Asioita joita en voi ymmärtää

Keskustelu osiossa 'Tarinatupa Classic (Yleiskeskustelu)' , aloittajana tpi, 28.04.2008.

  1. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Minä välttelen ketjujen lukemista ennen kuin olen itse nähnyt kyseisen leffan. Korkeintaan silmäilen ketjun läpi, ja katson mitä arvosanoja sille on annettu. Spoilertägit on ihan asiallisia, jos jonkun on pakko käsitellä kimuranttia juonta tai vaikka kysellä viisaammilta, että mitä siinä elokuvassa oikeasti tapahtui. ;) Kyllä leffoista voi mielipiteensä kirjoittaa, vaikka ei ihan koko stooria paljastaisikaan. Ja arvosanat kannattaa antaa, sillä MINÄ arvostan niitä. Plazan annista kiinnostaa lähinnä leffa-ketjut, ja kun näitä lukee niin oppii aika pian muiden nimimerkkien maun. Jos esim. Samppa lykkää leffalle 4/5, niin luultavasti minäkin pidän siitä leffasta. Toisaalta, eräiden nimierkkien korkeat arvosanat takaavat yleensä sen, että leffa ei ole mulle tarkoitettu. Jätän ne leffat sitten katsomatta, tai otan tyynesti vastaan trollaussyytteet, kun en pidä jollekin hyvin merkityksellisestä elokuvasta.
     
  2. Rokkari

    Rokkari Guest Guest

    Liittynyt:
    23.08.2005
    Viestejä:
    2 385
    Saadut tykkäykset:
    0
    Käteväähän se on pahimmat spoilerit laittaa tageihin, eihän se ole kuin yhden napinpainalluksen päässä elokuvan nähneille (jos se on tuntuu suurelta ongelmalta, kannattaa varmaan laajentaa kaveripiiriä).

    Näin on hyvä katsoa muiden plazalaisten mielipiteitä elokuvasta ja sen perusteella miettiä mitä itse menisi katsomaan, ilman Plazaa olisi jäänyt varmaan itseltä sellainenkin helmi kuin Cabin in the Woods katsomatta. Usein elokuvista myös keskustellaan ennen niiden julkaisua, mikä se raja spoilaamiselle silloin pitäisi olla? Ei ole harvinaisia kerrat kun joku plazalainen on nähnyt leffan ennakkoon esimerkiksi Lontoossa ennenkuin koko elokuvaa on edes julkaistu suomessa...
     
  3. Dr. Eever

    Dr. Eever Guest Guest

    Liittynyt:
    23.12.2008
    Viestejä:
    1 737
    Saadut tykkäykset:
    0
    :D

    Itsekkin valisin ton leffan lukemalla Plazan elokuva -ketjuja ja täyttä paskaahan toi oli. Ja viimeinen kerta kun olen tehnyt osto- / leffapäätöksen ketjun perusteella, ehkä sitä taas joskus uskaltaa kun toi pettymys unohtuu.....
     
  4. CleverIndeed

    CleverIndeed Guest Guest

    Liittynyt:
    11.11.2007
    Viestejä:
    5 595
    Saadut tykkäykset:
    1
    Sama täällä, olisi jäänyt näkemättä leffassa muuten! Ja leffahan oli loistava elämys. :D Pitää vaan tosiaan osata vähän lukea niitä hypetyksiä.
     
  5. Liekinheitin

    Liekinheitin Käyttäjä

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    4 527
    Saadut tykkäykset:
    91
    Kai muuten yksi vaihtoehto voisi olla myös kirjoittaa isolla viestin alkuun SISÄLTÄÄ SPOILEREITA. Jos ei tageja halua käyttää, niin edes noin...
     
  6. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 465
    Saadut tykkäykset:
    783
    Pankkien toimintaa. Kävelin tänään n. kello 15 Nordean pankkikonttoriin tallettamaan 500 euron setelin tililleni.
    Kun pääsin tiskille niin minulle sanottiin että rahatalletuksia voi tehdä kuulemma vain klo 10-13 välisenä aikana!

    WTF?? :hitme: Myykö ne siellä sukkia sen muun ajan? Saisi rahansa sukan varteen...

