Bowers&Wilkins: CM7. Kokemuksia?

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana Conard, 02.06.2009.

  1. Bowser

    Bowser Guest Guest

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    111
    Saadut tykkäykset:
    0
    CM7 ei ole sellaista plinthiä, mitä on CM9:ssä. Mut kyl se ihan samalla tavalla pystyssä pysyy varmaan ilmankin sitä, vie vähemmän tilaa.
     
  2. Jukikyy

    Jukikyy Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.11.2008
    Viestejä:
    57
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuten edellä Bowser kirjoitti mitään varsinaista jalustaa kuten CM9:ssä on ei mukana tule. Pienet metalli kartiot ja kumijalustat mukana tulee eli ihan lattiaa vasten kaiuttimet ei tarvitse olla.
     
  3. Juhe

    Juhe Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2003
    Viestejä:
    891
    Saadut tykkäykset:
    0
    Löytyykö keltään noita CM7 Jyväskylän suunnalta? Tai onko tietoa missä noita pääsisi koekuuntelemaan? Nämä on ilmeisesti jo vanhaa mallia, ettei uusia enää valmisteta. Olen hankkimassa lattiakajareita ja CM7 on keränneet kehuja, näyttävät omaan silmään hyvältä ja sopivat vielä hintaluokkaan. Ilmeisesti uusista B&W kajareista CM8 olisi se seuraava vaihtoehto. Hintaa vaan on jo vähän enempi. CM9 ovatkin jo sitten ihan budjetin ulkopuolella. Hakusessa siis lattiakajarit käytettynä noin 1000€.
     
  4. JayKay70

    JayKay70 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    01.01.2008
    Viestejä:
    574
    Saadut tykkäykset:
    0
    MRHifillä olisi tarjolla käytetyt CM8:t 1290€ (ja ainahan tuosta voi yrittää tinkiäkin ;)): http://www.mrhifi.fi/iwc/index.php4?page=productlist&pgroup_id=201&menu=secondhand. Uskoisin, että toimittavat myös käytettyjä laitteita ympäri Suomen, sillä yleensä mainitsevat erikseen, jos eivät näin tee. Soita tai meilaa ja pyydä tarjous.

    Tuolla budjetilla on tosin tarjolla vaikka minkälaista laatukaiutinta käytettynä ja suosittelen tsekkaamaan myös Hifiharrastajien forumin myyntipalstan http://www.hifiharrastajat.org/foorumi/forumdisplay.php?71-M-Kaiuttimet ja hifiliikkeiden demopoistot (nämä usein täydellä takuulla) ja vaihtolaitteet. Ja käyhän tsekkaamassa myös Ratilaisen tarjonta Jyväskylässä. Sivuillaan (http://www.audioshop.fi/etusivu.php) näkyy olevan mm. WLM:n ja Trianglen lattiamalleja käytettyinä ja vain hieman budjettiavenyttävällä hinnalla :rolleyes:
     
  5. Juhe

    Juhe Guest Guest

    Liittynyt:
    18.07.2003
    Viestejä:
    891
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kiitos kommenteista. Valinnanvaraa tuntuu tosiaan löytyvän, ongelmahan käytettyjen kaiuttimien metsästämisessä on kaiuttimien koekuunteleminen. Jotain kautta pitää koittaa saada kokemuksia eri kaiuttimista. 1000€ sikaa säkissä ei viitsi ostaa, joten kuuntelemaan pitäisi päästä. Kiitos Audioshop linkistä, oli minulle tuntematon liike vaikka Jyväskylässä monen monta vuotta tullut jo asuttuakin.

    Nykyiset kaiuttimet on Dynaudion Audience 52SEt. Niitä ryydittämässä oli subbari joka tuli myytyä pois, kun betonikerrostalossa tuntui että jäi turhaan tehot käyttämättä. Vaihtelu virkistää ja sillä B&W kiinnostaa. Dynaudiolta löytyisi tietysti myös lattiakaiutinvalikoimaa, ensimmäisenä mielessä X32.
     
  6. zanzas

    zanzas Guest Guest

    Liittynyt:
    20.09.2007
    Viestejä:
    41
    Saadut tykkäykset:
    0
    Juu yhteyttä vaan Mr. Hifiin. Sieltä miekin mun Cm8:t hain kotiin testattavaksi ja ei tullut palautettua...siis maksamatta =) Mulla on kyllä pieni eturistiriita, koska olin suunnitellut vaihtavani omat Cm1:t juurikin näihin, mutta samat lainalaisuudet näihin päti. Siis jos Cm:n äänestä tykkää. Keskialue on "puhtaampi" ja selvempi ja toki bassoa löytyy eri tavalla kun pienimmästä jalustaveljestään. En sitten tiedä miten Cm5 toimisi. But thats not the point...
     
  7. Vega_

    Vega_ Käyttäjä

    Liittynyt:
    19.04.2005
    Viestejä:
    398
    Saadut tykkäykset:
    41
    Millaisella vahvistimella porukka soittaa juurikin esim. cm7, cm8 tai cm9 kaiuttimia?

    Mulla on tällä hetkellä onkyo 886, niin mietein, että jos laittaisin lattiakaiuttimet, niin ostaisinko tuon vahvarin kaveriks päätevahvistimen (millaisen) vai myynkö pois ja laitan jonku integroidun stereovahvarin (minkä)?
     
  8. juuzo`

    juuzo` Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.12.2007
    Viestejä:
    299
    Saadut tykkäykset:
    3
    Cm5 toimii. Itse tykästyin kaverin cm1:sten saundiin niin että oli itsellenikin pakko moiset saada. Tarjolla oli sopiva pari cm5:sia käytettynä niin ne ostin sitten. En ole hetkeäkään katunut sillä todella hyvältä kuulostaa. Alapäätähän noissakin on jo selkeästi enemmän kyin ykkösissä. Leffoilla auttaa toki monolith mutta musiikilla menisi helposti ilman subia.

    Itselläni cm5:sia soittaa välillä sonyn str-de2400es leffoilla ja musiikilla nad c326bee. Nadin saundista tykkään kyllä kovin.