B&w Cm1

Keskustelu osiossa 'Kaiuttimet ja subwooferit' , aloittajana mbjorkma, 09.03.2006.

  1. Laossi

    Laossi Guest Tukijoukot Guest

    Liittynyt:
    25.01.2006
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    No ehkä meni hieman ylistämiseksi :p. On tuota CM1 tullut kuunneltua erinäisissä tilanteissa (ei kuitenkaan tarpeeksi). Sen verran lyhyeksi jäi tuo kuuntelu CM1/Argon että ei tosiaan ole enempää perusteluja tai kommentteja.
     
  2. Klingsor

    Klingsor Guest Guest

    Liittynyt:
    07.06.2006
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hyviä pointteja! Itseäni ottaa päähän täysin samat asiat, mutta on vaikea kysyttäessä olla kehumatta, kun on itse uuteen hankintaan aidosti ja vilpittömästi tyytyväinen, sekä on itse oikeasti pitänyt sitä vertailukuuntelussa ykkösenä.

    Kuitenkin hyvä palautus meille. Kaiutintrendejä tulee ja menee, joten ei voi liiaksi korostaa oman kuuntelukokemuksen merkitystä valintoja tehdessä; jos tykkää oikeasti enemmän cittarin halpiskaiutinsarjoista kuin kymppitonnin huippuhaiend yksitiekajareista, niin on turha sitä kymppitonnia kaiuttimia varten ruveta säästämään. Eli ihan sama mitä me täällä valistetaan, jos itse tykkää muusta enemmän jne.

    ps.B&W ei todella vielä joitain kuukausia takaperin ollut näillä palstoilla kovinkaan korkealle noteerattu valmistaja, mutta nyt melkein kehutaan kilpaa nautilus-sarjan upeita diskantteja, että näin se etenee;)
     
  3. Falk

    Falk Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2006
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tällaiset hommasin itsekkin pari viikkoa takaperin ja samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa. Oikein hyvältä kuulostavat lootat maustettuna upealla ulkoasulla.

    Pitääkö porukka täällä refleksiputkeja tukittuna?
     
  4. Klingsor

    Klingsor Guest Guest

    Liittynyt:
    07.06.2006
    Viestejä:
    170
    Saadut tykkäykset:
    0
    En ole tukkinut putkia. Ääni on ainakin omassa betonikuutiossani sykähdyttävämpi ja raikkaampi putket auki.
     
  5. salvador

    salvador Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    kertokaa lisäää... minkätyyppisessä musiikissa cm1 pärjää mielestänne heikoiten?
     
  6. blacase

    blacase Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2004
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    Naulan kantaan. Hienointahan tässä on se että suosittelijatkin ovat todennäköisesti aloittelijoita :p
    (Kuten minäkin!)

    Eihän tässä toki mitään väärää ole. Nettisuositukset auttavat valinnoissa eniten niitä jotka eivät tiedä mitä haluavat ja joilla on fiksumpiakin harrastuksia/ajankulua kuin hifistely. Tältä kantilta ajateltunahan hehkutuskulttuuri on pelkästään positiivista, helpon kotiteatterin haluavat osaavat lyhyen plazavierailun perusteella ostaa CM1:t :thumbsup: tai Tannoyt sen Primasta tarjottavan 5 viilipurkkia+maitotölkki -setin sijaan ja saavat mitä haluavat joutumatta näkemään hirveää vaivaa. Vielä kun piru vie ymmärtäisivät, etteivät nämä plazasuosikit kaikista kehuista huolimatta ole absoluuttisesti parasta mitä hintaluokassa saa, vaan että hyviä vaihtoehtoja löytyy pilvin pimein.

    Kuuntelin kesän aikana Helium kakkosiin kyllästyneenä mm. Dynaudio Audience 42/52/52SE/Focus 110/Focus 140/Contour S1.4/Evidence Temptation, Amphion Argon, B&W CM1, Penaudio Rebel+Chara, Quad 12L, Kef XQ1, Gradient Prelude...jotain varmasti unohtuikin. Vuosi sitten minulla oli kotikuuntelussa Amphion Helium 2, Chorus Compact 662, Tannoy Fusion 1 sekä Wharfedale Diamond 9.1. Kaikki nämä ovat jonkun mielestä hyviä kaiuttimia ja kaikille löytyy kehuja, mutta kaikki kuulostavat aivan erilaisilta. On turhaa koittaa nimetä näistä absoluuttisesti parasta kun ei voi tietää mikä ketäkin miellyttää.

