B&W CM9 harkinnassa

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana jodorowsky, 14.07.2013.

1. jodorowsky

jodorowsky Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    83
    Onkohan tuo hifi studion 1200E pari hinta vai vain yksi kappale? Oletan että näin kalliit kaiuttimet soivat hyvin mutta mitenkähän ne käyvät kotiteatteri käytössä kun minulla on 90 luvulta denonin dolby sorrount vahvistin 3*75w ja keskikanava ja takakaiuttimet olis jotain 90 luvun alun B&W kaiuttimia. Passaiskohan ne äänellisesti jollain lailla yhteen. Nyt pääkaiuttimina on 90luvun alun CERWI-VEGAN hylly kaiuttimet ja subbari. Ei näissä ainakaan mitään silleen äänellisen sopivuuden kanssa keskenään ole pahempia ongelmia.

2. Collusion

Collusion Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    10
    CM9-parin ohjehinta on n. 2500€.

CM9:n minimi-impedanssi on 3Ohmia, joten voi olla että ongelmia tulee puutteellisen bassotoiston muodossa soitettaessa heiveröisellä AV-vahvistimella. Kannattaa ainakin harkita vahvistimen vaihtoa jossain vaiheessa.

3. jodorowsky

Saadut tykkäykset:
    83
    Juu rupesin tossa pohtimaan että voisi olla myös yksi vaihtoehto tuo BW 683. Onko kokemuksia? ajattelin että voisin sitten hommata myös sen vahvistimen. Ajattelin marantz SR-6007 luulisi olevan laadukas. Ei ole nyt vielä aivan pois suljettu tuo BW CM9 tai BW CM 8 vaikka en kylläkään alunperin ihan niin paljoa aikonut tuhlata. Uskoisin että tuo BW 683 on myös melkoisen järeä ääneltään mutta myös erittäin laadukas soinniltaan. Myös rankka basso on minulle tärkeä. Tarkoitus ei ole kuitenkaan laittaa subbaria vaan ostaa niin massiiviset etukaiuttimet että subbaria ei tarvitse. Vähän mietityttää että miten nuo soi minun vanhojen keski ja takakaiuttimien kanssa kun ovat jotain muuta BW parinkymmenen vuoden takaa. mut sen näkee sit en kuitenkaan mikään niin hirvee hifisti ole että jotkin pikkuviat häirittsevät. kun olen noiden vanhojen laitteidenkin kanssa tullut toimeen näin kauan. Nyt vain tuli tunne että olisi mukava ostaa jotain kivaa itselle.

Olisi kiva saada myös marantz sr-6007 mielipiteitä.

4. jodorowsky

Saadut tykkäykset:
    83
    Olisi tarkoitus kun tässä ehdin käydä ainakin kuuntelemassa BW 683 ja jos on esillä niin BW CM9. Onko kellään tietoa onko CM9 vain tyylikkäämpi ulkonäyltään vai onko siinä myös äänellisesti merkittävä ero BW 683? Ulko näkö kun on sellainen seikka että pelkästään siitä ei huvita maksaa. Hinta ero kun on näinkin kova. Tulin siihen tulokseen että hankin koko kaiutin sarjan keski ja takakaiuttimet myös samaa sarjaa ja marantz sr-6007 vahvistimen.

5. Collusion

Collusion Lähes henkilökuntaa

Saadut tykkäykset:
    10
    Noilla kahdella mallisarjalla on eroa ainakin teknisten ratkaisuiden osalta. CM-sarja hyödyntää kalliimmasta 800-sarjasta tuttua nautilus-tekniikkaa. Uusin (ja kallein) CM10-malli käyttää lisäksi samanlaista "ulkoista" diskanttiratkaisua. Muistelisin ainakin että 685:ssa oli tietynlaisilla äänitteillä pinnalle nouseva hieman ärhäkämpi diskantti.

Mutta kannattaa aina luottaa omiin korviinsa ja tehdä valinnat koekuuntelusession, ei toisten mielipiteiden perusteella :)

6. jodorowsky

Saadut tykkäykset:
    83
    Tuli sit hankittua B&W 683 ja koko sarja myös keski ja takakaiuttimmet ja marantz sr 7007 vahvistin. En hirveesti ole ehtinyt kuunnella mutta toistaiseksi ainakin olen ollut tyytyväinen.