Audi A4 B6 originaalimankan vaihtaminen

Keskustelu osiossa 'Autohifi' , aloittajana golemi, 12.10.2009.

  1. golemi

    golemi Guest Guest

    Liittynyt:
    18.04.2006
    Viestejä:
    19
    Saadut tykkäykset:
    0
    Audifoorumin rekisteröintipyynnön hyväksymästä odotellessa päätin vuodattaa huoleni ja murheeni tänne foorumille josko paikalla sattuisi olemaan Audi tietäjiä. Autona on siis Audi A4 vm2004 jossa originaali cd-soitin mallia Concert I tai II. Toiveeni olisi saada korvattua tuo Kenwoodin autosoittimella mahdollisimman pienellä vaivalla (=uusi johtosarja) Asiaa selventtäkseni pistän tähän kuvakollaasin josta käy ilmi nykyisen Concert soittimen kytkennät ja tämänhetkinen piuhaviidakko.

    http://img97.imageshack.us/gal.php?g=006gq.jpg
    http://img91.imageshack.us/gal.php?g=002tv.jpg

    Auton uumenista tulee siis nuo "perus" ISO liittimet eli ruskea ja musta joihin menee piuhoja, sit sieltä tulee lisäksi tuollainen leveämpi musta liitin josta on parikin kuvaa tuolla molemmin puolin, sitten antennipiuha ja joku maadoituspiuhan tapainen erikoinen ruskeapäinen piuha. Kenwoodissa mulla on tällähetkellä johtosarja johon saa ton mustan ja ruskean liittimen kiinni, mutta niillä se ei inahdakaan. Sen verran olen perillä näistä että autossani on KAI jokin aktiivisysteemi, takakontista löytyy (tehdäsasenteinen?) subi joka erään myyjän mukaan kertoo sen että aktiivijärjestelmä siellä on, sitä että onko se edessä ja takana vai pelkästään takana se aktiivihomma, siitä mulla ei ole hajuakaan.

    Tarkoitus olisi siis mahdollisimman vähäisellä panostuksella eli toisinsanoen oikeanlaisen johtosarjan ostamalla selvitä tästä ongelmasta. Erään paikallisen audio liikkeen myyjä sanoi että heidän kautta saat tilattua johtosarjan joka hoitaa homman, hintaa on 50€ ja se toimii jos aitossani on tuo "aktiivinen takapää" Foorumeita ahkerasti luettuani aktiivisista etu ja takapäistä en enää ollut niin varma että onko tuon 50€ hintaisen johtosarjan ostaminen kuin ostaisi sikaa säkissä niin päätin napsia kuvia rikospaikalta ja pyytää täältä apua jos joku osaisi valistaa mua oikeanlaisen johtosarjan löytämisessä. Lisäkuvia mistä tahansa tähän liittyvästä tarpeellisesta on mahdollista saada.
     
  2. laane123

    laane123 Guest Guest

    Liittynyt:
    03.12.2012
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Hei!

    Mulla samainen ongelma. olen koittanu kahdella erijohtosarjalla. toinen polttaa soittimen sulakkeen kun johtojen sarjat ei kohtaa. liikkeessä sanottiin että oikea johto löytyy ja tilaavat sen mulle. 2 kertaa oon käyny kysymässä ja tilaamisesta on n6kk aikaa. soitin odottaa hyllyssä. oletko löytänyt sopivan johtosarjan autoosi ? onko ongelma ratkennut ?
     
  3. Arpa

    Arpa Uusi jäsen

    Liittynyt:
    21.12.2006
    Viestejä:
    808
    Saadut tykkäykset:
    0
    Näyttää aika samalta kuin omassa passatissa, mutta en enää tarkalleen muista omien piuhojen ulkomuotoa. Ostin paikallisesta liikkeestä ihan passat ISo piuhan nimellä ja toimi heittämällä (paitsi herätejohto piti itse kytkeä.) Ruskea erikoinen piuha on fakra liitin mikä on siis antennipiuha, sinulla on vaan yksi niin on helppo homma, omaani en saanut oikeanlaista tuplaliitintä mistään joten purin koko liittimen, silti kuuluu surkeasti kun antennit taitaa olla molemmissa peileissä eikä uusi stereo osaa tietenkään yhdistää niitä signaaleja.

    Eli etsi vaikka ebay.de:stä (tai co.uk:sta) autosi mallilla ja vuodella ISO adapter tms. sanoilla niin löydät varmasti sopivan. Hintaa useimmiten jotain 10-30 €. Suppari varmaan toimii kun löydät vaan ne oikeat pinnit siitä liittimestä. Todennäköisesti samat kuin Passatissa.