    Kuten jo aiemmin kirjoitin, CM1:t jäivät minulta ostamatta. Hieno kaiutin joka on saanut loputtomasti kehuja, mutta ei kuitenkaan miellyttänyt omaa korvaa. Jatkoin kuuntelukierrosta ja löysin etsimäni, onneksi en mennyt sieltä mistä aita oli matalin(CM1), kyllä nyt kelpaa
    :naminami: ​
     
  7. Weber

    Weber Guest Guest

    Liittynyt:
    13.09.2005
    Viestejä:
    24
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä tarkoitat tuolla "onneksi en mennyt sieltä mistä aita oli matalin(CM1)"?
     
  8. blacase

    blacase Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2004
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla oli aiemmin Amphion Helium 2:t joiden raakuuteen olin aivan kypsynyt. Etsin kaiuttimia jotka eivät aiheuttaisi kuunteluväsymystä ja joissa olisi kunnolla auktoriteettia raskaalla rockilla, en kuitenkaan halunnut luopua Heliumien tarkkuudesta ja erottelukyvystä. Olin ostamassa CM1:ä ihan vain kriteerejäni tukevien nettikirjoitusten ja kaiuttimien hienon ulkonäön perusteella, mutta kun en niitä kuuntelun jälkeen kelpuuttanutkaan niin jaksoin sitten koko kesän kierrellä eri kaiuttimia kuuntelemassa ympäriinsä. Aikaa ja vaivaahan homma vei mutta kyllä se kriteerit täyttävä kaiutinmerkki (ja malli) löytyi, ei ole hetkeäkään tarvinnut katua. Päädyin Dynaudion Contour S 1.4 -kaiuttimiin.
     
  9. salvador

    salvador Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    lol päivän paras :hitme:
    voisi KUVITELLA että dynaudion lippulaivamalliston kaiutin, ovh noin 2600e SAATTAA kuvitella paremmalta kuin 1/3 siitä maksava joku b&w:n keskisarjalainen... lähdetään siitä että kaiuttimen hinta on se ratkaisevin tekijä, koska joskushan se raja tulee vastaan (ellei sitten ole varaa kaikkeen) :cool:
     
  10. blacase

    blacase Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2004
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    Niinpä niin...Vertasinko CM1:tä Contouriin? En.

    Ymmärsitkö pointtini tuossa aiemassa viestissäni? Kävin kuuntelemassa useita CM1:n kanssa samassa hintaluokassakin painivaa kaiutinta, ja ne kaikki kuulostivat aivan erilaisilta. Tämän vuoksi en ymmärrä miten kaikille voidaan suositella 800 euron hintaluokassa CM1:tä, eivät kaikki varmasti pidä samanlaisesta soundista. Esim. Audience 42 sopii paremmin minun makuuni kuin CM1, jos budjettini ei olisi venynyt olisin ostanut ne.
     
  11. TSaari

    TSaari Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    0
    Ainahan tulee raja vastaan mutta tässähän ei oltu rajaa määritelty ainakaan. Mielestäni niin kauan kuin ihmiskorva/kuulo toimii omalla sumealla logiikallaan emme voi pitää yksilön mielipidettä vääränä. Sitäpaitsi Blacase olisi ihan yhtä hyvin saattanut (oletettavasti) päätyä vaikka astetta halvempaankin kaiuttimeen mikäli olisi pitänyt tämän äänikuvasta enemmän.

    Itse jokusia toistimia kuulostelleena voin sanoa että oma makuni risteää välillä selkeästikin hintalapun vihjaamasta laatu-/paremmuusinformaatiosta. Eli kalliimpi ei välttämättä kuulosta paremmalta - saattaa tosin olla parempi mittauksissa mutta ihmiskorva on yksilö.
     
  12. salvador

    salvador Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    "onneksi en ostanut cm1 vaan nämä" <- tuo käy vertailusta...
    eiköhän kaikki palstalaiset ymmärrä että kaikki kuulostavat aivan erilaisilta... olen myös kuunnellut dynaudio ja cm1 ja ne kuulostavat itseasiassa aika samantyyppisiltä, cm1 syvemmälle ulottuva basso ja erottelevampi ja miellyttävämpi diskantti... mutta kukin tyylillään ja toisaalta ainakin itseäni nuo alumiinkiringit häiritsevät b&w mallissa.
     
