Boxee Box

Keskustelu osiossa 'Mediatoistimet' , aloittajana Teukka76, 10.01.2010.

  1. tvkaista

    tvkaista Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2008
    Viestejä:
    93
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse Boxee-sovellus on ilmainen ja sen voi ladata osoitteesta http://www.boxee.tv jos haluaa sitä testata tietokoneella. Boxee-laite, joka sisältää Boxee-sovelluksen tietysti sitten maksaa sen mitä valmistaja pyytää.

    --
    Terveisin TVkaistan tiimi
    asiakaspalvelu@tvkaista.fi
    www.tvkaista.fi
     
  2. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Toimiiko videotiedostojen tekstitysten haku Boxissa?

    Latasin Boxee-ohjelman Linuxiin, mutta tekstitysten hakua en saa toimimaan. Olen nyt muutamalla eri .mkv sekä .avi tiedostolla testannut. Ilmoittaa aina, että connection failed. Onkohan mulla jokin asetus pois päältä tai jotain...
    Niin, toimiiko haku D-Linkin Box laitteessa hyvin?
     
    Viimeksi muokattu: 15.01.2011
  3. cman

    cman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä se toimii ihan hyvin. Muutamia kertoja on tullut tämä connection failed ilmoitus, mutta luulisin että se johtuu enimmäkseen siitä että sivustolla on ruuhkaa...
     
  4. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tiedustelin tuota tekstityshaku asiaa Boxeelta ja vastasivat, että se on tiedossa ja yrittävät opensubtitlesin kanssa korjata ongelmia.

    Yritin myös tiedustella, että onko tulevaisuudessa mahdollista saada vierelle toisesta lähteestä (subtitlesource.org) tekstityksiä, mutta siihen eivät vastanneet. Minusta tuo SubtitleSource palvelu toimii ainakin osittain paremmin tietokoneen selaimella ja sieltä löytyy ehkä paremmin .mkv leffoille suomenkielisiä tekstejä, oma mututuntuma.
     
    Viimeksi muokattu: 23.01.2011
  5. Veron

    Veron Guest Guest

    Liittynyt:
    18.10.2005
    Viestejä:
    225
    Saadut tykkäykset:
    0
    XBMC:hen tehty lisäosa osasi hakea aikoinaan myös sourcesta tekstityksiä, kunnes he muuttivat APInsa vain web-sovelluksille toimivaksi. En usko että Boxeekaan tätä saa toimimaan.
     
  6. perkins

    perkins Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    238
    Saadut tykkäykset:
    0
    Gigantti oli näköjään saanut laitetta varastoonsa. Ja vielä tänään ovat laittamassa sitä liikkeellekin. Pääsee testoomaan mimmosesta härvelistä on kysymys.
     
  7. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Joo, Gigantti näköjään saanu tavaraa. Itse olen kahden vaiheilla. Tekisi mieli tilaa tää Box, mutta tekisi mieli myös odotella Iomegan Boxee vehjettä, koska siinä olisi kiintolevy/NAS. Siitä ei vaan tiedä millon lähtee myyntiin.
     
    Viimeksi muokattu: 26.01.2011
  8. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jaahas, laite taas loppu Gigantista. No ei tainnu kovin suuri erä olla. Vai olikohan niitä ollenkaan, tilasiko kukaan?
     
  9. perkins

    perkins Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    238
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tilasin tiistaina ja tänään kävin hakemassa paikallisesta Valtsusta. Eli oisko kyse ollut pienestä erästä. Nyt tässä illan sitten olen ihmetellyt tätä vehjettä.
     
  10. zbt

    zbt Uusi jäsen

    Liittynyt:
    09.03.2006
    Viestejä:
    13
    Saadut tykkäykset:
    0
    Noh, miltäs kuutio on ihmettelyn jälkeen vaikuttannut?
    Toimiiko kaikki oleellinen ja mikä hiertää, jos hiertää :)

    Pitäs itselle joku mediamömpeli ostaa kun vanha kone alkaa hyytymään HD-pätkien kanssa.
     
  11. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itseä kiinnostaisi myös miten vörkkii. Boxee laite vahvassa harkinnassa.

    Mulla on Boxee Linuxiin asennuttuna koneelle, mutta siinä on kyllä puutteita. Mutta oisko nämä ohjelmalle rakennetut laitteet parempitoimisia. Itsellä Linuxissa esim. videopätkien kelaus toimii surkeasti, tekstitysten haku ei ole toiminut ollenkaan, ohjelmiston asetusten säätöjä tehdessä ohjelma kaatuu useasti jne.
     
  12. perkins

    perkins Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    238
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkuun positiivinen yllätys oli, että se kuutiohan on aika pieni. Mikä sinänsä on hyvä, koska muotoilu on melko erikoinen eikä ehkä juuri meikäläisen mieleen. Mutta tämä kaiketi makuasia. Ehkä olen herkkäkorvainen, mutta kuulen kyllä tuulettimen -> boksi kaappiin piiloon. Onneksi on RF-kaukosäätö.

