Blu-ray-leffat

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Aceman, 28.06.2006.

  1. zombix

    zombix Guest Guest

    Liittynyt:
    07.10.2006
    Viestejä:
    200
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse en myöskään paljoa odottele parempia julkasuja tai julkasuja uuteen formaattiin ollenkaan. Dvd:itä edelleen hankin kauheaa tahtia. Tosin lähinnä tetsuoiden tyylisiä ja splatter/gore pätkiä jne. omituisuuksia enkä koskaan niitä päivitä vaikka missä formaatissa tulisi..en ala rahoja niin suinpäin tuhlailemaan sentäs :)

    Kuten olen sanonut niin taidan kuulua niihin "vähiin" ihmisiin jotka saavat saman nautinnon dvd:stä ja blu-raysta/hd-dvd:stä vaikka bd julkassa esim. saattaisi olla parempi kuva niin ei se niin mun nautintoon vaikuta :) Harvat leffat päivitän..hyvin harvat.

    Uusia leffoja sit ostan uudessa formaatissa mitä ilmestyy mutta dvd:issä on vielä satoja leffoja hankittavana eli rahanmenoa luvassa paljon :p :thumbsup:
     
  2. KenSu

    KenSu Uusi jäsen

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    872
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVD:eitähän tässä on pakko hankkia, kun BD:nä vielä julkaistaan pääasiassa - öh - ei minun makuun sopivaa leffaa: supersankaria, action-rymistelyä, resident evililä, ramboa, rockya... Kyllä masensi kun pläräsin läpi filmifriikin tarjonnan. Ehkä sieltä hyvällä tahdolla kymmenen leffaa löytyy, jotka kehtaisi hyllyssä pitää ja niistäkin puolet vähän niinkuin paremman puutteessa.

    Pitääpä käyttää vuokraamoja BD-nälän tyydyttämiseen kunnes julkaisut paranevat (siis sisällöllisesti).
     
  3. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 039
    Saadut tykkäykset:
    153
    niin Kensu, suurin osa BD-julkaisuista on tehty keskiverto räiskintäpelejä pelaavalle pleikkafanaatikoille...tilanne valikoiman suhteen paranee kyllä jo varmaan loppuvuodesta.
     
  4. Wile E Coyote

    Wile E Coyote Suurmufti Tukijoukot

    Liittynyt:
    16.11.2004
    Viestejä:
    2 346
    Saadut tykkäykset:
    8
    Saman havainnon olen tehnyt. Vaikken kovin leffa(osto)friikki ole, n.200 dvd- nimikkeeni kanssa, niin Blu-rayna on tällähetkellä suomiteksteillä julkaistu n.10 leffaa joita minulla DVD:nä löytyy- ja näistäkin parissa on kuulemma kuvanlaadussa melkoisesti toivomisen varaa.

    Sitten on läjä leffoja, joissa en kyllä katso marginaalisen kuvanparannuksen tuovan enää lisäarvoa (Chaplinit, Marxin veljekset, muutamat "Film-Noir"- klassikot jne.).

    Sensijaan odottelen mielenkiinnolla mm. Hero:n ja Pan's Labyrinthin (toivottavasti) erittäin laadukkaita sinikäännöksiä.
     
  5. wille82

    wille82 Uusi jäsen

    Liittynyt:
    05.04.2004
    Viestejä:
    706
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mistäs saisi Dirty Harry boxin tällä hetkellä halvimmalla
    ja mistä kannattaisi tilata ettei jää tullin haaviin?
     
  6. Jakkis

    Jakkis Guest Guest

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    770
    Saadut tykkäykset:
    0
    DVDPacific taitaa olla ainoa varteenotettava vaihtoehto?
     
  7. MikkeS

    MikkeS Guest Guest

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    124
    Saadut tykkäykset:
    1
    Itsekin tuota boxia vailla ja rekkasin tuonne DVDPacificiin tunnarit.
    Tuossa boksissa on käsittääkseni suomitekstit, kun tuolta tilaa?
    Mitä tuohon Delivery Typeen pitäisi laittaa, että toimitus olisi edullisin?
    Mitä luokkaa toimituskulut ovat? Tuolla lukee vain estimate costs ja pelkän boksin hinta, kun menee check outtiin?
    Tuleeko tuotteet tuolta postiin vai suoraan kotiovelle ja miten on tullimaksujen ym. kanssa?
     
  8. Norrin Radd

    Norrin Radd Guest Guest

    Liittynyt:
    28.12.2007
    Viestejä:
    97
    Saadut tykkäykset:
    1
    Näillä vaihtoehdoilla tilailen aina 5 DVD:tä kerralla, laatikko mahtuu juuri postilaatikkoon.
    [​IMG]

    Kokeile tuosta "Delivery Typestä" noita eri rahtivaihtoehtoja, rahti/loppusummat näkyvät sitten siinä yläpuolella ja valitset lompakolle tai kiireellisyyteesi sopivimman. Itse suosin lentorahtia.
     
    Viimeksi muokattu: 06.08.2008
  9. Jakkis

    Jakkis Guest Guest

    Liittynyt:
    30.10.2004
    Viestejä:
    770
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse olen suosinut USPS Air Mailia, joka maksaa jotain 10$. Postilaatikosta on ainakin itselleni aina kolahtanut, ellei ole ollut liian iso paketti. Tulliin nuo eivät jää, koska merkkaavat hinnan alakanttiin :).

