Captain America: The Winter Soldier (2014) (Anthony Russo, Joe Russo / Chris Evans, Scarlett Johansson, Samuel L. Jackson)

Keskustelu osiossa 'Elokuvat' , aloittajana Mika, 28.10.2013.

  1. Kristian

    Kristian Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    31.10.2002
    Viestejä:
    2 740
    Saadut tykkäykset:
    105
    Samat fiilikset oli aikoinaan, kun tämän katsoi. Asian ymmärsi oikein kunnolla, kun sisko alkoi itse leffan nähtyään hehkuttamaan jotain hahmoa, jota itse ei leffassa edes muistanut nähneensä. Jonkin aikaa asiaa ihmeteltyä selvisi, että kyseessä oli ilmeisesti se Winter Soldier.

    Ei hahmoja voi muistaa, jos niiden ainoa tarkoitus on olla mukana tappelukohtauksissa, ilman kunnon tarinaa.
     
  2. Professional

    Professional Stirlingite Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.08.2004
    Viestejä:
    11 301
    Saadut tykkäykset:
    594
    Vuodenvaihteen jälkeen tuli nää molemmat katseltua Agent Carterin 1. kauden jälkimainingeissa. Viihdyttäviä leffoja kuten Marvelit yleensäkin.
     
  3. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Lisäksi minua ihmetyttää, miten Russon veljekset ovat edes päässeet ohjaamaan tämän tason tuotantoja. Siis millä meriiteillä? Sinä, minä ja dupree ja Konnankoukkuja? :D Ei helvata, anna mun kaikki kestää. Vai eikö enää nykyisin ratkaise muu kuin studion mieltymysten myötäily: "We hired our directors on Cap because they loved our explanation that we really want to make a '70s political thriller masquerading as a big superhero movie" (https://en.wikipedia.org/wiki/Captain_America:_The_Winter_Soldier#Development). Ja IMDB:n mukaan Civil Warinkin jälkeen ovat ohjaamassa vielä ainakin kaksi Avengersia. Taitaa jäädä katsomatta kaikki kolme.
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2016
  4. tuna

    tuna Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    09.12.2004
    Viestejä:
    2 542
    Saadut tykkäykset:
    303
    Omasta mielestäni ohjaus/kuvaus oli harvinaisen onnistunutta. Tämän tyyppisessä elokuvassa jopa keskivertoa parempaa. Ei nyt tule ketään ohjaajaa mieleen, joka olisi paremmin suoriutunut tästä. Tai tulee, mutta näitä ohjaajia ei luultavasti kiinnosta supersankarileffojen ohjaus ja palkkakin työstä olisi moninkertainen. Näiden supersankarielokuvien ohjaus on ollut keskimääräisesti aika tasapaksua (Favreau, Whedon, Webb, Taylor ymn.). Russon veljekset ovat luultavasti kohtalaisen "halpoja" ohjaajia ja hoitivat hommansa hyvin. Ehkä heillä oli jotain uutta annettavaa tuotantoyhtiön sedille ja jos samalla hinnalla sai kaksi ohjaajaa:)
    Itse taasen odotan Russojen seuraavia leffoja Captain American:Civil War ja Avengers:Infinity War I ja II.
     
    Viimeksi muokattu: 27.02.2016
  5. El Grande

    El Grande Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    25.07.2007
    Viestejä:
    3 737
    Saadut tykkäykset:
    321
    Mielestäni ohjaus oli mitäänsanomatonta. Jackson ja Redford tosin vetävät rautaisella rutiinilla tällaisetkin rainat. Osasyy on toki käsikirjoituksenkin, mutta eivätpä ohjaajatkaan saaneet siitä irti kuin mautonta ja hajutonta tehostemössöä.

    Marvelin harkitsema F. Gary Gray olisi ollut mielenkiintoista nähdä puikoissa. Herran filmeistä Negotiator ja Italian Job omaavat juuri sellaista viihdyttävyyttä ja jännitettä, joita Captain American kaltaisetkin leffat kaipaisivat.
     
  6. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 524
    Saadut tykkäykset:
    87
    Negotiator taas oli juuri sitä keskinkertaisempaa tuotantoa, joka toki kestonsa ajan viihdyttää. Ihmettelen tuota tarinan kritisointia myös, sillä tässä se oli minusta genrelle poikkeuksellisen kypsä ja aikuiseenkin makuun sopiva.
     
    Viimeksi muokattu: 30.04.2016
  7. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 014
    Saadut tykkäykset:
    150
    Oli tämä parempi leffa kuin edeltäjänsä, mutta kun genre on supersankarileffat, niin ei näihin syvällisiä ja ajatuksia herättäviä nostoja saada. Hyvin tehtyä viihdettä ja näyttikin ihan kivalta. 3/5, koska jotenkin tämä oli uskottavampi (heh) kuin samana iltana katsomani Guardians of The Galaxy. Joo, en mä tiedä miksi mä näitä katson, kun ei silleen nappaa supersankarit enkä tiedä heidän taustoistaan juuri mitään...
     
  8. marlan

    marlan Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    10.06.2004
    Viestejä:
    2 376
    Saadut tykkäykset:
    224
    Tämä tuli uusintakatseluun melkein vuosikymmenen kuluttua. Elokuva on parempi kuin muistinkaan. Toiminta on vauhdikasta ja vaikuttavaa, roolitus onnistunut. Robert Redford tuo tiettyä eettistä painokkuutta tarinaan, joka käsittelee yksityisyyden suojaa ja toisinajattelijoiden eliminointia. Snowdenin paljastukset olivat tulleet edellisenä vuonna.

    3D tuo lisäarvoa vain paikoin (mm. Falconin lentotaistelu) mutta näyttää hyvältä.

    4¼/5