Ikean Bestå -hyllyt menivät muuton yhteydessä myyntiin, mutta nyt ei meinaa löytyä leffa ja musakokoelmalle sopivaa säilytysratkaisua. Olisiko jollain hyvää vinkkiä n. 300 BD-leffan ja 200 CD:n säilytysratkaisuksi? DVD mitoituksella tehtyjä telineitä on tullut vastaan, mutta BD:t saisi säilöttyä tiiviimminkin. Kaikki vinkit otetaan vastaan, myös lipastot joihin saa säilöttyä BD-levyt selkäpuoli ylöspäin käyvät tässä vaiheessa.
Mulla on kolmessa Ikean MALM-sarjan neljälaatikkoisessa lipastossa n. 1100 artikkelia käsittävä kokoelma devareita ja bluukkareita ja neljäs valmiudessa. Hyvin toimii. :thumbsup:
Montakos yksi laatikko suunnilleen vetää ja riittääkö laatikon korkeus myös erikoisemmille peltiboxeille?
Itellä on noissa ikean Benno torneissa oma kokoelma enkä kyllä ole katunut että olen hommannut siinä on tiheä hylly jako niin mahtuu cd kun leffatkin. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/07305310/ Niin itellä on noita 14kpl vierekkäin ei ihan heti tila lopu kesken =)
Kyllä menee beltiboksitkin, yksi laatikko vetää noin satakunta normikokoista koteloa. Noita laatikon pohjia olen tosin joutunut vahvistamaan ylmiääräisillä ruuveilla, koska koteloiden paino vetää väkisinkin pohjavaneerin jonkin verran käyräksi.
Itse teetin puusepällä simppelin mustan hyllyn juurikin BD-kotelon mitoilla. Sentin korkeampi, kuin BD-kotelo, että menee iisisti paikalleen ja sentin vähemmän syvyyttä, näyttää paremmalta. Tällainen katso liitettä BD-hylly.jpg . Vetää joitakin satoja levyjä ja vie minimimäärän tilaa.
Satasella varmasti saa hyllyn ja sillä säästyneellä parilla sadalla eurolla voi sitten ostaa vaikka uusia välikaapeleita.
Itse käytän String Pocket hyllyjä. Hintaa yhdelle hyllylle 100-130e riippuen väristä, hyllyjä voi yhdistää sivusuunnassa & asettaa myös päällekkäin. http://oi57.tinypic.com/2z8ntk3.jpg
OK, noita String hyllyjä jossain vaiheessa katselinkin, mutta isommalle määrälle tulee vähän "himmeliratkaisu" + aika paljon hintaa. Taitaa Ikea Malm lipasto ja String hylly yhdistelmänä olla se oikea tapa minun tapauksessa.