Aureon 5.1 usb MKII ulkoisen äänikortin liittäminen kotiteatterivahvistimeen

Keskustelu osiossa 'HTPC eli Home Theater PC' , aloittajana Jyffe, 11.07.2010.

  1. Jyffe

    Jyffe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Moi,

    Elikkäs olen liittänyt kyseisen äänikortin spdif-out liitännän kautta optisella toslink kaapelilla Procaster AV4337 kotiteatterivahvistimeen. Tarkoituksena ois saada 5.1 äänet kuuluviin. Olen yrittänyt vlc-playerin kautta, mutta kun ajan testiäänet (ac3-tiedosto), äänet ei ohjaudu oikein oikeille kanaville? Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä äänikortista ja sen liittämisestä kotiteatterivahvistimeen? Tai osaisko joku neuvoa, miten saan 5.1 äänet kuuluviin?

    - Jyffe
     
  2. nmi

    nmi Guest Guest

    Liittynyt:
    26.05.2004
    Viestejä:
    2 165
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä testititedostoa käytät? Mille kanaville äänet ohjautuvat? Jos nimittäin olet saanut monikanavatoiston toimimaan S/PDIF-liitännän kautta tuolla äänikortilla, kotiteatterivahvistimesi vastaa äänen purkamisesta ja kanavien käytöstä. Äänikortti tai mediasoitin eivät vaikuta asiaan, ellei ääntä pureta ja pakata uudelleen PC:n puolella, eikä sitä tehdä S/PDIF-läpiviennissä.

    On tosin mahdollista, että S/PDIF-läpiviennin sijaan käytät tavallista stereotoistoa ja viritinvahvistin on asetettu tekemään jokin DSP-surround-laajennos, kuten Dolby Pro Logic II. Mitä vahvistimen näyttö kertoo?
     
  3. Jyffe

    Jyffe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käytän ac3 testitiedostoa, jossa käydään läpi kaikki kanavat. Stereoäänet ja keskikajarin äänet pelaa ihan jees, mutta takakajareiden äänet tulee etukajareihin?? Vahvistimen näytössä lukee jotain OPTICAL... Kun valitsen virittimestä dolby digital, mitkään muut kuin stereokaiuttimet eivät aktivoidu. Eli onkos mulla asetuksissa jotain häikkää ja mistä ne sais säädettyä kohilleen?
    VLC playerissä valitsin SPDIF when availlable ja suoraan ääniasetuksista 5.1.
     
  4. Jyffe

    Jyffe Guest Guest

    Liittynyt:
    29.08.2007
    Viestejä:
    12
    Saadut tykkäykset:
    0
    Tulin siihen tulokseen, että tuolla ulkoisella kortilla ei saa win7:ssa spdifin kautta 5.1 ulos, joten vaihtoon menee.