    Toimitus on yleensä itselläni tuolla Air Maililla kestänyt viikosta kahteen.
     
  10. Enoelmeri

    Enoelmeri Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ympäristösyistä lentorahti on syytä jättää väliin ja tilata hieman hitaammalla ja halvemmalla vaihtoehdolla. Tämä nyt ei ole ketään kohtaan henkilökohtaisesti vaan yleensä.:thumbsup:
     
  11. Rooky

    Rooky Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    15.06.2004
    Viestejä:
    3 723
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ei mutta, oikeastihan tuo on suositeltavaa, jos sellaiseen on mahdollisuus, mutta taitaa nykyään kaikki airmaililla kuitenkin tulla...
     
  12. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0
    Onko joku tilannut Starship Troopersin jenkeistä? Itse omistan suomiversion tästä elokuvasta. Tämän voisi ehkä päivittää jenkkiversioon ostamalla jenkkiboxin, jossa on kaikki 3 elokuvaa. Onko molemmat muuten 50GB versiot? Jostain muistaakseni luin, että suomiversiota haukutaan kuvan laadusta. Jenkkiversiosta taas kehutaan kuvaa ainakin monen nettisivun perusteella.
     
  13. Aceman

    Aceman Shot down in flames!

    Liittynyt:
    23.02.2000
    Viestejä:
    3 603
    Saadut tykkäykset:
    149
    Starshin Troopersin jenkkiversio näyttää pikaisen vilauksen perusteella oikein hyvältä, myös extrapuoli on kondiksessa täkäläiseen versioon verrattuna. Mutta...

    Tässä taitaa olla nyt kytemässä seuraava "pirates of caribbean" -tapaus. Yksi kohtaus elokuvassa (about 1h31min30s) on editoitu jostain minulle täysin käsittämättömästä syystä päin mäntyä. Sama otos toistuu kahteen kertaan. B-alueen julkaisu on foorumipuheiden mukaan tältä osin kunnossa. Eiköhän joku vaihto-ohjelma ole taaskin luvassa...
     
  14. excalibur

    excalibur VIVA LA RESOLUTION! Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    01.01.2001
    Viestejä:
    611
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse omistan vain UK version, mutta ainakin highdefdigest.com:in mukaan mollemmat ovat BD 50
    ...ja jälleen lainaan hidefdigest.com:ia

    "Sony's domestic Blu-ray is a match for the earlier UK import disc in terms of excellent picture and good sound"

    Eli UK levyssä (joka on siis sama kuin suomessa julkaistu) ja US levyssä, kuvanlaatu ja audio ovat lähes identtiset.
    Extra materiaali puolella US julkaisu kylläkin on parempi!
     
    Viimeksi muokattu: 08.08.2008
  15. MikkeS

    MikkeS Guest Guest

    Liittynyt:
    05.08.2005
    Viestejä:
    124
    Saadut tykkäykset:
    1
    Kiitokset neuvoista ja avusta!
     
  16. Nobody

    Nobody Guest Guest

    Liittynyt:
    27.05.2002
    Viestejä:
    542
    Saadut tykkäykset:
    0
    Taidan pitää suomiversion ja tilata vain ST3:n tai sitten myyn suomiversion ja tilaan koko boxin.
     
  17. Arttu78

    Arttu78 Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.04.2005
    Viestejä:
    2 452
    Saadut tykkäykset:
    85
    Starship Troopers:n suomiversio oli sekä kuvan että äänen puolesta kelpotuotos. En tiedä mitä US-versiossa voisi olla, että hakkaisi selkeästi täällä tehdyn julkaisun audio-visuaalisesti.
     
  18. sande74

    sande74 Guest Guest

    Liittynyt:
    19.02.2007
    Viestejä:
    76
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä minusta oli kuva ihan hyvä:)
    (näyttölaitteena lg 42pc55)

    ei nyt varmaan mitään parasta BD laatua mut ei huonointakaan.ja suomitekstit löytyy(amazon.com tilauspaikkana)
     
  19. karpulk

    karpulk Guest Guest

    Liittynyt:
    29.03.2000
    Viestejä:
    262
    Saadut tykkäykset:
    0
    Jep, täytyy pyytää, että laittavat pullopostilla...

    Joko se norppanappien politikointi täytyy tuoda tännekin? Autolla ei saa enää ajaa ja nyt aletaan ihmisiä jo syyllistämään levyjen tilaamisestakin :OI
     
  20. Enoelmeri

    Enoelmeri Guest Guest

    Liittynyt:
    30.03.2004
    Viestejä:
    834
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainakaan minun kunnassani autolla ajoa ei ole kielletty, en tiedä missä sinä asut?
    Kysehän oli siitä, että kenenkään hyvinvointi tuskin kamalasti siitä vähenee jos tilaa halvemmalla ja todennäköisesti laivarahdilla elokuvansa. Niinhän monet kuitenkin tuntuvat ilmastonmuutoksesta ajattelevan, että päästöjen vähentäminen on oikein hyvä asia; kunhan se ei maksa minulle mitään eikä minun tarvitse tehdä asialle mitään:) Vai kuulutko kenties niihin jotka eivät usko ilmiöön?