Blu-ray-leffat

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana Aceman, 28.06.2006.

1. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Lionheart AKA A.W.O.L. (1990) UK blu-ray:

"Well I have just received my copy of A.W.O.L. aka Lionheart UK Blu-ray and this version was rumored to be a 108
    minute Director's Cut and even the listing on here and amazon dubs it as having a runtime of 108 minutes.

Unfortunately it seems like it was a total waste of time and money because this version doesn't seem to be the
    Director's Cut at all and only has a runtime of 105 minutes, same as the US version and is of a lower quality
    than the previous US version and even the German Director's Cut.

The disc has a menu with playback and chapter selection. There are no extras on the disc.

I am very disappointed in this release" Blu-ray.com

Höh ja Saksan International Cut/Director's Cut Lionheart Blu-rayn hinta liian korkea. Voi olla, että kirjoittaja ei ole katsonut blu-ray julkaisua (doesn't seem to be the
    Director's Cut) ja onko mahdollista, että NTSC->PAL vaikuttaa ilmoitettuun kestoon ja kuinka tarkkoja kansien tiedot yleensäkin ovat. Saksa Blu-ray kestoksi blu-ray.com ilmoittaa 110min.
    Tuo kuvanlaatu homma ei kuullosta siltikään hyvältä. Seurataan tilannetta.

Viimeksi muokattu: 20.05.2015
  2. Burkitsville

Burkitsville Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1 003
    ^ Voi v!***jen kevät! Niinku tuotakin odotettiin suurin toivein. Jos todella noin on, että 101 Films'in blu-ray on R-Rated jenkkiin perustuva, ja vielä mainitulla laadulla, niin onhan tuo nyt asiakaskuntaa kohtaan vähintään iso haistakaa paska.

3. El Grande

El Grande Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Jos kiekko on 1080i/50hz, niin sitten vaikuttaa. Mutta uskonpa olevan 24hz.

4. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
  5. Fakiiri

Fakiiri Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Hmmm... australialainen independent-tuotanto, joka on kaiken lisäksi tuotantoyhtiönsä ainoa pitkä elokuva tähän mennessä. En pidättäisi hengitystä FI-julkaisua odotellessa. Toisaalta valmiin levitysketjun puuttuessa kannattaisi ehkä olla tuotantoyhtiöön ja suomalaisiin julkaisijoihin yhteydessä, että Suomessa olisi ainakin yksi kiinnostunut henkilö.

Ruotsissa Babadook on tullut DVD:nä kauppoihin maaliskuussa Studio S:n toimesta, mutta siis vain DVD:nä.
    http://www.studiosentertainment.se/the-babadook/

6. Mikke

Mikke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    Apocalyptosta näyttää olevan nyt myynnissä maaliskuussa(?) tullut uusintajulkaisu, jonka takakannen mukaan kuva olisi nyt 1080p. Onkohan kukaan tullut ostaneeksi tätä, ja tietäisi pitääkö tuo tieto paikkansa? Aiemmissa julkaisuissahan kuvaformaatti luki ihan oikein 1080i, joten elättelen pientä toivoa että tämä asia olisi nyt korjattu...

7. Burkitsville

Burkitsville Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    1 003
    Onhan se tämäkin syy nykäistä muovista. 1080/24p ilmoittaa tv. Kyseessä reilu kk. sitten ostettu Scanbox -julkaisu.

8. Mikke

Mikke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    Hienoa :thumbsup: Jospas tämäkin nyt sitten viimein tulisi ostettua.

9. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Mielestäni vanhassa julkaisussa on todella hyvä kuva ja äänet (katsottu 92" kankaalta). Ei olisi tullut mieleenkään, että kuva formaatti on 1080i. Kuvanlaatu jopa yksi parhaista:eek: Mielenkiintoista miten uusi painos voi pistää "paremmaksi"? Vanhan julkaisun kansi tiedot aivan pielessä, äänen ymn. osalta.

10. Mikke

Mikke Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    Joo eihän 1080i todellakaan automaattisesti tarkoita huonoa kuvanlaatua. Ei Atlanticin julkaisemassa Jahdissakaan ole mitään vikaa kuvassa. Lähinnä tuossa 1080i:ssä häiritsee se että yleisesti ottaen se on leffoihin väärä formaatti.

11. El Grande

El Grande Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Ihan hyvä kuva, mutta videomainen liiketoistoltaan (dvd-kuvan tapainen siis, liian sulava)

12. hansolo

hansolo Tuttu käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Vanhan julkaisun pahin ongelma oli, että se on 1080i 50 Hz muodossa. Kyllä siitä proge 1080p kuva irtoaa, mutta ns. PAL-nopeutettuna. Ei kovin fiksu veto elokuvalle, joka on kuitenkin kuvattu alunperin 24p formaatissa. Scanbox käytti HDTV masteria.

13. kazzo

kazzo Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    En tiedä onko täällä ollut juttua Amelien 2012 ilmeisesti Universalin julkaisemasta blu-raysta. Suomenkieliset tekstit löytyy, mutta julkaisun maista puuttuu Suomi. Ruotsi, Tanska ja Norja ovat mukana. DVD:hän tuli aikoinaan Pan Vision Rakkautta ja Anarkiaa julkaisuna. Löytyykö asialle loogista selitystä että Suomi ei ole mukana. Jostain syystä sitä en ole huomannut olevan Discshop.fi:n valikoimissa, mutta Discshop.se:stä se näyttää löytyvän.

Viimeksi muokattu: 07.06.2015
  14. gaston

gaston Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Tuo BD on Sandrew Metronen julkaisu ja tuohon aikaan kyseinen firma lopetti toimintansa Suomessa, Future film jatkoi Sandrewin leffojen levittämistä jonkin aikaa mutta Amelieta ei koskaan täällä jukaistu. Viimevuoden lopulla kaupoihin ilmestyi joitain Sandrewin DVD leffoja joten jotain toimintaa tuolla firmalla on taas Suomenkin suuntaan.

15. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Bluray.comin foorumilla on väittelyä Shout! Factoryn uudesta Dog Soldier blu-ray julkaisusta.
    Ilmeisesti yö on muuttunut päiväksi ja muitakin muutoksia vanhaan julkaisuun (blu-ray/dvd) verrattuna on.

Kuten alla olevissa teksteissä sanotaan, tämä julkaisu on ohjaaja Neil Marshallin hyväksymä.

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=231409&page=20

"Neil Marshall hated the old master and said it had scenes incorrectly timed for a nighttime look when it's supposed to be daytime."

"According to Neil Marshall the old releases were never done correctly. He signed off on this, and said it is the first time it has been released on home media the way it is supposed to look. Also, it should be grainy as it was shot on 16mm, but blown up to 35mm."

16. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Neil Marshallin vastaus Shout Factoryn Dog Soldier blu-ray "ongelmiin":

It seems myself and Scream Factory are experiencing some major flack regarding the Dog Soldiers blu-ray release. So I figure I should fill in a bit of background here. First of all, I wholeheartedly support the Scream Factory release. The previous blu-ray (not available in the UK) was made without any involvement from me, and I remember when it came out the general consensus was that the picture quality was not great. All credit to Scream Factory for wanting to involve the film-maker in this process as much as possible.

When they first announced this blu-ray release last year, the original plan was to work with me to create a whole bunch of original extras based on new interviews with all the key cast and crew, but that the movie itself would essentially be the same version as last time. I asked them to delay the release because I felt that we could do better for the fans and try and track down some original film elements to make a fresh HD transfer. Since the movie never received a theatrical release in the US (although I believe it screened at The Egyptian for a week) I knew we’d have to turn to the UK to find the best possible elements available. What I didn’t know was that after an exhaustive search I’d discover the original negative was nowhere to be found. Neither the UK producer, distributor or film processing lab has any idea where the negative is. Without it we simply could not achieve the kind of high quality HD transfer I would have wished to deliver. Instead we managed to get hold of 2 original cinema prints, and despite being 13 years old and having a few scratches here and there, they represent the most accurate version of the original theatrical release that we could find.

However, as close as they are, they are just cinema prints, and in terms of colour timing for the new blu-ray we were limited to the parameters of the print itself. Which means, in basic terms, if the contrast is high on the print and the blacks are crushed (as indeed they are) then there is no more visual information to be gained from them. You can’t brighten up the image and see what’s hidden in the darkness like you can when you’re working from the negative or from digital. All that will happen is that the black will turn to grey and just give the movie a washed out flat look.

Another issue seems to be that one scene in particular now seems to be a daytime scene when it used to be a nighttime scene. Well, this is wrong on both counts. It’s meant to be a dusk scene, and since it features shots of the sunset then it’s graded accordingly - with a warm sunset glow that then gets cooler and darker as it fades into night. Again, this is all taken directly from the print. It was never intended to have such an extreme dark blue tint over it. We had major continuity issues filming this sequence because the weather kept changing from dull grey and rainy to bright sunlight. This is far from ideal for pulling off convincing day-for-night photography.

Like it or not, when the movie was originally released in the UK in 2002, the blacks were crushed, the contrast was high, the colours were rich and the image was grainy as ****, because let’s not forget, this movie was shot on 16mm and blown up to 35mm. So under no circumstances was a blu-ray of this movie ever going to look as smooth and pristine as a movie shot on 35mm or any of the hi-res digital formats we use today. In fact, transferring it to HD actually highlights the grain just as it does any other detail, so this version inherently looks more grainy than before. It’s unavoidable unless you have the money to do a full restoration and clean-up, but again, you need the negative for that.

So, is this version of Dog Soldiers the best it could ever be? No. Of course not. If we had the negative and a shit-load of cash we could have done a lot better. Is it the best it could be under the circumstances? Yes. Will it appeal to everybody? No. But that's movies for you!

At the end of the day everybody involved, myself included, put in a lot of work to give the fans a blu-ray worth forking out their hard-earned cash for. And nobody involved, myself included, got paid anything for doing it. There are no royalties, ancillaries or anything else. This is not an attempt to exploit the fans. It was, on my part, an attempt to give the fans something new and unique, and not simply a repackaged version of what’s already out there.

NEIL MARSHAL

On se kumma, että alkuperäiset filmi materiaalit ovat hävinneet jonnekkin.

17. VeZius

VeZius Käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    No tulipahan tähänkin sotkuun nyt hyvä ja selkeä selitys. Kiitos kun jaoit tämän tuna!

18. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
  19. tuna

tuna Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Pray For Death (Mediabook) uncut:

"Just watched this.Region B Locked.Generally looks pretty good,seems to be the MGM HD master as the source,to create the fully uncut version theres a few bits edited in from a french cinema print."

"theres only about 3 minutes worth of uncut footage and yes,you will notice the difference."

"they did a good job editing but like i said,you will notice the difference.the source for the uncut scenes is not as good as the MGM Master." bluray.com forum

Parempaa ei varmastikkaan ole tulossa. Eli samanlainen julkaisu kuin Punisher (1989) uncut.
    Pian sen laadun näkee, kun viime viikolla paketti lähti tulemaan.

20. Snafu68

Snafu68 Aktiivinen käyttäjä

Saadut tykkäykset:
    Mikä olisi paras versio "the Big Lebowski"sta (blu ray) ? Ei välttämättä tarvitse olla suomi-textejä,
    eli löytyykö jotain restauroitua/pidennettyä/max oheissälä-versiota ?

:confused: