Asioita joita en voi ymmärtää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana tpi, 28.04.2008.

  1. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
  2. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    Urheilusta aika vähän piittaavana vaikeaa ymmärtää, kuinka jonkun U17-poikien jalkapallo-ottelun peruuntuminen sapettaa jotakuta.
     
  3. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Ei se sapeta. En ole menossa katsomaan. En vain ymmärrä peruuntumisen syytä.
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2022
  4. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 766
    Saadut tykkäykset:
    489
    Entä jos Niinistö olisi yllättäen vaihtanut hiippakuntaa?
    Tiedän, ei voi suoraan verrata, mutta antaa vähän osviittaa.

    T: Vesku
     
  5. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    En tiedä mitä Sauli Niinistö ajattelee, mutta hän on jalkapallomiehiä. Voisin kuvitella, että olisi tyytyväinen jos ja kun elämä jatkuu normaalisti.
    Siitä olen varma, että poikien jalkapallo-ottelua ei siirretä tulevaisuuteen, jos olisi sovittu maaottelu Pohjois-Irlannissa.

    Mitä mieltä itse olet tuosta maaottelun peruuntumisesta?
     
    Viimeksi muokattu: 10.09.2022
  6. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Viimeksi muokattu: 11.09.2022
  7. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 458
    Saadut tykkäykset:
    776
    No ei kai kuninkaat pöytiä siisti! Sitä vartenhan ne palvelijat on olemassa. Sitäpaitsi ei kuninkaiden tarvitse osata yhtään mitään. Ei siihen virkaan ole mitään pätevyysvaatimuksia. Riittää, että on syntynyt oikeaan sukuun ja sattuu olemaan ensimmäisenä jonossa kruunun perimisjärjestyksessä.

    Kansakuntahan se urpo on jos ylläpitää vielä 2000-luvulla moista keskiaikaista instituutiota tasavallaksi muuttumisen sijaan.
     
  8. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 993
    Saadut tykkäykset:
    265
    Itse näin tuon kirjoituskohtauksen siten, että pöydällä olleet mustepullot ja kynät saavat aika helposti sotkua aikaan, jos niitä kaatelee tai tiputtelee. Parempi jonkun muun nostella pois, kun toisessa kädessä itsellä papereita...
     
  9. vps358

    vps358 Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    11.02.2005
    Viestejä:
    4 766
    Saadut tykkäykset:
    489
    EVVK!

    T: Vesku
     
    71 dB tykkää tästä.
  10. 3JJ

    3JJ Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.03.2006
    Viestejä:
    1 707
    Saadut tykkäykset:
    373
    https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/ef953159-50d7-4d38-865f-a2b326e895ef

    Vamman teeskentely jotta pääset jonon ohi. Aivan käsittämätöntä. Kun on ihmisiä joille liikkuminen on oikeasti hankalaa. Varsinkin ensimmäisen toteamus "Kyllähän minusta tuntui pahalta odottajien puolesta. Mutta hekin olisivat voineet ohittaa jonon, jos olisivat ajatelleet fiksusti". Kun muutkin alkavat ajatella hänen mielestään "fiksusti" niin siellä on satoja ihmisiä lasta jalassa tai pyörätuolissa, eikä kukaan ota selvää kuka oikeasti tarvitsee apua liikkumiseen, ja se on omiaan heikentämään niiden oikeasti liinkuntarajoitteisten palvelua.
     
    Viimeksi muokattu: 15.09.2022
  11. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 193
    Saadut tykkäykset:
    1 329
    Suljetussa ekosysteemissä on puolensa ja puolensa. Avoimessa myös. Parin lapsen vanhempana itse ainakin tykkään siitä, että Applen kohdalla ei tarvitse olla niin huolissaan haittaohjelmista yms. huijauksista, joita Androidissa on.
    Mielestäni tällä hetkellä markkinoilla on siten kaksi hyvää järjestelmää, että ne ovat hyvin erilaisia, mutta kuluttajan näkökulmasta molemmat kuitenkin toimivat oikein mainiosti. Kuluttaja voi sitten itse päättää, että mitä haluaa.
    Omilla vanhemmillani (molemma siellä 80vee kohta) toisella on iPhone ja toisella on Android ja molempien käyttö sujuu hienosti.

    Mutta, jotta ketjun aiheessa pysytään, niin en voi ymmärtää juuston höyläämistä keskeltä siten, että siihen tulee kuoppa enkä sitä, että leivän voitelemisen jälkeen veitsessä oleva ylimääräinen levite täynnä leivänmurusia pyyhkäistään takaisin levitepakettiin muiden "iloksi".
     
    hansolo tykkää tästä.
  12. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    ^Hesari kirjoittaa Iphonen suosiosta:
    Koska nuorilla eivät aivot ole vielä täysin kehittyneet, niin esimerkiksi tekniikassa brändi on tärkeämpää kuin laitteen toiminta.
     
