta osaltani asiakkuus Cdonin kanssa on päättynyt tähän viimeisimpään pupellukseen. Monien muiden tavoin noin 20 vuotta ehdin käyttää firman palveluita, mutta nyt en aio enää tilata. Sain loppukesästä tilaamani importit tuossa pari viikkoa sitten ja nyt ei ole enää mitään kytköksiä siihen suuntaan. Lopetin myös tarjouskirjeen tulemisen sähköpostiin. Harmillista sinänsä, että keräily on tehty näin vaikeaksi, mutta säästyypähän rahat. Tästä eteenpäin keräilyni tarkoittaa lähinnä dvd-leffojen päivittelyä blu-rayksi enimmäkseen Huudon kautta.
Discshop kippasi itsensä CDON:in syliin ja nyt CDON on lähinnä tori.fi uudelle tavaralle. Jos edelleen haluaa ostaa leffansa kiekoilla ja haluaa Suomi/Nordic -kannet (englanti käy myös, mutta ei ruotsi/saksa/jne) niin mihin pitäisi suunnata? Prioriteettina mahdollisuus maksaa luottokortilla tai laskulla, käyttäjätili josta näkee tilaukset ettei tule otettua ennakoita tuplana, ja ennenkaikkea valikoima sitä laitaa, että teatterilevityksessä olleet ja Suomi/Nordic -julkaistavat leffat voi paiskoa ennakkotilaukseen kun muistaa. En ole perehtynyt erilaisiin pienempiin putiikkeihin, eli jos joku niistä ns. futaa, niin erinomaista. Monesta on jäänyt sellainen (väärä?) käsitys, että myyvät lähinnä niche-julkaisuja sekä käytettyä rompetta.
Itse tilannut viime aikoina suhteellisen paljon täältä: https://www.futuremovieshop.fi Mielestäni nopeat toimitukset ja erittäin hyvä paketointi levyissä. Hinnat toki aavistuksen kovia, mutta ehkä itse tullut siihen lopputulokseen että tuen mielummin tälläistä "pikkufirmaa" kuin nyt kaikki hommansa sössinyttä CDONia.
Mitä näitä nyt on. Ginza, imusic, Coolshop, Filmihullu, Pieni Leffakauppa? Ongelma tällaisen ison kaupan kosahtamisessa on se, että julkaisijoita ei välttämättä enää kauaa kiinnosta tuoda mitään Nordic-versioita.
Sain rahat takaisin tilille toimittamattomista importeista. Vastasin yleiseen ruotsinkieliseen viestiin suomeksi että haluan peruuttaa tilauksen. Maksoivat takaisin käytännössä heti (viikonloppu välissä). Mitään viestiä maksusta ei tullut.
Tällaista päivitystä omista tilauksistani mitkä tein elokuun puolivälissä. Kuudesta elokuvasta on syyskuun - lokakuun aikana tippunut postilaatikkoon neljä, yksi kerrallaan silloin tällöin. Asiakaspalvelusta tuli vastausta ruotsiksi, en jaksanut vastata siihen mitään takaisin. Nyt eilen tuli paypaliin refund kahdesta import elokuvasta, mutta ei mitään viestiä itse kaupasta tai tarkennusta mitkä leffat menivät takaisin maksuun. Tosin tiedän mitkä kaksi elokuvaa ne olivat, mutta yleensä kaupat laittavat sähköpostiin edes jotain viestiä asiasta. Kivaa että tulleet elokuvat tulivat, vaikkakin myöhässä, ja tulemattomista sain rahat takaisin ilman mitään erillistä vaatimusta, mutta kokemus muuten... Taisi tosiaan olla viimeinen kerta CDONin asiakkaana. Huhhuh.