Buffalo Powerline-verkkoadapteri

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana aarno2815, 23.06.2013.

  1. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Terve!
    Onkos jollain tällä foorumilla kokemusta tällaisesta nettiyhteyden muodostajasta? Anttilassa on 49,95€ pakkaus(2kpl) myynnissä. Halvan hinnan vuoksi voisin kokeilla, jos laite on sen väärti.
    Yhtiössä tuntuu kestävän tuo nettiyhteyden saanti nopeampaan ja minulla on nettitikku käytössä-pätkii ikävästi. Mitäs nopeutta tuolla Buffalolla käytännössä saadaan ja pätkiikö se?
     
  2. TheRealThing

    TheRealThing I WANT TO BELIEVE Tukijoukot

    Liittynyt:
    03.05.2004
    Viestejä:
    4 975
    Saadut tykkäykset:
    894
    Siis kyse lienee mokkuloista, joilla luodaan sisäverkko sähköjohtojen välityksellä?

    Täten nämä eivät vaikuta Internet-yhteyteen suoraan. Näiden toimivuus ja nopeus on vaihtelevaa sisäverkkokäytössä. Itselläni ei kokemusta, jonkun verran joskus lukenut asiasta kun olen vaihtoehtona harkinnut. Tod.näk. nopeampi kuin WLAN, muttei välttämättä.
     
  3. Must@n@@mio

    Must@n@@mio Uusi jäsen Blokattu

    Liittynyt:
    06.06.2013
    Viestejä:
    246
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näitten perkeleen rakkuloitten yms mokkuloitten kuppaaminen ihmisille pitäisi saada jonkinlaisen Reaalitietoliikenteen Kuluttajasuojan kontrolliin. ÄLÄ OSTA RAKKULAA AINOAKSI NETTIYHTEYDEKSESI JOS ASUT ADSL- TAI KAAPELIJAKELUN TOIMITUSALUEELLA.




    Eikö sinulle tule puhelinjohtoa tai kaapeliverkon antennijohtoa (DVB-C) asuntoon? Jos tulee, haistata yhtiölle pitkät ja ota oma DSL- tai kaapeliliittymä.

    Rakkulat ja muut mokkulat ovat ok metsäautotien varressa teltassa asujille yms. mökkiläisille. Koska seuraava nettiyhteysvaihtoehto on Eko-Joosef´s Green Express (kirjekyyhkymodeemi). Taajama-alueella DSL- ja kaapelijakelun toimituspiirissä täysin aivokääpiövalinta WAN-linjaksi maailmalle.
    Voisin korkeintaan etäisesti harkita rakkulaa ainoaksi liittymäksi jos asuisin jossain Espoossa 4G -maston alla/mastossa (=kun operaattori ei tullut asiakkaan luo, asiakas meni operaattorin luo).



    P.S. Datasähköadapterit ovat pelkkiä eetterijohtojen korvikkeita: käytännöllisiä wirettömän WLAN-datalinkin korvaussarjoja ympäristöihin missä ei ole oikeita eetterijohtoja ja niiden vetäminen ei tule kysymykseen. Wirettömän WAN-linkin l. nettiliittymän köhimiseen ne eivät auta.
     
  4. aarno2815

    aarno2815 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2001
    Viestejä:
    4 636
    Saadut tykkäykset:
    131
    Nojoo. Kohta 7kk olen kinunnut nykyiseen yhtiöön yhteistä nettiliittymää, mikä olisi 10 megan nopeudella. Hoidin itse heti muuttaessa tarjouksen yhtiön nykyiseltä operaattorilta. Yhtiöllä on 1 megan home pna yhteys, jota kukaan ei saanut koneessani toimimaan, siksi olen käyttänyt entistä nettitikkuyhteyttä, joka toimi heittämällä. Tuntuu yhtiössä olevan hidasta tuo touhu kilpailutuksessa. Tarjoukset piti olla ennen yhtökokousta, mutta ei. Yhtiö saa 20€:lla 20 megan nimellisnopeudellisen nettiyhteyden osakkaille, yksityisihmiselle hinta on tuplaten(muistaakseni kuulin 44€ hinnasta asukkaalta).
    On tässä aika kypsynyt tuohon vetkutteluun yhtiön osalta.