Canal Digitalilta tallentava HD-purkki HD PVR 101 ST

Keskustelu osiossa 'Satelliitti-TV' , aloittajana tlogist, 29.04.2008.

  1. PeeVee79

    PeeVee79 Käyttäjä

    Liittynyt:
    12.10.2005
    Viestejä:
    1 040
    Saadut tykkäykset:
    16
    Taas sai muistaa aspaa sähköpostilla.
    Sama vika palasi. Muutama elokuva ja tunnin mittainen ohjelma on kovalevyllä, mutta boksi väittää, että tilaa on vajaa puolet.
    Tallenteita ei taaskaan pysty katsomaan, eikä mitään tallentamaan.

    Pitää vissiin pari kertaa viikossa alustaa kovalevy, että boksi säilyttää edes jonkinmoisen toimintakyvyn.
     
  2. TuK

    TuK Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    566
    Saadut tykkäykset:
    14
    Ohoh! Täytyy tuota kokeilla iltasella. Mullakin tuota ohivirtaa tulee saman verran kakkoseen.
     
  3. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Kakkonen on ykkönen. :thumbsup: Pitääpä itsekin illalla kokeilla. :rolleyes:

    Mutta asiaan...

    Laitoin eilen uuden Samsungin 37" fullhd -töllön hdmi:llä kiinni ja kappas, kuvaa ei näkynyt. Mitkään asetukset eivät auttaneet. Kuva näkyi vain scartin kautta. No 15 minsaa räplättyäni kuva yhtäkkiä alkoikin näkymään. Syytä en kyllä osaa sanoa. Seuraava juttu oli sitten selvittää mistä kuvan koon saa normaaliksi. Kuva oli zoomattu siten, että tekstityksestäkin näkyi vain osa ylintä riviä. Asetuksistahan tuota ei tietenkään saa säädettyä ja kokeilemalla löytyi sitten tv-nappi, josta homman saa tehtyä.

    Oli muuten tosi iso ero scartin ja hdmi:n välillä. Scartilla kuvassa näkyi paljon artefakteja, mutta hdmi:llä kuva on kyllä ihan hyvä. Tosin sd-kuva tuntuu olevan aika pehmeä.

    Satunnaisesti tulevaa tuplakäynnistysbugia lukuunottamatta mitään ongelmia laitteen kanssa ei ole ollut (kopkop) joten itse olen ollut tyytyväinen päivitykseen. Ymmärrän kyllä niitä, joilla homma ei pelitä, joten toivotaan, että päivityksiä olisi tulossa asap.
     
  4. timox

    timox Guest Guest

    Liittynyt:
    04.01.2006
    Viestejä:
    39
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla tämä taas toimii oikein mainiosti.
     
  5. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Samoin minulla toimii mainiosti vaikka yritin saada moneen kertaan purkkia nurin mutta jotain mukavaakin on kerrottavaa, muutama kommentti tätä sivua ylempänä oli kirjoitus jossa sisääntulon vaihdon jälkeen kone aukeaa alle sekunnin ja sammuu sekunnissa,,,hoplaa, niin täälläkin vaikka en ole mielestäni tehnyt mitään. Tulin aamulenkiltä ja käynnistin boxin, tein vielä muutaman käynnistyksen ja "sammutuksen" ja kokeilin saanko edelleen konetta juntturaan kun lähetys on alkanut ja epg:stä alan tallennuksen, en saanut. Sammutin koneen vielä sen jälkeen ja käynnistin. Jäi haavi auki kun kone aukesi heti ja sammutin,,sammui heti. Tein tätä muutaman kerran ja totesin että ihmeiden aika ei ole ohi. Boxi on aiemmin auennut 34--35sek ja "sammunut" 14--15sek. Tuli mieleen että onkohan taivaalta tullut softankorjaus samalla tavalla kuin noita kanavia muuttelevat koska en ole tehnyt mitään muutoksia ja mulla on aina tullut kaksi narua boxiin ja mikropäänä on triax neljällä lähdöllä.
    Että kone aukeaa nopeasti kirjoitti aiemmin Allchemisti.
     
    Viimeksi muokattu: 27.09.2010
  6. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niin, boxien "laadussa" tuntuu olevan melkoinen hajaannus. Kuten aiemmin kerroin esimerkkiä 100 identtisestä boxista(ovat siis 100% samanlaisia) ja niihin tarjotaan toimiva softa(siis jonka pitäisi toimia), pitäisi softassa oleva bugi olla kaikissa 100 boxissa sama. No niin ei ole nyt. Olisikin kiva tietää milloinka kukin on boxinsa hankkinut. Itse sain boxin huhtikuun lopulla 2009.
     