    Omistan verkkolevy, joten NAS-toiminnoille ei minulla ole käyttöä. Mutta jos jokin kokee sen tarpeelliseksi niin sitä ei siis tästä löydy. Tai kait ulkoisen kovalevyn mahdollisuus on, muttei ainakaa sisäistä.

    Tiedostojen nimeämiseen on pitänyt panostaa, että se tunnistaa ohjelmat ja osaa järjestellä ne oikein. Leffoja on helppo manuaalisesti opastaa oikean tiedon pariin.

    Valokuvista ja musiikista ei ole juurikaan vielä pitempiaikaisempaa kokemusta niin en osaa sanoa mielipidettä.

    Kiinnostuin boxeesta tuon selaimen vuoksi sekä lähinnä vielä ruutu.fi ja areenan ohjelmatarjonnan katselutarkoituksessa (ei tarvia TVkaistaa hömppäsarjojen katseluun). Selain on kuitenkin osoittautunut vielä aika pelkistetyksi. Ei esim. kirjanmerkkejä (tämä toki voi kiertää parillakin kikalla, mutta kaipaa selvästi kehitystä). Mutta ajaa kuitenkin asinansa, varsinkin kun käyttää langatonta hiirtä (langaton näppäimistö toimii myös). Kaukosäätimellä käytettynä surffailu on melkoisen hankalaa.

    Kaukosäätö muuten on ok, mutta varmasti joku kehittää tuosta vielä paremman version joka kuitenkin perustuu tuohon ideaan.

    Käyttöliittymä on miellyttävän näköinen. Muutos on aika iso verrattuna aikasempaan A-110:aan. Softaa vielä kehitellään, mutten ole törmännyt pahempiin bugeihin. Joskin niistä on kirjoiteltu. Pelkoa hieman aiheuttaa jos kehityksessä keskitytään liikaa amerikkalaisten videopalveluiden tarjonnan ympärille, koska se ei nyt juuri ole minun juttuni. Toivottavasti pitäävät laitteen kehityksen mahdollisimman laajakatseisena eikä em. videopalvelun tarjoajat rajoita kehitystä tiettyyn suuntaan tai ominaisuuksiin.

    Olen ollut tyytyväinen ostokseen. Täytyy kuitenkin muistaa että tuommoisen ~200€ arvosta läikkyy kaljaa jo pelkästään viikon aikana.
     
  13. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia kokemusten jaosta. Mitä sovelluksia boxissa on ja toimivatko ok, entäs sarja ja elokuvapalvelut. Toimiiko omien videotiedostojen kelaus ym. toiminnot hyvin.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2011
  14. perkins

    perkins Guest Guest

    Liittynyt:
    08.01.2004
    Viestejä:
    238
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sovelluksista olen kokeillut vain youtubea ja tvkaistaa. TVkaista toimi hyvin ja vaikutti ihan selkeältä. Youtubekin pelaa, mutta siinä oli mielestäni vähän bugisuutta havaittavissa.

    Netin ylitse toimivista sarja- ja elokuvapalveluista ei ole kokemusta. En tiedä, että saako ne edes toimimaan Suomesta käsin.

    Videotiedostojen toisto on pelannut mukavasti. Kelaus on kehno, sillä siinä pääsee vain hyppimään tietyn ajan verran eteenpäin. Muistaakseni siinä on kaksi vaihtoehtoa.
     
  15. cman

    cman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kannattaa asentaa Navi-X repository osoitteesta
    http://navi-x.googlecode.com/svn/trunk/boxee
    Sen kautta pystyy katsomaan leffojakin, tosin ilman tekstitystä. Leffat ainakin 24 mbit:n kaistalla ovat toimineet ihan hyvin.
     
  16. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jos laitan ulkoisen kiintolevyn kiinni Boxiin niin saanko siirrettyä siihen videoita yms. tietokoneelta langattomasti. Eli saako kiintolevyn näkymään tietokoneella (Linux Ubuntu tai Windows), jotta voin ladata siihen tavaraa.
     
    Viimeksi muokattu: 12.02.2011
  17. cman

    cman Uusi jäsen

    Liittynyt:
    11.12.2003
    Viestejä:
    88
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onnistuu... Boxeessa on ns. Windows file sharing-ominaisuus (oletuksena kytkettynä pois päältä) jolla USB-levyn saa jaettua verkkoon.
     
  18. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitoksia tiedosta. Olen odotellut Iomega TV:n (Boxeella) tuloa myyntiin lähinnä sen NAS toiminnon takia, mutta tuo Boxee Boxin ominaisuus ajaa minulla asian. Toinen asia mikä Iomegassa kiinnostaisi on ilmeisestikin parempi kaukosäädin.

    Iomegaa on luvattu myyntiin tässä kuussa, mutta tiedä häntä, joten voipi olla, että käännyn kuitenkin tähän D-Linkin Boxiin.
     
    Viimeksi muokattu: 15.02.2011
  19. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tänään lähti Boxee Box tilaukseen :thumbsup:, en jaksanut tuota Iomegan aparaattia odottaa. Luin Boxeen keskustelupalstalta, että taitaa jonkun aikaa vielä viipyä.
     
  20. wappu

    wappu Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0