  13. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 993
    Saadut tykkäykset:
    265
    Itse en näe Applen luureissa hirveästi vikaa, muuta kuin hinnan. Jos Apple möisi uusia puhelimiaan 400-500 eurolla, niin en usko monenkaan niitä vihaavan. Applella on omaan makuun erittäin hyvä kamera ja suoritin on mobiililaitteissa nopein mitä rahalla saa - tosin vanhempikin Applen prossu hakkaa Androidien nopeimmat. Sitä en tosin ymmärrä, miksi Apple ei laittanut iPhone 14 perusmalliin parempaa näyttöä, vähintään 90hz näyttö saisi olla. En ymmärrä myöskään sitä, kuka haluaa iPhone 14 mallin, kun 13 malli on sisuskaluineen melkein identtinen. Pro malli onkin isompi hyppäys edellisiin, mutta painaa yli 200 grammaa, eli kyseessä on liian painava puhelin omaan makuun.
     
    Akseli70 tykkää tästä.
  14. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Oletan, että vastasit minulle. En vihaa mitään puhelinta. En tiedä, että olisi Iphone-vihaa tavallisten ihmisten keskuudessa.
    Minulla on Iphone työkäytössä. Tuo toimii oikein hyvin. Itse en ostaisi mitään noin kallista. Tiedän, että Iphoneja ostetaan firmoihin oletetun tietoturvan takia. Luulen, että tämä on myös työnantajani lähtökohta. Tämä on vain mutua. Kukaan ei ole asiaa kertonut.

    Edellisellä työnantajalla oli käytössä työntekijän haluama järkevähintainen laite. En tiedä, että Android olisi aiheuttanut ongelmia. Toisaalta firmat eivät kerro ongelmista avoimesti edes työntekijöilleen.

    Olen sen verran vanha ja itsetuntoni on niin hyvä, että voin baaritiskillä katsoa uutiset jostakin dorosta tai Iphonesta tai ihan mistä vaan.
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2022
  15. Hippo

    Hippo Aktiivinen käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    28.07.2004
    Viestejä:
    2 328
    Saadut tykkäykset:
    283
    Myyhän Apple uusia, vaikkei uusinta malliaan, tuossa 400-500e hintaluokassa, esim iPhone 11 tai 2022SE. Erittäin päteviä luureja, ottaisin kummankin noista ennemmin kuin mitään Androidia.
     
    Akseli70 tykkää tästä.
  16. Snäckby

    Snäckby Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    12.04.2016
    Viestejä:
    1 601
    Saadut tykkäykset:
    126
    Jos Pro ja Pro Max myy ylivoimaisesti eniten niin on ne Applen kannalta hinnoiteltu oikein.
    Ja Apple Watch ja Pro Max on ”tappava” yhdistelmä. Olin äsken Amsterdamissa ja eipä siellä paljon muita kuin Applea nähnyt siellä missä minä yleensä liikun.
     
  17. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 993
    Saadut tykkäykset:
    265
    Juu en varsinaisesti kenellekään vastannut, vaan jatkoin keskustelua :). Itse olin jo ostohousut jalassa kun Apple julkaisi uudet puhelimensa, mutta oli niin iso pettymys, että mennään 11 mallilla jatkossakin, tosin kevyempää puhelinta kaipaisin taskuun, koska 11 mallikin on omaan makuun liian painava...
     
  18. ISPF3.4

    ISPF3.4 Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    01.12.2006
    Viestejä:
    3 258
    Saadut tykkäykset:
    612
    Miksi ottaisit? Onko tähän joku järkisyy? Kysyn ihan tosissani.
     
    Viimeksi muokattu: 17.09.2022
  19. jmo

    jmo Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    26.04.2002
    Viestejä:
    1 560
    Saadut tykkäykset:
    295
    12 mini?
    Itselle oli liian kapea, mutta muuten todella hyvin taskuun sopiva. Vielä silkonikuori, niin ei edes putoa mihinkään. Hyvä kun taskusta ulos saa. :)
     
  20. scented

    scented Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2005
    Viestejä:
    1 993
    Saadut tykkäykset:
    265
    Se on taas omaan makuun liian pieni. 13 malli ois tällä hetkellä järkevin valinta, mutta ei saa uusinta rautaa, niin jäänee kauppaan :). No pitää vielä miettiä, harkinnut vakavissaan siirtymistä takaisin Android-puolella, mutta ei oikein ole löytynyt hyvää mallia. S22 on aika lähellä mitä haen, eli puhelin on kevyt, siinä on hyvä kamera ja prossu/näyttis hyvää tasoa. No pitää miettiä...
     
    jmo tykkää tästä.