BBC Life

Keskustelu osiossa 'Blu-ray & UHD -leffat' , aloittajana nexo, 29.03.2010.

  1. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 750
    Saadut tykkäykset:
    537
    Tässähän voisi melkein kuulla jo klassisen tuplausmusiikin soivan taustalla. No, itse edelleenkin uskon, että kuva on 1080i50Hz (25p) :D. Nyt puhutaan The Life dokkarisarjasta, ei Planet Earthista!


    Harmi. Ja tietenkään levyllä ei ole säilytetty edes alkuperäistä englantitekstitystä vai onko? Ainakaan FS-Filmin tiedoissa ei ole englantia. Pitäisikö sittenkin odotella ja ostaa jostain tulevasta "muutaman kympin" tarjouksesta UK-boksi. No, joka tapauksessa tällä ei ole kiire, koska olen asettanut itseni BD-hankintakieltoon. Ensin pitää katsoa vanhat synnit pois ja seuraavaksi tuulettaa BD-hyllyä turhista julkaisuista. Katsotaan sitten joskus syksyllä...
     
  2. DokDok

    DokDok Guest Guest

    Liittynyt:
    21.12.2008
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    "The source direct setting sets the output to whatever is recorded on the disc." Ainakaan tuo käyttötila ei olettele omiaan, uskonasiat sitten erikseen. :thumbsup:
     
  3. Leterface

    Leterface Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    5 040
    Saadut tykkäykset:
    153
    Miten muuten on, toimiiko Life paremmin video moodissa vai film moodissa? Muistan että Planet Earth nyki paljon vähemmän video moodissa.
     
  4. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 750
    Saadut tykkäykset:
    537
    Tunnen "source direct" käsitteen. Ihmetyttää vain suuresti, että useissa paikoissa The Life UK on varmistettu olevan 1080i 50Hz. Muistaakseni myös julkaisija UK:ssa on tämän sanonut jossain lyhkäisessä nettihaastattelussa.

    Ihmeellistä. Olen edelleenkin sitä mieltä, että euro-levyt on 1080i50Hz (25p). Tämä siitä huolimatta, ettei minulla ole edes koko julkaisua enkä ole sitä nähnyt.

    Huom! Jenkkiversio on hidastettu 1080p 23.976 fps muotoon!
     
    Viimeksi muokattu: 27.05.2010
  5. aapinen

    aapinen Uusi jäsen

    Liittynyt:
    04.12.2004
    Viestejä:
    131
    Saadut tykkäykset:
    1
    Mielellään autan varmistamaan kuvaformaattia, mutta kun tietokoneessa ei ole BR-soitinta niin PS3 jää ainoaksi laitteeksi ja siitä en tiedä miten kuvaformaatin näkee. Itse tarkistin siis tuon kuvaformaatin vahvarilta HK255 mikä näyttä input sourcen ja muuntaa sitten outputin haluttuun muotoon (720p/1080p/1080p24).

    Itsellä siis Verkkokaupan kautta tilattu SF-filmin julkaisema suomiversio.
     
  6. DokDok

    DokDok Guest Guest

    Liittynyt:
    21.12.2008
    Viestejä:
    16
    Saadut tykkäykset:
    0
    Alkoi jo vaivata omaakin päätä liikaa, joten tarkemman tarkastelun päätyttyä; paljastui että kyseessä todellakin on (kuin myös hansolo totesi) 1080i/50Hz source. Tämä siis juurikin FS-filmin suomiversiossa.

    Kaikki alun teksti-, video- ja inforuudut soljuvat kyllä 1080p formaatissa, mutta juuri ennen kunkin levyn päävalikkoa, lataustilassa, siirrytään miltei vaivihkaa 1080i/50Hz tilaan. :hitme: Olisi pitänyt katsoa tarkemmin, eikä hääriä jääkaapilla / santsaamassa kahvia nuo levyn 'alkuruuturuletin' loppusuorat.. oma mokani.

    Eli 1080i/50Hz vahvistettu täältäkin. :thumbsup:

    Leterface, itselläni on laitteet 'film'-modessa ja kaikki rullaa todella pehemästi. Totta, että kameran pannaus sai Earthin puolella aikaan toisinaan mikronykimistä - nyt Lifessä en sellaiseen ainakaan itse törmännyt.

    hansolo, tarkistin vielä löytyykö tuosta nuo alkuperäistekstit englanniksi, mutta harmi kyllä - vain ja ainoastaan nordit löytyvät..
     
    Viimeksi muokattu: 28.05.2010
  7. hansolo

    hansolo Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.11.2002
    Viestejä:
    4 750
    Saadut tykkäykset:
    537
    Ilmeisesti yksi sarjan jakso on US-versiossa 29,97 Hz 1080i muodossa. Voisiko olla jopa törkeästi suora 25fps->29,97fps konversio. Loput on hidastettu 23,976 fps 1080p muotoon. Ja vielä kerran. Sarjan oikea ja alkuperäinen kuvaus- ja esitystaajuus on siis 25 fps/50 Hz.

    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=18719082#post18719082
     
  8. nexo

    nexo Guest Guest

    Liittynyt:
    15.07.2009
    Viestejä:
    25
    Saadut tykkäykset:
    0