Mulle tuli juurikin samanlainen ilmoitus. "Myyjän IOSS-tunniste on virheellinen tai vanhentunut. Jos sinulla ei ole tunnistetta tai se on vanhentunut, sinun pitää maksaa maahantuontiverot. Siirry takaisin ”Lähetyksen tiedot” -sivulle ja korjaa tai poista IOSS-tunniste." IOSS koodi näyttää olevan juuri tuo saman kuin aiemmin hansolon viestissä. Eli Arrow/Hut/Technicolor käyttää vanhentunutta tunnistetta jolla ei verot siirry suomeen.
Joo, onhan tämä karmea pettymys, kun aikaisemmassa vaiheessa on luullut, että IOSS-homma on kunnossa tämän puljun kanssa. Jatkossa sitten vain äärettömän pakolliset hankinnat Arrowsta. Muuten annan olla. Jo periaatesyistä en ala leikkimään. Voi vain toivoa, että Britit tajuavat pian, että Euroopan tullialueeseen on pakko liittyä takaisin ja tämä perseily loppuu. Tai sitten Arrow muuttaa johonkin Irlantiin/Belgiaan tullialueelle... ...nykysysteemi kusee pahasti.
En ole yhtään yllättynyt, jos näin. Koska Hut . Onhan se tietenkin mahdollista, että IM-koodi olisi vanhentunut juuri äskettäin.
Kiitti, arvokas tieto tämäkin. Kuten olen aikaisemminkin todennut, me kuluttajat olemme joutuneet heikkoon asemaan. Saa ihmetellä ja kummastella toimiiko jollain puljulla IOSS, onko koodi vanhentunut vain mitä. Jos ei kerran puljua kiinnosta uusia koodejaan ajoissa asiakkaiden eduksi, niin pitäkööt sitten tunkkinsa! Britit luulevat tulevansa toimeen ilman muita. No tulkoot sitten ja käykööt kauppaa keskenään siellä hiton saarellaan!
Itsellä oli ensimmäistä kertaa viime viikolla saapuneessa Arrowin alekuormassa tuo sama "IOSS-ongelma" ja lopulta monien viestien edes takaisin jälkeen sitten hyvittivät maksamani tullimaksun. Häiritsi silti sen verran paljon ja kun näitä vastaavia tapauksia eri puolilla foorumeita tuli vastaan, että soitin ja sain kuin sainkin jonkun Arrowin firman aspan naisen kiinni. Lupasi ilmoittaa tuosta ongelmasta IOSS:in osalta eteenpäin ja mainitsin vielä viesteitse asiakaspalveluun, että ilmeisesti 1.5.23 eteenpäin on heidän IOSS mennyt vanhaksi tai jotain tapahtunut. Nyt tulis vastausta, että "Thank you for getting in touch regarding the IOSS. Thank you for your feedback. We have gone ahead and resolved the issue now, it seems that there was an issue and this has now been updated. No future orders should be affected by this error now." Pitäisi homma toimia heidän mukaan taas kivuttomasti tullauksien osalta.
Hyvä tietää! Omaan tapaukseeni päivitys: odottelen vielä veronpalautusta, jonka lupasivat ystävällisesti maksaa, tällä kertaa ilman nikotteluja.
Hienoa, että olet jaksanut selvitellä ja ajaa asiaa aspan kanssa! Hienoa myös on, jos IOSS taas toimii! Vuoden kuluttua ollaan varmaan samassa tilanteessa kun tämä uusi koodi vanhenee, mutta siihen asti voinee rauhassa tilata tuolta...
Postilta tuli tänään saapumisilmoitus Arrowin lähetyksestä jonka ALV on maksettu ostovaiheessa mutta osa tullaukseen tarvittavista tiedoista puuttuu. Kävin tullaamassa ja tuo aiemmin tässä ketjussa mainittu IOSS-tunniste on yhä vanhentunut. Piti maksaa tullimaksu ja pyytää Arrowilta hyvitystä.