    Nousin tyrmisteneenä ylös ja tokaisin että on naurettavaa etten voi tallettaa rahaa tililleni pankkiin tullessani. Sitten lähdin pois.

    Maailma muuttuu järjettömämmäksi päivä päivältä. :rolleyes:
     
  7. tootsi

    tootsi Runkku Tukijoukot

    Liittynyt:
    09.11.2005
    Viestejä:
    3 208
    Saadut tykkäykset:
    46
    [​IMG]

    Sori, oli aivan pakko :)
     
  8. geru

    geru Käyttäjä

    Liittynyt:
    22.02.2007
    Viestejä:
    1 389
    Saadut tykkäykset:
    0
    Aivan oikein toimit. Koska varmasti oli juuri se kyseinen kassaneito joka tämän säännön on keksinyt ja ottanut käyttöön, joten palaute meni oikealle henkilölle. Eikä siis esimerkiksi sellaiselle syyttömälle työntekijälle joka tekee mitä käsketään ja saa päivästä toiseen kuunnella vinkumista asiakkailta jotka eivät ole ottaneet selvää konttorin palveluista, ja purkavat tämän pienen vaivan aiheuttamaa kiukkua ensimmäiselle henkilölle joka sattuu kohdalle. Palveluala kiittää.
     
  9. Bagheera

    Bagheera Käyttäjä

    Liittynyt:
    13.01.2003
    Viestejä:
    2 004
    Saadut tykkäykset:
    1
    Palaute meni suorassa asiakaskontahdissa olevalle henkilölle, joka hyvin toimivassa organisaatiossa on koulutettu siirtämään saamansa asiakaspalute etenpäin. Eli ihan oikeaan kohtaan. Turha pulista.
     
  10. PhillyNott

    PhillyNott Uusi jäsen

    Liittynyt:
    24.05.2007
    Viestejä:
    535
    Saadut tykkäykset:
    8
    Kovin on suomalainen asenne tuo, että palautetta voisi antaa vain Nordean pääjohtajalle tai käytännön kehittäneelle konsultille.

    Ja vielä varsinaiseen asiaan: mitä virkaa on sellaisella pankilla, joka kieltäytyy käsittelemästä rahaa? Tietysti sen ymmärtää että on kiire eikä pikkurahaa ehdi käsittelemään, jonkunhan niitä luottotappioita täytyy olla tekemässä...
     
  11. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Olisit kylmänrauhallisesti pyytänyt saada lopettaa tilisi ja vaihtaa pankkia, jos homma hoidetaan Nordeassa tuolla tavoin. Toisaalta voihan olla, että Nordeassa on sitten muut asiat paremmalla tolalla ja kaipa se on ymmärrettävää, että tällä Internet-aikakaudella fyysisen pankin palvelut eivät ole samat kuin "ennen vanhaan". Esimerkiksi itse olen vieraillut pankissa viiden vuoden sisällä varmaankin 2-3 kertaa. Vaihtaisin ainakin tässä vaiheessa mielelläni näin minimituloisena 4.40 euron kuukausittaiset pankkimaksut (Sampo Pankki) siihen, ettei fyysisestä pankista saisi minkäänlaisia palveluita.
     
  12. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    En voi ymmärtää ihmisiä, joiden pitää tallettaa rahaa pankkiin. Jos on ylimääräistä käteistä, niin eiköhän se sieltä lompakosta pikkuhiljaa kulu ja tilille tuleva palkka / sosiaaliavustus sitten jää nostamatta. Kauhea koronmenetyshän tuossa toki tulee...
     
  13. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 465
    Saadut tykkäykset:
    783
    Aika harvassa paikassa 500 euron setelit kelpaavat. Eihän se kelvannut edes pankille kellonajan 10-13 ulkopuolella. :rolleyes:
     
  14. ElvisThePelvis

    ElvisThePelvis Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    05.05.2004
    Viestejä:
    11 670
    Saadut tykkäykset:
    179
    Jos en nyt sitten ryöstöä ollut todistamassa, niin viikko sitten S-Marketin kassajonossa näin, kun myyjä antoi asiakkaalle palautusrahoina sellaisen nipun seteleitä (jotka eivät mitään vitosia olleet), etten moista ole nähnyt kuin 50 Centin, Andy McCoyn ja fiktiivisen huumekauppiaan kätösissä. Tästä voisi päätellä, että kyllä ruokakaupoissakin voi olla mahdollista maksaa kohtalaisen isolla setelillä.
     