  13. Falk

    Falk Guest Guest

    Liittynyt:
    13.08.2006
    Viestejä:
    61
    Saadut tykkäykset:
    0
    Kuuntelin tuossa Tiëston In Search Of Sunrise 5 albumin molemmat levyt ja kyllä täytyy sanoa että oli teknisesti ja musiikillisesti hemmetin hyvää tavaraa. Harvoin konemusiikki säväyttää niinkuin nyt kävi. Osaksi kiitos menee CM1:sille :king:
     
  14. blacase

    blacase Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2004
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    :OI Vaiko sittenkin "Onneks en ostanut CM1, vaan kuuntelin myös laajan valikoiman muita kaiuttimia."

    Kuulostaa kusipäiseltä, mutta hintalapulla ei tosiaan ollut minulle mitään merkitystä. Olisin erittäin mielelläni ostanut 200e kaiuttimet eikä egoni olisi kokenut minkäänlaista kolhua. Takakaiuttimiksi ostinkin juuri 4kpl Diamond 9 SR:iä 210 eurolla. Tästäkin varmaan on jollain jotain järkevää sanottavaa?

    Kaikki dvdplazan lukijat eivät todellakaan ajattele että kaiuttimien välillä voi olla niinkin suuria eroja. Tännehän tulee lähes päivittäin kyselyjä "mikä paras kaiutin alle 400e/pr", jos kaikille olisi selvää ettei tuollaiseen kysymykseen voi kukaan oikeasti vastata niin näitä kyselyjä ei varmaankaan tulisi? Suuri osa ihmisistä kokee täysin vieraaksi ajatukseksi vertailla kaiuttimia itse kuuntelemalla koska eivät usko kuulevansa mitään eroja. Ennemmin katsotaan hintalappua, watteja tai ohmeja. Kuulostaako tutulta?
     
  15. salvador

    salvador Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    no siinä olen samaa mieltä että suurin osa ihmisistä jotka "leveilee" hinnalla, eivät välitä uskoa juuri korvan kuultavia eroja ja etsivät wattimääristä kaikkea muuta kuin sitä tärkeintä, eli riittääkö kaiuttimiin liitettävä vahvistin tarpeeksi hyvin ajamaan niitä.

    mutta kiitettävän työn olet toki tehnyt, itse olisin >2k budjetilla jättänyt todennäköisesti cm1 kuulematta... :rolleyes:
     
  16. GonD

    GonD Uusi jäsen

    Liittynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    247
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D Contour on Dynyjen mittapuulla vasta parempaa keskisarjaa. Edelle kiilaa esim Confidencet ennen oikeaa lippulaivamallistoa, eli Evidenceä ja tämän malliston kruununjalokiveä

    Edit. Ja ennen kun joku tulee avautumaan, ettei kenelläkään ole varaa noihin, niin sanottakoon, että ainakin yhdet tuollaiset Suomestakin löytyvät. Siis yksityiseltä.
     
  17. blacase

    blacase Guest Guest

    Liittynyt:
    27.04.2004
    Viestejä:
    143
    Saadut tykkäykset:
    0
    Köyhille kallista, rikkaille halpaa - Kaikille sama hinta :)
     
  18. TSaari

    TSaari Guest Guest

    Liittynyt:
    21.08.2005
    Viestejä:
    208
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli ei mitään mistä ei rahalla selviäisi. :D
     
  19. kepap

    kepap Guest Guest

    Liittynyt:
    13.01.2006
    Viestejä:
    113
    Saadut tykkäykset:
    0
    hieno homma jos konemusiikki menee myös näillä kaiuttimilla :) itse kuuntelen aika vaihtelevasti pop/rock/elektroninen ja tulevaisuudessa voisin ehkä harkita näitä kaiuttimia :cool:
     
  20. salvador

    salvador Guest Guest

    Liittynyt:
    07.09.2006
    Viestejä:
    29
    Saadut tykkäykset:
    0
    jees nyt näyttää siltä että päätyvät itsellenikin huonetta kaunistamaan :king: maahantuojalla alkaa loppua cm1, lieneekö palstan hehkutuksella vaikutusta :p