  7. mamipa

    mamipa Käyttäjä

    Liittynyt:
    02.06.2006
    Viestejä:
    869
    Saadut tykkäykset:
    54
    Lokakuussa 2009
     
  8. raid

    raid Guest Guest

    Liittynyt:
    24.05.2002
    Viestejä:
    107
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joulukuu 2009 Tuplabootti ongelma ja nykii välillä.
     
  9. Jybbe69

    Jybbe69 Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2010
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heinäkuu 2010, tuplabootti
     
  10. Allchemisti

    Allchemisti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaksi käynnistystä kesti onnea, kuvaa ei ollenkaan, signaalit siis yhtäkkiä kakkosen puolelta nolliin.
    vaihdoin sitten ykköseen ja taas toimii kuin unelma ???

    Jotenkin bugaa nyt vastaanotosta, piuha pois ja eri sisäänmenoon ja taas toimii.

    Signaali 72 % , ei pitäisi olla tuosta kiinni, kun vanhalla toimi.

    Softa ongelma varmasti ja veikkaisin tuohon signaalipuolelle, selittäisi ehkä tuplabuuttaukset ja kanavien haut uusiksi, että näkee kaikki kanavat.

    HDMI ulostulo siis minulla ja 1080i
     
  11. Allchemisti

    Allchemisti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kaksi hajosi 2009 ja tämä kolmas joka "toimii" 2009 loppuvuodesta, taisi olla marraskuu.
     
  12. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    No niin, sitä riemua kesti neljätuntia. Silloin tällöin, noin puolentunnin välein sammutin ja käynnistin boxin. Aukesi heti ja sammui noin sekunnissa. Tuossa hetki sitten tallennuksen päätyttyä kokeilin taas. Sammutin boxin ja se ottikin aikaa jo muutaman sekunnin ja aukaisu kestikin 8--9sek ja sammutin boxin joka ottikin aikaa 26--27sek. Uudelleen aukaisu kestikin tuon saman tutun14sek ja sammutus 35sek. Uudelleenkäynnistysen jälkeen tuli ilmoitus että kovista tsekataan. Ajattelin että no joko taas täytyis tehdä poppakonsteja tai Milla Magillan käyntiä olkkarissa mutta ei. Odottelin hetken ja kaikki toimi kuten ennenkin paitsi että käynnistys/sammutusaika palautui "normaaliksi",,voi stana. On tää hubaaaa.
     
    Viimeksi muokattu: 27.09.2010
  13. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Siis sulla on yksi naru käytössä,,vai

    Mulla sinkut on 70/72%
     
  14. TuK

    TuK Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.09.2004
    Viestejä:
    566
    Saadut tykkäykset:
    14
    Jaajaa. Vaihdoin nyt kakkoseen ja kaikki tosiaan näkyy ilman uutta kanavahakua. Saa nähdä, käykö samoin kuin sinulla.

    Mitenkähän tuo EPG sitten. Tuleeko myös kakkosesta täydellisenä? Nythän siellä vielä näkyy kaikki vanhasta muistista.
     
  15. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Jahas. Tekstitys on kadonnut kaikilta kanavilta ja tallennuksista. Siistiä.
     
  16. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Tehdasasetusten palauttaminen korjasi ongelman. Persuksesta moinen.
     
  17. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo,,,tämä boxi tuntuu jo aikuisten miesten "hiekkalaatikolta", yhtä pelleilyä kaikki tyynni.
     
  18. Allchemisti

    Allchemisti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eipä toimi ilmeisesti epg kunnolla, vanhasta muistista tulee.
    Kanavat toimii hienosti niin kauan kunnes sammuttaa muutaman kerran.
     
  19. Allchemisti

    Allchemisti Guest Guest

    Liittynyt:
    27.03.2006
    Viestejä:
    6
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu, yksi naru. Vaikuttaakohan tuo yksi tai kaksi narua mitenkään ?
     
  20. sepesetä48

    sepesetä48 Guest Guest

    Liittynyt:
    12.09.2010
    Viestejä:
    64
    Saadut tykkäykset:
    0
    Voi olla koko softa perustuu siihen että molemmat virittimet on käytössä ja tulee hetki yhdellä narulla että se hukkaa toisen/jomman kumman ja se siitä. Saattaa olla että yhdelläkin narulla workkii hyvin mutta se,,,"softa". Itselläni ei ole hölkäsen pöläystä tietoa koko softasta mutta mielestäni tuo voi olla se pointti milloin systeemi "kusee". Yksi pointti voi olla että "ilmassa roikkuva" kuuma pää(siis kytkemätön viritin) aiheuttaa RF-kiertoa koska vahvistukset ovat melkoiset ja aiheuttaa tukkoonmenemisen. Itse taistelin aikoinaan RF-kierron kanssa kun virittimistä/lähettimistä täytyi saada maksimi hyöty. Kun luet näitä kommentteja niin ainakin se mitä itse olen havainnut kanavat hukkuu niillä ketkä käyttää yhtä "narua". Tsemppiä koitoksiin.