  15. nepa

    nepa Alakerran HFR CIH -mies. Tukijoukot

    Liittynyt:
    17.10.2001
    Viestejä:
    9 209
    Saadut tykkäykset:
    1 334
    Pitääpä kirjoittaa positiivinen kommenttin OP:n toiminnasta. Heillä on pitkään ollut kolikoiden kanssa sellainen käytäntö, että ne pitää itse laittaa muoviseen pussiin, joka sitten jätetään tilitietojen kera laatikkoon. Kajaanissa sitten menin tytön kanssa viemään kolikoita ja en kolikkopistettä löytänyt pankista. Tiskillä ei (ihme ja kumma) ollut ollenkaan jonoa, joten menin neitoselta kysymään, että missäköhän kolikkopiste on ja hän kivan hymyn kanssa vastasi:"Tässä" Tyttö teki kaiken ja itse vain katsoin vierestä. Hienoa, että joissakin pankeissa vielä tunnetaan asiakaspalvelu. :thumbsup:

    Tuohon 71db:n ongelmaan pitää sanoa, että tuostahan uutisoitiin joku aika sitten. Lieköhän oli viime vuoden puolella. Siis, että Nordea ainakin ottaa käyttöön nuo erilliset rahapalveluajat asiakkaille. Eikös kuulemma niitä tarvi kuin mummut ja papat ja vissiin aika harvoin. Tosin en itse oikein ymmärrä, että jos niitä niin harvoin tarvitaan, niin tuskin niistä kovin paljoa haittaa on.
     
  16. Pazze

    Pazze Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    16.09.2003
    Viestejä:
    5 015
    Saadut tykkäykset:
    150
    Seteli pitää rikkoa vain kerran. Rikkominen onnistuu esim. Prismassa, CM:ssa, Stokkalla, Sokoksessa tms. jossain vähän isommassa kaupassa. Vaikka tuollaiseen inhottavaan kauppaan joutuukin menemään, niin sen yhden kerran jälkeen voi levitellä pikkuseteleitä ympäri kaupunkia.

    Ettei tässä koko pankkituohtumuksessa ollut kyseessä ylpeily lompakossa kuumottavasta setelistä?
     
  17. Tilt-type

    Tilt-type Aktiivinen käyttäjä

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    3 131
    Saadut tykkäykset:
    192
    Onhan toi nyt ihan pelleilyä, ettei pankkiin voi tallettaa rahaa... Taitaa olla only in Finland-juttu.
     
  18. Samppa

    Samppa Käyttäjä Tukijoukot

    Liittynyt:
    13.06.2000
    Viestejä:
    14 062
    Saadut tykkäykset:
    26
    Sama talletusongelma koskee pienyrittäjiäkin, ei kelpaa käteiskassa tiettyihin pankkeihin kuin tiettyinä aikoina. No vuodenvaihteessahan tulevat uudet rahankierrätysautomaatit, joihin voi tehdä talletuksia siinä missä nostojakin.
     
    Viimeksi muokattu: 13.07.2012
  19. JS83

    JS83 Käyttäjä

    Liittynyt:
    07.12.2006
    Viestejä:
    2 563
    Saadut tykkäykset:
    1
    Pussissa yösäilöön niin ei tarvitse pankkiin astua jalallakaan. Seuraavana päivänä näkyy rahat tilillä.
     
  20. 71 dB

    71 dB Tuttu käyttäjä

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    11 465
    Saadut tykkäykset:
    783
    Milläköhän tavalla tuosta on "uutisoitu"? Varmaan tuo jostain nettisivulta sitten löytyy mutta ei minulle tullut mieleen selvityttää mihin kellonaikaan voin tallettaa rahaa pankkiin! :D Saahan ruokakaupastakin maitoa ostaa koko aukioloajan. Eli mitähän siellä pankissa sitten tehdään päivät pitkät kun ei ainakaan asiakkaita palvella kuin tiettyinä aikoina.

    Se on totta että suurta haittaa asiasta ei ole mutta kummallinen käytäntö kumminkin.